Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před 40 lety zemřela ruská kráska Volha Carevna

Jeden z nejkrásnějších vozů, které kdy opustily brány sovětských automobilek, není ani čtyři desítky let po konci své výroby zapomenut. Konstruktéři dali modelu GAZ-21 do vínku ladné křivky inspirované americkými vozy a ty nezestárly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

scíplá královna

a chibiš někemu, ti kagebacka svině?Rv

0/0
18.7.2010 20:42

Host

Re: scíplá královna

sori redakce za upřimnost* Nemohla sem jinak! Však visi poradite*

0/0
18.7.2010 20:43

Host

re spy

děkuji vám za upřesnění informací

0/0
16.7.2010 14:17

Host

Nataša.

V tomhle autě jsem se učil jezdit, protože ji vlastnil můj tatík. Byl to na tehdejší poměry, koráb silnic. Ve předu místo sedaček "lavice", takže klidně i čtyři lidi vpředu a nádherný řazení pod volantem. Po dvoustech metrech jsem řadil trojku a jel jsem na ni celou cestu. Kopec nekopec. Spotřeba cca 12 litrů.

0/0
15.7.2010 23:54

Host

Špionaž jako hrom

Vyšpionovaná nebo vyšponovaná kopie.

Možná něco ukutili ze špon z USA-nějaký tovaryšč zlěpšovátěľ to asi boľ...8-o

0/0
15.7.2010 23:29

Host

az na to, ze je to kopie

Někde jsem slyšel, že Carevna je vyšpionovavá kopie jedné americké káry z 50. let, akorátže se ruským soudruhům nechtělo kopírovat původní 5litrovej 8válec do V, tak ho rozřízli na půlku... Ale to může být kachna

0/0
15.7.2010 22:25

barbarosa1942

Re: az na to, ze je to kopie

no, pravda to je a neni.  Carevna je ford, nekde sem to cetl tady na diskuzich, dodavaly se is motory V8 a automat.    Jestli ten 4 valec byl ocesany 8 hrnek nevim.Spis ne, je to konstrukcne dost nemozne.  Ale nechci delat chytreho, tady jeden nikdy nevi,,,,...

0/0
15.7.2010 22:37

Host

Re: az na to, ze je to kopie

Ten motor nemohlo být "věčko"(ani očesaný). Byl to klasickej stoják podél ke směru jízdy

0/0
15.7.2010 23:56

Host

Re: az na to, ze je to kopie

všechny ruské motory byly v počátku ukradeny a okopírovány, v průběhu 2SV a po ní, rusové neměli žádný vlastní motor, první továrnu na auta tam stavěl Ford, motory se na počátku podobali jak vejce vejci ukradeným americkým (tak to vylo v 90% ruské výroby v počátcích, potom tyto kapitlaistické šunty modifikovali na své excelentní komunistické výtvory ;-D;-D;-D;-D;-D;-D)

0/0
16.7.2010 8:47

Host

Re: az na to, ze je to kopie

Nelzi zoufalce.

Americane tam postavili prvni automobilku i s vyrobni zarizenim tak co bylo ukradeno?

0/0
17.7.2010 16:41

Host

design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

0/0
16.7.2010 8:47

Host

Re: design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

Uplne? Pri takove toleranci to byli okopirovane desitky americkych aut z 50tych let

http://en.wikipedia.org/wiki/File:FordMainlineSide.jpg

0/0
17.7.2010 16:33

Host

design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

motor byl také okopírován od amíků, lze to vygooglovat, rusove vždy vyráběli většinu věcí ukradených(dodnes nedokáží vyrobit valstní pořádné auto - to ej ostuda), vždy byly neschopní zoufalci, v ČSSR nám samozřejmě masírovali o opaku !!!!!!!!!!!!!!

0/0
16.7.2010 8:50

Host

Re: design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

tak to zas tak neprozivej. kazdej narod ma lidi chytry i hloupy. koukni tady po diskuzi ;-D

0/0
16.7.2010 15:10

Host

Re: design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

No tak Samara byla proti Favoritu poradne auto, takze kdo nedokaze co vyrobit?

0/0
17.7.2010 16:35

Host

Re: design volhy byl plně okopírován od Forda Custom Mainline

jste kandidát na místního šprýmaře, Samara byla něco tak strašného, že jen vtipálek, nebo lhář může mluvit jinak, a srovávejte se světovými automobilkami ze západá, těm se tato auta nerovnala ani od dvě generace starším modelům, a jako patriota mne uráží tvrdit, že Samara byla lepší než Favorit, to je vyjádření Sovětského fanatika, Samara byla strašný shit a Favorit byl lepší - takže znova, Rusáci nikdy nedokázali vyrobit své kvatiní auto, je je strašná ostuda pro takovéto nafoukané a ulhané propagandisty, kteří něco tvrdí o komunistických uspěších, tak maximálně ve vyvražďování 10 000 000 vlastní lidí, jo to komunistům šlo, doknce stříleli děti na ulicích, protož po hladomorech pro ně neměli jídlo, ubytování aj. (mezi válkami) poslední hladomor byl v 70 letech za Brežněva, to jsou ty výsledky komunistické vlády lidu (rozumějte vlády velmi uské skupiny hrdlořezů) [>-]

0/0
18.7.2010 20:23

Host

dekuji vam soudruzi za skvely produkt

nejhorsi auto, co vychodni blok vyrabel, byly skody-od 100 az po 105-ky/ 120

Kazde jine auto, ktere vyrabel vychodni blok, bylo lepsi.

 Zigul, dacie, moskvic, trabant, wartburg, i ten blbej oltcit.  

 Skodarna se v lete uvarila, v zime nechytla, pak se uvarila.Lidi behali s baterkama pred panelakem tam a zpatkyVetsinou zbytacne..Topeni netopilo, skla zamlzene, Smrad, katalyzator nikde. Motor akorat delal kraval, vubec to nejelo.

Kdo ten socialisticky zmetek nevlastnil, nepoznal!

0/0
15.7.2010 19:58

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

rada GL-luxury model, navic dostala jako doplnkovou vybavu koberec v motorovem prostoru, asi aby ten kraval nebylo slyset.  Fakt kara k pohledani...

0/0
15.7.2010 20:06

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Na tom, ze GL (a nedelaly se GL nahodou jen 13X?) mela lepsi odhlucneni nez 105S neni zas tak nic moc divneho, ne?

0/0
15.7.2010 21:42

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Tak hlavně že se ti ulevilo ;-D

0/0
15.7.2010 20:19

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

ale jo, ulevilo se mi.  nastesti jsem ten nerad mel asi 2 mesice, a zrovna v zime.Na hory mne to vyvezlo, to je pravda, ale zmrzlej jsem byl na kost.:-)

0/0
15.7.2010 21:09

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

No a o tech ostatnich jsi jen slysel, co?

0/0
15.7.2010 21:40

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

No vidím že si zřejmě "odborník", divím se jen že jsi tenkrát nevymyslel lepší fáro  ? ! ? ! R^

0/0
15.7.2010 21:13

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

to uz za mne udelali japonci, mel jsem tu cest se vozit v Mitsubishi lancer 1982 rv

Topilo to hned po nastartovani, chytal pri - 20 (baterka se nemusila nosit do bytu), jel 150, a bylo v tom ticho jak v kostele. Starej 4-kvalt, a zadni nahon.jezdil za 6.5 litru. (skodarna i deset)

0/0
15.7.2010 21:42

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Tak jsi mohl neco takoveho vymyslet tady :-). Ale ono to slo tezko, kdyz temer kadej chtel bejt ve tri doma, v praci si udelat melouchy a pak jen nadavat a brat prachy. Nastesti uz je to pryc a kazdy je sveho stesti strujce.

0/0
15.7.2010 21:46

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

bohužel nemáš pravdu, tahle komunistická výchova - kapitalisticky žít a socialisticky pracovat, v mnoha lidech stále přetrvává

0/0
15.7.2010 22:10

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Tak on je to dusledek prirozene lidske lenosti, akorat je otazka, kolik se tomu dopreje prostoru :-).

0/0
15.7.2010 22:37

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

souhlas.  Akceptuji , ze vyrabeli zmetek._ale co mi vadi nejvic, ze si to nedokazali priznat, a rict, koupime licenci od jine automobilky, zacnem vyrabet neco jineho. Misto toho vsichni predstirali, ze je vse ok

0/0
15.7.2010 22:14

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Jen jestli by to nebylo z blata do louze. Vetsina licecnich aut az na Ladu byla po kratkem case tragedie... Tohle bylo alespon trochu puvodni. Problem byl spis, ze nebyly na nic penize (tudiz ani na licenci), jinak by slo rozjet treba S720, ktera vypadala k svetu.

0/0
15.7.2010 22:36

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

jo jo,s 720 byl vazne kousek.Myslim, ze to byl koncept, ktery by skodovku udrzel na urovni konkurence.  

Casto slysim, ze nebyly penize, ja si myslim, ze penize byly, jen je strana odlila do ruska. (takze nebyly)

0/0
15.7.2010 22:41

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Neboli až na spotřebu to samé co např. VAZ 2103 a všechna normální auta.

0/0
16.7.2010 13:38

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

A jezdil jsi nekdy v necem z toho? Lepsi (v ramci cele te bidy) byly snad jen Lady. Waran ustrnul designove i technicky v jeste vetsi prehistorii nez skoda (smrdutej 2takt, design karoserie, celkove jizdni vykony). Oltcit - kopie praveky fracnouzsky kary, ve vysledku podtrzena pravou Rumunskou kvalitou dilu, jen prvni kusy byly unosne. Trabant nebyl zly, ale byl trochu jina liga (dnes male auto) - ikdyz to plneni paliva pod kapotou, giganticky vykon... (ale kombik lecos odvzel a byl pracant). Dacia byla take dilo.

120tku uvaril jedine trotl, ktery se o to auto elementarne nestaral. Varilo se bud v dusledku netesnosti chlazeni, spatneho tesneni pod hlavou ci spinace dochlazovani. Obvykle nikdo zavadu moc neresil, jen dolil vodu a nadaval, protoze az na vyjimecne situace to i s temi zavadami bylo schopne motor +-uchladit. S120 ve funkcnim stavu nelze uvarit ani ve 30st. v kolone, ani vyjezdem Grossglockner apod.

0/0
15.7.2010 21:36

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

výjezd možná, ale ten sjezd ...brzdy auva

0/0
15.7.2010 22:12

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Brzdy naprosto bez problemu, zrovna tohle to mohu osobne potvrdit, ale k brzdeni jsem pouzival i motor.

0/0
15.7.2010 22:22

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Pokracovani:

Serizena S120 startovala v zime bez problemu a dokonce se s ni dal i na snehu vyjet kopec, na rozdil od rady jmenovanych. Topila blbe. Smrdela stejne jako zbytek jmenovanych 4taktu a vyrazne min nez dvojtakty plnen tehdejsim specialem-mix. Modely s 5q. byly docela tiche i pri vyssich rychlostech.

Ktere z jmenovanych aut melo katalyzator?;-D

A ktera z nich se alespon v takovem relativnim mnozstvi jako skodovka prodavala na zapade? ;-D

A propos - posledni verze skodovek exportovane treba do Kanady katalyzator mely (bezny tricestny system s jednobodem, dodavatel Bendix).

0/0
15.7.2010 21:39

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

ta moje byla tezce neserizena.Rano jsem to budil k akci dobre 5 minut, porad to chcipalo.  Na hory mne vyvezla zmrzleho na kost.(uz sem psal)Modely gl byly tiche-relativne.souhlas, ale zaklad byla bida

.120 se 4 kvaltem nejela, sam jsem se diviljak to bylo line.Do kopce, kde moskvic jel bezne 110 , honda 130, a mitsu kolem 110 se skoda 120 plazila asi 70.(tohle byl jinej kousek, serizeny a novy)

Na zapade se prodavala, ale nikdo ji nechtel. Ani za tech par supu co stala.Bylo to lidem pro smich.

82 Lancer mel rizeny katalyzator

0/0
15.7.2010 22:02

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

To je divne, se S120 jako takovou jsem sice najel aktivne je par tisic km, ale nezdalo se mi to jako takova bida. S S136 jsem najel tak 200tkm, a jelo to dost slusne, brzdilo to slusne a nevarilo, kraval nebyl zavratnej, spotreba kolem 6l pri jizde 110km/h po dalnici, proti Waranu, Oltictu, Dacii pohadkovy auto. Akorat topeni bylo slabsi.

Ze by ji na zapade nikdo nechtel bych tak moc netvrdil, za tech par supu, co tam stala mela velmi dobry pomer vykon/cena.

Lancer nebyl z vychodniho bloku, ze?

0/0
15.7.2010 22:32

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

ja to nechapu. je to o volze nebo o tvych bolistkach? (az na wartburka a trabose jsem jezdil i v ostatnich, kazdej mel naky mouchy, moskvic byl fakt na houno uplne ve vsem, oltcit rez pred ocima ..kdyz uz chces srovnavat, tak bys ho mel spis srovnavat s favoritem podle data vyroby, dacie byla zlata, ale asi tak do r.v. 76, kdy byl v montazi vysoky podil fr. dilu, pak se to rumunum ruznyma vylepsenima podarilo dohnojit a znekompatibilnit s renaultem...mam pokracovat?)

0/0
15.7.2010 22:17

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

prosim , pokracujte

0/0
15.7.2010 22:31

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

to vis, ja ti tu budu zadarmiko delat nalejvarnu a ty pak budes u piva zas nejchytrejsi ;-D ale moh bych ti srovnat skodovku jeste treba s fiatama, v tom jsi byl sice king, ale valet ses pod tim musel uplne stejne jako pod embeckem. ale zpatky k volze ;-)

0/0
15.7.2010 22:40

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

ja a fiat?ale jo, zigul je fiat, taky pravda.  Hlavne, abych od tebe nepochytil nejake velke moudra:-)

0/0
15.7.2010 22:45

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

s tim oltictem je to pravda, pamatuji na souseda, co s nim machroval a naparoval se ze ma "neskodovku" a stale lestil, ovsem asi za dva roky mu sklaplo a zahy to prodal...

0/0
15.7.2010 22:41

barbarosa1942

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

oltcit zhil nez ho dovezli k nam z rumunska

0/0
15.7.2010 22:49

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

hele treba takovej alfasud, ten hnil taky rovnou na lince ...

0/0
16.7.2010 15:13

Host

Re: dekuji vam soudruzi za skvely produkt

Alfasud hnil ze stejnýho důvodu jako třeba Oltcit nebo škodovky. Italové je totiž dělali z nekvalitního ruského plechu. Tehdy se tam dostala k moci levicová vláda a ta s Rusama pekla.

0/0
18.7.2010 19:20

Host

skoda 105 /120

0/0
15.7.2010 19:46

Host

Kameraman nebo teda spíš ten co si na kameramana

hraje by potřeboval nafackovat a nakopat, třeba by mu to potom došlo.

;-ORv

0/0
15.7.2010 15:27

Host

No to koukam

Tak jsem si poslechl paradní video, a nějak mi nejde do hlavy, od ktere doby se obsah meri v litrech??? Muzete mi to nekdo vysvetlit? Ja mel do ted za, ze v litrech se meri objem.. Pokud si tak pamatuji, tak je to tusim Fyzika zakladni skoly... Co si o tom myslite?

0/0
15.7.2010 15:16

Host

Re: No to koukam

No a to si ještě vezmětě, že v televizi každý den dávají  "Branky, body, vteřiny"... Jsem konsternován!;-)

0/0
15.7.2010 16:29

p.o.p.

Jednou ještě za komančů

jsem četl, jak říkal (as)i Remek, že Gubarev (letěl s ním do kosmu) brečel, že za ten povedej výlet do kosmu dostal Volhu. Prý se těšil že dostane Žigulíka a dostal carevnu co žrala jako tank. Tenkrát stál benzín u nás cca 6 Kčs za litr, v CCCP po přepočtu tak 1,50 Kčs..........;-D

0/0
15.7.2010 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.