Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turbodvouválec 0,9 litru ve Fiatu 500 jezdí za 4 litry. Má tlačítko pro snížení výkonu

Fiat konečně oficiálně představil svůj model 500 se zbrusu novým dvouválcovým motorem TwinAir. Trumfem tohoto motoru má být slušný výkon v kombinaci s minimalistickou spotřebou. Ta překonává i vznětové motory v pětistovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rewaquo

tlačítko pro snížení výkonu....?

takže já radši kupuju babetu a pro případ nejvyšší nouze ještě pláštěnku...stejný výkon, jen o pár set tisíc levnější :D

0/0
28.7.2010 12:15

radik

Re: tlačítko pro snížení výkonu....?

Která babeta má 65 a více koní? Nejslabší Fabia má 60 koní - tohle o pět koní víc. ;-)

0/0
29.7.2010 18:04

Kalouskopulos: Krize nehrozí

Kolik ten motor vydrží ?

... i když je asi pravda, že u nákupní tašky pro ženy to zase nehraje tolik roli :-P

0/0
27.7.2010 22:49

iceman7

.

No nevim. Při rozumný jízdě (né - plyn ->brzda) jezdím s naší octavii (98), 1.9 TDi za 4,2-5l /100 - morava v oblasti kopec / skopec. A po městě při 50 klasicky za 4l, nalítáno přes 200, žádná zvláštní péče. Co to tady teda vyvíjí za rádoby úžasné motory ? Škoda jen, že až budu měnit, to samé ale novější už neseženu. :-(

0/0
27.7.2010 22:40

Kalouskopulos: Krize nehrozí

Re: .

Motor dobrý jako staré TDI už neseženete nikdy - zejména kvůli přísnějším emisním limitům.

0/0
27.7.2010 22:51

Deleter

Re: .

Emise CO2 přímo souvisí se spotřebou. Ale staré dobré TDi holt asi prošlo nějakým cost-cutting.

0/0
28.7.2010 7:17

Deleter

Re: .

P.S. napsat, že tdi je dobrý motor může jen někdo, kdo se nikdy nesnažil prohlédnout ta oblaka černého kouře...

0/0
28.7.2010 7:17

starej Brůna

Re: .

ne všechny TDI produkují oblaka kouře, zejména ne ty s filtrem pevných částic.

0/0
28.7.2010 8:51

Deleter

Re: .

Starý tdi žádnej filtr nemá.

0/0
28.7.2010 10:02

starej Brůna

Re: .

Moje alhambra TDI filtr pevných částic má.

0/0
28.7.2010 20:21

Deleter

Re: .

No a co jako?

0/0
29.7.2010 10:55

bopicek

Re: .

No moc dlouho netrvalo a už se tu objevil nějaký rádobyekolog a ohání se tady svým archaickým smradlavý traktorem, který jezdí 4,5 na sto a ještě ho srovnává s novým moderním motorem. Ani nevíš co za svinstvo za sebou necháváš a kolik jedů vypouštíš. O jízdních vlastnostech a komfortu ani nemluím. Je to hrůza.Rv

0/0
28.7.2010 7:51

iceman7

Re: .

Co za sebou nechávám je mi uprdele, ale můžu tě ujistit, že oblaka kouře to nejsou. Nevím ani, o jakém antikomfortu tady mluvíš. Cesty do řecka a španělska jsme docela dobře přežili. :-) A jízdní vlastnosti ? Na to ti ani nemám co říct, žádného fatálního nedostatku jsem si během 8 let nevšiml.

0/0
28.7.2010 11:20

Deleter

Re: .

;-D To ale nic neznamená, byli lidé, kteří zvládli jet z DDR do YUG trabantem a nezdálo se jim to příšerný.

0/0
28.7.2010 11:58

iceman7

Re: .

Samozřejmě, že existují komfortnější vozy (např. stará Dacia :) ). Chtěl jsem jen říci, že komfort není věc, která by mě snad měla donutit se toho auta zbavit, proč taky, co je na tom tak špatně. Holt pražáčci jsou zase jen o něco víc zhýčkaní. :-)

0/0
28.7.2010 12:17

Deleter

Re: .

Ale jo to pak jo.

0/0
28.7.2010 12:59

bopicek

Re: .

No dlouhé cesty do zahraničí v OI na předních sedačkách ještě jde, ale pokud sedíš vzadu, tak je to hrůza. Pokud nejsi dítě. A ty oblaka z výfuku tam určitě máš taky neboj, jen stačí na to trochu šlápnout. Vidím to na těch starých 1.9 bez filtru skoro denně.

To je mi jasné že tebe nezajímá, co za jedy to auto vydává, všchny TDičkáře zajímá jenom spotřeba. To ostatní je jim putna, dokud nezažili v rodině raka. Mě by potěšilo, kdyby na ty staré TDI bez filtru byla ještě navíc další daň za ty smrady, aby si to všichni furt nekupovaly. Kdyžtak alespoň s tím filtrem.

0/0
28.7.2010 12:32

Le Miserable

Re: .

Pod toto se podepisuji. Snad jen dodat, že slavná "ekoEU" před dvaceti lety bůhvíproč podpořila výrobu dieselových osobáků nastavením mnohem měkčích norem v porovnání s benzinovými motory. Takže dnešní 1.4 TDi s filtrem pevných částic jsou na tom s výrobou karcinogeních látek +/- stejně jako 2.0i před patnácti lety. V jú es ej se osobní naftožrouty dlouho nemohly prosadit právě kvůli normám, platným pro benzín i naftu bez rozdílu.

0/0
28.7.2010 17:31

starej Brůna

Re: .

Máš pravdu předsedo, podařilo se mi s tolik vysmívanou haťapkou dosáhnout i menší spotřeby po okreskách a to bez turba i kompresoru, výkon toho fiátka je ale super.

0/0
28.7.2010 8:54

Deleter

Re: .

Bodejť by to žralo, když to absolutně vůbec nejede.

0/0
28.7.2010 10:03

chorchloj

Re: .

Soused onehda povidal, ze ten motor je tak skaredej a bakanej ze u HTP slapnes na plyn a zacne to jet dozadu, viď ;-D

0/0
28.7.2010 10:38

Deleter

Re: .

Dozadu to TAKY nejede ;-D

0/0
28.7.2010 11:58

Zemědělec Pepa

Dvouválec?

To musí bejt radost vyvažovat, když si vzpomenu na mý bejvalý auto fiat 126p.

Kdyby tam ale dali diesel týhle kubatury, tak by se mohli dostat ještě o litr níž, i moji fábce 1.4TDI (mimochodem, ten zvuk dieselovýho tříválce je bomba!) stačej 4litry.R^

0/0
27.7.2010 20:16

Deleter

Re: Dvouválec?

Rád se nechám opravit, ale když vidím, jak se hýbou písty ve čtyřválci, tak bych to neviděl tak tragicky http://www.youtube.com/watch?v=4vWoSXYnTa0

0/0
27.7.2010 20:58

jwafiojx

Re: Dvouválec?

Jakože je jeden válec v horní úvrati a druhej ve spodní? EE, toto není trabant, u čtyřtaktu, pokud chceme plynulej chod, musej jít písty současně, kažou horní úvrať zapaluje jeden válec.Leda bys tam dal motor typu boxer.

0/0
27.7.2010 21:15

Deleter

Re: Dvouválec?

Jo, no už mi to došlo, díky.

0/0
28.7.2010 7:21

TTRX

Jak by takové vozítko

Slušelo všem lidem v ČR kteří jezdí 20 a více let starými ojetinami R^

0/0
27.7.2010 19:02

M626

Re: Jak by takové vozítko

To jako za trest?

0/0
27.7.2010 19:07

TTRX

Re: Jak by takové vozítko

Tebe baví dívat se na 30 let starý kouřící rachotiny?

0/0
27.7.2010 19:11

M626

Re: Jak by takové vozítko

Mně je to úplně jedno, ať si každej jezdí čím chce, každopádně tohle prdítko by bylo pro mě trest a nechtěl bych to ani zadarmo.

0/0
27.7.2010 19:28

FastDriver

Re: Jak by takové vozítko

když tím svým ježděním nebude otravovat, brzdit a ohrožovat ostatní tak ano.

0/0
27.7.2010 19:54

Deleter

Re: Jak by takové vozítko

Tvoje auta jsou také ojetiny. Nová auta stojí výhradně v salonech.

0/0
27.7.2010 21:00

TTRX

Re: Jak by takové vozítko

Milý Deletere za tuto logiku a úvahu si musíš nafackovatRv

0/0
27.7.2010 21:52

Deleter

Re: Jak by takové vozítko

Milý TTRX, nemusím, protože mám pravdu. Kdybys náhodou nějaké své auto prodával, dáš ho do rubriky "nové," nebo "ojeté?" Hm?

0/0
28.7.2010 7:22

JeFFik

Re: Jak by takové vozítko

Ale ty víš milý Deletere jak to milý TTRX myslel, že?

0/0
28.7.2010 22:27

Deleter

Re: Jak by takové vozítko

Ale to víš, že jo, milý JeFFiku. Von má z veteránů mindrák.

0/0
29.7.2010 10:56

tomas__marny

Škodofka už má ho dávno

To tlačítko na snížení výkonu má tříhrnek od škodofky dávno. Ale aby se řidič nerozptyloval, tak to zapnuli natrvalo a tlačítko schovali :-)

0/0
27.7.2010 17:39

Braver

Re: Škodofka už má ho dávno

51kw verze je fajn motor do mesta a na okresky, svuj ucel splnuje...

0/0
27.7.2010 18:28

Deleter

Re: Škodofka už má ho dávno

Ne, není. Ale to je otázka názoru.

0/0
27.7.2010 21:00

zbiro

ECO tlačítko

Není to náhodou tak že ECO tlačítko vypne turbo, protože znám jeden "skvělý turbomotor" o objemu 1,2 a ten si pápne i 8 L/100 km. Fiat motory umí, ale že by dělal zázraky, to se mi nezdá :-).

0/0
27.7.2010 15:02

radik

Re: ECO tlačítko

Myslim ze zmena SW je o dost jednodusi a taky to tak nejspis bude. Ridici jednotka si bude pamatovat dva rezimy nastaveni motoru a pomoci toho tlacitka se budou menit. Vypinani (odpojovani) turba by bylo zbytecne komplikovane.

0/0
27.7.2010 15:17

Bender Rodriguez

Re: ECO tlačítko

0.9 bez turba by mel plus minus 40 kilowattu, takze by s tim autem sotva hnul:-)

0/0
27.7.2010 16:29

stefi_ul

Re: ECO tlačítko

No a mozna i min...

0/0
27.7.2010 16:31

Více takových Kožených

Re: ECO tlačítko

Měl jsem kupátko 850, 843 cm3 a výkon 52 HP. Lítalo to i 160.

0/0
27.7.2010 16:38

stefi_ul

Re: ECO tlačítko

A co to pri ty rychlosti bastilo... predpokladam daleko za 8l :-)

0/0
27.7.2010 16:40

Více takových Kožených

Re: ECO tlačítko

To jsem neřešil. Benzín byl za 6,50

0/0
27.7.2010 16:48

stefi_ul

Re: ECO tlačítko

Ale to uz je dost davno... :-)

0/0
27.7.2010 17:20

Více takových Kožených

Re: ECO tlačítko

Ale když se to nehonilo, dalo se vejít do 5,5 litru kombinovaný spotřeby.

0/0
27.7.2010 16:49

Alik_balik

Re: ECO tlačítko

Taky to je papír proti dnešní 500 :-)

0/0
27.7.2010 16:51

Mumrli !(milovnik romů)

Re: ECO tlačítko

Hlavne to nesmi prodavat v USA - amik zmackne tlacitko, slapne na plyn, a hned bude podobna afera jako s Toyotama - akorat opacne (auto po seslapnuti plynoveho pedalu zahadne zpomaluje).

Podobne motory patri do motorek. Vlastne ani to ne, 63kW je celkem malo i na tu motorku.

0/0
27.7.2010 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.