- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To mozu urobit len ludia co nevedia velmi pocitat. Ok, takych je dost, pravda :D.
Ak je spotreba nizsia o jeden liter na 100 km, tak usetria na tych 100 km euro. Na 100000 km usetria 1000 eur. Ked je auto drahsie o povedzme 3000 eur, museli by najazdit 300000 km a este stale by boli na tom len rovnako ako keby jazdili na benzin.
Ja napriklad jazdim na naftaku, ale nedobrovolne. Zamestnavatel mi ponukol Superba a ja som si mohol vybrat ci chcem alebo nechcem :). Povedal by som ze vacsina ludi co jazdi na naftovych skodofkach a vw k nim prisla podobne.
Osobně jsem si kupoval nové BMW 330d, za 7 let s ním najel 220.000km, za tu dobu za palivo ušetřených cca 300.000,- Kč (prakticky takový bonus). Dokonce je dieselový model levnější, než 330i. Kecáš zkrátka nesmysly.
Hlupost, diesel nie je nijako vyznamne skodlivejsi ako benzin. Ak by bol skodlivy, nebolo by nic lahsie ako ho zakonom zakazat, ze?
A tazko mozes hovorit o "setrilkovstvi" ked diesel je vacsinou o tolko drahsi ze na nizsej spotrebe pocas celej zivotnosti auta aj tak nic neusetris. Kto si dnes kupuje diesel, nerobi to aby usetril.
Ale to víš že jo, někdo si to koupí, protože chtěl v dětství jezdit s traktorm
Tak tos mě fakt pobavil, každá dýzlácka socka co znám, si ten sazomet koupila proto, že to má nízkou spotřebu a nic jinyho jí nezajímá.
Jdu na pláž. Vaše plky z rachoty si přečtu až večer... A ať si u toho soustruhu něco neuděláte... Hezký den...
Mám rok starý 730d a
a) žádný traktor to není - zajímalo by mě, kolik kritiků dieslu se v nějaké sedmě opravdu svezlo, aby to mohli posoudit
b) sedmička opravdu není sporťák na závodění, na to si kupte M3 nebo M5. Ale na firemní lítání tisíců kilometrů za měsíc je ideální: pohodlná, bezpečná a úsporná)
b) dlouhodobá spotřeba je 7,6 l/100 km
PS. Už má udělátko proti natankování benzínu a funguje to - zkoušel jsem do něj cvičně strčit benzínovou pistoli a nic... (dokonce u OMV na začátku D8 u prvního stojanu nešla zastrčit ani dieslová pistole, protože byla lehce zdeformovaná)
jo, ale nesmíš to tady říkat některým uživatelům (TristanTzara třeba) - ten se se znalostma dieselových motorů pozastavil u koncepčně staré 1.9 z koncernu VW, takže tu bude prskat o "sockách" ...
Taky se mi povedlo nalít do prazdného diesla (Fabie) plnou nádrž benzínu. Po pár desítkách metrů konec. Počkal sem na servis, vyčerpal nádrž, natankoval jsem plnou dieslu a jelo se dál. Žádné opravy za sto tisíc, žádný požár. Pouze nějakých 1700kč za příjezd servisu a vysatí benzínu + opakovaně plná nádrž.
A to ještě příjezd servisu stál asi 1200kč a samotné vycucnutí benzínu 500kč.
Takže chápu dobře, e natankovat naftu do benzínového motoru není takový problém jako obráceně?
No, vzhledem k tomu, že pistole na naftu je širší, než pistole na benál, to hlavně jde dost těžko.
Takhle byl po zásluze potrestán za svou hamižnost
Nechť se tato příhoda stane varováním pro všechny šetřílky v smrdutých sazometech.
Jenom za včerejšek jsem potkal asi patnáct kuřivců, z toho za jednou oktávkou, v metle na hlínách v kombajnu voe co žere čtyři na sto, nebylo ani vidět, co z toho lítalo za sajrajt. To by se mělo okamžitě šrotovat před očima majitele.
Hm, me odesel motor u oktavky po peti letech slusneho jezdeni a tankovani nejkvalitnejsi nafty, takze nyni cekam, az privezou opet benzinoveho avensise a nic naftoveho ci z koncernu VW do garaze nesmi.
V zimě se mi stalo naprosto to samé, jen s tím rozdílem, že jsem to zjistil ihned po natakování a auto (330d) jsem nestartoval. Problém je u Benziny a její označení Verva Diesel (černá) a Verva 100 (tmavě modrá). Jel jsem zkrátka pro Vervu a vzhledem k tomu, že na daném stojanu nebyla nafta, sáhnul jsem v noci po tmavě modré Vervě... Všiml jsem si, že nyní Benzina nalepuje na Vervu 100 zelené pruhy "premiový benzin". Kdyby to tam bylo dříve, asi bych si všiml...
Za blbost se platí, 2500,- Kč odtah a vyčištění, 1500,- za vyhozený benzin.
Jo jo, co tak pamatuju, aspoň jeden takovej tejdně se vždycky objevil Někteří si ten vytaženej benzín s naftou dokonce i vezmou, prej do sekačky, takže pak poničej ještě i ji
no nic, stane se to. Horší případ je v mém okolí, kdy každé ráno na jednom místě zahřívá nějaká slečna svoje BMW X5, má nastartováno, odemčeno a u auta prostě není... Lidé by si na své BMWáky měli dávat větší pozor.
jinak k článku: Mě se tohle nikdy nestalo, protože mám zatím pořád benzín, ale věřím tomu, že kdybych si za 20 let koupil nafťák, tak bych tam možná měl tendenci ten benzín lít.