Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kdo chce jezdit na naftu, nesmí na ní šetřit

Biopřísady v naftě se bát nemusíte, říkají odborníci. Ještě víc než dříve ale dávejte pozor na výběr ověřené pumpy; zvláště, jestli máte moderního nafťáka. Kvůli korunovému rozdílu v ceně nafty nepřivolávejte pohromu na motor. S biosložkami je k opatrnosti o důvod víc. Naftě s biopřísadou také nesvědčí dlouhý odpočinek v nádrži.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sincos

3. 8. 2010 0:25
"Značkové" pumpy

Máme ve firmě Shell karty, auto tedy tankuju jen tam, auto jezdí denně, takže žádná stará nafta, v zimě jsem přijel večer kolem sedmi a v osm ráno byla nafta Shell zamrzlá.... Nebyl jsem ve firmě sám, jsme z různých krajů. Ať mi někdo něco říká o kvalitě některých "značkových" pump... Zkušenosti známých jsou celkem dobré s Benzinou.

0 0
možnosti
TS

Thor Steinar

3. 8. 2010 10:30
Re: "Značkové" pumpy

JJ, Benzina je dobrá. Shell je jen nafouklá a předražená reklamní bublina pro vohnouty, co se nechaj nachytat na tu jejich reklamu s F1, 100 oktanovym benzínem apod.

0 0
možnosti
VZ

boardx

2. 8. 2010 22:47
Je to jedno

Distribuce pohonných hmot probíhá téměř jednotně a všechny řetězce hledají na trhu co nejlevnější pohonné hmoty. To znamená, že ať tankujete u OMV nebo u ONO, tankujete zpravidla to samé (potvrzeno od dopravců, kteří ty pumpy zavážejí). Výjimkou je údajně Shell, který má vlastní distribuci, ale to nutně neznamená vyšší kvalitu.

Co je ovšem podstatné a u různých pump rozdílné, je dodržování technologie skladování zboží, což u PHM znamená čištění nádrží, odkalování apod. Řetězce OMV, Shell apod. jsou franšízy a znám čerpací stanice SHELL, kde mají bordel a před revizí dají vše do pořádku.

0 0
možnosti

nepremyslej nad lamou

2. 8. 2010 11:43
diesel power

jedině Agip...na Shellce jsem si zničil vstřiky....Agip powered

0 0
možnosti

Hufo

2. 8. 2010 17:17
Re: diesel power

není značkou, ale pumpou. záleží jaký je nájemce dobytek a jak se stará o nádrže.

takže k některým shellkám nejezdím, k některým klidně ano. totéž je u agipu i omw, kde jsou pekelný pumpy, páč pak auto čoudí jak dýmovnice a u jiných naopak auto jede jak z praku a čoud nikde

0 0
možnosti
C

certik_bertik

1. 8. 2010 10:07
lepší

než jezdit na nový stolní olej je jezdit na přepálený a přefiltrovaný olej z hospody, z té už se většina glycerinu rozložila, ale jezdit na stolní olej to není celkem žádné riziko, zvlášť pokud ten nafťák nemá nějak moc supermoderní motor

0 0
možnosti
J

Jozxyqk

31. 7. 2010 10:36
poláci

nevím jestli poláci taky míří na 7% podíl biosložky, ale každopádně když jedu kousek za hranice, tak je nafta za nějakých 27Kč, u nás za 31Kč, takže na plné nádrži za 1000Kč ušetřím cca 160Kč, kamioňáci při 1000L nádržích ušetří na jedné nádrži 4000Kč, za rok to v už musí u autodopravce dělat zajímavou sumu a kdo na tom nejvíc tratí je zase stát, protože se vybere míň na spotřební dani a tak jí zvýší a tak pořád dokola, místo aby se ČR pokusila dostat na stejnou hranici jaká je v EU a donutila dopravce čerpat i u nás a platit tak daně, tak jde přesně opačným trendem, co je lepší vybrat na daních 10% z 1000Kč nebo 5% z 2000Kč? ;-)

0 0
možnosti
JA

SocPredator

31. 7. 2010 10:58
Re: poláci

Nebojte, oni už vědí, jak ten propad z daně PHM zaplácnou. Uvalí mýto na osobáky. Že to bude mít stejný dopad, ne-li horší, je nasnadě. Tady už nepůjde jen o peníze, ale i o podporu ekonomiky. Jen v tomhle Kocourkově se podpoří jedna firma na úkor deseti + to bude předražené :-)

Chci vidět ten Kalouskův obličej, až zjistí, že tudy cesta nevede. On to prostě opravdu neví!

0 0
možnosti
JA

SocPredator

31. 7. 2010 7:46
Další tendenční článek

1) Na naftu chce jezdit málokdo, myslím, že většina lidí by raději jezdila na vodu a levněji. Toliko k nadpisu

2) Do nafty se přidává biosložka, která ji znehodnocuje, ale v článku se přesto podsouvá 100x podsunuté, že pokud vám odejde motor, může za to pochybná benzínka. Asi nějaký podmaz od těch drahých a ubohý strašáček

3) během týdne teď koruna silně posílila, PHM se nezlevnily ani o desetník, když je to obráceně, jde to hned - tohle je celá finta, autore ;-D

0 0
možnosti
MF

kenx

2. 8. 2010 19:27
Re: Další tendenční článek

Bod 3 mi smysl dává :) Mám plný zásobník a stoupne cena na trhu, já cenu ponechám původní. Lidé mi za starou cenu tank rychle vykoupí. Teď obráceně, mám plný tank a cena na trhu klesne. Já držím cenu starou a lidem se ke mě nechce, odebírají málo a já mám dlouho starou vyšší cenu. K ostatním bodů mohu tak akorát říci, že mám stejný názor a ohledně biosložek se vyplatí poptat se v garážích provozovatelů busů ... výkon klesl, spotřeba stoupla a kilometry koleček údržby se změnšily. Bez dotací nezájem.

0 0
možnosti
O

oxoma

30. 7. 2010 19:28
Nevadi

tankuji naftu v Polsku - levněji až 4 kačky za litr  u firem statoil,BP,Shell - za drahotu naši nafty můžou zelení v čele s BusríkemRv

0 0
možnosti
JT

pingu1

30. 7. 2010 8:43
.. dokud se nebude zverejnovat

..kdo prodava fekalie misto paliva , budeme mit ten prasecinec porad...;-O

0 0
možnosti
PP

Doubleblue

30. 7. 2010 17:10
Re: .. dokud se nebude zverejnovat

R^

0 0
možnosti
PN

bopicek

29. 7. 2010 22:07
EU a směrnice

Máte štěstí milí sazometčíci, že EU zatím zajímá jen CO2, ale o pevné částice, které vypouštějí smraďoši a jsou karcinogení, se zatím nezajímá.:-/

0 0
možnosti
MM

mimouch

29. 7. 2010 22:12
Re: EU a směrnice

Tak štěstí je, že je řada lidí jako jsi Ty. Chodí pěšky, jedí hmyz a kořínky co si sami nasbírají a odívají se do kožešin z vlastnoručně ulovených zvířat a nosí boty upletené z lýka. Vy jste spása naší planety R^

0 0
možnosti
JH

pragmatic

29. 7. 2010 21:56
Auto na vodu

city v pilulkách, tohle budem jedno ráno mít...;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!