Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo chce jezdit na naftu, nesmí na ní šetřit

Biopřísady v naftě se bát nemusíte, říkají odborníci. Ještě víc než dříve ale dávejte pozor na výběr ověřené pumpy; zvláště, jestli máte moderního nafťáka. Kvůli korunovému rozdílu v ceně nafty nepřivolávejte pohromu na motor. S biosložkami je k opatrnosti o důvod víc. Naftě s biopřísadou také nesvědčí dlouhý odpočinek v nádrži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

"Značkové" pumpy

Máme ve firmě Shell karty, auto tedy tankuju jen tam, auto jezdí denně, takže žádná stará nafta, v zimě jsem přijel večer kolem sedmi a v osm ráno byla nafta Shell zamrzlá.... Nebyl jsem ve firmě sám, jsme z různých krajů. Ať mi někdo něco říká o kvalitě některých "značkových" pump... Zkušenosti známých jsou celkem dobré s Benzinou.

0/0
3.8.2010 0:25

Thor Steinar

Re: "Značkové" pumpy

JJ, Benzina je dobrá. Shell je jen nafouklá a předražená reklamní bublina pro vohnouty, co se nechaj nachytat na tu jejich reklamu s F1, 100 oktanovym benzínem apod.

0/0
3.8.2010 10:30

Jarin123

Re: "Značkové" pumpy

přesně tak, nafta ze Schell je otřes, alespoň v Brně...v zimě se na to nedá jezdit vůbec (špatné starty apod.)...problémy zmizeli změnou čerpací stanice...u Agipu nebo Benzíny jsem podobné problémy neměl.

0/0
3.8.2010 11:33

boardx

Je to jedno

Distribuce pohonných hmot probíhá téměř jednotně a všechny řetězce hledají na trhu co nejlevnější pohonné hmoty. To znamená, že ať tankujete u OMV nebo u ONO, tankujete zpravidla to samé (potvrzeno od dopravců, kteří ty pumpy zavážejí). Výjimkou je údajně Shell, který má vlastní distribuci, ale to nutně neznamená vyšší kvalitu.

Co je ovšem podstatné a u různých pump rozdílné, je dodržování technologie skladování zboží, což u PHM znamená čištění nádrží, odkalování apod. Řetězce OMV, Shell apod. jsou franšízy a znám čerpací stanice SHELL, kde mají bordel a před revizí dají vše do pořádku.

0/0
2.8.2010 22:47

nepremyslej nad lamou

diesel power

jedině Agip...na Shellce jsem si zničil vstřiky....Agip powered

0/0
2.8.2010 11:43

Hufo

Re: diesel power

není značkou, ale pumpou. záleží jaký je nájemce dobytek a jak se stará o nádrže.

takže k některým shellkám nejezdím, k některým klidně ano. totéž je u agipu i omw, kde jsou pekelný pumpy, páč pak auto čoudí jak dýmovnice a u jiných naopak auto jede jak z praku a čoud nikde

0/0
2.8.2010 17:17

certik_bertik

lepší

než jezdit na nový stolní olej je jezdit na přepálený a přefiltrovaný olej z hospody, z té už se většina glycerinu rozložila, ale jezdit na stolní olej to není celkem žádné riziko, zvlášť pokud ten nafťák nemá nějak moc supermoderní motor

0/0
1.8.2010 10:07

Jozxyqk

poláci

nevím jestli poláci taky míří na 7% podíl biosložky, ale každopádně když jedu kousek za hranice, tak je nafta za nějakých 27Kč, u nás za 31Kč, takže na plné nádrži za 1000Kč ušetřím cca 160Kč, kamioňáci při 1000L nádržích ušetří na jedné nádrži 4000Kč, za rok to v už musí u autodopravce dělat zajímavou sumu a kdo na tom nejvíc tratí je zase stát, protože se vybere míň na spotřební dani a tak jí zvýší a tak pořád dokola, místo aby se ČR pokusila dostat na stejnou hranici jaká je v EU a donutila dopravce čerpat i u nás a platit tak daně, tak jde přesně opačným trendem, co je lepší vybrat na daních 10% z 1000Kč nebo 5% z 2000Kč? ;-)

0/0
31.7.2010 10:36

SocPredator

Re: poláci

Nebojte, oni už vědí, jak ten propad z daně PHM zaplácnou. Uvalí mýto na osobáky. Že to bude mít stejný dopad, ne-li horší, je nasnadě. Tady už nepůjde jen o peníze, ale i o podporu ekonomiky. Jen v tomhle Kocourkově se podpoří jedna firma na úkor deseti + to bude předražené :-)

Chci vidět ten Kalouskův obličej, až zjistí, že tudy cesta nevede. On to prostě opravdu neví!

0/0
31.7.2010 10:58

SocPredator

Další tendenční článek

1) Na naftu chce jezdit málokdo, myslím, že většina lidí by raději jezdila na vodu a levněji. Toliko k nadpisu

2) Do nafty se přidává biosložka, která ji znehodnocuje, ale v článku se přesto podsouvá 100x podsunuté, že pokud vám odejde motor, může za to pochybná benzínka. Asi nějaký podmaz od těch drahých a ubohý strašáček

3) během týdne teď koruna silně posílila, PHM se nezlevnily ani o desetník, když je to obráceně, jde to hned - tohle je celá finta, autore ;-D

0/0
31.7.2010 7:46

kenx

Re: Další tendenční článek

Bod 3 mi smysl dává :) Mám plný zásobník a stoupne cena na trhu, já cenu ponechám původní. Lidé mi za starou cenu tank rychle vykoupí. Teď obráceně, mám plný tank a cena na trhu klesne. Já držím cenu starou a lidem se ke mě nechce, odebírají málo a já mám dlouho starou vyšší cenu. K ostatním bodů mohu tak akorát říci, že mám stejný názor a ohledně biosložek se vyplatí poptat se v garážích provozovatelů busů ... výkon klesl, spotřeba stoupla a kilometry koleček údržby se změnšily. Bez dotací nezájem.

0/0
2.8.2010 19:27

oxoma

Nevadi

tankuji naftu v Polsku - levněji až 4 kačky za litr  u firem statoil,BP,Shell - za drahotu naši nafty můžou zelení v čele s BusríkemRv

0/0
30.7.2010 19:28

pingu1

.. dokud se nebude zverejnovat

..kdo prodava fekalie misto paliva , budeme mit ten prasecinec porad...;-O

0/0
30.7.2010 8:43

Doubleblue

Re: .. dokud se nebude zverejnovat

R^

0/0
30.7.2010 17:10

ppc1500

Re: .. dokud se nebude zverejnovat

Asi tak... R^

0/0
30.7.2010 18:57

bopicek

EU a směrnice

Máte štěstí milí sazometčíci, že EU zatím zajímá jen CO2, ale o pevné částice, které vypouštějí smraďoši a jsou karcinogení, se zatím nezajímá.:-/

0/0
29.7.2010 22:07

mimouch

Re: EU a směrnice

Tak štěstí je, že je řada lidí jako jsi Ty. Chodí pěšky, jedí hmyz a kořínky co si sami nasbírají a odívají se do kožešin z vlastnoručně ulovených zvířat a nosí boty upletené z lýka. Vy jste spása naší planety R^

0/0
29.7.2010 22:12

tygr.karlos

Re: EU a směrnice

Ale on nerýpal do automobilismu celkově, jen do smradlavých dieselů, za kterými při každém sešlápnutí plynu vystřelí oblaka černého kouře. A to je vidět i u moderních motorů, nemluvím o žádných dvacetiletých šunkách. Navíc pokud auto nemá filtr pevných částic, vypouští opravdu hodně karcinogenních prvků, které jsou ve srovnání se zprofanovaným CO2 (na tohle mám názor jako náš pan prezident) pro člověka mnohem horší. Ale ono je coool řešit CO2 a nad ostatními věcmi zavírat oči Rv

0/0
29.7.2010 22:42

mimouch

Re: EU a směrnice

Mno, jenže tenhle článek je o osbních autech s dieselovým motorem. A ty, vyhledem ke své spotřebě a technologiím směřujícím k jakési ekologičnosti (filtry pevných částic apod) způsobují zanedbatelný zlomek splodin produkovaných dieselovými motory v Evropě. Uvědomte si, že spousta činností spojených s výdobytky civilizace je prováděna vozidly s naftovým motorem. Zemědělství, doprava surovin, doprava produktů/výrobků do skladů, distribuce do prodejen, svoz odpadu... Kdyby byla veškerá individuální osobní doprava z hodiny na hodinu realizována výhradně auty se zážehovými motory, tak to s kvalitou ovzduší v Evropě prakticky nepohne. A to je EU jako producent škodlivých plynů celkově v celosvětovém měřítku zanedbatelná. Jeďte se podívat do Číny, Indie nebo i USA a uvědomíte si, jak je naše honba za emisními EURO normami u osobních aut směšná...

0/0
29.7.2010 23:17

Deleter

Re: EU a směrnice

Ne, že byste neměl pravdu, ona jedna Avie je horší, jak tisíc jednadevěttédéí, ale jet za nafťákem, jakkoliv moderním, s otevřeným okýnkem není zrovna super zážitek...

0/0
30.7.2010 10:04

mimouch

Re: EU a směrnice

Tak o tom žádná. Já jen poukazoval na to, že je trochu omezené dělat blbce z lidí, co mají dieselové auto a říkat jak tím škodí životnímu prostředí. Přitom předpokládám, že dotyčný chodí nakupovat, jí, pije, vyhazuje odpadky, dívá se na televizi, má doma nábytek atd. Tedy se sám podílí na tom znečišťování diesely, i když jen pasivně :)

0/0
30.7.2010 10:34

Bender Rodriguez

Re: EU a směrnice

To s Avii neni uplne pravda, ty saze z vyfuku maji pomerne velky rozmer a jsou tezke, takze jdou rychle k zemi. Navic se snadno zachytavaji na pruduskach.

0/0
30.7.2010 21:32

Jozxyqk

Re: EU a směrnice

jenže ty malé tam jsou stejně jako v osobáku ;-)

0/0
31.7.2010 10:28

sincos

Re: EU a směrnice

malé upřesnění - 1,9 TDI často kouří, jako Avie ;-D. Jinak jo.

0/0
3.8.2010 0:20

superkutil

Re: EU a směrnice

Až konečně začnou mít auta diesel elektrický pohon a nebo alespoň automatickou převodovkou a bude postihnutelné čipování motorů, tak už nebude docházet k podtáčení motorů a zvýšení kouřivosti čipováním a powerboxy. Pokud bude mít auto v každém kole elektromotor, pod podlahou baterky a malý dieselgenerátor běžící jen občas a v optimálních otáčkách, tak nebude co řešit.

0/0
2.8.2010 15:03

Crocodylus anthropophagus

Re: EU a směrnice

A i kdyby ji začala zajímat, tak co? Popelnice se nechají dojezdit a nová auta už filtr pevných částic povětšinou mají...

0/0
29.7.2010 23:31

dikobraz

Re: EU a směrnice

Ano, a jejich majitelé si ten DPF nechávají u specializovaných firem odstraňovat, prtože jsou s ním jenom problémy. Netvrdím že všichni, ale ten trend je zjevný a ty specializované firmy na demontáž DPF vznikly jako přímý důsledek poptávky po takové službě.

0/0
30.7.2010 10:00

Žokej Balabán

Re: EU a směrnice

A největší průšvih je, že na STK to auto projde, protože limity stejně plní, takže auto nemá filtr pev. částic a nic se neděje. A nebo, že by ty filtry byly jen pro nejhrubší pevné částice a ostatní ty jemné to stejně pusti do ovzduší?

0/0
30.7.2010 16:03

pragmatic

Auto na vodu

city v pilulkách, tohle budem jedno ráno mít...;-D

0/0
29.7.2010 21:56

imation

ZELENI VEN !!

Jelikoz za pridavani "bio" slozek do PHM muze stat tak by take mel nest zodpovednost za ponicene motory. Co to jako je ze musim vyjezdit nadrz do 3 mesicu. Zde je krasne videt jak Bursikovci prosadi cokoli jen kdyz to ma nalepku BIO a to ze to ma za nasledek zniceni zarizeni, ktere se pak musi likvidovat - a co si budem nalhavat EKO likvidace to nebude...

0/0
29.7.2010 21:22

tygr.karlos

Re: ZELENI VEN !!

Souhlasím prakticky se vším, tohle zelené šílenství a lobby s přidáváním biosložky vyloženě nesnáším... ale rád bych si rýpnul, že u člověka, který nevyjezdí nádrž za 3 měsíce, opravdu nemá dieselové auto co dělat ;-)

0/0
29.7.2010 22:30

Hegemon

Re: ZELENI VEN !!

říká se tomu svoboda, koupit si auto na naftu a ujet za rok 1000 km ;-) ještě neexistuje směrnice jaké kdo si auto může koupit.

0/0
1.8.2010 0:49

Miki123456

Svobodu

Prosím, kde si mohu svobodně koupit čistou naftu?

0/0
29.7.2010 19:23

joscer

Re: Svobodu

Nevím co je na tom pravdy, ale údajně prémiová paliva (např. Benzina - Verva diesel) mají menší obsah bioplaiv než standardní, protože zákon určuje podíl bioplaiv na celkovém množství "vyrobených" PHM. Tak do prémiových dají méně a do standardních více aby se to vyrovnalo. Ale jesli je to pravda, to nevím.

0/0
29.7.2010 20:31

imation

Re: Svobodu

nikde jedine ve statnich rezervach a nebo primo v rafinerii nez do ni naleji tu "BIO" znehodnocujici prisadu;-D

0/0
29.7.2010 21:23

sunka007

Re: Svobodu

V CR asi nekde, ale v Nemecku ji dostanes (pro potreby zemedelcu)

0/0
30.7.2010 13:02

GNC

Re: Svobodu

nebo taky můžeš krást armádní naftu...

0/0
30.7.2010 13:21

tmf

zelení

takže

-všude stožáry elektromotovidel

-všude místo polí rostou černé desky

-kácí se pralesy aby se ekologicky jezdilo

ještě něco pozitivního?

0/0
29.7.2010 18:20

kalif

Re: zelení

A tady je mozno videt, kolik energie se ukryva v rope. A k tomu vsemu je ucinnost spalovaciho stroje tak 35%. A ropa bohuzel pomalu dochazi, jako pomalu kde co ...

0/0
29.7.2010 18:24

radik

Re: zelení

Spalovaciho stroje? Benzin ma o neco malo mensi Diesel zase vetsi a treba takove proudove motory, rotacni turbiny (porad spalovaci motory) maji i 50% a vice ;-)

0/0
29.7.2010 18:35

Deleter

Re: zelení

Spalovací turbíny jednocyklové mají do čtyřiceti procent termodynamické účinnosti.

0/0
30.7.2010 10:07

H75

Země česká

Tak to je ten ekologický zázrak v praxi. Ničení motorů za požehnání vlády pod zdánlivě "bohulibým" cílem. No, výrobci náhradních dílů budou mít žně. A naše super legislativa, která ani neumožňuje zveřejnit inspekci nepoctivé prodejce nafty tomu ještě nahrává. Zloděj se směje, občan jezdí do servisu.......krásná země [>-].

0/0
29.7.2010 16:44

kalif

Re: Země česká

no a v servisu by meli vystavit radnou uctenku, cili zaplatit dane, statni kasa se tim naplni a vsichni budem happy ;-)

0/0
29.7.2010 18:23

A22

o

j

0/0
29.7.2010 16:41

Marty502

Auto na naftu?

Vždycky se říkalo, že nafta patří do traktoru a do kamen. A myslím, že to platí stále. Není nad klasický benzínový atmosférický motor. Když vidím v autech o hmotnosti přes 1 tunu ty dvakrát přeplňované motory o objemu 1,2 litru apod., tak se mohu pouze pousmát.

0/0
29.7.2010 15:37

Don_Alex

Re: Auto na naftu?

nojo, ve středověku se říkalo věcí a taky už to neplatí.... zajímavé, že většina lidí, který chvíli jezdí s nafťákem se už k benzínu nechce vracet a není to rozhodně kvůli spotřebě...a nemyslím žádný starý šroty samozřejmě....

0/0
29.7.2010 16:14

Podrazza

Re: Auto na naftu?

No já vím konkrétné o jednom člověku, kt. má stejný a stejně starý auto jako já v naftě (typ nepíšu aby to místní cenzoři zase neměli za skrytou nevímco..) a teď by za benzín měnil hned :-)

0/0
29.7.2010 16:32

radik

Re: Auto na naftu?

Protoze chudaci asi neumi poradne se spojkou a radit ;-D

0/0
29.7.2010 18:15

Don_Alex

Re: Auto na naftu?

jo, tak to jim vyridim, abych je pobavil, takovouhle kravinu uz asi dlouho neslyseli...;-D;-D;-D

0/0
29.7.2010 21:11

Crocodylus anthropophagus

Re: Auto na naftu?

On tenhle přežitek ještě někdo provozuje?  

0/0
29.7.2010 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.