Diskuze

Kdo chce jezdit na naftu, nesmí na ní šetřit

Biopřísady v naftě se bát nemusíte, říkají odborníci. Ještě víc než dříve ale dávejte pozor na výběr ověřené pumpy; zvláště, jestli máte moderního nafťáka. Kvůli korunovému rozdílu v ceně nafty nepřivolávejte pohromu na motor. S biosložkami je k opatrnosti o důvod víc. Naftě s biopřísadou také nesvědčí dlouhý odpočinek v nádrži.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sincos

3. 8. 2010 0:25
"Značkové" pumpy

Máme ve firmě Shell karty, auto tedy tankuju jen tam, auto jezdí denně, takže žádná stará nafta, v zimě jsem přijel večer kolem sedmi a v osm ráno byla nafta Shell zamrzlá.... Nebyl jsem ve firmě sám, jsme z různých krajů. Ať mi někdo něco říká o kvalitě některých "značkových" pump... Zkušenosti známých jsou celkem dobré s Benzinou.

0 0
možnosti
TS

Thor Steinar

3. 8. 2010 10:30
Re: "Značkové" pumpy

JJ, Benzina je dobrá. Shell je jen nafouklá a předražená reklamní bublina pro vohnouty, co se nechaj nachytat na tu jejich reklamu s F1, 100 oktanovym benzínem apod.

0 0
možnosti
VZ

boardx

2. 8. 2010 22:47
Je to jedno

Distribuce pohonných hmot probíhá téměř jednotně a všechny řetězce hledají na trhu co nejlevnější pohonné hmoty. To znamená, že ať tankujete u OMV nebo u ONO, tankujete zpravidla to samé (potvrzeno od dopravců, kteří ty pumpy zavážejí). Výjimkou je údajně Shell, který má vlastní distribuci, ale to nutně neznamená vyšší kvalitu.

Co je ovšem podstatné a u různých pump rozdílné, je dodržování technologie skladování zboží, což u PHM znamená čištění nádrží, odkalování apod. Řetězce OMV, Shell apod. jsou franšízy a znám čerpací stanice SHELL, kde mají bordel a před revizí dají vše do pořádku.

0 0
možnosti

nepremyslej nad lamou

2. 8. 2010 11:43
diesel power

jedině Agip...na Shellce jsem si zničil vstřiky....Agip powered

0 0
možnosti

Hufo

2. 8. 2010 17:17
Re: diesel power

není značkou, ale pumpou. záleží jaký je nájemce dobytek a jak se stará o nádrže.

takže k některým shellkám nejezdím, k některým klidně ano. totéž je u agipu i omw, kde jsou pekelný pumpy, páč pak auto čoudí jak dýmovnice a u jiných naopak auto jede jak z praku a čoud nikde

0 0
možnosti
C

certik_bertik

1. 8. 2010 10:07
lepší

než jezdit na nový stolní olej je jezdit na přepálený a přefiltrovaný olej z hospody, z té už se většina glycerinu rozložila, ale jezdit na stolní olej to není celkem žádné riziko, zvlášť pokud ten nafťák nemá nějak moc supermoderní motor

0 0
možnosti
J

Jozxyqk

31. 7. 2010 10:36
poláci

nevím jestli poláci taky míří na 7% podíl biosložky, ale každopádně když jedu kousek za hranice, tak je nafta za nějakých 27Kč, u nás za 31Kč, takže na plné nádrži za 1000Kč ušetřím cca 160Kč, kamioňáci při 1000L nádržích ušetří na jedné nádrži 4000Kč, za rok to v už musí u autodopravce dělat zajímavou sumu a kdo na tom nejvíc tratí je zase stát, protože se vybere míň na spotřební dani a tak jí zvýší a tak pořád dokola, místo aby se ČR pokusila dostat na stejnou hranici jaká je v EU a donutila dopravce čerpat i u nás a platit tak daně, tak jde přesně opačným trendem, co je lepší vybrat na daních 10% z 1000Kč nebo 5% z 2000Kč? ;-)

0 0
možnosti
JA

SocPredator

31. 7. 2010 10:58
Re: poláci

Nebojte, oni už vědí, jak ten propad z daně PHM zaplácnou. Uvalí mýto na osobáky. Že to bude mít stejný dopad, ne-li horší, je nasnadě. Tady už nepůjde jen o peníze, ale i o podporu ekonomiky. Jen v tomhle Kocourkově se podpoří jedna firma na úkor deseti + to bude předražené :-)

Chci vidět ten Kalouskův obličej, až zjistí, že tudy cesta nevede. On to prostě opravdu neví!

0 0
možnosti
JA

SocPredator

31. 7. 2010 7:46
Další tendenční článek

1) Na naftu chce jezdit málokdo, myslím, že většina lidí by raději jezdila na vodu a levněji. Toliko k nadpisu

2) Do nafty se přidává biosložka, která ji znehodnocuje, ale v článku se přesto podsouvá 100x podsunuté, že pokud vám odejde motor, může za to pochybná benzínka. Asi nějaký podmaz od těch drahých a ubohý strašáček

3) během týdne teď koruna silně posílila, PHM se nezlevnily ani o desetník, když je to obráceně, jde to hned - tohle je celá finta, autore ;-D

0 0
možnosti
MF

kenx

2. 8. 2010 19:27
Re: Další tendenční článek

Bod 3 mi smysl dává :) Mám plný zásobník a stoupne cena na trhu, já cenu ponechám původní. Lidé mi za starou cenu tank rychle vykoupí. Teď obráceně, mám plný tank a cena na trhu klesne. Já držím cenu starou a lidem se ke mě nechce, odebírají málo a já mám dlouho starou vyšší cenu. K ostatním bodů mohu tak akorát říci, že mám stejný názor a ohledně biosložek se vyplatí poptat se v garážích provozovatelů busů ... výkon klesl, spotřeba stoupla a kilometry koleček údržby se změnšily. Bez dotací nezájem.

0 0
možnosti
O

oxoma

30. 7. 2010 19:28
Nevadi

tankuji naftu v Polsku - levněji až 4 kačky za litr  u firem statoil,BP,Shell - za drahotu naši nafty můžou zelení v čele s BusríkemRv

0 0
možnosti
JT

pingu1

30. 7. 2010 8:43
.. dokud se nebude zverejnovat

..kdo prodava fekalie misto paliva , budeme mit ten prasecinec porad...;-O

0 0
možnosti
PP

Doubleblue

30. 7. 2010 17:10
Re: .. dokud se nebude zverejnovat

R^

0 0
možnosti
PN

bopicek

29. 7. 2010 22:07
EU a směrnice

Máte štěstí milí sazometčíci, že EU zatím zajímá jen CO2, ale o pevné částice, které vypouštějí smraďoši a jsou karcinogení, se zatím nezajímá.:-/

0 0
možnosti
MM

mimouch

29. 7. 2010 22:12
Re: EU a směrnice

Tak štěstí je, že je řada lidí jako jsi Ty. Chodí pěšky, jedí hmyz a kořínky co si sami nasbírají a odívají se do kožešin z vlastnoručně ulovených zvířat a nosí boty upletené z lýka. Vy jste spása naší planety R^

0 0
možnosti
JH

pragmatic

29. 7. 2010 21:56
Auto na vodu

city v pilulkách, tohle budem jedno ráno mít...;-D

0 0
možnosti