Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Údajům o spotřebě benzinu či nafty se věřit nedá, ukázal test desítek aut

Automobilky neuvádějí přesné údaje o spotřebě a zrychlení, zjistil rakouský autoklub a německý automagazín. Údaje výrobců jsou spíše orientační, moc se podle nich kupovat auto nedá. Některá auta ale mohou být dokonce živější a úspornější, než je psáno v tabulkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

username

nechápu co řešíte

nechápu co řešíte, já už 15 let tankuju s jakýmkoliv autem u pumpy vždy za 500 :-P

0/0
29.7.2010 20:28

rafol

Zpusob jizdy

Takove testy mam nejradeji!

Clanek na to dokonce odpovida. Spotreba se vyhodnocuje za presne danych podminek a ty vubec neodpovidaji tomu, jak se v realu jezdi. Ja jsem si kdysi zkusil jizdu podobnou temto podminkam a spotreba byla skoro presne podle technicaku. Musim ale uznat, ze bych tak nechtel jezdit porad. Kazdy rad obcas prislapne plyn, musi nekoho predjet v kopci a nebo jen tak ma chut jet o 5 km/h rychleji, nez by musel. A hned jste o litr vyse. A to nemluvim o klime v takovych teplotach, jake byly v nedavnzch dnech.

0/0
27.7.2010 7:30

Jablkon

Re: Zpusob jizdy

Jo, je to pitomost, k čemu se to pak vlastně do techničáku píše, když se rovnou ví, že je to "zcela nereálné" číslo?? když se podle toho pak proplácí cesťáky apod.

Nicméně po necelých 10 tis. km s Octavií TDI mám v počítači průměr 5,2, když v techničáku je 5,1 - a to mám ještě většinu (klidně to může být dost přes 80% - nevím přesně) najetu po dálnicích. Takže to tak strašný zas neni :-)

0/0
27.7.2010 23:35

Deleter

Re: Zpusob jizdy

No, PPC u škodovek obvykle podměřuje, tj. reálná spotřeba může být vyšší. Dálnice spotřebu spíš snižuje, pokud nejezdíte zrovna hodně rychle. Jinak pokud máte auto od nova, tak ještě při záběhu obvykle papá víc.

0/0
28.7.2010 7:14

username

Re: Zpusob jizdy

je to nereálné, ale porovnávatelné. Jediné o čem se můžem bavit je styl jízdy, který by měl být otestován a proměřen a také jestli by se měla dělat nějaká pravidelná proměření při kontrole splodin atp.

Jinak jak už tu pár lidí psalo, spotřebu neřeším (když nezjistím nějaký vel ký renonc ukazující nějaký problém). Prostě buď to auto potřebuju a tak v něm jedu, nebo jej nepotřebuju a jedu na kole či MHD.

Nicméně to co by mě oslovilo je elektrické autíčko - takové, které by mělo kufříkovou baterii, kterou bych prostě po cestě vyndal a doma/v práci nabyl. Stačí mi dojezd třeba 30 km a na to by měla stačil i malá baterie.

0/0
29.7.2010 20:33

vandor

Re: Zpusob jizdy

...   na co potřebuješ tu druhou / třetí baterii?   ...:-P...

0/0
29.7.2010 20:47

blekekeke

no ...

Spotřeba je hlavně o řidiči a jeho stylu jízdy. Třeba náš šéf jezdí s C3 za 18l na sto, neb trojka je max. co zařadí.

0/0
26.7.2010 17:40

Deleter

Re: no ...

Tak to je ale extrém. To můžu s HTP jezdit taky jenom za jedna za dva a budem na tom podobně (a zvenku podle zvuku asi shodně za podivíny).

0/0
26.7.2010 22:37

blekekeke

Re: no ...

Extrém to zase není, najde se plno řidičů, kteří vytáčejí motor do vysokých otáček, čímž si zvyšují spotřebu ...

0/0
27.7.2010 19:54

TTRX

Re: no ...

C3 a 18L na 100km? Tomu nevěřím

0/0
28.7.2010 11:52

Deleter

Re: no ...

To je tvůj problém. Při troše snahy se dá za 18 jezdit s HTP.

0/0
28.7.2010 11:59

Martin V

:-))

Řešit u auta nad 500tis. spotřebu? Proboha, nedávno se tu řešilo, kolik stojí tekutina do odstřikovačů a byl tu maník s volvem V70, který řešil, kde se dá sehnat 5litrů pod stovku :-D

0/0
25.7.2010 23:23

Deleter

Re: :-))

Vodu řešil i známej s 1er, protože předtím měl normální auto a pak xylofóny s ostřikem, což se mu zdálo bejt děsně drahý. ;-D

0/0
26.7.2010 8:32

TristanTzara

Re: :-))

Ale jezdíš dýzlákem, co?

0/0
26.7.2010 8:47

pingu1

..clanek a testy laiku...

:-/

0/0
25.7.2010 12:20

lojzo1

Samá lež

Prostě demokracie je jenom LEŽ!!!!!!

0/0
25.7.2010 10:52

Glumik2

Re: Samá lež

Zdá se, že vám demokracie nevyhovuje.

Doporučuji se přestěhovat do Severní Koreje. Tam vám budou říkat jen pravdu.

0/0
25.7.2010 23:19

v23

a co na to berňák?

Ať si diskutující říkají o potřebě znát spotřebu cokoliv .... tak daňový výběrčí to vidí jasně = cesťák se počítá z údajů v techničáku.

A koho by nenazlobilo, když mu stát uzná do nákladů pouze "propagandistickou" spotřebu udanou výrobcem?    :-)

0/0
25.7.2010 7:33

net.Xtreme počtvrté

Re: a co na to berňák?

No hlavně spotřebu auto ovlivňuje jen částečně, styl jízdy a ujetá vzdálenost ji ovlivní mnohem víc.

0/0
25.7.2010 9:44

rafol

Re: a co na to berňák?

R^

0/0
27.7.2010 7:31

Dickhead4

K tomuto tematu mam krasny pribeh,

o ktery se s vami podelim.....Nekdy hned po revoluci prijela do Californie parta Cechacku...Na vsechno koukali s velkyma ocima a otevrenyma hubama...Muj kamos mel zrovna nove Porsche, krasne, cervene, nablyskane.....Ale jejich prvni otazka byla:"Kolik to zere?"..Vzhledem k tomu, ze tenkrat stal galon benzinu (asi 3, 785 litru) neco kolem dolaru, tak to tady nikoho nezajimalo a dodneska nezajima-krome nejakych socek a vymytych zelenych ekoteroristu.....Jeho odpoved byla:.."neviem, ale ked dam plnu nadrz, dojdem do Las Vegas!!"...Takze mel od nich na chvili pokoj, protoze premysleli, jak daleko je to do Las Vegas a kolik se vejde do nadrze....Takze asi tak o te spotrebe....;-DR^

0/0
23.7.2010 20:14

JeFFik

Re: K tomuto tematu mam krasny pribeh,

aha a proto se dnes v Americe proda tolik japoncu, ti zerou nejvic, že? ;-D, nebo je v ty Americe hodne socek a ekoteroristu....

0/0
24.7.2010 0:45

Deleter

Re: K tomuto tematu mam krasny pribeh,

Hmmm, mám pocit, že psal něco o době "někdy hned po revoluci."

To ještě nebyly HTP, tak se holt v USA prodávaly Porsche.

0/0
24.7.2010 10:16

Smázlý Mahoja Kotyč

Re: K tomuto tematu mam krasny pribeh,

Problémy se čtením?

"tak to tady nikoho nezajimalo a dodneska nezajima" - ještě jednou, "dodneska" ;-).

0/0
24.7.2010 21:54

mars777

Re: K tomuto tematu mam krasny pribeh,

Problém s logikou? ... Nikoho dodneska nezaujíma spoterba a tie autá s nízkou spotrebou si kupujú len preto, že sa im viac páčia ;-)

0/0
25.7.2010 15:21

gazda2

Až si hoši koupí několikátý auto,

nebo alespoň nějaký, možná budou  vědět víc a  přestanou  psát ptákoviny k testům spotřeby. Takhle nemá cenu se ke zkušenostech ke spotřebě k jednotlivým autům vůbec vyjadřovat, to by byla ztráta času. 

0/0
23.7.2010 10:17

termin

spotřeba nebo akční radius?

Spíš než spotřeba mě zajímá, jak daleko dojedu na jednu nádrž. Tankovat každých 600-800 km je opruz.

Která auta tankují po 1000km a víc?

0/0
23.7.2010 9:45

Deleter

Re: spotřeba nebo akční radius?

Renault Mégane 1,4dCi - dojezd 1350 km.

0/0
23.7.2010 10:00

termin

Re: spotřeba nebo akční radius?

Diky!

0/0
23.7.2010 10:10

MIR80

Re: spotřeba nebo akční radius?

hm..renault megane ? tak to castejc jak pumpu budete hledat servis

0/0
24.7.2010 19:57

Deleter

Re: spotřeba nebo akční radius?

a) nemám Renault Mégane

b) ten, o kterém mluvím, má nějakejch 40tkm a jenom standardní garančky, zatím.

0/0
25.7.2010 21:20

airwar

Re: spotřeba nebo akční radius?

S tím častým servisem francouzských aut je to fajn kec, mám už čtvrtého francouze a zatím jsem měl jen jednu poruchu - odešlo servo stahující okénko u spolujezdce u Peugeotu. Měl jsem Renault Twingo, najeto 120 tisíc km, pak Citroen Xantia, najeto kolem 180 tisíc, následně Peugeot 307 combi, najeto opět cca. 180 tisíc a teď už mám přes rok Megana Grand Tour najeto cca. 40 tisíc.

0/0
29.7.2010 7:25

MIR80

Re: spotřeba nebo akční radius?

no taky aby se neco kazilo po 120 tis.. to by to auto letelo hned ze skaly, Mrknete nekdy, kolik mivaji najeto majitele treba takove L200 Mitsu... to uz se casto vratilo i z Mesice a furt to jezdi.

0/0
29.7.2010 20:19

Tomach

Re: spotřeba nebo akční radius?

No nevim jak Ty, ale ja po tech 600-800km uz na WC opravdu potrebuju. A mit na sobe plinky nebo ziznit se mi opravdu nechce. Takze at tak nebo tak stejne musis zastavit. Kdyz je ti to malo nech si pridelat dalsi nadrz. Vybirat auto podle toho jestli ujede vic nez 1000km na jednu nadrz je ponekud uchylne. Navic si ani jizdu nemuzes vychutnat, protoze plynovy pedal bys musel jen tak jemne lechtat, auto samo o sobe by asi byl pekny prcek s malym odhlucnenim, lehkej jak pirko ktery odfoukne prvni jarni vanek nebo projizdejici tatrovka ;-D

0/0
23.7.2010 10:04

termin

Re: spotřeba nebo akční radius?

Na WC si zastavím, když potřebuju. Nemusím u toho tankovat....(??) :)

Když BMW 730D umí dojezd 1100km, tak to snad umí i jiná auta. Při jízdě do Řecka bych přeci jen radši tankoval u ověřenějších pump.

0/0
23.7.2010 10:12

master19

Re: spotřeba nebo akční radius?

Já jsem si pořád říkal, na co je to dobrý, a ty jezdíš autem do Řecka... tak to jó! ;-D

0/0
23.7.2010 13:31

termin

Re: spotřeba nebo akční radius?

Nejenom tam. Třeba takový Španělsko, cestou zpět si na pár dní odskočit do Francie, zastavím tam, kde se mi líbí, to taky není k zahození.

Každýmu co jeho jest, někdo odmíta vyrazit na tři týdny, letí letadlem, někdo si to užije jinak a vidí i jiný věci než cílovou destinaci. Pan ironický na tom vidí něco špatnýho?

0/0
23.7.2010 14:27

Deleter

Re: spotřeba nebo akční radius?

Možná jen to, že pro takový cestování je potřeba nejmíň Superb.

0/0
28.7.2010 7:12

Caretaker

Re: spotřeba nebo akční radius?

Peugeot 407 SW 2.0HDi cca 1080 km (2 osoby a naložený kufr). Ale na benzince jsme stavěli 3x (2x na WC a jídlo a jednou po pípnutí nádrže po ujetí cca 1000 km, protože jsem nechtěl riskovat, že dalších 100 kilometrů žádnou nepotkám). ;-D

Ale jinak je ta spotřeba dost ošidná. Já jezdím zásadně na tempomat a mám prům. spotřebu 6.2 l/ 100 km, tak kolega s Oplem Zafira 1.9D se pod 7 litrů nedostal.

0/0
23.7.2010 14:55

schivaa

Re: spotřeba nebo akční radius?

Jel jsem s tim 1000km a dostal jsem se na prumer 5.7l dva lidi ale ne 2.0hdi SW ale 2.0hdi sedan. BYLA TO STRASNA NUDA. Jinak mam spotrebu prumerne okolo 8-9l a nesetrim to.

0/0
23.7.2010 15:16

Caretaker

Re: spotřeba nebo akční radius?

Neboj, pořádně ho prošlapává přítelkyně. ;-) Já jezdím na spotřebu, protože z principu odmítám platit polovinu z ceny ve formě spotřební daně, kterou pak stát rozdá nemakačenkům.

0/0
23.7.2010 22:01

danieel

Re: spotřeba nebo akční radius?

pres 1200 km na plnou u VW Passat, 2.0 TDi (103kW), DSG automat, klima zapla

0/0
24.7.2010 21:23

Jiřik

Jojo, kde jsou ty časy

... kdy jsem jezdil do práce dvanáctiletou Škodou 120 L z pětikvaltem, obutí Barum OR 57 Brilant, a na trase 2x16 km přes dva kopce jsem měl tankovací průměr 5,8 l speciálu na 100 km :-)

0/0
23.7.2010 6:51

radik

Re: Jojo, kde jsou ty časy

nostalgie ;-D Jo, s pětikvaltem už to šlo, ale pořád to byl jen zastaralej pekáč.

0/0
23.7.2010 8:45

schivaa

Proc to resit????

Kdyz si kupuju auto s motorem 2.0 a vice tak me spise zajima akcelerace, pozitek z jizdy a ne resit jako nejakej pomatenej duchodce spotrebu, kdyz uz teda jezdit pomalu tak proc si potom radeji nekoupi 1.0l polo a daj pokoj.

0/0
22.7.2010 14:01

TristanTzara

Re: Proc to resit????

Nejsrandovnější jsou ale borci co si koupí auto za 3 miliony a pak řeší spotřebu ;-D

0/0
22.7.2010 14:11

Deleter

Re: Proc to resit????

Jo, koupěj HAMMMMRA a pak se na netu ptaj, kdeže jim to předělaj na plyn :-)

Ale přiznám se, že bych se nebránil autu na E85. Za dvacku litr... :-)

0/0
22.7.2010 15:43

tmf

Re: Proc to resit????

E85 stejný tunel jako černá pole. Jen kdyby to prodávali za plnou cenu.

0/0
22.7.2010 20:12

Deleter

Re: Proc to resit????

Ale voni prodávaj, né? Spotřební daň je jiná (žádná)

0/0
23.7.2010 10:02

pepa978

Re: Proc to resit????

Neprodávaj. Ono to totiž má stát 14 Kč... Ne 25 :(

0/0
23.7.2010 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.