Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stará avie za tři miliony. Unikát, který připisovali BMW

Nejdražší avia na světě. Není to speciální verze modrého čadícího vůdce kolony nadávajících řidičů. Je to auto s neuvěřitelným příběhem. Nese zvláštní označení AVIA 750 MKIII F3 a je to extrémně vzácný závoďák, který si v roce 1956 postavil talentovaný jezdec Miroslav Jurča. V polovině července se vydražil za tři miliony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marik admin 0:7

Vrací se hrady a zámky

tak proč mu autíčko nevrátí ?

0/0
27.7.2010 9:36

danny47

Co ta poslední věta...

Článek zajímavý, ale ta poslední věta jasně udá, že čtenář se nachází na ýDěsu..... ;-(

0/0
25.7.2010 8:50

ladaxxt

škoda, že vozidlo není ve shodě s dobovými fotografiem

takovey padělek bych za 3 melouny udělal taky..;-)

0/0
23.7.2010 16:20

atakdále1

Re: škoda, že vozidlo není ve shodě s dobovými fotografiem

;-D;-D;-D;-D

0/0
23.7.2010 21:12

jahodove_ticho

zajímala

by mě pasáž mezi "zabavili komunisté" - "německé muzeum". Zkrátka si asi nějaký soudruh dopomohl k mařenám prodejem zabavenýho auta, který stejně neni ve shodě s lidovědemokratickym vlastnictvím...

0/0
23.7.2010 14:25

Ogrelord

Klasický příklad toho

jak komunisti zlikvidovali automobilový průmysl československa. A Avia není pochopitelně jediná. Pragovku zlikvidovali naprostým omezením výroby jediného nákladního vozidla po dobu 40 let, přitom předválečná Praga vyráběla vše, od motorek až po luxusní limuzíny. Stejně dorazili automobilky AERO, WALTER, WIKOW, TATRA, jediné co se podařilo udržet při jakémsi životě, byla škodovka, ale i tak spadla o několik kategorií dolů. Díky komouši za likvidaci slavného Československého automobilového průmyslu...Rv

0/0
23.7.2010 11:06

neurol23

Re: Klasický příklad toho

komousi zlikvidovali prakticky vsechno. ale i tak se bohuzel v cr najde asi deset procent degenu, kteri jsou schopni jim dat hlas Rv

0/0
23.7.2010 11:25

oneill123

Re: Klasický příklad toho

Jediný degen jsi tu možná tak ty asi zapomínáš kolik podniků skrachovalo po tom co se po roce 89 otevřeli hranice a do státu začalo proudit zboží z číny. Když už nejsi schopen širšího myšlení tak sem laskavě nic nepiš. Jsi jen další ubožák co se snaží být IN tím že bude nadávat na dobu minulou.

0/0
23.7.2010 17:08

smolicek123

Re: Klasický příklad toho

Kdyby tvuj deda nehajloval, az si vykloubil rameno a tvuj otec nesaskoval s rudym praporem v pruvodu lidovych milici, tak jsem se mohli mit urcite lepe. Obhajovat rezim, ktery mel radove vice obeti nez spolusoudruzi z narodniho socialismu muze opravdu jenom clovek s IQ houpaciho kone.

0/0
23.7.2010 18:44

oneill123

Re: Klasický příklad toho

Tvými přehnanými soudy o mé rodině jsi ze sebe udělal úplného vola. Nic nevíš ale to ti nijak nebrání se do mě navážet. Je až k smíchu jak hned každýho kdo s váma nesouhlasí řadíte k zastáncům komunismu. A když už tu chceš argumentovat s obětma tak vem v potaz kolik jich už má na svém kontě ten slavný a všemy vychvalovaný kapitalismus. Ale pokud ti nevadí že na světě umírají lidé kvůli ropě a ziskům ze zbrojení tak prosim. A pak něco piš o IQ ty inteligente.

0/0
23.7.2010 21:05

Alaili

Re: Klasický příklad toho

No, ale podle toho, jak se vyjadrujete bych Vas puvod odhadl podobne. Moc vzdelan asi nebudete..Rv

0/0
23.7.2010 21:23

oneill123

Re: Klasický příklad toho

Hlavně že ostatní se vyjadřují jinak. Já za to nemůžu že jsou tak omezení a napadají mé názory. To co jsem napsal je pravda že s tim nesouhlasí je pouze jejich mínus.

0/0
23.7.2010 21:42

smolicek123

Re: Klasický příklad toho

Soudruhu, blbec je vzdycky presvedceny o sve pravde, fabriky zkrachovaly, protoze diky komunistum vyrabely naprosto nekonkurenceschopne vyrobky. A blekotat neco o kapitalismu a rope proti 120 milionum obeti komunistickych rezimu muze opravdu akorat chory mozek. Dneska tady nejsou ostnate draty, tudiz ti nikdo nebrani vyrazit do sveta budovat beztridni spolecnost - kupredu leva zpatky ni krok.

0/0
23.7.2010 23:59

oneill123

Re: Klasický příklad toho

By mě zajímalo kde se takový blázni jako ty berou. Těch 120mil. obětí je fór století který sis vycucal z prstu. Když už tu chceš machrovat znalostí historie tak piš aspoň pravdivý údaje.

0/0
24.7.2010 9:02

smolicek123

Re: Klasický příklad toho

Chudaku, chceto cist i jinou literaturu nez Leninovi spisy. Bezne se uvadi 100, ale nektere odhady jsou i 150 milionu, presneho cisla se historici nikdy nedopocitaji -  http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communism.

0/0
24.7.2010 9:16

oneill123

Re: Klasický příklad toho

No hochu tak wikipedie je to poslední s čím by ses tu měl ohánět. Ta má do pravdivosti hodně daleko. Pořád nechápu proč mě řadíš k zastáncům komunismu jo už vím asi proto že si nenechávám vymývat mozek každou kravinou co se nám snaží demokracie nalhat. Ani jeden režim ať už demokracie nebo komunismus se mi nelíbí. Ani jedno nemá světlou budoucnost ale to neznamená že budu nečině přihlížet jak se tu snažíte všechno svádět jen na toho na koho se vám to zrovna hodí. Ale neboj svou roli ovce co podlehla mediální masáži světových médií plníš na jedničku.

0/0
24.7.2010 11:28

Wild..Dog

Re: Klasický příklad toho

Kdyby se hranice neotevřely, tak škodovka dodnes vyrábí Favorit 3 generace.

0/0
23.7.2010 22:17

danny47

Re: Klasický příklad toho

PŠT.

Oni to dělali pro blaho lidu této země (/nebo své strany?), stejně jako to zamýšlel jeden jejich ctihodný spolupracovník a sociální demokrat....

0/0
25.7.2010 8:51

fsp

Re: Klasický příklad toho

Nemyslím, že by všechny přežily. Ve Francii to byla také jedna automobilka/letecká továrna vedle druhé a postupně se odvětví konsolidovalo v podstatě jen na tři. Ale jinak samořejmě souhlasím, že padesátá léta byla pro československý průmysl v mnoha směrech konečná.

0/0
23.7.2010 11:38

Rudick

Re: Klasický příklad toho

R^[>-]

0/0
23.7.2010 16:16

samuel05

Re: Klasický příklad toho

anglie nemela komunismus a automobilovy prumysl ma zniceny. My jsme ho znicili vyhnanim sudetaku a jejich genialnich konstrukteru jako Hans Ledwinka (Tatra), Porsche atd.....

0/0
23.7.2010 18:49

Homer _18

Mohl by mi někdo prosím přeložit

tento mongolismus: "Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith." do češtiny?

Díky...

0/0
23.7.2010 10:44

u.boat

Re: Mohl by mi někdo prosím přeložit

Někomu vypadlo slůvko KROMĚ.

0/0
23.7.2010 12:58

danny47

Re: Mohl by mi někdo prosím přeložit

Nejhorší je, že mně nějak z formulace toho odstavce napdalo MÍSTO.... (a to by znamenalo něco jinýho)...

A teď: "Babo raď...!!. ;-)

0/0
25.7.2010 8:54

Ogrelord

Klasický příklad toho

jak komunisti zlikvidovali automobilový průmysl československa. A Avia není pochopitelně jediná. Pragovku zlikvidovali naprostým omezením výroby jediného nákladního vozidla po dobu 40 let, přitom předválečná Praga vyráběla vše, od motorek až po luxusní limuzíny. Stejně dorazili automobilky AERO, WALTER, WIKOW, TATRA, jediné co se podařilo udržet při jakémsi životě, byla škodovka, ale i tak spadla o několik kategorií dolů. Díky komouši za likvidaci slavného Československého automobilového průmyslu...Rv

0/0
23.7.2010 10:10

Já to nebyl, já to nebil!

Re: Klasický příklad toho

Přidej motorky, šicí stroje, vrtulníky, .....

0/0
23.7.2010 10:50

návštěvník

Jurčy

To snad nemůže napsat ani hotentot: Jurčy.

0/0
23.7.2010 9:59

Rosomak

Kdyby komunisté nebyli blbí

Tak si vzali z těch BMW a jiných motorů to dobré a začali vyrábět vlastní. Ale to ne, tady šel vývoj my sami, svět jinde (který ovšem vesele kopíroval to, co se zde povedlo). Dokázaly se tady vyrábět skvělé věci, ale spousta blbců ve funkcích je pohřbili. Zároveň si nikdo z vedení KSČ neuvědomil, že nestačí vyrábět tisíce tun železa a speciální druhy slitin (např. Poldi - ocel, nerez, titan), ale že se to musí přetavit do výrobků.

Tak to skončilo tak, že se od nás na Západ se vyvážely kolejnice, tam je hodili do pecí, přetavili a vyráběli z toho cokoliv. 

A ta licenční výroba Avií, to byla také věc.

0/0
23.7.2010 9:27

fsp

Re: Kdyby komunisté nebyli blbí

Celý východní blok byl orientovaný hlavně na těžký průmysl (zbrojení) a spotřební zboží se dostávalo na vedlejší kolej. Investice do něčeho nového minimální, spíše žádné. Prostě se koupila nějaká západní výběhová licence (viz. třeba Saviem) a na minimálně dvacet let bylo vystaráno.

0/0
23.7.2010 9:48

jv1107

Re: Kdyby komunisté nebyli blbí

Kdyby nebyli blbí, nebyli by to komunisté.

0/0
23.7.2010 9:50

ptáček

Re: Kdyby komunisté nebyli blbí

R^;-DR^!!!!!!

0/0
23.7.2010 9:59

_Xeon_

??

Ako sa dostalo auto z Československa? Predaj z depozitu si zrejme vybavil nejaký súdruh... ;-D

0/0
23.7.2010 9:20

strasnej.prujem

BMW

pozadoval bych odskodneni za to, ze bylo povazovano za BMW.

0/0
23.7.2010 8:49

error404_is_back

Re: BMW

a kdo od koho? BMW by měl požadovat odškodnění od Avie? :-)

0/0
23.7.2010 9:08

Picolik

Zápletka

Nějak jsem nepochopil tu zápletku. Tak koupil ho ten vnuk, když ho našel nebo ne? A pokud ano proč ho prodal?

0/0
23.7.2010 8:44

radik

Re: Zápletka

To mě taky zajímá

0/0
23.7.2010 9:02

error404_is_back

Re: Zápletka

proto se to jmenuje "zápletka". zatím nikdo neví jak to ve skutečnosti bylo ;-D

0/0
23.7.2010 9:09

el-lobo

Kristepane!

Kterej tatar tohle napsal? "...kde byla provedena jeho druhá a mnohem komplexnější rekonstrukce. V rámci NÍ dostala závodní avia..." Kdyby se psalo o nátěru, vrazil by tam "v rámci ho"? Copak nejde napsat "V jejím rámci..."?

0/0
23.7.2010 8:24

Yesname

Re: Kristepane!

Ty seš puntičkářskej tatar. Jasně že by to šlo, ale takhle to taky nikoho neurazí, jen tebe.

0/0
23.7.2010 8:31

Mithril

Re: Kristepane!

Napsat to jde, ale pravopisně je správně oboje.

0/0
23.7.2010 8:41

pokladník

Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

> Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

No to dá přece rozum...

0/0
23.7.2010 6:52

bloud-velbloud

Re: Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

taky tu větu nějak neberu:(

0/0
23.7.2010 8:34

kars

Re: Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

Něco jim tam vypadlo, no... Asi si to nestíhají po sobě přečíst, práce je moc ;-) Navíc, i když člověk čte svůj vlastní text, přehlédne spoustu překlepů (zkušenost z praxe).

0/0
23.7.2010 9:19

BeNiSh

Re: Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

zkusil sem to dokonce prohnat i vypatlatorem a nic http://vypatlator.volieera.cz/ ;-D

0/0
23.7.2010 9:35

vycook

Re: Klasických nákladních aut vyrábí elektronáklaďáky Smith.

Místo klasických...

0/0
23.7.2010 10:28

Esolopa

Krásné auto

V[>-]V

0/0
23.7.2010 0:28

T_x_y

Re: Krásné auto

Které konkrétně?

0/0
23.7.2010 2:13

stefi_ul

Re: Krásné auto

Patrne mam na mysli ten special, kdyz je o nem clanek...

0/0
23.7.2010 6:36

BeNiSh

Re: Krásné auto

skoda 1.9 fcelocervenymtedeycku na hlinach fmetle voe ;-D

0/0
23.7.2010 9:37

AR-TU

Re: Krásné auto

parádní, krásné a hlavně ve své době i úspěšné, takže funkční! Paráda. Škoda, že jich není více, na závodech veteránů, by to bylo pěkné ho vidět.

0/0
23.7.2010 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.