Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veteránem roku je podle Američanů Tatra T 87

Vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku se stala česká Tatra T 87 z roku 1941. Finále klání se zúčastnilo 30 vozů, o kterých rozhodovalo zhruba 9000 hlasujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juryj

Tatra - země původu:

středovýchodní Evropa.?

0/0
3.8.2010 19:42

old fashioned Vince IV.

btw, v PINAKOTHEK DER MODERNE in München

stojí taktéž nádherný kousek, jako nový:-)R^

0/0
28.7.2010 17:35

old fashioned Vince IV.

Re: btw, v PINAKOTHEK DER MODERNE in München

krásná fotka zde:

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tatra_87.jpgR^

0/0
28.7.2010 17:39

MikeXH

Pěkně

No Hanzelka a Zikmund tomu autu udělali slušnou reklamu po světě.

0/0
28.7.2010 12:38

polarna

...perfektní SPZ...

OSMIVLC ;-D

0/0
28.7.2010 12:14

HUHU_buntu

článek TNYT

Zde je odkaz na článek a fotogalerii. Tatřička je opravdu krásná.

http://www.nytimes.com/2010/07/25/automobiles/collectibles/25contest.html?_r=1&scp=1&sq=Tatra%20&st=cse

0/0
28.7.2010 11:53

Pard32

Tatra

R^A já si myslel, že Američani nemají vkus, ale asi jsem se zmílil;-D 

0/0
28.7.2010 11:43

Grimkin

Re: Tatra

Zmýlil. Mýliti se je lidské...

0/0
28.7.2010 12:36

Misterio No.1

Re: Tatra

1. Jak jsi přišel na takovou blbost?

2. To jsi se opravdu "zmýlil"!

;-D

0/0
28.7.2010 12:38

picky

Re: Tatra

Obávám se, že Amíkům ani nedocvaklo, že v tu dobu jsme nebyli Ćesko ani Československo, ale Protektorat Böhmen und Mähren a byli jsme pod správou Velkoněmecké Říše. Pokud i v té době vznikaly takové vozy přispěním českých techniků a dělníků, tak je to supr, ale obávám se, že 100% přivlastnění tohoto automobilu je stejné, jako hřát se na výsluní popularity a funkce M. Albrightové, ta přece také pochází z Čech, nebo ne?

0/0
28.7.2010 12:58

nesher

Re: Tatra

To auto se začalo vyrábět v roce 37, tedy před německou okupací.;-)

0/0
28.7.2010 13:29

samuel05

Re: Tatra

to auto vymysleli sudetaci. cesi akorat sroubovali kola

0/0
28.7.2010 13:47

Jan9002

Re: Tatra

V kopřivnici sudeťáci? Jsi si si jistý?

0/0
28.7.2010 15:01

svondr

Re: Tatra

Podíl Čechů a Sudeťáků při vývoji auta neznám, ale co ti přijde divnýho na tom, že by byli v Kopřivnici Sudeťáci?

0/0
28.7.2010 16:30

picky

Re: Tatra

Kopřivnice - Dříve Nesselsdorf, koncem 19. století zanmenal rozvoj průmyslu velký příliv německých dělníků (tehdy do C&K R-U).  10. října 1938 byla Kopřivnice zabrána v rámci tzv. páté zóny nacistickým Německem a přejmenována zpět na Nesselsdorf. Čili echt Sudety i s Německou, nebo německy mluvící či hlásící se k Německu většinou.

0/0
29.7.2010 11:26

nesher

Re: Tatra

Něco si o tom přečtěte, nebudete se tak do budoucna ztrapňovat. Je fakt, že šéf konstruktérem byl český Němec Hans Ledwinka, nicméně jeho konstrukční team byl většinově český. Takže plácáte.;-)

0/0
28.7.2010 18:41

namestii

Re: Tatra

Nebudu se plést do historických faktů, ale nějak mi Vaše reakce nesedí k tomu, na co reagujete.

Pán výše napsal „to auto vymysleli sudetaci. cesi akorat sroubovali kola“. Vy reagujete „…konstruktérem byl český Němec Hans Ledwinka, nicméně jeho konstrukční team byl většinově český.“

1) šéf konstruktér = vymyslel -> Němec

2) konstrukční team = sešroubovali -> Češi

Není to náhodou to samé?

0/0
28.7.2010 21:32

JeFFik

Re: Tatra

Ne není!!!!

0/0
28.7.2010 22:12

nesher

Re: Tatra

To rozhodně není, konstrukce automobilů je kolektivní dílo tehdy jako dnes. Navíc Ledwinka byl tehdy spíše  technickým ředitelem, on někdy od počátku 30. let spíše určoval směr, konkrétné konstrukční řešení byla výsledkem týmové práce celého konstrukčního odd. Další věcí je fakt, že např. letecké konstrukční odd. fa Tatra bylo české celé. Tatra rozhodně nebyla ani česká ani německá, byla bomisch.;-)

0/0
28.7.2010 22:22

p5re

tatra nezná bratra

0/0
28.7.2010 11:05

black_jack

.

tatra je tatra....

0/0
28.7.2010 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.