Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový smart: těšte se na toho do zásuvky

Otočíte klíčkem, zatroubíte na chodce, který vás neslyší, a vyrazíte jak elektrická myš. Smart na baterky prozatím ve volném prodeji není, ale potkat už ho můžete třeba v Berlíně. Svým spalovacím bratrům umí být víc než dobrým soupeřem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brubru

Nosov jim ukázal cestu???

Jako malej (cca před 40 lety) jsem hltal knihu Neználek  ve Sluunečním městě, tam jezdila autíčka na monočlánek a výbojem dráždila nějakou naplou hmotu.... kdepak to pan Nosov asi vzal??? Verne byl fantasta a vrtulník (Robur Dobyvatel ), ponorka (Nautilus ) je dnes samozřejmostí.... já si myslim, že už je hromada vynálezů, a možná funkčních, u FEDu a u Ropáků v trezorech, tohle je jen oblbování, aby jsme si mysleli, že se dělá vše pro to, aby nám náhodou nějaká mergle nezustala v kapse zbytečně:-)

0/0
9.8.2010 15:35

Le Miserable

dneska...

...jsem potkal Smarta a přísahám, že na jeho zadním okně byla velká nálepka Smrat, přičemž nad Áčkem byla hvězdička (možná jako  německé přehlasované a). Nevíte někdo, co to je?

0/0
5.8.2010 20:37

radik

Re: dneska...

je to prostě hvězdička ;-D

0/0
6.8.2010 13:18

tmf

audiosystém s navigací

to je někdo schopen zabloudit 62 km od domova?

0/0
5.8.2010 19:44

Clovek obycejny

Ach jo, pořád

Proč do toho pořád cpou ty lithum-iontové baterie, sakra? Tyto baterky při 20 stupních ztratí každý rok 20% ze své kapacity. jediné plus je velká kapacita, ale kdo maá na to ty baterky každý 2 roky měnit? Dělá se z toho jen autíčko na rejžování dotací, nic víc. ;-(

0/0
5.8.2010 9:58

username

Re: Ach jo, pořád

No zrovna baterie v tomhle smartu mají pro vaši informaci 10 letou záruku (nebo nějakých x set tisíc kilometrů, už nepamatuji) na pokles tuším 80 %

Jinak je to otázkou hmotnosti a schopnosti rychle se nabíjet a také ceně

0/0
5.8.2010 13:34

Clovek obycejny

Re: Ach jo, pořád

Nezlobte se, ale už z principu funkce těchto baterií je 10 let záruka naprostý nesmysl.

0/0
5.8.2010 16:52

username

Re: Ach jo, pořád

Je mi jedno co je a co není podle vás nesmysl, ta desetiletá záruka je oficiální informace. Je to vylepšená technologie baterie, velkou roli má také chytré nabíjení.

0/0
9.8.2010 2:26

Pecaf

Re: Ach jo, pořád

No a co jiného, člověče obyčejný? Ni-** mají nemalý paměťový efekt a proti Li-ion poloviční hustotu energie (na hmotnost), olověné třetinovou. Takže pokud to auto nemá mít dvě tuny, tak dokud není vynalezeno něco lepšího, nemá prostě smysl "tam cpát" něco jiného.

0/0
5.8.2010 13:40

username

Re: Ach jo, pořád

ono existují i lepší, často ve fázi nějakého prototypu, ale cena celého auta by pak byla třeba dvojnásobná (baterie se podílí na ceně auta až polovinou), takže nemá smysl je v tuto chvíli rvát do produkčních aut, což Smart víceméně je (byť už je v provozu velká testovací série v řádu mnoha tisíc kusů, ostrý prodej začíná až leden 2012)

Více viz třeba http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_battery

0/0
5.8.2010 14:03

Clovek obycejny

Re: Ach jo, pořád

Například lithium-polymer baterie, které mají jen o trochu měnší kapacitu a životnost kolem 10ti let.

0/0
5.8.2010 16:51

jjezekj

Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Dokud nebude vyřešeno skutečně výkoné, trvanlivé, levné a přenosné uchování elektřiny, je sériová výroba ekonomický a ekologický zločin. Vývoj rozhodně ano, výroba rozhodně ne. Stejně ale budou elektroauta vhodná jen pro speciální účely. Problém je, že i když se objeví nějaké zázračné baterky, stejně je účinost celého cyklu výroby a spotřeby elektřiny - elektrárna, vedení, trafostanice, nabíječka, baterie, elektromotor dána součinem jednotlivých účinností. Už dnes dokážeme vyrobit  použitelný a levný spalovací motor s vyšší účiností. A to prostě znamená, jezdím na elektromotor, plýtvám fosilním palivem.

0/0
5.8.2010 8:20

Salada

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

To není jen o tomto. Zásoby fosilních paliv se tenčí. Naproti tomu elektřinu umíme vyrábět i jinak (atom, voda...). A jde o to, jak tyto zdroje použít na dopravu.

0/0
5.8.2010 8:28

jjezekj

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Ale jo, proč ne. Podporovat ale výzkum a ne výrobu. Dnešní podpory jsou plýtváním paliv, které prý máme šetřit. Je to proti elementární logice. Je to jen kšeft, na který naivní a technicky nepolíbení sedají jak vosy na med.

0/0
5.8.2010 9:34

ErikM

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

o těch miliardových pobídkách pro výrobce fosilních žroutů mluvit nebudeme?

0/0
5.8.2010 10:27

jjezekj

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Jestli myslíte "šrotovné", mícháte hrušky s jabkama.

0/0
5.8.2010 10:34

radik

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

jj navíc nikdo nezakazoval za šrotovné koupit elektromobil, nebo snad ano?

0/0
5.8.2010 11:48

username

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

výzkum a vývoj je pěknej, ale ty peníze přináší až praktické nasazení, všechno musejí vždy zaplatit early adopters, bez toho, že by se vyvíjela a prodávala méně schopná auta se nedočkáme těch lepších.

Je jasné, že třeba ještě 10 let budou klasická auta levnější, ekonomičtější a v mnoha ohledech lepší, ale stejně tak je jasné že v horizontu 50 let už nebudou, ať už kvůli dostupnosti nafty, tak i kvůli omezením měst proti hluku a lokálním znečištění.

Takže teď se musí během řádově 10 let všechny automobilky naučit dělat auta na alternativní pohon a jako každá nová technologie je počáteční vývoj překotný a po nějakém ustálení se už řeší jen evoluční drobnosti, než přijde zas revoluční změna.

0/0
5.8.2010 13:49

ErikM

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

no a kde máte účinnost cyklu těžba, doprava, zpracování a distribuce ropy?

0/0
5.8.2010 10:00

jjezekj

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

A čím se asi topí tak ve třetině elektráren na světě.

0/0
5.8.2010 10:32

username

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Vtip je, že i kdyby nakrásně ropa neexistovala, tak furt máte ty dvě třetiny jiných elektráren (a procento stoupá).

Hlavní výhoda ale je, že prostě elektromobil nemá lokální splodiny, tj. nezasmradí třeba Prahu, ale bude ty splodiny generovat až v elektrárně, kde je navíc o několik řádů účinnější filtrace těchto splodin.

Mimochodem - další výhoda je pak výrazně nižší hlučnost - kdyby v praze jezdila jen elektrická auta, nemusí dělat omezování rychlosti kvůli hluku na magistrále atd.

0/0
5.8.2010 13:56

jjezekj

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Ropa ale existuje a ještě dlouho bude, tak proč s ní sakra plýtvat. Zaměřit se na maximalizaci účinosti spalovacího motoru. Ty lokální splodiny dejme tomu, ale je to vyváženo nehospodárností přeměny fosilního paliva na pohyb. Všechno tohle by ale hlavně měli řešit odborníci, technici a ekonomové a ne novináři, humanitně vzdělaní aktivisti a nadšenečtí nedouci. Politici pak jen čichají laciné body a organizují dotace. No a to vše ruzní výrobci "eko" nesmyslů od biopaliv po solární elektřinu dál drží při životě. Vše je to ale na úkor přírody a zájmů ekonomik a občanů.

0/0
5.8.2010 14:16

Le Miserable

Re: Pořád dokola a pořád stejná předražená hračka

Přesuňte lidi do chýší a jeskyní, zrušte státní zdravotnictví a státem dotované zemědělství a nebudete muset řešit plýtvání ropou. Mno, ono se to časem vyvrbí jaksi samovolně...

0/0
5.8.2010 20:46

Harvester_CZ

Co je to za blábol?

,Na internetu nebo na svém iPhonu vidíte, jak dlouhou bude ještě nabíjení trvat, nakolik je smart nabitý a jak daleko dojede, kdybyste se teď hned rozhodli vyjet.

0/0
5.8.2010 7:16

El_Dudinho

Re: Co je to za blábol?

no je to prosté, aplikace z auta pošle přes internet ( za použití mobilní sítě ) stav nabíjení. Ty se v kavárně, či v kanceláři podíváš na mobil,(netbook , pc) a zjistíš, jestli už dojedeš kam potřebuješ...

0/0
5.8.2010 8:12

iuos

hmm

kdyby nebyly elektromobily nacpaný takovými nezbytnostmi jako je odesílání ina o nabíjení bezdrátově, tak by vydržela baterka o padesát kilometrů víc ;-D

0/0
5.8.2010 8:18

radik

Re: hmm

Tak odesílání informací o nabíjení se bude odesílat jen když je auto v nabíječce, při jízdě by se všechny takové systémy vypnuly (k čemu taky když to vidím rovnou vautě) a to co jste teď napsal se tím pádem stane nesmysl. ;-)

0/0
5.8.2010 13:14

Ghost of Ebo

ale jo..

..pokud to bude do 100KKč , a náhradní battery pack nebude stát víc jak 15 000 ..tak do toho jdu ..

0/0
5.8.2010 0:14

username

Re: ale jo..

Aktuální cena těch pár tisíc vyrobených kusů této tzv. druhé série je v přepočtu asi 400 000 Kč a jsou kompletně vyprodané. Baterie mají záruku 10 let a ceny baterií každoročně klesají o řádově desítky procent, takže aktuální cena battery packu je irelevantní, spíš by měla být otázka, kolik bude stát za 10 let a to vám samozřejmě nikdo přesně neřekne. Nicméně myslím, že když za tu dobu ujedete pár set tisíc kilometrů a ušetříte na každém kilometru minimálně korunu, tak že na toto rozhodně vyděláte.

0/0
5.8.2010 13:53

radik

Re: ale jo..

Pár set tisíc km ve smartu (mestskem aute) 8-o ... ;-D to myslíte vážně?

0/0
5.8.2010 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.