Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za parkování přes dvě místa hrozí pokuta až dva tisíce korun

Narazíte na to na téměř každém parkovišti. Místo by bylo, kdyby někdo neparkoval přes dvě místa. Přitom je to přestupek a za něj je pokuta až 2 000 korun. A nepomůže výmluva, že vám tohle místo nechali předchozí řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Mno,

celkem chápu, že to policajti komentujou, ale mně osobně se nikdy nestalo, že bych si vůbec všimnul, že někdo parkuje blbě, natož abych to považoval za důvod k nějakýmu škrábání laku a podobným blbinám. Až to milí e-hrdinové uděláte nějakýmu ukrajinskýmu bossovi, tak se se zlou potážete.

A policajti maj taky smůlu protože auto je sice moje, al ejá ho tam nezaparkoval a byla to osoba blízká, papapa.

0/0
8.8.2010 19:13

-hp-

Začalo to na Makru

Tak takovy styl parkovani zacal pred lety na parkovistich prodejen Makro ... a postupne se rozsiril po cele republice.

Na parkovistich u hypermarketu by tedy mohla permanentne obchazet hlidka Policie - a za chvili mame po deficitu ve statnim rozpoctu!

0/0
8.8.2010 1:20

999666999

Takovému dovedovi bych sebral papíry.

Ono je to stejné jako když takovej umělec couvá do řady. Celej spocenej to po půl hodině dokáže nacpat do díry pro dvě auta ;-D;-D;-D

0/0
6.8.2010 14:46

S-Tony

Krávy

No to je podobné.  Lepší když nějaká kráva parkuje přes dva místa, než aby těm chudákům vedle odřela auto.

Pokud do udělá chlap, tak je to prase.

0/0
6.8.2010 23:21

agava

hahaha

uz vidim jak policajti udeluji pokutu, kdyz drtivou vetsinu prestupku stejne ignoruji. Nekolikrat jsem videl jak policajti jedou okolo auta, ktere parkuje v krizovatce a neni pres nej videt. Problem s parkovanim maji dost lidi s velkymi (a vetsinou luxusnimi) auty, kde to neni neumetelstvi ale jejich prirozena bezohlednost (az na "blondate" vyjimky). To je stejne jako parkovani na miste invalidu. Vetsinou tam clovek vidi parkovat drahe tanky a nikdo je nepokutuje.

Zakony jsou k nicemu, kdyz je nikdo nevymaha.  Policajti jsou radeji zalezli a nebo buzerujou v mistech, kde se jim pokuta vybira nejsnadneji. Napr. omezeni rychlosti v naprosto nesmyslnych mistech. Viz vyjezd z Prahy na D1 a omezeni na 50km rychlost.

0/0
5.8.2010 13:33

999666999

Re: hahaha

R^;-D A zejména lékárničky a žárovky. Že to u moderních aut stejně nikdo vyměnit neumí je nezajímá ;-D

0/0
6.8.2010 14:48

mikookim

hm

a ted mi reknete proc se tu kazdy ohani solidaritou? kdyz prijedu na parkoviste u HM ktere je naplneno ze 3\4 a ja zaparkuju na posledni staci nejdal od vchodu preventivne pres 2 mista protoze x6 je sirsi vuz, tak tim nekoho omezuju nebo vytvarim flame? toto rozcili max tak strejdu z dediny co si prijede s markou tychynou thcanem ve starem aute nakoupit a vehementne se rozciluje co si to ten nafoukanec s bmw dovoluje a hned se chopi ukazat, co je spravedlnost, me taky nestve kdyz nejaky zednik nebo jezedak zaparkuje skodovku s vleckou pres 4 pruhy a jde na obed , na nakup a jeste do hobby marketu co kdyby byla akce na kladivko, totalne toto ignoruju a nezajima me proc tak stoji nebo mam prijit a vypustit mu kola z vleku aby se zapotil az bude prekladat cement a menit kolo? kazdy si hraje na zakon, soudce i vykonavatele ale sam se chova jak to posledni ho...do.

0/0
4.8.2010 20:36

vidocqcz

Re: hm

Já spíš odsuzuju ženský, co si to se svým autem snažej nacpat do nejmenší mezery. Co si dokazují? Tudle jsem zaparkoval ob místo dál na konci řady a stojím v té mezeře a ženská, místo aby dojela teda o to místo dál, se to tam snaží vecpat. Očividně by v dané mezeře ani neotevřela dveře a ještě se mě snažila vytroubit. No já říkám ne, ne. Jeden promáčklej bok, jak nějakej umětel vycouvával a otlučený starý auto z parkoviště od dveří mi už stačilo. Díky. Teď parkuju nové auto přes dvě místa. Krom toho, už je to hodně dlouho, co pamatuju SKUTEČNĚ plný parkoviště u obchoďáku. A to už je pár let.

0/0
4.8.2010 21:30

agava

Re: hm

a potrefena husa se ozvala. Pak se nedivte, ze vam nekdo jebne do dveri, kdyz stojite pres 2 mista a nekdo se snazi vecpat do dirky, kterou jste nechal.

0/0
5.8.2010 13:34

truthspeaker

parkování přes dvě místa je zcela na místě

Než budete kritizovat někoho, že stojí přes dvě místa, uvědomte si, že:

1) Parkovací místa se lajnují podle normy ČSN 736056 z roku 1987!

2) Tato norma požaduje 2,4 metru šířku stání u míst s nutnou vyšší potřebou manipulace se zavazadly + jmenovitě nákupní střediska, nádraží, zdravotnická a kulturní zařízení. V praxi není dodržováno ani toto zastaralé minimum, místo toho se lajnuje na 2,25 metru, což je šířka v roce 1987 uvažovaná pro parkování na sídlištích.

Sám mám problém bezpečně zaparkovat svoje kupé s dlouhými dveřmi a již 2x jsem musel řešit poškození laku "sousedem", který dokonce jednou úmyslně ujel. Proto i já již parkuji přes dvě místa a auto sem dovybavil kamerovým systémem se záznamem.

0/0
4.8.2010 14:03

mikookim

Re: parkování přes dvě místa je zcela na místě

mam na to stejny nazor ja proste nemuzu za to ze ma x6 je siroka jak chlev do ktereho se mam vejit a jestli bezpecne otevirat dvere aniz bych si je poskodil o ostatni vozidla, a toto chovani pokutami policistu bych bral s rezervou, kdyz se clovek chova slusne pokuda nehrozi

0/0
4.8.2010 16:00

vidocqcz

Re: parkování přes dvě místa je zcela na místě

Krom toho na parkovištích beztak bývá plno místa. Tak nechápu, o co jde.

0/0
4.8.2010 21:32

agava

Re: parkování přes dvě místa je zcela na místě

mam Humra a neresim to. Tam kde maji ostatni zrcatka ja mam ochrany ram ;-D;-D;-D

0/0
5.8.2010 13:36

Neregistrovany

Možná by si mohl orgán uvědomit

Že takovédle kecy může vyprávět tak holubům. Jasně, řekl bych že skoro většina lidí co jezdí by měla řidičák okamžitě zahodit a to že neumí ani zaparkovat je ten poslední důvod.

Ale tak přestupek to je, děkujeme za připomenutí, ale nikdy to nikdo nevymáhal, leda že by nějaký strážník potřeboval rychle zaplatit útratu v hospodě, tak by to bylo za 500 bez dokladu.

0/0
4.8.2010 12:09

acotakhle

Jestlipak to platí taky pro stání na ulici

podél chodníku bez namalovaných "chlívků"? Míst k parkování je jak šafránu, přijede pipka s větší pojízdnou nákupní taškou a suverénně se postaví doprostřed místa, kam se normálně za sebe vejdou 2 kombíky!

To mě teda točí!!;-€

0/0
4.8.2010 11:56

oguy

já jim zanechávám za stěračem cedulku...

....zde obvykle parkují dva průměrní řidiči nebo jeden ko......

0/0
4.8.2010 11:45

acotakhle

Re: já jim zanechávám za stěračem cedulku...

R^ dost dobrý ! Taky si je natisknu ;-D

0/0
4.8.2010 11:58

vidocqcz

Re: já jim zanechávám za stěračem cedulku...

Radši za stěračem trapný lístek, než netrapnou rejhu na dveřích ....

0/0
4.8.2010 21:33

Miracz

Nejsme v tom sami

Místo naštvaného obcházení auta s korunou můžete zanechat parkujícímu umělci samolepku, která mu jistě udělá radost :-), případně ho můžete i zvěčnit a podělit se s ostatními o jeho umění:  http://www.iparklikeanidiot.com/.

Při počtu dovedně parkujících u nás by to možná byl i námět na podnikatelský záměr (?).

0/0
4.8.2010 11:22

Picolik

Cože?

Takže řidiči marně hledají místo jen dvě báby v pohodě našli hned dvě vedle sebe? To je ale blábol.

0/0
4.8.2010 10:56

bmichal.cz

...

Více mě štve, když nějaký trouba s favoritem obouchá dveře u mého auta ...

0/0
4.8.2010 7:58

Egi90

Vždycky mě naštve

když někdo parkuje přes více míst, ale na druhou stranu chápu, že dokud nebudou řidiči ohleduplní a budou třískat dveřmi do vedle stojících aut, tak takhle budou lidi parkovat. Pokuta 2000 Kč je na odstranění tohoto nešvaru málo, protože případné přestříkání dveří je mnohem dražší. Navíc chyba je i v těch místech. Auta se neustále zvětšují, ale parkovací místa jsou téměř stejně velká, jako dříve. No, pak se auta obouchávají a lidé, kteří se tomu chtějí vyhnout si stoupají přes více míst

0/0
3.8.2010 23:51

jawasta

Re: Vždycky mě naštve

Z hlediska ochrany laku je takovyhle parkovani spis kontraproduktivni, protoze je velka sance ze clovek narazi na nejakyho "vychovavace", ktery rad auto "toho blbecka co neumi parkovat" obejde klicem, aby "si pamatoval jak se parkuje". Coz me osobne stve jeste vic nez, ze nekdo parkuje jako blbec. Rv

0/0
4.8.2010 11:19

mikookim

Re: Vždycky mě naštve

ano souhlasim a v 90 procentech pripadu to je jednoduchy strejda nebo dedula co ma felicii pripadne starsi kousek a desne ho stve , ze jiny muze mit lepsi vuz proto se da na takoveho omezene jednani, jakym poskozovani auta bezpochyby je. Nikdy jsem nevidel ze by prijel kravatak v bmw 7er a zacal ojizdet korunou vozidla postavena na sikmo

0/0
4.8.2010 16:06

S-Tony

Re: Vždycky mě naštve

Dnešní dědové už jezdí v Kia Ceed nebo Hyundai i30.

Felicie jsou již ve velkém množství přenechány mladším a chudším spoluobčanům. ;-)

0/0
6.8.2010 23:28

Jean-Luc Picard

koukám, že je tady hodně zázraků

ve stylu "parkuji jak se mi zamane a vy si trhněte" nebo nějaká roztomilá výmluva. Nebojte, nejste sami, takových magorů je v Evropě (tam cestuji a proto mohu posoudit) také dost. Zrovinka minulý týden jsem viděl podobného zázraka jako vy v BERCHTESGADEN-OBERAU. Pidiautíčko sporťák Lotus, téměř prázdné parkoviště a zabral téměř tři místa. Pár kolemjdoucích bavoráků komentovalo jeho parkování dost nevybíravými slovy.

Ono to spíše bude v ohleduplnosti. Takže se nedivte když neumíte či nechcete slušně parkovat, že se jednou dočkáte vypuštěných kol, škrábance hřebíkem na laku atp. Mimochodem, ty parkovací "chlívečky" ve světě nejsou moc odlišnjší, počítá se totiž s běžnám autem, svůj buldozer si zaparkujte na kraji města a raději jeďte do města autem. A pokud máte komplexy a musíte i po městě jezdit SUV a OFFROADEM tak se holt nedivte. Jediné co lze pochopit a omluvit jsou velké rodiny s přiměřeným autem.

0/0
3.8.2010 23:05

mattonka

Re: koukám, že je tady hodně zázraků

R^

0/0
4.8.2010 9:12

maspe

Re: koukám, že je tady hodně zázraků

téměř prázdné parkoviště - takže všude okolo bylo hafo místa, takže nikomu vlastně nevadil, akorát ze sebe udělal blbce. To mi nepřijde jako takový prohřešek oproti tomu, když takhle stojí na narvaném parkovišti k prasknutí.

0/0
4.8.2010 13:16

mikookim

Re: koukám, že je tady hodně zázraků

proc clovek co si koupi SUV nebo OFFROAD musi mit hned komplex? nekdy mi prijde ze komplexem trpi ten kdo ho nema- ja mam SUV pro jeho bezpecnost a verim ze pri srazce z nej vylezu min dotlucen nez z osobaku- jo a jinak dodam jezdim dle predpisu a mam pravo koupovat si a provozovat jakykoliv typ auta, na ktery si vydelam a to ve meste mimo nej i v prirode

0/0
4.8.2010 16:10

B.A.D.Y.

*

takhle parkuji frajeri :-P

http://www.youtube.com/watch?v=2thiHahGDc4&playnext=1&videos=fOswmbxgNR0

0/0
3.8.2010 22:49

tripik

je mi to jedno

je mi uplne jedno ze si o me lidi na parkovisti mysli ze jsem frajirek kdyz parkuju sikmo pres dve mista....dokud tady budou prasata ktere zaparkujou a bac dvermi me do auta,,,,tak budu takhle parkovat porad...sorry kdyz mi to auto stoji sikmo tak me dvermi nikdo netrefi.....

0/0
3.8.2010 20:11

habr

Re: je mi to jedno

To se pleteš - šikovný řidič ti "sejme" nárazník šikmo parkujícího auta při najíždění či vyjíždění do svého boxu.

To za prvé.

Za druhé - naštvanej řidič ti klidně takto zaparkované auto nechá svým dítětem klidně oběhnout s hřebíkem v ruce a ještě mu řekne - přitlač synku či dcerunko - ťulpas si alespoň bude pamatovat jak se parkuje.

Pamatuj, v které zemí či městě parkuješ, že leckdo razí heslo, že největší srážka je když se srazá dva blbci.;-D

0/0
3.8.2010 22:11

Dewils1

.

Ja s dodávkou zaberu aj 4 místa;-D

0/0
3.8.2010 19:57

bmichal.cz

Re: .

To jsi vážně machr ...

0/0
4.8.2010 8:00

viper91

Parkovani v Grazu

To by museli tady v Grazu pokutovat kazdeho druhe az tretiho. Typicke parkovani, podelne, 3 metry dura v predu, 3 metry dura v zadu...:-):-( To cloveka potasi, zvlast v centru, kdyz hleda misto k zaparkovani a krouzi a krouzi...

0/0
3.8.2010 19:21

Fido

Velikost parkovacich mist.

Řidič nesmí obrysem auta přesahovat do dalšího stání,"

To by ale velikost tech vyznacenych stani musela odpovidat realite. Nekdy mam pocit ze jsou snad pro motorky a ne pro auta. Mam normalni neprilis velke auto a stejne se mi casto stava ze na kazde strane mam kola presne na care a prinejmensim zrcatky uz precnivam do dalsiho stani. Uvedomil si vubec ten kdo to projektoval, ze nestaci jen zaparkovat ale je take potreba vystoupit a nastoupit? K tomu je treba otevrit dvere. A to na uzkych mistech nejde.

0/0
3.8.2010 19:03

habr

Re: Velikost parkovacich mist.

Fakt - soused taky nadával, že s tím Volvem nemůže zaparkovat. Potom ho napadlo u louky odpojit návěs, ale i tak stál asi přes tři stání.;-(

0/0
3.8.2010 22:13

bmichal.cz

Re: Velikost parkovacich mist.

;-D;-D;-D

0/0
4.8.2010 8:04

nenápadně maskovaný Kei

Parkuju přes 2 pravidelně...

...a je mi to jedno. Jedno parkovací místo má šíři podle normy na Škodu 110, takže to nejdřív laskavě upravte na moderní vozy a pak otravujte!

0/0
3.8.2010 17:47

fatmike

Re: Parkuju přes 2 pravidelně...

Mam moderni auto vyssi stredni tridy a zaparkovat na jednom miste mi nedela problem....tim to tedy asi ve vetsine pripadu nebude... Jinak, ac to nemam rad, tak neni nic jednodussiho nez takovemuto neumetelovi nalepit na 5 cm na dvere a at si tam pak do ty jeho piksly leze jak chce..(ja tam samozrejme pripadne nacouvam, takze moje dvere jsou vzdy na druhe strane). Ale chapu, ze mne nijak netrapi, jestli mi to bude chtit odrit nebo neco...asi clovek, ktery nechce mit logicky poskrabane auto, tak jede radsi vetsinou jinam...

0/0
3.8.2010 19:42

Fido

Re: Parkuju přes 2 pravidelně...

A zkusil jste takhle zaparkovat takova auta dve vedle sebe? Budete mozna stat predpisove ale mezi auty vam zbyde tak tech 5 cm a to opravdu nevystoupite. Takze pokud chcete taky vystoupit, nezbyde vam jina moznost nez zaparkovat nepredpisove.

0/0
3.8.2010 21:56

habr

Re: Parkuju přes 2 pravidelně...

Zkusil jste někdy na nákup dojít pěšky či MHD?

A mimochodem - jezdím se širším autem, myslím se zrcátky cca 190 cm a s místem pro vystoupení nemám ani když stojím vedle SUV či jiného většího střepu. Rukou si přidržím vnější okraj dveří abych souseda neotloukl a potom už záleží na tom kolik jsme snadl bůčku a knedlíků.

0/0
4.8.2010 0:31

josnow

Re: Parkuju přes 2 pravidelně...

Zkusil jste někdy na nákup dojít pěšky či MHD? ;-D

Horší je to s odchodem, pokud nakupuješ na pár dní pro celou rodinu.

Ale jistě, když jdeš pro nanuka....

0/0
4.8.2010 9:06

barabura

Billa Budějovická Prágl

no jako ať se na mně nikdo nezlobí, ale například u Billy na Budějovický v Práglu ty místa na parkování maloval někdo, kdo zapomněl, že když auto zaparkuje, tak řidič ještě taky musí vystoupit. je to tam tak natěsno, že se těm lidem nedivim jak tam blbě stojej. mám kolikrát problém neopřít dveře o vedlestojící auto a to jsem z normální váhový kategorie. když přijede stodvacetikilovej člověk tak se z auta snad ani nemůže dostat

0/0
3.8.2010 16:03

Fido

Re: Billa Budějovická Prágl

Tam to ale neni zdaleka nejhorsi. Jsou jeste horsi mista.

0/0
3.8.2010 19:05

tmx

jeden z nejlepších způsobů

http://yfrog.com/1fdsc00147j R^

0/0
3.8.2010 14:45

iuos

hmm

lidi neumí jezdit ani nákupními vozejky, natož auty.

0/0
3.8.2010 14:12

wiliz 3

Re: hmm

lidi neumí ani chodit pěšky.

0/0
3.8.2010 18:43

casiopea200

Bravo, to je zase kauza !

Chtěla bych pana redaktora vidět, jak při šířce parkovacího místa strká do auta autosadačku a pak do ní upevňuje dítě, když má na každé straně místo tak akorát na to, aby se zataženým dechem vystoupil a neodřel dveře sousedního auta.

0/0
3.8.2010 14:02

šelma6005

Re: Bravo, to je zase kauza !

Takže dětská autosedačka má být obecně uznatelným důvodem pro bezohledné parkování?

I tak co píšete je nelogická blbost. Autosedačku přece upevňuji ještě doma než vyrazím na nákupy a ne až na parkovišti u supermarketu. Nemluvě o tom, že dětskou autosedačku mám zpravidla připevněnou jaksi téměř trvale. Určitě ji nepřipevňuji a nesundávám před a po každém nákupu. Příště než něco vypotíte, porozmýšlejte!

0/0
3.8.2010 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.