Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průmyslový skútr z Česka: pohodlný pracovní lenochod Rahier AUX

Jednostopá dvoukolka poháněná motorem nemusí být jen vozidlem pro zábavu a volný čas, ale lze ji využít i jako nenahraditelného pomocníka v práci. Nové Rahiery AUX z dílen Ivo Kaštana jsou motorky pro práci v těch nejtěžších podmínkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1000mb

stará

Babeta jednokvalt je taky neroztrhání.Děda na ní 20 let jezdil na ryby,14 let na ní jezdím na ryby a houby já.Za celou dobu pouze jednou oprava spojky,jinak jen provozní údržba-svíčka,filtr na pal.kohoutku,jo a taky jednou nové pneu.Jinak startuje na 1.šlápnutí a spotřeba miziváR^

0/0
17.8.2010 16:59

Glock Mark VIII.

Re: stará

v očích smrt a na tachometru 40 km/h .... pardon, jednokvaltové babety neměly ani tachometr. ;-D

0/0
5.10.2010 13:19

petr_leicester

kdyby se me chtelo hledat

tak sem dam link, ale v Britanii prodavaji neco podobneho, jen to ma 600ccm diesel (spotreba 2,3l) a daleko vetsi kola......cenu netusim, ale bylo to na ebay skoro nova a cena cca.1000 liber ...jo a jeste to melo kouli na vozik ;-)

0/0
16.8.2010 22:11

GandalfXP

drahý

příliš drahý. Stroj s ocelovým rámem, bez odpružení, s jednou brzdou za skoro 50 tis. + DPH to je příliš. Nedávám tomu moc velkou šanci na úspěch. Měl by se dostat na cenu zahradní sekačky - max. 12 tis. + DPH. Pak by šance byla.

0/0
16.8.2010 16:57

xxlumpik

Re: drahý

Drahý, mě se nezdá drahý v porovnání s podobnými stavebními stroji se stejným motorem, třeba elektrocentrálou nebo čerpadlem je cena odpovídající.. Podle popisu je ze samých kvalitních dílů - žádná šméčková čína...

Myslím že než někdo vyleze na trh s takovou záležitostí, tak to asi prvně promyslí a propočítá....Uvidíme jakou to má šanci to asi ukáže čas...R^R^R^

0/0
16.8.2010 18:18

Hanez

Re: drahý

Kdyz jsem ten clanek docital ne konci, rikal jsem si, tohle je vazne super stroj - jednoduchy, precizni, blbuvzdorny - s tim, ze cena astronomicka. 49 tis. bez DPH me tedy velmi prijemne prekvapilo. Kupte si zahradni sekacku za 12 tis. a hodte ji ze tri metru na beton nebo s ni zkuste sekat kazdy den v roce. U tohoto stroje verim, ze nebude problem.

0/0
16.8.2010 21:14

Cihla na plynu

Ještě tomu dát dieselovej motor

a je to bomba frajeřinkaR^

0/0
16.8.2010 16:33

m-karr

Nic nového pod sluncem

Pokud vím, tak velice podobnou konstrukci má motocykl Rokon, jen s tím rozdílem, že asi není tak technicky vyspěklý , má menší výkon ale zase pohon obou kol, což může být v terénu jakým je staveniště a tak podobně taky docela výhoda.

0/0
16.8.2010 14:52

CaptainTrips

Odpruzeni?

Do terenu bez odpruzeni? tomu nejak neverim, dyt na tom musi byt clovek po chvilce naklepanej jak rizek.

0/0
16.8.2010 13:48

Vapch

WOW

Dobrej úlet, to bych si celkem rád zkusil 8-o

Myslím že třeba takoví polesní, kteří hlídají těžbu v lesích v kopcovitém terénu to určitě ocení. stejně tak porybní, atd... R^

Nicméně alespoň nějaké odpružení předního kola bych doporučoval. V dobách, kdy na MTB začínalo odpružení existoval paralelogramový odpružený představec - to by myslím nebylo špatné řešení. Na jízdních vlastnostech to nic nemění, ale ruce, ramena a záda (hlavně v oblasti krku) by byly podstatně méně namáhané ;-)

0/0
16.8.2010 13:08

1000mb

Re: WOW

ta těhle kolech to bude pružit i bez pérování,stačí to trochu podhustit.:-)

0/0
17.8.2010 17:00

Ghost of Ebo

apropos

..bez blatníků to v rozbahněném terénu na stavbě musí být zážitek..  přijet jako koule bláta.. :-)

0/0
16.8.2010 12:41

Vapch

Re: apropos

Podívej se pořádně, něco jako blatníky tam je...

0/0
16.8.2010 13:03

Ghost of Ebo

Re: apropos

ano.. něco.. do momentu než pojedeš do zatáčky..

0/0
16.8.2010 13:10

pteryx

šikovný strojek,

držím panu Kaštanovi palce. Aby se to ujalo, a když se to ujme aby nevylámal zuby na Číňanech co to okopírují i s chlupama a následně prodávají za poloviční cenu (jak se už pár našim konstruktérům "poštěstilo").

0/0
16.8.2010 11:48

Stanley_CZ

dva dotazy

Mě by zajímalo jestli to má homologaci a lze s tím jezdit legálně i po silnici. A jakou to má maximální rychlost ( než to začne být nepříjemné jak píšou).

0/0
16.8.2010 6:36

adviser

Re: dva dotazy

Tak v tom bych byl dost skeptický. Chybí tomu řada prvků pro silniční provoz zcela nezbytných. Dokážu si ale představit, že umějí upravit i takovou variantu.

0/0
16.8.2010 7:28

Miki123456

Re: dva dotazy

Píšou, že motorka je prezentována jako STAVEBNÍ STROJ, takže asi řidičák na traktory

0/0
16.8.2010 11:24

Honx

Re: dva dotazy

Na ježdění na uzavřeném soukromém pozemku - stavbě - žádné papíry ani homologaci mít nemusíš. Jinou věcí by ale asi bylo jak by se řešilo pokud by si někdo na takovém nehomologovaném stroji způsobil pracovní úraz. Od toho by se asi pojišťovna snažila vycouvat...

0/0
16.8.2010 14:27

marycka magdonova

moje připomínky

Hodily by se opticky daleko mohutnější tubky rámu a nějak odstranit ten děsně amatérsky působící, navařený úchyt osy předního kola.

0/0
16.8.2010 1:31

Homer _5

Pěkné ale drahééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé.

0/0
16.8.2010 0:28

JeFFik

Re: Pěkné ale drahééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé.

Ukaž mi lacinější stopětasedmdesátku.....

0/0
16.8.2010 0:41

wrah

Re: Pěkné ale drahééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé.

A hlavně, tohle je užitkový stroj. Je to konstruováno do podmínek, které by normální motorku hodně rychle odvařily. Ale pro potřeby stavbyvedoucího, který má party od sebe třeba půl km daleko je to výborná věc.

0/0
16.8.2010 8:49

Ghost of Ebo

Re: Pěkné ale drahééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé.

každopádně je to předražené.. na to co to obsahuje..

0/0
16.8.2010 10:18

Homer _5

Re: Pěkné ale drahéééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé

Užitkovost spočívá v jednoduché robustní konstrukci = levné konstrukci... Vše co je drahé z toho zmizelo. A je to dobře, nemůže se to rozbít. Ale ta cena to jaksi nezohledňuje... Vždyť je to v zásadě pevný rám s motorem do sekačky a dvě kola k tomu. Ne tom není důvod aby to stálo padesát klacků, navíc bez DPH. Leda při kusové výrobě v garáži. Ale pokud to bude chrleno sériově, tak je ta cena moc.

0/0
16.8.2010 11:46

stefi_ul

Re: Pěkné ale drahéééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé

Cena zohlednuje, z jakych je to postaveno dilu. Neni to na 175ku motorku zas tak zavratna suma.

0/0
17.8.2010 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.