Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test: rychlou jízdou ušetříte jen pár minut

Řidiči jezdí rychle a riskují. Myslí si, že budou v cíli své cesty dříve. Není to tak úplně pravda, jak ukázal test MF DNES. Jel jsem třeba z Prahy do Poděbrad podle předpisů, pokud bych jel stošedesátkou, dojel bych jen o 4 minuty dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JeFFik

něco pro "malého červa" a vidocqa cz

Dnes, silnice Hodonín-Brno. Tvoří se skupina 5ti aut já jedu třetí, jedeme asi 100 tacho. Prijiždíme na rovinku s zakončenou horizontem, za který pochopitelně vůbec vidět není. Za mnou malý črerv1 (Felicia) mne začíná předjíždět, je to v pohodě, vzápětí se přidává ten za ním, malý červ2 (Felicia pickup), zatim stále pohoda. Ale červům nestačí předjet jenom mne ale i když je horizont jen 300m daleko, tak začínají předjíždět i obě auta přede mnou. První dokončuje předjíždění na horizontu, ten druhý červ až za ním!!! Já už měl dávno nohu připravenou na brzdě, protože jsem čekal čelní srážku na 99%. Když vyjíždím na horizont já míjím se s modrým Pažoutem 307 (asi) a říkám si chlapče ty máš štěstí, být o 200 m rychlejší, tak jsi možná po smrti! Ano jsem trapný mravokárce a nevím co byste říkali, kdybyste se s těmi kre.te.ny na tom místě zrovna potkali.

Shodou okolností před dvěma roky měl můj bratranec na úplně stejném místě nehodu s kre.tenem co předjížděl úplně stejně. Asi byl pokrytec.

0/0
28.8.2010 20:56

Damik

top gear

Tohle jednou zkoušeli v TopGearu když proti sobě poslali šestilitrový sporťák a malý jednolitrový autíčko. táhli to přes půlku německa. Sporťák musel třikrát stavět pro benzín to malý auto ani jednou, v zácpě jeli stejně rychle a na volný dálnici mu ten sporťák ujel tak málo, že ho to malý auto vždycky na benzínce dojelo.   

0/0
27.8.2010 11:42

vidocqcz

Re: top gear

Otázka je, kdo měl lepší pocit z jízdy :-) Ježdění autem totiž pro mnoho z řidičů není jen strojová přeprava z bodu A do bodu B.

0/0
28.8.2010 11:20

JeFFik

Re: top gear

v dnešním provozu má lepší pocit jízdy ten co jede v pohodě s ostatními, než prdlej závodník, co chce všechny předjíždět a neustále zuří, když ho někdo blokne.

0/0
28.8.2010 20:12

Typický český hovňousek

160? K ničemu...

Ono taky jezdit 160 je značně neefektivní, aby se dalo mluvit o úspoře času adekvátní riziku pokuty a ztráty bodů, je nutné jezdit nejmíň 200! :-P

0/0
27.8.2010 10:50

DanSed

Re: 160? K ničemu...

Přidej. Jezdi 240 a ušetříš nejvíc, nemusíš totiž spořit na důchod....

0/0
27.8.2010 12:47

malý červ

Troufnu

si říct, že naprostá většina řidičů včetně mě nejezdí rychle proto, protože někam pospíchá jak se mylně autorka domnívá, ale proto, protože je to baví, nemají rádi omezení, nejedou rychlostí stanovenou, ale pro ně přirozenou, která jim vyhovuje, často předjíždím ostatní ridiče ne proto, že spěchám, ale mám strach za nimi jet, jezdit podle předpisů je prostě pro mnoho z nás nuda.

0/0
27.8.2010 6:50

vidocqcz

Re: Troufnu

Lépe bych to neřekl :-)

0/0
28.8.2010 11:19

vidocqcz

hm

Nevím jestli víc kroutím hlavou nad lidmi, kteří o mnoho překračují rychlostní limity, zda mi je víc špatně z pokrytců, kteří si tu hrají na mravokárce ...

0/0
26.8.2010 21:27

Jan Motůrek

Díky

Díky za článek, toto tvrdím už dávno, umím totiž počítat :)

Jenže je to jedno, některým to stejně nevysvětlíte no......

Ono dost často je to o netrpělivosti řidiče. To mi řekněte, kolik ušetří čas, když pojede 200 metrů před koncem vesnice předpisových 50 km/h nebo 70 km/h protože už to prostě nemůže vydržet? Vychází mi rozdíl asi 4 vteřiny ;-D

0/0
26.8.2010 15:24

Posmyk - Arsenal

příklad

Trasa Praha - Trebon, 140 km, prekoreceni rychlosti max o 10km/h (dalnice, silnice mimo obec), v obci bez poruseni rychlosti ...

a) patek odpoledne, vyjezd z Prahy v 17.00, prijezd NEJDRIVE v 19.30,spise 20:00, vynervovany, utahany jako kote, stres mi tece usima

b) patek vecer, vyjezd z Prahy v 21:00, prijezd NEJPOZDEJI v 22:45, klidek, pohoda jazz

... usetreni casu (i PHM) nepovazuju v predjizdeni, nebo vybirani alternativni trasy, ale pouze ve vyberu casu kdy a kam pojedu.

0/0
26.8.2010 14:00

bc23

nesouhlas

Chápu sice ušlechtilé motivy autorů, ale pravdou je, že jejich zkoušky nemají s praxí nic společného. Když jedu od nás do Prahy (cca 150km), tak jsem schopen být v Praze o půl hodinky dříve než kdybych doržoval vždy přesně rychlost (když řídí např. přítelkyně). Když pojedu tam a zpět, tak to dělá už hodinku a když jezdíte každý den, tak je to kurňa rozdíl, zda se vrátíte např. z Plzně v šest nebo v osm či devět hodin... Takže bych to spíš viděl na to, aby se dělaly dálnice takové, aby se na nich dalo jezdit v klidu 160km/h podle předpisů a byl by klid. Auta na to stavěná už dávno jsou...

0/0
26.8.2010 13:29

HudsonStan

Re: nesouhlas

Když dělá rozdíl cestou tam a zpět hodinu, proč přijedete o 3 hodiny později? To se nesmíte cestou stavět u milenky a ušetříte víc... a jednou možná i něčí život.

0/0
26.8.2010 14:50

pingu1

..cim kratsi streka ,tim vic zavodim...

;-D , stovacet pres obec , sak ja je naucim davat si do usi spunty...

0/0
26.8.2010 12:22

MY EGO

Ubohá demagogie....

Autor/ka by si meli zopakovat fyziku ze základní školy - došli by k tomu, že nemají pravdu a tohle lze označit jen za cílenou a nebezpečnou demagogii !!! Měřím-li čas dojezdu na dráze 50 km a rychlost je 130 NEBO 160 - rozdíl NENÍ 5 minut... navíc tohle je podobná demagogie jako výpočet RPSN když půjčím 10 Kč a zítra chci vrátit 11 Kč - RPSN bude obrovské. Kdyby jste byli fér, spočítejte to třeba na dráze 150 km do Náchoda a ejhle..... on ten rozdíl už nebude "tak zanedbatelný". Takže autora za demagogii pověsit na ráhno, blbne lidem hlavu. ;-O!!!!!!

0/0
26.8.2010 10:02

pingu1

Re: Ubohá demagogie....

.. lidi jako ty by nemeli dostavat ridicak..;-)

0/0
26.8.2010 12:13

Posmyk - Arsenal

Re: Ubohá demagogie....

tak ty matematiku, zkus to jeste jednou a spolecne ...

50 km rychlosti 130km/h = 23minut

50 km rychlosti 160km/h = 18,5 minuty

kdo je demagog? spis by se hodila otazka, kdo by si potreboval zopakovat 6.tridu ZŠ ... jestli zijes v predstave, ze budes na tehle trase o pul hodiny rychlejsi, tak je mi te uprimne lito

0/0
26.8.2010 14:28

kubyk

Re: Ubohá demagogie....

neni to 5min, je to 5,5 min :))

ale myslim, ze autor prispevku chtel rict to, ze cim dal jede, tim vetsi cas usetri. taky je pravda, ze pokud clovek nejede po dalnici, tak treba (teoretickej vypocet) 150km jede pri 90km/h 100minut, pokud pojede 110km/h, tak uz je to 81 minut a to je 1/5 casu rozdil. cimz nechci rict, ze podporuju porusovani predpisu. spis mi vadi to, ze je mnohdy cedule obce treba pul kilometru za obci, protoze tam skutecne obec katastralne konci, ale dalvno uz tam neni duvod tou padesatkou jet. nebo jsou urcite mista na dalnici, kde by se dalo jezdit 160. stejne tak velmi rovne useky sirokych prehlednych hlavnich silnic, kde by klidne mohla bejt cedule 110-120

0/0
27.8.2010 7:33

kubyk

Re: Ubohá demagogie....

pardon 4,5minuty :)

0/0
27.8.2010 7:33

Damik

Re: Ubohá demagogie....

no 150km do náchoda 160 po dálnici do hradce pak zkusíte jet 120 po státovce (což vám nepůjde protože se každou chvíli seknete o kamion) a 70 přes města.  neustále bude předjíždět a riskovat.  Do Náchoda přijedete asi tak o 10-15 minut dřív.  Pokud ovšem díky vyšší spotřebě nezastavíte na benzínce a tam těch pár minut co získáte zase ztratíte.

0/0
27.8.2010 11:34

DanSed

Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

Nejde jen o úsporu času, ale dá se to přepočítat i na peníze díky spotřebě. Testoval jsem to na svém autě, při nejběžnější delší trase 160 km při úsporné jízdě spotřeba 4,8 l/100km, čas 2h:35 min, při rychlé jízdě spotřeba 8,3 l/100 km, čas 1h:42 min. Takže při úsporné jízdě úspora 168 Kč za 0,88 h, tj. 190 Kč čistého za hodinu, což v je 276 hrubého za hodinu, takže to odpovídá výdělku 46tis. v měsíčním platovém ekvivalentu, což je velmi slušná odměna za výrazně bezpečnější jízdu. A navíc ušetřím životní prostředí 40% zplodin, spotřebuji o totéž méně neobnovitelných zdrojů a ušetřím i díky menší pravděpodobnosti a následkům případné nehody. Bohužel tímto svým bezohledně spořivým jednáním snižuji růst HDP, proto jsem nepřítel společnosti.

0/0
26.8.2010 8:23

watchdog

Re: Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

Pěkně :-)

0/0
26.8.2010 11:26

pingu1

Re: Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

R^

0/0
26.8.2010 12:12

HudsonStan

Re: Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

PŘESNĚ!

Také mě nedávno překvapilo, že na krátké cestě Liberec - Mladá Boleslav se nevyplatí je rychleji než 100km/h nikomu kdo nevydělává alespoň 200Kč/h čistého.

0/0
26.8.2010 14:53

Damik

Re: Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

ještě si tam připočti vyšší spotřebu ostatních kapalin při vyšší rychlosti, rychleji se sjíždí pneumatiky, rychleji odcházejí brzdy i tlumiče.....

0/0
27.8.2010 11:24

DanSed

Re: Pomalejší jízda je slušný výdělek i ekologické chování

A míň se opotřebovává povrch vozovky, zabije se míň motýlů;-D. Ale máš pravdu, spoustu těchto nákladů si člověk vůbec neuvědomuje a pak to podle toho vypadá. Taky jsem dřív nepočítal s opotřebením třeba tlumičů, až když jsem zjistil, že jeden stojí 40tis. (Cadilac Seville)....Super kára, ale po obměně aut vydělávám kolem 4,50 na km, což udělá cca 100tis. ročně.

0/0
27.8.2010 12:46

kladivar2

Das usetri i vice, ale..

jde taky o to jaky je provoz na dalnici. Praha-Liberec se da jet ca. hodinu a nebo taky jenom pul hodiny. Je ale fakt ze pak musite jet i pres 200km/h :-P

0/0
26.8.2010 3:48

Lopaticak2

Druhy pohled

Tak si to probereme jeste jednou z druheho konce:

Mam pred sebou pravidelnou trasu citajici 400km, vetsinou po dalnici s obcasnymi prujezdy mestem (kuprikladu Prahou). Muzu jet predpisove, takze vzhledem k provozu na dalnicich a prujezdum mest mi vyjde prumerna rychlost na cca 100km/h (kdo neveri, at si to nekdy vyzkousi) - tedy cesta me vyjde na 4h cisteho casu, kdy se celkem nudim a ve vecernich a nocnich hodinach me tato rychlost doslova uspava. Kdyz na to trochu slapnu, udelam cestu za prumernych 130km/h, coz mj,. znamena hodinu usetreneho casu a navic jedu celou cestu v pohode bez rizika mikrospanku, protoze me rizeni zabavi a adrenalin udela take svoje.

Reknete mi, ktera z tech dvou variant je bezpecnejsi?

0/0
25.8.2010 14:20

crusty2

Re: Druhy pohled

Líp bych to neřekl. Souhlasím s tím, že uprostřed měst a vesnic by člověk měl jet opravdu pomalu, dal bych na spoustu míst 30 km/h. Někde ale klidně i 70 km/h a to v místech kde je jenom třeba pole a 1 km do konce obce. Ale mimo obce je podle mě jedno jestli jedu 90 nebo 120. Naopak rychlejší jízda je většinou bezpečnější, člověk se musí více soustředit a nemá čas ladit radio, koukat spolujezdkyni pod sukni apod.

0/0
25.8.2010 16:00

Cwb

Re: Druhy pohled

R^

0/0
26.8.2010 6:55

InstinkTT

Re: Druhy pohled

Ono to zase tak jedno není, když většina při předjíždění počítá s rychlostí protijedoucího 90 km/h a on si to sype nezákoných 120, tak je k nehodě o dost blíž. Ano, předvídavost a odhad jsou důležité, ale kolik procent lidí o tom přemýšlí? Myslím že to nebude ani 70 procent. :-(

0/0
26.8.2010 12:06

DanSed

Třetí pohled

Taky jsem byl takový pitoma. Před patnácti lety jsem měl super káru a jel 1900 km v jednom kuse. Od hranic na jihu ku Praze jsem jel kolem třetí ráno, takže prázdné silnice. Abych neusnul za volantem, hnal jsem to místy po silnicích první třídy i 240 km/h. Dodnes děkuji Bohu za to, že jsem to přežil. Falešný pocit, že při adrenalinu nemůžeš usnout, se Ti může jednou pěkně vymstít. A s horšími následky. Navíc jaksi nepočítáš s tím, že v takové situaci máš výrazně delší reakční dobu, takže pokud by se na silnici něco semlelo, nereaguješ. O tom, že na to mohou doplatit nevinní, ani nepíšu.

0/0
26.8.2010 8:31

Lopaticak2

Re: Třetí pohled

No nastesti nejsem takovej idiot, abych si daval 1900km v jednom kuse, ze...

0/0
26.8.2010 9:42

pingu1

Re: Třetí pohled

.. no to asi ne ,ale jinak jsi...;-)

0/0
26.8.2010 12:21

Libor76

dálnice

Na dálnici jezdí 130, max. 140, bo můj 1.2 Fiat víc stejně nedává, a když někdy náhodou zrychlím ke 150 (prázdná dálnice z kopce), tak už se prostě bojím, ale 130 je celkem v pohodě a většinu aut touto rychlostí předjíždím.

Prostě mám pocit, že většina řidičů nevyužívá ani to, co můžou a jen pár magorů jezdí opravdu rychle (v > 150)

0/0
25.8.2010 13:54

5@5

Mě vždycky...

...pobaví machýrek co mi před městem dokazuje jak je dobrej, že když já jedu 90-100 km/hod a on se kolem mě přeřítí 130 km/hod. a když se za dalších 10min oba potkáme v nejbližším městě na křizovatce na červený....;-D

0/0
25.8.2010 10:22

pingu1

Re: Mě vždycky...

R^

0/0
26.8.2010 12:16

Drago5

piráti

Jezdím okolo 130-140, a když už mě monotóní zvuk a nuda na dálnici uspává,tak to rozjedu na dvě kila,pár vteřin a pak mám v krvi tolik adrenalinu,že můžu zase 10 min. jet 130. Samo,že záleží na provozu.

Jo jinač,slyšel jsem vtípek : 15% nehod zaviní řidiči pod vlivem alkoholu, to znamená, že těch 85% musí někdo z těch silnic dostat pryč ;-D

0/0
25.8.2010 10:17

Lukke-Luk

Re: piráti

Ty máš v krvi adrenalin, když zrychlíš na 200? ;-D Tak se v Německu na neomezených úsecích jezdí úplně běžně.

0/0
25.8.2010 18:14

kyk

Pravidlo silničního provozu č.1

Auto jedoucí před vámi jede zpravidla pomaleji než vy.

0/0
25.8.2010 9:43

mcsoap

Nesmyslný článek

Nechápu proč pořád srovnáváte rychlost. Pro člověka ve Fábii je nepochopitelné, jak může někdo jet 180kmh, protože při takové jízdě je Fábie neřiditelná cihla s koly od kočárku. V BMW 5 si ve 180ti může pasažér stavět domino. Příklad vhodného chování funguje v Rakousku (osobní zkušenost) - pokud jede řidič nad limit, třeba o 50kmh rychleji, ale nekličkuje, nezmatkuje a jede dobře, policisté ho po chvilce sledování nechají, protože prostě nepředstavuje hrozbu. Uvědomujete si, že pro člověka s platem 2000kč na hodinu je i 20 minut velká ztráta pracovní doby? A než se do mě pustíte: Mám služební Octávii a jezdím předpisově (nebo rozumně..), pokud možno v pravém pruhu.

0/0
24.8.2010 20:51

mcsoap

Re: Nesmyslný článek

A když už jsme u toho - skutečný problém jsou lidé jako třeba můj šéf, má BMW 530 a jezdí tak, že do zatáčky počítá s tím, o kolik mu zadek ustřelí. 120 v obci no problem. Váš problém je, že nejedete jako tihle lidi, on je schopen předjet 20 aut v řadě aniž by viděl za horizont, a když mu tam někdo vyjede, prostě vyhodí blinkr a zařadí se. Člověk kterému to udělá radši přibrzdí a zanadává si, než aby nechal 5tkové BMW aby ho smetlo ze silnice. A takový člověk ušetří na hodinové cestě přes půl hodiny úplně bez problému. Bohužel si myslím, že zemře mlád. Je pak otázka, zda k tomu člověk přistupuje tak, že silnější přežívají a slabší umírají, a proto se prostě může stát, že takový člověk zabije rodinku ve Favoritu, protože neměli na stejné BMW. Anebo ho berete jako vraha, která sice ještě nic neudělal, ale mohl by. Nemyslím si, že mi přísluší to hodnotit, neb dokud bere víc a dokázal víc, je to jeho věc.

0/0
24.8.2010 21:07

votomtoje

Re: Nesmyslný článek

asi budeš brzo bez šéfa. Napiš kudy nejčastěji jezdí a já vyjedu se svojí Tatrovkou.

0/0
24.8.2010 21:25

mcsoap

Re: Nesmyslný článek

Mezi Ostravou, Trutnovem, Mladou Boleslaví, Vary a Brnem.

0/0
24.8.2010 22:17

cecilka82

Re: Nesmyslný článek

Mám toho naježdíno od dětství kotel ve škodovkách a teď poměrně dost právě v pětkovym bavoráku. Když napíšeš, že tvůj šéf počítá s ustřelením zadku, tak si asi v jeho autě nikdy nejel. BMW5ka už je dost velký auto. A to auto sedí až neuvěřitelně dobře... Prostě nemáš co hodnotit...

[>-]

0/0
27.8.2010 0:29

slon75

Re: Nesmyslný článek

Jenže vy "závodníci" si neuvědomujete, že silnice má svoje limity, ať už po ní jedete s audinou nebo s trabantem. A ta audina je v tomto ještě nebezpečnější, protože vás od silnice skoro dokonale oddělí a vy si přestáváte uvědomovat, že vnější svět není divadlem za okny vašehou auta, ale že jste součástí tohoto světa.

Maximální rychlosti jsou nastaveny na šířku, stoupání, sklon zatáček atd. silnic, které často vznikaly ze starých středověkých cest, po kterých se jezdilo maximálně 20 km/h, případně ze silnic z první republiky a rozvinutého socialismu, stavěných na cca 70 km/h. Už se vám rozsvěcí?

0/0
24.8.2010 23:09

bjerndi

Re: Nesmyslný článek

no a samozrejme ty silnice nejsou staveny na ego takovych, kteri jsou schopni vyplodit takovej prispevek

0/0
25.8.2010 12:57

mcsoap

Re: Nesmyslný článek

To je samozřejmě omyl. V Audi nebo BWM máte desítky kilogramů elektroniky (napsat to takhle je jednodušší, než všechny ty asistenty a zkratky vyjmenovávat), pracující jen a jen pro vás, které se snaží udržet auto v klidu a stabilně na silnici postavené, jak vy říkáte, za krále Klacka. Problém není to, že Audi mě oddělí od okolí (já se chci cítit pohodlně), či že v něm je tolik elektroniky (nepředpokládám, že jste schopen manuálně přibržďovat jednotlivá kola), ale že velká část těch "managerů" je bere jako všespasnou součást vozu, a do zatáčky teda můžou vlětět rychle, protože auto to zařídí. Za určitých podmínek ano. Ale třeba v mokru nebo na sněhu fyziku nepřemůže.

0/0
25.8.2010 14:04

bjerndi

Re: Nesmyslný článek

;-D vetsi blabol jsem dlouho necetl ..... jasne a proto by sportovci meli jezdit jen ve ferrari protoze jejich plat je uplne nekde jinde. Vsude v Evrope se rychlosti dodrzuji mnohem vic nez u nas a to s vyrazne kvalitnejsim vozovym parkem Rv

0/0
25.8.2010 12:56

Libor76

Re: Nesmyslný článek

Tak rozumný příspěvek a tak si to na konci zkazit... Mě opravdu nezajímá, kolik peněz pro někoho představuje minuta nebo hodina času. Hodně rychle jedoucí auto je opravdu hrozbou, protože třeba začátečník s ním nemusí počítat.

0/0
25.8.2010 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.