Diskuze

Test: rychlou jízdou ušetříte jen pár minut

Řidiči jezdí rychle a riskují. Myslí si, že budou v cíli své cesty dříve. Není to tak úplně pravda, jak ukázal test MF DNES. Jel jsem třeba z Prahy do Poděbrad podle předpisů, pokud bych jel stošedesátkou, dojel bych jen o 4 minuty dřív.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JeFFik

28. 8. 2010 20:56
něco pro "malého červa" a vidocqa cz

Dnes, silnice Hodonín-Brno. Tvoří se skupina 5ti aut já jedu třetí, jedeme asi 100 tacho. Prijiždíme na rovinku s zakončenou horizontem, za který pochopitelně vůbec vidět není. Za mnou malý črerv1 (Felicia) mne začíná předjíždět, je to v pohodě, vzápětí se přidává ten za ním, malý červ2 (Felicia pickup), zatim stále pohoda. Ale červům nestačí předjet jenom mne ale i když je horizont jen 300m daleko, tak začínají předjíždět i obě auta přede mnou. První dokončuje předjíždění na horizontu, ten druhý červ až za ním!!! Já už měl dávno nohu připravenou na brzdě, protože jsem čekal čelní srážku na 99%. Když vyjíždím na horizont já míjím se s modrým Pažoutem 307 (asi) a říkám si chlapče ty máš štěstí, být o 200 m rychlejší, tak jsi možná po smrti! Ano jsem trapný mravokárce a nevím co byste říkali, kdybyste se s těmi kre.te.ny na tom místě zrovna potkali.

Shodou okolností před dvěma roky měl můj bratranec na úplně stejném místě nehodu s kre.tenem co předjížděl úplně stejně. Asi byl pokrytec.

0 0
možnosti

Damik

27. 8. 2010 11:42
top gear

Tohle jednou zkoušeli v TopGearu když proti sobě poslali šestilitrový sporťák a malý jednolitrový autíčko. táhli to přes půlku německa. Sporťák musel třikrát stavět pro benzín to malý auto ani jednou, v zácpě jeli stejně rychle a na volný dálnici mu ten sporťák ujel tak málo, že ho to malý auto vždycky na benzínce dojelo.   

0 0
možnosti

vidocqcz

28. 8. 2010 11:20
Re: top gear

Otázka je, kdo měl lepší pocit z jízdy :-) Ježdění autem totiž pro mnoho z řidičů není jen strojová přeprava z bodu A do bodu B.

0 0
možnosti

Typický český hovňousek

27. 8. 2010 10:50
160? K ničemu...

Ono taky jezdit 160 je značně neefektivní, aby se dalo mluvit o úspoře času adekvátní riziku pokuty a ztráty bodů, je nutné jezdit nejmíň 200! :-P

0 0
možnosti

DanSed

27. 8. 2010 12:47
Re: 160? K ničemu...

Přidej. Jezdi 240 a ušetříš nejvíc, nemusíš totiž spořit na důchod....

0 0
možnosti

malý červ

27. 8. 2010 6:50
Troufnu

si říct, že naprostá většina řidičů včetně mě nejezdí rychle proto, protože někam pospíchá jak se mylně autorka domnívá, ale proto, protože je to baví, nemají rádi omezení, nejedou rychlostí stanovenou, ale pro ně přirozenou, která jim vyhovuje, často předjíždím ostatní ridiče ne proto, že spěchám, ale mám strach za nimi jet, jezdit podle předpisů je prostě pro mnoho z nás nuda.

0 0
možnosti

vidocqcz

28. 8. 2010 11:19
Re: Troufnu

Lépe bych to neřekl :-)

0 0
možnosti

vidocqcz

26. 8. 2010 21:27
hm

Nevím jestli víc kroutím hlavou nad lidmi, kteří o mnoho překračují rychlostní limity, zda mi je víc špatně z pokrytců, kteří si tu hrají na mravokárce ...

0 0
možnosti

Jan Motůrek

26. 8. 2010 15:24
Díky

Díky za článek, toto tvrdím už dávno, umím totiž počítat :)

Jenže je to jedno, některým to stejně nevysvětlíte no......

Ono dost často je to o netrpělivosti řidiče. To mi řekněte, kolik ušetří čas, když pojede 200 metrů před koncem vesnice předpisových 50 km/h nebo 70 km/h protože už to prostě nemůže vydržet? Vychází mi rozdíl asi 4 vteřiny ;-D

0 0
možnosti

Posmyk - Arsenal

26. 8. 2010 14:00
příklad

Trasa Praha - Trebon, 140 km, prekoreceni rychlosti max o 10km/h (dalnice, silnice mimo obec), v obci bez poruseni rychlosti ...

a) patek odpoledne, vyjezd z Prahy v 17.00, prijezd NEJDRIVE v 19.30,spise 20:00, vynervovany, utahany jako kote, stres mi tece usima

b) patek vecer, vyjezd z Prahy v 21:00, prijezd NEJPOZDEJI v 22:45, klidek, pohoda jazz

... usetreni casu (i PHM) nepovazuju v predjizdeni, nebo vybirani alternativni trasy, ale pouze ve vyberu casu kdy a kam pojedu.

0 0
možnosti

bc23

26. 8. 2010 13:29
nesouhlas

Chápu sice ušlechtilé motivy autorů, ale pravdou je, že jejich zkoušky nemají s praxí nic společného. Když jedu od nás do Prahy (cca 150km), tak jsem schopen být v Praze o půl hodinky dříve než kdybych doržoval vždy přesně rychlost (když řídí např. přítelkyně). Když pojedu tam a zpět, tak to dělá už hodinku a když jezdíte každý den, tak je to kurňa rozdíl, zda se vrátíte např. z Plzně v šest nebo v osm či devět hodin... Takže bych to spíš viděl na to, aby se dělaly dálnice takové, aby se na nich dalo jezdit v klidu 160km/h podle předpisů a byl by klid. Auta na to stavěná už dávno jsou...

0 0
možnosti

HudsonStan

26. 8. 2010 14:50
Re: nesouhlas

Když dělá rozdíl cestou tam a zpět hodinu, proč přijedete o 3 hodiny později? To se nesmíte cestou stavět u milenky a ušetříte víc... a jednou možná i něčí život.

0 0
možnosti

pingu1

26. 8. 2010 12:22
..cim kratsi streka ,tim vic zavodim...

;-D , stovacet pres obec , sak ja je naucim davat si do usi spunty...

0 0
možnosti

MY EGO

26. 8. 2010 10:02
Ubohá demagogie....

Autor/ka by si meli zopakovat fyziku ze základní školy - došli by k tomu, že nemají pravdu a tohle lze označit jen za cílenou a nebezpečnou demagogii !!! Měřím-li čas dojezdu na dráze 50 km a rychlost je 130 NEBO 160 - rozdíl NENÍ 5 minut... navíc tohle je podobná demagogie jako výpočet RPSN když půjčím 10 Kč a zítra chci vrátit 11 Kč - RPSN bude obrovské. Kdyby jste byli fér, spočítejte to třeba na dráze 150 km do Náchoda a ejhle..... on ten rozdíl už nebude "tak zanedbatelný". Takže autora za demagogii pověsit na ráhno, blbne lidem hlavu. ;-O!!!!!!

0 0
možnosti

pingu1

26. 8. 2010 12:13
Re: Ubohá demagogie....

.. lidi jako ty by nemeli dostavat ridicak..;-)

0 0
možnosti