Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda značky kočkolap slaví. Erko má dvoje kulatiny

Je to už 40 let, co odstartovala výroba jednoho z nejkrásnějších aut, které se kdy v Česku a Slovensku dělalo. Legendární erko se s výrobní linkou rozloučilo deset let nato.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TTRX

V našem socialismu to bylo moc dobré auto.

Bylo to maximálně sportovní auto které se tu vyrábělo ( nebo bylo aspoň jako sportovní označováno ). Nicméně ve srovnání se zahraniční konkurencí sporťáků působilo poněkud směšně. Ještě že se v té době nedalo s ničím srovnávat.

0/0
23.8.2010 18:34

pekelný dědek

škoda

mé první auto bylo 1100 MB DeLuxe r.v.69.....před 4-i lety jsem ho prodal.Famozní auto.

Co se Erka týče....tohle auto neomrzí.Je celkem škoda,že se Škoda nerozhodla tuhle legendu oživit.Taková moderní škodovácka zadokolka by nebyla zase tak špatná.

0/0
20.8.2010 2:03

persona-non-grata

To byla škodovácká labutí píseň o:(

Dnes vyrábí "neslané, nemastné"  Superby, Octávie a Yeti, tedy vozidla, která neurazí ale ani nenadchnou. Dále auto ala "český bazar devadesátých let", tedy vozidlo sestavené ze dvou kusů, jež se zove Roomster. No a nakonec hranatá piksla na čtyřech kolech nazývající se Fábie :-(   Rv

0/0
19.8.2010 21:25

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

to, že jsi nepochopil design Roomsteru, je tvůj problém, podobně jako je problém hudební lamy co např. nechápe hudbu Leoše Janáčka....

A Fabia a Octavia a Yeti a Suberb vypadají rozhodně lépe, než Š100, která v době Š110R tvořila ten masový základ tehdejší výroby.

0/0
19.8.2010 22:44

radik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

8-o ... ;-D Design je věc osobního vkusu, každému se líbí něco jiného. Na designu čehokoliv není třeba nic chápat. Stejně jako ta hudba. Označit někoho za hudební lamu jen protože se mu nelíbí hudba L. Janáčka o vás vypovídá hodně. ;-)

0/0
19.8.2010 22:48

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

něco jiného je tvrdit, že se mi to nelíbí, a něco jiného je tvrdit, že to nemá úroveň proto, že se mi to nelíbí....

0/0
19.8.2010 23:01

radik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

;-D hezky se umíš vykrucovat a teď ještě jak je to s tim designem...

0/0
19.8.2010 23:03

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

já se nevykrucuju, já vysvětluju, pokud jsi to nepochopil, je další debata asi zbytečná....

0/0
19.8.2010 23:06

radik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

dejme tomu... a co ten design?

0/0
19.8.2010 23:07

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

aplikuj analogicky, pokud víš, co je analogie X

0/0
19.8.2010 23:10

radik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Aplikuj co? Analogie je podobnost/přirovnání... nechápu co znamená "aplikuj analogicky"

 

Už to prosimtě nehul.

0/0
19.8.2010 23:15

persona-non-grata

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Ještě větší trubka, než jsem se odvážil si představit ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2010 22:57

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

tvá omezená představivost z tebe přímo čiší....

0/0
19.8.2010 23:04

persona-non-grata

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Od znalce tvého formátu hřeje tato pochvala dvakrát ;-D

0/0
19.8.2010 23:08

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

....jsem tušil, že jsi přihřátej

0/0
20.8.2010 23:09

tonny.p2

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

docela pod uroven vase prispevky

0/0
23.8.2010 0:08

M.Tauchman

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Dost pod úroveň jsou jeho příspěvky. Naprosto slaboduché a ohání se jak malý harant: Ne ty jsi blbý, já ne to ty a bla bla bla... Rv

0/0
25.8.2010 13:47

rybizek7

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Mně stačí podívat se na Profesionály. Když vidím 2,8l Ford Capri, tak mi z týhle labutí písně vychází opět hromada plechu z východní bolševický Evropy. Vy si zavzpomínáte na ty starý dobrý časy a uroníte slzu. V Anglii přede mnou několik lidí taky zavzpomínalo - jasně, tady občas jezdily škodovky. Byly to auta pro sociální případy. Nejelo to, nesedělo a řvalo. Jednou jsem v tom jel. Projížděl jsem kolem zastávky plný lidí a uvnitř jsem se krčil, aby mě nikdo nepoznal.

Ještě že tahle doba je dávno pryč.

0/0
19.8.2010 23:21

JeFFik

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

to je asi tak totéž, jak o kousek níž to někdo srovnává s amerikama. Takže podívej se na Dallas a srovnej to s nějakou amerikou V8 5-6 litrů uroň slzu a kde je ta tvá hromada plechu Ford Capri? Asi tak....

0/0
19.8.2010 23:29

svann

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Až na to,že v první zatáčce si takle hromada plechu se všemi vámi obdivovanými auty vytřela pozadí.Jizdní vlastnosti Erka byly naprosto famozní.Nevím jak tady někdo může srovnávat auto se všema kolama nezávisle zavěšenejma a s motorem vzadu(Škoda) například s fordama který mají motor vepředu a obě nápravy tuhé.Vždyť koncepce podvozků "amerik" ustrnula v předválečné době.Každý kdo rozumí kinematice podvozků vám potvrdí že jízdní vlastnosti těchto aut jsou naprosto zoufalé a pětilitrové motory už to fakt nezachrání.Ovšem na druhou stranu je pravda že ta auta jsou pohodlná,to je ale jiná diskuze.

0/0
20.8.2010 13:13

von Kleist

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Famozni? Erka nebo 130RS? Erkova uzka kyvna naprava tedy zrovna moc nesedi. Ona tedy moc nesedi ani ta siroka, co byla na 120M....

0/0
20.8.2010 23:14

TTRX

Re: To byla škodovácká labutí píseň o:(

Ale no tak zanechme emocí a přiznejme si že Rko bylo v zavřené ČSSR špička. Ovšem pokud bys jí mohl srovnat s zahraniční konkurencí ( což nešlo a na to bolševi kvždy sázel ) vyšla by skutečně jako hromada plechu. Mám doma knihu kterou mi poslal můj stýc z Itálie za komanče. Obrovská kniha sportovních aut všech států. Za ČR tam byl jediný zástupce..R. Pokud si ovšem kouknul na to jaké výkony už v té době podávala auta v zahraničí....nebylo co srovnávat

0/0
23.8.2010 18:37

snickim

110 R

Jo jo, tohle je pro mne designově historicky nejhezčí škodovka. Neříkám, že se mi nelíbí některé současné, ale na tuhle se dá pořád koukat i po 40 letech a neokoukala se.

Můžeme se bavit o tom, že motoricky a tak dále to nebyl žádný zázrak, ale ta karoserie se jim fakt tehdy povedla.

0/0
19.8.2010 16:56

Wild..Dog

Re: 110 R

Ono všeobecně jsou auta vyrobená v rozmezí let 60 75 minulého století docela designově povedená. Není mnoho aut dnešní produkce, která by se mě vysloveně líbila

0/0
19.8.2010 17:24

Wild..Dog

Škoda 110 R

bylo a je pěkné auto. Jinak mělo malý výkon, špatná převodovka a mizerné celkové zpracování vozu. Prostě se nadá srovnat kromě designu se žádným tehdejším autem západní výroby.

0/0
19.8.2010 16:29

Honx

Re: Škoda 110 R

To je samozřejmě pravda, na druhou stranu je ale nutné napsat že kvalita zpracování byla vyšší než u obyčejných Škodovek. :-)

0/0
19.8.2010 16:50

old fashioned Vince IV.

pokud jsou Filbingerová nebo Kratochvílová kočky,

ano, pak ten paskvil byl kočkolap;-D;-D

0/0
19.8.2010 15:58

JeFFik

Re: pokud jsou Filbingerová nebo Kratochvílová kočky,

kdo to je Filbingerová???????Jestli ty máš špetku rozumu, tak Kratochvilová je vopravdu kočka.

0/0
19.8.2010 22:49

John.Major

Re: pokud jsou Filbingerová nebo Kratochvílová kočky,

Ta je spíš kocour

0/0
21.8.2010 22:18

úsporný balíček

jó Rka to je skoro legenda

když zavřu obě oči musím přiznat že nezapře částečnou podobnost s Porsche 911 R^

0/0
19.8.2010 15:53

old fashioned Vince IV.

Re: jó Rka to je skoro legenda

už to proboha nehul;-D;-D

0/0
19.8.2010 16:00

ChulliGun

Re: jó Rka to je skoro legenda

alé jooo, s blatníkama z 1000 to bylo takové české porshe

0/0
19.8.2010 23:05

benžínová kačenka

Re: jó Rka to je skoro legenda

nic proti, ale podobnost s vozy Porsche není čistě náhodná:-) , ale to tady nebudu rozpitvávat, jelikož by se do mě pustilo nemálo lidí kteří si myslí že opak je pravdou...a s blatníky z "eMBa" opravdu vypadá jako stará 911 R^

0/0
22.8.2010 19:58

detour

Pýcha socialistického autoprůmyslu

Na svou dobu jistě hezké auto. Asi by jej šlo srovnávat s ostatními evropskými auty, ale na ameriky nemělo ani ve snu- další důkaz 20-ti let úspěšného budování socializmu.

0/0
19.8.2010 15:14

Lukke-Luk

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

R^R^

0/0
19.8.2010 15:19

adviser

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

No oni se ameriky dají srovnávat s evropskými auty až poslední dobou, kdy už konečně i američané kvůli krizi a asijské konkurenci musejí přizpůsobit svá vyráběná auta.

Já pochopím, že pro američana je auto součástí životní kultrury, ale o rozchlastané XXXL auta zájem poněkud opadl.

To erko bylo na svoji dobu velmi dobré, i když vyrobené v socialistickém Československu. Svědčí o tom i počty vyexportované na západ.

0/0
19.8.2010 15:58

radik

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Nebylo to špatné auto, ale velmi dobré rozhodně nebylo. A ty počty vyexportovaných aut dokazují jen to, že na to co umělo a jak vypadalo bylo levné.

0/0
19.8.2010 16:15

Honx

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

"Auto legenda" nemusí být ani super rychlé, ani super kvalitní. Ale musí mít NĚCO, díky čemuž je to auto mimořádné. A to Erko prostě má :-)

0/0
19.8.2010 16:51

radik

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

R^o tom nepochybuju

0/0
19.8.2010 17:30

detour

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Ono ani s tou rozchlastaností to není tak hrozné, pokud si spočítáte, že američtí současníci a "konkurenti" R-ka měli výkony nad 300 koní, krouťáky začínaly na 400 Nm při objemu "big blocků" od 6,5 - 7,5 l a spotřebu kolem 25-30l. K tomu si připočtěte automaty, elektrické ovládání, klimatizaci a tempomat. A to se bavíme o roce 1970.

0/0
19.8.2010 16:26

Honx

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Ano, běžné americké auto z roku 1970 mělo výkon 300 koní. Jasně. ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2010 16:53

MaeVar

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Nedavno tu byl clanek o statnich maturitach. Doufam, ze soucasti statni maturity z cestiny bude par prikladu na pochopeni psanyho textu. Pak by lidi jako vy nemeli u maturity sanci;-)

Zkuste si to jeste tak 10-20x precist a pak reagujte.:-)

0/0
19.8.2010 17:24

radik

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Běžné auta rozhodně ne, ale sportovní takové výkony měly... a erko bylo považováno za sportovní, takže srovnání je na místě. :-P

0/0
19.8.2010 17:35

radik

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

třeba... http://cartrader.cz/klasicka-auta/chevrolet/corvette-stingray_264/ - kdybych mel trochu vic penez na zbyt tak ji mam v garazi

0/0
19.8.2010 17:37

detour

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Jako znalci Vám nemusím jistě připomínat, že byl velký rozdíl, pokud jste si koupil auto ročník do 1970 nebo 1971-1972 a o 1973 a mladších se snad nemusím ani zmiňovat. A pokud je Vám divné, že běžné americké auto mělo 300 koní tak Vám mohu dát příklad na Oldsmobilu. Olds vyráběl sériově v roce 1970 V8 motory o objemu 350 cui (5,6l) a 455cui (7,5l). Výkon 350 začínal na 250 koních, ale standardní verze měly 310-325 koní. Standardní 455 začínala na 310 koních a končila na 400 koních. Tak že, pokud jste si koupil v roce 1970 běžné auto od Oldsmobilu s V8 motorem, tak mělo minimálně 250 koní, ale daleko častěji  310 koní a více.

0/0
19.8.2010 19:17

Fungy

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

hol a dnes jsou ameriky 20let za evropou :-P;-)

0/0
19.8.2010 21:03

radik

Re: Pýcha socialistického autoprůmyslu

Oni taky v americe nepotrebujou usporna a ovladatelna auta. Benzin maji levnej silnice siroky a rovny, takze se nemuzem divit ze jim staci velkej motor s velkym vykonem a tim to konci.

0/0
19.8.2010 21:38

lůvejroznec

Krása

;-)V

0/0
19.8.2010 12:42

Dewils1

Re: Krása

R^

0/0
19.8.2010 13:48

Homer _5

???

"výroba jednoho z nejkrásnějších aut, které se kdy v Česku a Slovensku dělalo..."

Co se na tom na Slovensku vyrábělo? Nebo to mělo v základní výbavě dřevěné pastičky na myši?:-P

0/0
19.8.2010 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.