Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legenda jménem Stratos se vrací. Výroba je zatím nejistá

Asi nejrychlejší a rozhodně nejuctívanější auto se znakem Lancie na přídi se dočkává pokračovatele po víc než třiceti letech. Stratos vznikne zatím jen v jediném exempláři, ale prý už je zaděláno na limitovanou pětadvacetikusovou sérii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darth.V

Stratos je legenda :-)

a tohle je opravdu moc povedný následovník. Byla by škoda kdyby zůstalo jen u jednoho kousku ..

0/0
26.8.2010 23:09

Jozxyqk

a co další?

Lancia Delta Integrale?

0/0
25.8.2010 9:45

fastfreddy

Re: a co další?

Nemám pocit, že by zrovna Integrálka byla nejakou design modlou a fenomenem.;-) Byla to jen hranata Delta v kitove - rozsirene uprave pro rally. Stratos to byl pojem i designu.R^ Delta bylo civilni auto typu Golf, pochybuju ze by ji nekdo delal znovu..

Nehlede na to, ze je to auto let nedavnych, zatimco Stratos je davna historie. Pokud by nekdo chtel vracet Deltu, tak leda Delta S-4, ale ani to by nebyl takovy unikat jako navrat Stratosu.R^8-o

0/0
26.8.2010 22:28

Darth.V

Re: a co další?

 R^ souhlas  ,Delta měla jistě hodně do sebe , zvlášť to eSko . Ale na Stratosku nemá nárok. Zajímavá byl ještě ta 037 .. či jak se označovala . Vzpomínám i na FIATA 131 Mirafiori  ;-) a podobné "plečky"  než nastoupila éra 4-kolek

0/0
26.8.2010 23:12

John_Matey

Doufám, že zůstane i původní zvuk motoru

stejně bych si vzal raději starou klasickou Lancii Stratos. Do takovýho auta bych nechtěl elektronický serepetičky jako ESP apod, ale hrubou mechaniku tak jak to bylo, tohle je auto pro radost a řidič se s tím musí naučit, ne že s tím odjede každá blondýna s desítkama jehlama.

0/0
23.8.2010 15:30

starej Brůna

Re: Doufám, že zůstane i původní zvuk motoru

S tou starou souhlas, Jinak kdo tenhle článek napsal je píp. Už při větě trochu poladil design původní ... mi běhá mráz po zádech a pisálkovi facku! Lepší by bylo napsat, že vytvořil zcela nový vůz, protože Stratos je jen jeden.

0/0
23.8.2010 17:57

sinclair

Re: Doufám, že zůstane i původní zvuk motoru

Sandro Munari s tímhle krámem dvakrát vyhrál Barum Rallye, potřetí ho zradil motor.

Pamatujete někdo Hubáčka s jeho Renaultem Alpine? To bylo taky dobrý dělo, zvenku to trochu připomínalo brouka, ale když to nakopl a jel, tak to bylo jiné kafe.

Soutěžní Škoda 120S byla odvozena od Škody 110LS? Tehdy, v půli sedmdesátých let toho jezdily mraky, většinou svazarmovci, protože normální smrtelník si takový auto, jako byla 130RS koupit asi nemohl....

0/0
23.8.2010 23:50

John_Matey

Re: Doufám, že zůstane i původní zvuk motoru

Hubáčka pamatuju s Alpinou už jen z veteránů, v době aktivní jízdy jsem byl ještě na houbách. :-) Ale autíčko to je suprové. Ona vůbec doba, posléze chvilková třída B (P205, Audi S2, atd) , to bylo koukání.

http://www.youtube.com/watch?v=or8hDNZm26Y

0/0
24.8.2010 9:00

Darth.V

Re: Doufám, že zůstane i původní zvuk motoru

kdo by nepamatoval ??! ;-D Snad jen nějací smrkáči .. Alpina byla na naše poměry dělo .. nic lepšího tu snad v tu  dobu nejezdilo .... 130RS byla taky krásná .. 3kodovka by měla vypustit něco v novém kabátě a měla by o trhák vystaráno.

0/0
26.8.2010 23:19

kernas08

Ministratos

Tak "nadávali" od konkurence Š130RS... To jen tak pro připomenutí, že i Škodováci uměli udělat auto, když k tomu byly podmínky.

0/0
23.8.2010 14:43

old fashioned Vince IV.

Re: Ministratos

jako vtip dobrý;-D;-D

0/0
23.8.2010 17:22

Shackall0

Re: Ministratos

Tak RS patřila ve své třídě k naprosté špičce. Jsou tam nějaké nepřesnosti (180RS je odvozená ze 130 RS, ne naopak!) ale obrázek si uděláte: http://www.autorevue.cz/skoda-130-rs-sportovni-legenda_1 

Dovolím si podotknout, že v té době byly automobilové soutěže trochu o něčem jiném a 4 místo znamenalo, že speciál má skutečně světovou kvalitu. Je to asi totéž, jako kdyby Škodovka (nebo VW) dnes dokázala vyrobit něco, co by dokázalo konkurovat třeba Lanceru EVO nebo Impreze.

0/0
23.8.2010 17:58

pernas

Re: Ministratos

Máš to popletené. Napřed byla 180RS a 200RS, pak teprve 130RS. To si pamatuji přesně - na průmku jako dálkař jezdil pan Jelínek, tehdy již bývalý soutěžní jezdec AZNP. Ten nám na intru podvakrát vyprávěl o plánech AZNP v té době a právě taky o tom jak jezdil ve 200RS..

0/0
23.8.2010 18:22

Shackall0

Re: Ministratos

Opravdu? To zírám - já měl vždycky za to, že 200 RS byla odvozená ze 130 8-o 

Tady máte něco na pokochání: http://www.boproracing.com/racing/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=24 

0/0
23.8.2010 19:58

pernas

Re: Ministratos

To není vtip, ale nepopiratelný fakt.

0/0
23.8.2010 18:28

sinclair

Re: Ministratos

Nebyly náhodou 180RS a 200RS ty okruhové speciály se šílenýma vypouklýma blatníkama, co připomínaly škodovku jen  velmi matně?

Pokud vím, tak Š130RS přece byla odvozena od kupé Š110R, akorát bylo půl auta jinak, že...dva dvojité Webery, čtyřpístkové brzdy, laděný výfuk  /ale teda  Š130RS měla nádherný zvuk/. Jedna Š130RS v prodejní verzi pro Svazarm tady jezdí na veteránských značkách  po Zlíně, celá bílá,  kluk s tím jezdí do práce a na křižovatkách a na světlech si to s Audinama a VW užívá.

Má to údajně stočtyřicet koníků a prázdné auto váží tuším jen 980kg, protože blatníky, haubny jsou z duralovýho plechu a vevnitř není krom rámu nic zbytečnýho...Když to nastartuje a protočí na těch šest-sedm tisíc otáček, každý se ohlédne, jednak je to pěkný auto a jednak ten zvuk je nezaměnitelný s ničím.

0/0
23.8.2010 23:38

JeFFik

Lancia

Lancia si poslední dobou nevede moc dobře, mimo Itálii se skoro neprodává, měla by přijít s něčím co ji zvedne, třeba by to mohl být nový Stratos ale v poněkud lidovějším provedení, toto bude drahý a proto se prodá pár tisícovek kusů.... na druhou stranu, pro dvoumístný auta moc velký trh nevidím....

0/0
23.8.2010 10:21

Nomad

Re: Lancia

Tohle bude auto za x milionua pochybuju, ze to bude Lancia.

0/0
23.8.2010 11:17

Garion.

Delta

Já měl radši Deltu, ale to bude tim, že Stratos jsem jako kluk už nezažil (byl jsem ještě moc malej) a setkával jsem se s nim jen prostřednictvím starších čísel Světa Motorů. Nicméně tenhle novej Stratos vypadá hezky, myslim, že rysy se jim celkem podařilo zachovat.

0/0
23.8.2010 8:48

Štvavá vysílačka

Re: Delta

R^ Mám to zcela stejně. Lancia Delta HF Integrale byla úžasná. Měl jsem to štěstí, že jsem v jedné jel. Malinká hbitá "motokára". V

0/0
23.8.2010 9:19

Lotus I.

Do série s tím!

Paráda... R^

0/0
23.8.2010 0:03

rime

Re: Do série s tím!

taky nechapu proc to nedokazou vyrabet  seriove jako treba corvetu, vzdyt to ma genialni desing, kterej se neomrzi, dokonalost sama.l..

0/0
23.8.2010 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.