Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nadšenci vyrobili znovu závodní motor legendární Tatry 603

V areálu Kopřivnické automobilky Tatra se po více než čtyřiceti letech znovu rozburácel sportovní motor slavného vozu Tatra 603. Testovali jej na závody veteránů slavné postavy rally: Norové John Haugland a Arne Berg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

Ejektorový motor

To je oč tu běží, ale čtenář se nedozví lautr nic o něm, ach jo. Dneska jde těm mladým fakt asi jen o ten rachot, ale ne o věc... Rv

0/0
24.8.2010 12:47

M.Tauchman

Re: Ejektorový motor

Taky jsem mladý, rachot mne nezajímá, ale o motoru bych si rád něco přečetl. :-) Kdyby byl nějaký pěkný článek, hned bych ho zkoukl ;-)

0/0
25.8.2010 13:15

desmo

.

Nádherna. Auto i ten zvuk, opravdu nádhera.

0/0
22.8.2010 22:39

vodka s džusem

ty ve, to je kára!

důstojná, majestátní limuzína s nabušeným motorem a ještě k tomu česká! chci! V[>-]

0/0
22.8.2010 17:48

eloelo

Skvělé

Krásná práce!!!

0/0
21.8.2010 16:12

iuos

hmm

pěkný článek, ale o motoru vlastně ani zmínka

0/0
21.8.2010 16:06

Janina7

Re: hmm

pravda, pravda.

0/0
22.8.2010 7:45

bitkar

Re: hmm

by me taky zajmalo co je to vlastne ten ejektorovy motor. Tak jsem hledal a nasel ze je to vychytavka, ktera se tyka odvodu tepla a tudiz vzduchoveho chlazeni. Ten zvuk je bestialni. Pry se to nepouzivalo prave protoze je to hlucny, takze jen pro zavodaky.

0/0
24.8.2010 11:37

FastDriver

Detaily

Mohl by autor doplnit nějaké technické detaily o motoru a autě? Omáčky je už dost.

0/0
21.8.2010 10:28

Jarda603

Re: Detaily

Tatra 603 B5 je závodní vůz z roku 1967, který se mj. zúčastnil 84 hodinového vytrvalostního závodu na Nurburgringu a se kterým se v současnosti Tatra 603 team účastní závodů historických vozidel doma i v zahraničí.

Technické informace i fotky jsou k dispozici na www.tatra603team.cz

Nově zkoušený - ejektorový motor využívá k chlazení podtlaku vzduchu vytvořeného upraveným výfukovým potrubím. Tento sytém nahražuje dva původní ventilátory a tím šetří výkon asi 20hp. V současné době má motro výkon cca 180hp.

Systém úspěšně používaly už tatrovácké závodní monoposty v padesátých létech a objevil se i na několika závodních šestsetrojkách v roce 1966 a 67.

Jarda

0/0
21.8.2010 16:07

radik

Re: Detaily

diky R^

0/0
22.9.2010 16:22

VojtaOva

My chceme video se zvukem....

My chceme video se zvukem....

0/0
21.8.2010 10:17

von Kleist

Re: My chceme video se zvukem....

http://www.ct24.cz/vysilani/2010/08/20/210411016000820-16:00-odpoledni-udalosti/

cas zaznamu cca 17:08 (m:s), cas skutecny 16:17 (h:m) 

0/0
21.8.2010 15:07

kenx

Re: My chceme video se zvukem....

Díky za odkaz, jezdí a zní to nádherně.

0/0
22.8.2010 20:47

krakra

Ejektorový motor

Eště tak napsat co je to ejektorový motor.

0/0
21.8.2010 7:06

Chudým bral ,bohatým dával

chtělo by to video s tím zvukem a ukázat jak to Hauglandovi

jezdí :-)

0/0
21.8.2010 0:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.