Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svou krásnou červenou felicii řádně zajel až teď, po padesáti letech

Ledeč nad Sázavou hostila o víkendu sraz automobilových veteránů. Přijel i Vladimír Krédl z Příjemek u Chotěboře s červenou felicií z roku 1961. "Nevím, co mě u škodovek pořád tak drží," kroutí hlavou zručný řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

STlover

Vyplnte prosim nadpis prispevku

Rozhodne nejhezci skodovka v jeji historii..110 R je o proti tomu slaby kafe

0/0
27.8.2010 0:35

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

to doufam nepsal nikdo z rubriky auto...

" Nejraději má modely ze šedesátých a sedmdesátých let, pamětníci si jistě vzpomenou třeba na spartaka nebo populára. "

???

0/0
24.8.2010 20:58

Rosomak

O víkendu jsem ho asi viděl

Hučel přes jedno městečko asi šedesátkou, šedé vlasy mu vlály, od té červené nablýskané karoserie se sluníčko odráželo až oči přecházely...

Je ale pravda, že v zatáčce trochu plaval. Nebo to by tím zrcadlením vzduchu, když bylo takové horko?

0/0
24.8.2010 13:12

Jan75

super

Pán to má opravdu moc pěkné! Všechna čest!  Akorát osobně bych dal ještě diagonální pneumatiky, ty co tam má se k takovému krásnému autu nehodí!

0/0
24.8.2010 8:33

bady.q

něco

něco mi nesedí......před třiceti lety koupil, sedm let dával dohromady, krom zimy denně jezdí a najeto má 55tisíc......to mně hlava nebere, já najezdím sice včetně zimy kolem 40 tisíc ročně a nemyslím si že je to nějak mnoho....

Jinak nádherné auto, myslím že kočky by na to letěli dneska ještě víc než před padesáti lety;-D 

0/0
24.8.2010 0:09

bitkar

Re: něco

to mi taky nesedi. Asi jak rikal, ze jezdi denne - na nakupy apod. tak ma samosku asi tak 50m vzdalenou ne? to by pak sedelo.

0/0
24.8.2010 11:02

whitemagic

to jsou zas chytré kecy

přitom 90% zdejších diskutujících si neumí vyměnit v autě žárovku nebo dolít kapaliny.lidi sgtrašně ztrotlovatěli. co umí ten pán si většina místních rejpálků ani nedokáže představit co to je...;-D;-D;-D

0/0
23.8.2010 19:42

bady.q

Re: to jsou zas chytré kecy

Dokážu, měl jsem stodvacítku;-D Mít kladivo, šroubovák, kleště a kus drátu stačilo na téměř všechny opravy. Navíc v každé vesnici se dal sehnat člověk který se v autech "hrabal". Dneska si v autě opravdu nevymněním ani tu žárovku, o oleji nemluvím. Doleju tak ostřikovače;-D 

0/0
24.8.2010 0:13

Royal

Re: to jsou zas chytré kecy

Ale prečo to tak je ? Asi preto, že priestor pre motor je tak napechovaný, že ten blbý svetlomet musíš vybrať a pokiaľ výrobca nebol tak fér, že ti nenapísal do návodu ako sa to má tak s tým nepohneš. Ďalšia vec je záruka, ak si v aute viac prdneš ako je zdravé už o ňu prídeš.

0/0
24.8.2010 7:52

alberus

Spolehlivost ?

Kdyby s tím dělal denně Brno - Praha a zpět, apod., což se dnes běžně jezdí, tak z toho má za rok šrot, ač je to poctivá kovářská práce.

0/0
23.8.2010 15:04

WoCoGo

Re: Spolehlivost ?

a co vas k tomuto nazoru jako vede? O starych masinkach nemam zadne pochyby, to dnesni plastaky se s nima nemuzou rovnat,sam mam doma jeste zetor 25 (sice to neni na jezdeni po dalnici),ale tech fur dreva a ost. co uz se odvozil...a drzi a drzi..paradni stroj

0/0
23.8.2010 15:08

sincos

Re: Spolehlivost ?

Myslím, že sice dříve byla auta jednodušší, takže se tam možná nemělo tak moc co zkazit, ale dnešní motory podle mě vydrží více. Najezdím 50 - 60 tis. km ročně, takže kdybych jezdil jedním autem 34 let. jako pán z článku, měl bych najeto asi 1 700 000 km a nevěřím tomu, že by to bylo bez oprav :-). Můj děda, teď mu je 90 let, měl svého času Škodu 1201, docela hezké auto, říkalo se tomu Sedan, ale byl to kombík. Žralo to olej a po 100 tis. km musel nechat převrtávat motor, protože kopec do Beskyd to už vyjelo sotva na "jedničku." Taky musel stále něco mazat. Dneska neděláte skoro nic a auto pořád jezdí. Jenže on jezdil jednou týdně z Ostravy 41 km na chatu a pak zpátky.... Tohle vydrží snad i Čína...:-)

0/0
23.8.2010 15:40

male_zvire

Re: Spolehlivost ?

Pokud by se o to staral jako o dnešní auto - akorát nalejt benzín a za dva roky do šrotu tak ano, za rok by byla Felicie na odpis. Pokud by na ní ale dělal pravidelnou "opravdouvou" údržbu, tak by tohle auto přežilo tři moderní.

0/0
23.8.2010 15:14

starej Brůna

Re: Spolehlivost ?

Věřím tomu, že po pravidelném a pečlivém servisu by se i dnešní auto mohlo dožít ve zdraví tohohle věku, otázkou však zůstává, komu takový servis svěřit? Buď budu muset konkrétní auto znát do posledního šroubku a trávit v jeho útrobách veškerý volný čas, nebo ho svěřím značkovému servisu a za pár let z něj bude:-/ šrot.

0/0
23.8.2010 17:45

honzasl

Japak je to s tou spolehlivostí

"Vyžadovaly sice pečlivější údržbu, ale svým majitelům dělaly vynikající službu."

No, když se tak podívám do starých čísel Světa motorů, nemám pocit, že by se na těch autech dělala jen "pečlivější údržba", ale že řidič musel být hodně zdatným mechanikem, aby to udržel v chodu. Myslím, že ti co dneska vychvalují staré vozy by se asi hodně divili, co všechno bylo potřeba řešit.

Každopádně, uznávám, že po dnešních autech po padesáti letech neštěkne pes - důvodem je to, že prostě ty felicie a oktávie se vyráběly ze strojních součástek, které vám dneska udělá každý jouda, co má doma soustruh a frézu - zatímco na dnešní auto budete za 50 let těžko shánět lisovací formy na platové výlisky. Elektronika nebude problém, plošňák a součásky se snad dají sehant vždycky........

0/0
23.8.2010 14:47

hives

Re: Japak je to s tou spolehlivostí

Tak to bych neřekl, že po některých dnešních autech neštěkne pes. O nějakým způsobem výjimečná stará auta bude pořád zájem. A když máš dokumentaci, dokážeš nově vyrobit třeba i tu přístrojovku. Jak myslíš, že se teď staví prototypy v automobilkách, když ještě neexistuje sériové nářadí? Nemluvě o tom, že za 50 let budem technologicky zase jinde...

0/0
23.8.2010 18:16

pavelcz1

je to krasa

Jizda asi na dnesni pomery nebude kdovijaka, ale je to krasny auto. Videl jsem pred par dny jednu zaparkovanou u pisniku. To vypadalo tak paradne u ty vody, proste slunicko, voda, kabriolet... :-)

0/0
23.8.2010 14:28

halagajda

Fajne autko:)

:-)R^

0/0
23.8.2010 14:07

Pražák jako Brno v2.0

Auto pěkné, svezení strašné...

... pomalé, plovoucí a díky sklonu předního skla naprosto nejezditelné..

0/0
23.8.2010 14:05

pavelcz1

Re: Auto pěkné, svezení strašné...

nejezditelne kvuli sklonu skla? Proc?

0/0
23.8.2010 14:25

pepino555

Re: Auto pěkné, svezení strašné...

názor odborníka potěší

0/0
23.8.2010 15:29

hives

Re: Auto pěkné, svezení strašné...

Svezení strašné na dnešní nebo tehdejší dobu?;-)

0/0
23.8.2010 18:17

rogerer

krásneé auto

btw. vtipná poznámka - Tachometr si nechal vynulovat u pražských specialistů ;-D;-D;-D;-D

0/0
23.8.2010 13:40

mukr

Re: krásneé auto

Asi v AAA :-)

0/0
23.8.2010 14:31

noemail

Re: krásneé auto

R^R^R^;-D

0/0
23.8.2010 18:46

Chytracisko

Re: krásneé auto

;-DR^R^R^

0/0
24.8.2010 7:45

shtirlitz

nádhera

překrásné vozidlo, ani se nedá říci auto, ty se vyrábějí teď. tiše závidím.

0/0
23.8.2010 13:26

Honx

Krásné auto

Tak ať vydrží hodně kilometrů a jeho majitel taky R^

0/0
23.8.2010 11:07

old fashioned Vince IV.

tímto překrásným autem skončila výroba automobilů

v CR. Pokračovalo se až teprve nástupem VW do Boleslavi...

0/0
23.8.2010 11:07

1000mb

Re: tímto překrásným autem skončila výroba automobilů

Já myslím že i erko je dneska skoro legenda a krásný autoR^

0/0
23.8.2010 11:52

_Xeon_

Re: tímto překrásným autem skončila výroba automobilů

Mne sa hodne páčila aj Škoda 1202.

0/0
23.8.2010 16:03

Já to nebyl, já to nebil!

Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

R^  Kolik asi současných modelů aut bude za padesát let legendou :-/

0/0
23.8.2010 10:57

Honx

Re: Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

Záleží jak si vysvětluješ význam slova legenda. Protože za 50 let už dávno většině dnešních "moderních" aut nebude fungovat žádná elektronika, takže budou zcela nepojízdné. Takového věku se prostě dnešní křemík nedožije :-/

0/0
23.8.2010 11:09

TT777

Re: Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

z 50let? No tak se tam namontujou kola co v sobe budou mit elekromotor vcetne paliva na 100 let a pojede se dal ;-)

0/0
23.8.2010 13:28

hives

Re: Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

To máš jednoduchý. ČÍm míň vyrobených kusů a výjimečnější design a technika, tím větší šance, stát se legendou. Třeba McLaren F1 nemá ani dvacet let a už se dá říct, že to je legenda;-)

0/0
23.8.2010 18:22

Chytracisko

Re: Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

spíš naopak, čím větší série a víc koupených kusů, tím víc spokojených majitelů a fandů, a tím spíš se stane legendární

0/0
24.8.2010 7:47

hives

Re: Auto navržené a vyrobené lidmi pro lidi.

Jo, občas se stane legendární i nějaká velkosériovka. Neplatí to ale vždy jako v případě, co jsem psal.

0/0
24.8.2010 9:25

pavel.61

Pekne

Tak hodne stesti a mnoho ujetych km.R^

0/0
23.8.2010 10:35

f0rr35t

.

"Tachometr si nechal Vladimír Krédl odborně vynulovat u pražských specialistů"

a nebyli to náhodou ti specialisti z AAA  o kterých tu tak rádi píšete? ;-D;-D;-D

0/0
23.8.2010 10:30

Honx

Re: .

Taky mě to napadlo :-)

0/0
23.8.2010 11:07

Jan9002

Re: .

Byl jste dřív.......;-D;-D;-D

0/0
23.8.2010 11:13

paskundilek

Re: .

Odborně = vrtačka ;-)

0/0
23.8.2010 11:19

fixfokus

Re: .

Taky jsem se nad tou větou pozastavil 8-o

Jinak teda krásná práce, ať slouží a dělá jenom radost R^

0/0
23.8.2010 13:44

B.A.D.Y.

Re: .

;-D

0/0
23.8.2010 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.