Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpátky z prázdnin bezpečně. Naordinujte si klid a odpočinek

Na dovolenou auto lidé připraví, cestu zpátky už moc neřeší, berou ji jako nutné zlo. Přitom by posádka měla být ještě více ve střehu. Jiří Patera míní, že nejdůležitější je strategie cesty a odpočinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vidocqcz

hm

To zas budou silnic plný fóbí s rakví na střeše jedoucích jak nudle v bandě.

0/0
28.8.2010 11:51

Homer _14

Než začne "školitel" trousit moudra,

mohl by si nastudovat, že jízda VPRAVO je na dálnici povinností, nikoli blahovůlí řidiče...

0/0
26.8.2010 1:14

Tomas Zdenek Jirak

akomodace

Jen jedna technicka cocka sice akomoduje to je spravne ale tato jeji vlastnost nam zaruci ze vidime predmety ostre z ruznych vzdalenosti (jako ostreni u fotoaparatu) na zmeny svetelnych podminek se prizbusobuji bunky sitnice! Kdyz uz chce autor pouzivat odbornou terminologii mel by byt alespon trochu v obraze.

0/0
25.8.2010 17:21

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: akomodace

ja mam za to, ze prumer zornice koriguje mnozstvi dopadajiciho svetla na sitnici

0/0
26.8.2010 11:04

Homer _14

Re: akomodace

Akomodace oka je v podstatě ekvivalent clony u fotoaparátu. Buňky na sítnici prakticky nemají žádnou možnost jak regulovat množství světla. To, co na sítnici dopadne, to nervové buňky zpracují.

Ostření oka probíhá pomocí svalů, které čočku "natahují" nebo "stlačují", čímž dochází ke změně její optické mohutnosti (dioptrie). Oko jakožto optický člen samozřejmě zná i pojem hloubky ostrosti, takže jako každý foťák, když je dost světla a hodně se zacloní, je pole kde je scéna ostrá největší (nejhlubší).

Ale akomodace oka rozhodně nemá co dělat s ostřením (kromě onoho vedlejšího efektu uplatňovaném přes jev hloubky ostrosti)... Takže v redakci iDnes jsou (zcela vyjímečně) opravdu v obraze... :-)

0/0
26.8.2010 15:06

Chytracisko

3-4 na 3

oběma rukama, jednou rukou nikdy, ani pri řazení... řadí manželka ;-D Průběžně změnou rychlosti a vynucením podřazení ověřuji, že nechrápe ;-D

0/0
25.8.2010 14:08

myskamiki

na co

mi jsou penize na myto, kdyz to mam z chalupy 50km a mam dalnicni znamku?? Opravdu je clanek o ceste z prazdnin? To se za prazdniny povazuje jen valeni se u more v Chorvatsku?

0/0
25.8.2010 14:05

Atomas

Re: na co

To je snaha kritiky za každou cenu? Každému, kdo četl článek je naprosto jasné, že se jedná o dálkové trasy, tedy např. Chorvatsko, Itálii, Francii. Na popis cesty z chalupy - s prominutím, není nikdo zvědavý. Snad pouze: plato s vejci při cestě z chalupy nedávejte na zadní okno, ale bezpečně jej uložte a zabezpečte v zavazadlovém prostoru...

0/0
25.8.2010 16:11

yrral

s dětmi jedině v noci

S malými dětmi jedině v noci a když spí tak jet co to dá, pokud možno bez přestávek aby se nevzbudili. Manželka mě hlídá tak, že se 1-2x za hodinu vzbudí a zeptá se jestli nespím.

0/0
25.8.2010 13:56

Igor Tudor

Re: s dětmi jedině v noci

taky máme nastaven stejný způsob hlídání ;-D

0/0
25.8.2010 14:51

roxxor

Re: s dětmi jedině v noci

vy taky? :-)

Jeste funguje portable DVD prehravac. Snizilo to rev a hadani na cca 20%

0/0
25.8.2010 16:40

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: s dětmi jedině v noci

a Rohypnol o 100% ? 

0/0
26.8.2010 10:57

ajdnes je tu cenzóršip

Blikající muflon vynucující si předjetí

se vyskytuje hojně jen v ČR, vzácněji už v Itálii. Když řidiči vidí auto se zahraniční RZ, většinou jsou shovívaví. Maximálně decentně použijí levý blinkr. V Německu jsem dokonce zažil i že Vás do levého pruhu pustí - v ČR věc nevídaná...

0/0
25.8.2010 13:14

Petrasek

chyba

Nevim jestli jsem toto spatne pochopil:

"Mnoho řidičů dělá chybu, když na třípruhové dálnici předjíždí kamiony po jednom a vždy se vrací zpět do prostředního pruhu. To je nebezpečné, daleko jistější je zůstat "ve svém" pruhu a jet konstatní rychlostí; kdo jede rychleji, má ještě prostor ve třetím pruhu"

Pokud ridic predjizdi kamion a vraci se do prostredniho pruhu tak se musi vracet z pruhu tretiho. Pokud tam zustane tak me tezko v tomto tretim pruhu predjede vozidlo rychlejsi.

Jinak co se te tmy tyce je to hezke ovsem praktikovatelne mozna tak v zahranici. Kdybych mel v noci sledovat krajni pruh, tak bych mohl skoncit v poli, vzhledem k tomu, ze je dost silnic kde toto znaceni chybi, nebo je temer neviditelne ve dne natoz v noci. Napriklad na Svitavske je takovych useku vcelku hodne.

0/0
25.8.2010 11:20

Jan9002

Nejezdím v noci,

s manželkou se střídáme cca co 200 km.

0/0
25.8.2010 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.