Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chytrá pneumatika si ohlídá tlak sama. A pošle údaj na mobil

Od roku 2013 bude Continental zákazníkům nabízet takzvané chytré pneumatiky. Jejich systém monitorování tlaku bude namísto ve ventilku integrovaný přímo v plášti pneumatiky a bude schopen bezdrátově komunikovat s chytrým mobilním telefonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

f0rr35t

.

Moderní auto upozorní na výrazné podhuštění penu už dávno... buď se používal systém speciálních ventilků (Renault - ten změří tlak přesně), nebo se to zjišťuje přes senzory ESP (většina aut, ale nezměří to přesně tlak, jen to dokáže změřit, že se jedno kolo otáčí rychlejí než ostatní kola, tudíž má menší poloměr = je podhuštěné).

Tak netuším k čemu je dobrý tohle nepraktický řešení...  a v neposlední řadě nechápu proč by někdo pároval telefon s pneumatikama, když může tlak změřit během 3 minut na každé lepší benzince a zároveň to tam můžete hned dofouknout... naprosto zbytečný vynález, který je užitečný asi jako hromada hnoje.

0/0
19.9.2010 12:01

MasoxCZ

Uvedeni clanku na pravou miru

Nokian tyhle pneu prodava uz dobrych 10 let, mozna dele. Spousta automobilek jejich technologii do aut integrovala uz davno, stav pneu pak hlida palubni pocitac. Prodej continentalek s bezdratovym prenosem nasnimaneho tlaku AZ od roku 2013 nejspis souvisi s vyprsenim patentove ochrany tohoto reseni (aplikaci pro hlidani stavu pneu pres BT mely primo od vyrobce jako soucast firmwaru nektere vyssi modely Nokie uz pred minimalne 5ti lety). Takze se jedna o evidentni PRko a clanek by tak mel byt i oznacen.

0/0
17.9.2010 22:41

steve78

jedno využití

No jedno využití bych pro to měl, ohlídalo by to "šprýmaře, který maj ve zvyku vypouštět ventilky, jak by začli u jendoho kola hned by přišla SMSka a to by viděli ten tanec ;-D

0/0
17.9.2010 19:18

jack007jac

Re: jedno využití

No ono to bude pri vyplem zapalovani stejne nefunkcni a bluetooth ma dosah tak 5 metru :) Kup si skryte ventilky, otazka je, aby ti ty pneumatiky pak nekdo nepropichnul.;-D

0/0
17.9.2010 20:05

Lukke-Luk

Nesmysl

Proboha to je ale nesmysl! Takže když mi na dálnici náhle ujde tlak v pneumatice, tak první co bude následovat je hrabání v telefonu a sledování tlaku na pidi displeji telefonu??? Tohle mají už dávno implementované automobilky (např. BMW) a systém je propojen s automobilem, takže je vidět hlášení okamžitě na palubce či head-up displeji v zorném poli řidiče. Tohle je naprostý nesmysl.

0/0
17.9.2010 18:39

TTRX

Re: Nesmysl

Mám to spousta automobilek. BMW ti sice ukáže jen výrazný únik vzduchu ale třeba renault to už léta montuje a ukáže přesný tlak na palubce....brácha to na espace má. A když občas auto jezdí hojně to využívá.

0/0
17.9.2010 18:41

Sám mám málo

Re: Nesmysl

I Fordy, máme to v S-maxu, hodnotu tlaku na každém kole. Docela dobrá věc, když na každý pumpě jim to ukazuje jinak:-)

0/0
17.9.2010 22:24

popenec

Re: Nesmysl

Náš Peugeot má taky signalizaci potlaku na palubním počítači.

Tímto děkuji tomu, kdo si naše auto objednal v té nejvyšší výbavě, nakonec si ho neodebral a my získali významnou slevu. ;-D

0/0
18.9.2010 23:58

TTRX

Další zbytečnost....

!!

0/0
17.9.2010 18:37

Lobos

Dalsi blbost.....

Blbec, ktery nepozna ze ma mekou gumu dostane zpravu na mobil, nez ho vystracha tak naboura a pak mu to bude akorat tak k h....uR^

0/0
17.9.2010 16:46

popenec

Re: Dalsi blbost.....

ono stačí mít cit v rukách, co drží volant, že? ;-) Pak zkusmo volant pustíte a vidíte, kam chce auto jet.

0/0
19.9.2010 0:00

on.

A proc nepouzit rovnou tohle

http://www.skodaoctavia.cz/SkodaAuto/samonafukovaci-pneumatiky.htm

0/0
17.9.2010 15:16

Highdriver

Línej driver = hotové neštěstí :)

Faktem je, že dost řidičů neví že zimní pneu se mají hustit o 20 kPa víc než letní (výrobci na štítku udávají hodnoty pro letní pneu). Na druhou stranu, většina nových a dražších aut je kontrolou tlaku už vybavena a pokud je někdo línej aspoň 1x za měsíc preventivně změřit tlak v pneu, nemá za volantem co dělat ;-)

0/0
17.9.2010 14:52

on.

Re: Línej driver = hotové neštěstí :)

ja nejsem ani tak linej (i kdyz to taky) jako spis zapometlivej. Kdyby benal nemel kontrolku, tak zapominam i na nej.

0/0
17.9.2010 15:25

jack007jac

Re: Línej driver = hotové neštěstí :)

z jakeho duvodu?? v zimne ti muze merak ukazat min, ale jen diky teplote, neznamena to, ze by byla pneu podhustena. Jizdni vlastnosti ma stejny, takze zadny prehustovani na zimu, je to nesmysl.

0/0
17.9.2010 20:01

lolek77

Re: Línej driver = hotové neštěstí :)

Nevím proč bych měl každý měsíc měřit tlak v pneu. Na mém prvním nesocialistickém autě, mě Micheliny držely tlak dva roky a teď na jiném jsem dvě desetiny doplňoval po více jak roce. Kvalita některých výrobků je jinde než měly gumárně Púchov se svojí OR 11 na Š120.;-D

0/0
18.9.2010 15:48

Mat_Hawk

Další zbytečná broskvovina...

Myslím, že pro žádného soudného řidiče není problém jednou za měsíc na pumpě poodjet těch dvacet metrů a dofouknout kola. Předepsaný tlak má každé auto vylepené někde na rámu dveří... Nevím, co zase EU hodlá řešit, nařizovat a postihovat - holt musej vykázat činnost.

0/0
17.9.2010 14:41

von Kleist

Re: Další zbytečná broskvovina...

A ze muze vzduch utect z duvodu nahodileho poskozeni pneu, nebo vetilku te nenapadlo? A to trva mene nez mesic a naopak, pokud je vse v poradku, tlak vydrzi v predepsane vysi dele nez mesic.

0/0
17.9.2010 15:51

Mat_Hawk

Re: Další zbytečná broskvovina...

Pneumatikám mého auta je jejich vzduch věrný, nikam neutíká. A když uvidím, že kolo se tváří podezřele měkce, tak bych ho dofoukla co nejdřív, to dá rozum...

0/0
17.9.2010 16:44

TTRX

Re: Další zbytečná broskvovina...

Na okamžitý únik vzduchu z pneu máme přece už dnes tolik hlídačů. Má to kdejaké auto

0/0
17.9.2010 18:38

Chytracisko

Re: Další zbytečná broskvovina...

problém to není, problém je, že to nedělají :-)

0/0
17.9.2010 17:33

TTRX

Re: Další zbytečná broskvovina...

Za poslední čtyři roky jsem pneu nikdy nemusel dofukovat a to najedu kolem 80tis ročně....tohle se spíš týká starších aut a druhů pneu

0/0
17.9.2010 18:39

bitkar

Re: Další zbytečná broskvovina...

presne, EU chce mit vsechno povinny. Za chvili nebude volba, vsechno budes muset mit.

0/0
20.9.2010 15:01

iuos

hmm

nevím jestli je možné něco zbytečné označovat za ekologické

0/0
17.9.2010 14:15

FastDriver

To je pěkná blbost

Moderní auta si kontrolu provádí samy a upozorní řidiče na displeji palubního počítače. Tohle akorát může odpoutávat pozornost při řízení, když začne mobil něco hlásit. A co se týká správného tlaku, stejně ten systém nepozná, jak je vozidlo naložené.

0/0
17.9.2010 14:08

Karotak

Re: To je pěkná blbost

Moderní auta ... tzn. např. cena od 300tis. výše, levnější auta, sice jsou moderní, ale nemají tuto vymoženost už dnes

0/0
17.9.2010 14:49

radik

Re: To je pěkná blbost

8-o Nové auto neznamená moderní auto

0/0
17.9.2010 15:23

Nahlas se ti směju

Re: To je pěkná blbost

Co je prosímtě třeba na Loganu nebo Octavii Tour moderního???

Jak píše kolega: nové auto nerovná se moderní auto.

0/0
17.9.2010 20:21

chekov

to je blbost, uvidíte ty následky...

a jak taková pneumatika pozná, jestli má být nafouknuta na 2,2, 2,4 nebo 2,6 bar?

Každé auto má přece inak předepsané hodnoty? Navíc pro přední a zadní kola se na stejném autě může tlak taky lišit...

0/0
17.9.2010 13:04

Nahlas se ti směju

Re: to je blbost, uvidíte ty následky...

Úplně stejně, jak to poznají systémy pro kontrolu tlaku dnes běžně montované do aut.

0/0
17.9.2010 14:30

chekov

Re: to je blbost, uvidíte ty následky...

system montovany do auta chapu, je od vyrobce nastaven na spravne hodnoty.

0/0
18.9.2010 0:33

Karlvonbaum

Zbytečnost

Zbytečnost když už si to auta mají hlídat samy do roku 2013.

0/0
17.9.2010 12:34

Evžen-Savojský

další pitomost

která bude stát akorát prachyRv

0/0
17.9.2010 12:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.