Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lithia máme dost pro baterky 10 miliard elektromobilů, je ale v nejistých zemích

Budoucnost elektromobilů závisí na dostupnosti lithium-iontových baterií. Německá studie odhalila, že lithia jsou na světě dostatečné zásoby, opět ale v politicky poměrně nestabilních oblastech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Turista

Co???

Chile??? A nestabilní???

Z jakého roku máte učebnici?

0/0
4.9.2010 11:16

josnow

Re: Co???

1980? Aneb co se v mládí naučíš... budeš omílat pořád dokola.

0/0
6.9.2010 13:59

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Srovnávat Chile a Bolívii

je jako srovnávat Ceskou republiku se Somálskem... každý, kdo tu hranici kdy přejel, tak ví, jaký je to kontrast.

Chile je rozhodně politicky stabilnější než střední Evropa, a rozvinuto na podobné úrovni. Santiago je vysloveně město mrakodrapů.

Zato Bolívie, to je pekelně chudá negramotná díra, indiáni se válejí před hliněnými domy a celé dny nic nedělají... dřou ženy (na polích), no comment.

0/0
3.9.2010 23:13

pingu1

Re: Srovnávat Chile a Bolívii

..rasisto...;-D

0/0
6.9.2010 6:07

Jan9002

Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Budoucnost je ve vodíku. (Pro kousavce - dle mého názoru)

0/0
3.9.2010 13:40

Jan9002

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Pps. Pře pár roky by taky nikdo nevěřil, že lektromobil ujede na jedno nabití několik set km slušnou rychlostí.

0/0
3.9.2010 13:45

truthspeaker

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

A dneska snad ano? Prosím dejte sem odkaz na elektromobil, který ujede průměrnou rychlostí 70km/h (to znamená někdy 30-50km/h ve městě ale také alespoň 130km/h na dálnici) vzdálenost 400km, hned si ho půjdu koupit. Díky.

0/0
7.9.2010 13:28

VEGR

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

odkaz je např. TESLAMOTORS.COM, jeden jezdí již i u nás a možná bude i na AUTOSHOW PRAHA 2010. Pokud navštívíte stánek našeho sdružení, dozvíte se více. Provozujeme elektromobily již desítky let a trochu o této problematice víme. Přidejte se k nám.

Elektromobily-občanské sdružení

0/0
10.9.2010 11:07

Clovek obycejny

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Ano, je tam tak velká budoucnost že všechny automobilky do jedné zrušily zaměření na vodík. Hlavně GM a jejich totální propadák s vodíkem je toho důkazem. Ach jo, proč v čechách mají všichni pocit, že všemu rozumí :( .

0/0
3.9.2010 14:30

DuckEgg

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Víš něco o vlastnostech vodíku, že jsi takový optimista? Názor by měl být něčím podložen - kromě toho i ten vodík by nedělal nic jiného než vyráběl elektřinu pro elektromobily (v tzv. palivových článcích, nejspíš membránových...) 

0/0
3.9.2010 14:56

Stone_Pilot

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Vodík se blbě skladuje, do týdne máte sebelepší nádrž prázdnou, i když vám auto stojí zaparkované před barákem....

0/0
3.9.2010 15:53

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Myslím, že kvalitní baterie jsou v zájmu nejen elektromobilů, ale i notebooků, mobilních telefonů, GPSek a tak podobně ... zato notebook na vodík asi nepojede.

0/0
3.9.2010 23:14

Jeniks

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

Jsem plně pro elektromobily, místo autobusů ve speciálních případech trolejbusy, prostě větší zastoupení elektrické energie v dopravě, energie, která bude získávána z jádra nynějším způsobem, nebo později novým -  pomocí Tokamaku .

0/0
5.9.2010 16:20

josnow

Re: Elektromobil je dle mne slepá ulička.

A uchovávat se ta energie bude jak?

0/0
6.9.2010 13:55

celim

No stou nestabilitou totak hrozné nebude.

Alespoň pokud se týče Chile, tak tam , když se zbavili levičáka Allenda, tak došlo k velkému zlepšení. V současné době je Chile díky tomu, že se v ekonomice vykašlali na teorie sociálního státu, zemí s nejnižším procentem lidí pod hranicí chudoby z celé Latinské Ameriky! A samozřejmě díky tomu, že se lidé mají čím dál lépe a hospodářství roste, tak je to i stabilní země. Bolivie je na tom hůře, ale že by tam byl jeden převrat za druhým, tak to snad také ne. Velké zásoby jsou ještě v Afganistánu, ale ty ještě čekají na exploataci.

0/0
3.9.2010 10:51

davidh2002@volny.cz

Li-ion = pravěk

Proč nám v době rozvoje nanotechnologií cpou parní stroj?

Li-ion je pravěká technologie! Neměl by notebook vydržet na baterku aspoň den?

0/0
3.9.2010 9:44

josnow

Re: Li-ion = pravěk

A co je tedy podle tebe moderní a perspektivní? BTW si zkus v tom notebooku jinou baterku, vydrží ještě méně (při stejné hmotnosti). Pokud chceš aby vydržela den, tak ho nezapínej ;-)

0/0
6.9.2010 13:56

Clovek obycejny

Li-ion

Proč nám pořád někdo cpe li-ion baterie, když jejich kapacita klesá o 20% za rok (při teplotě 20 st. celsia)?  To je zas nějaký článek pro masu, aby se něčím zabavila, jinak nevím :(

0/0
3.9.2010 9:09

josnow

Re: Li-ion

Smysl příspěvku? Nula. Máš lepší a účinnější technologii uchovávání elektrické energie? Nemáš.

0/0
6.9.2010 13:57

českej Pepik

Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

....budou se používat spíše palivové články na vodík (která země má nejvíce vody?:-)

0/0
3.9.2010 9:02

Clovek obycejny

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Články na vodík? Myslíte články které mají účinnost 50%? Myslíte články které produkují sice minimálné exhalace, ale vodík se vyrábí elektrolýzou? Víte jakou má elektrolýza účinnost? Víte vůbec něco, nebo jste jen plácl koninu do éteru?

0/0
3.9.2010 9:07

nihilistic.bird

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Jakou ma ucinnost lithiovy cyklus? (sam nevim, jen se ptam)

Ovsem vodik lze vyrobit i levnejsimi postupy nez elektrolyzou vody, myslim ze zajimave by bylo pouzit teplo z termonuklearnich reaktoru, kde se da topit prave lithiem (tritiem) - ok, zatim je to sci-fi, ale jednou to pujde :)

0/0
3.9.2010 9:28

Ed.

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

litium a tritium je neco trosku jineho

0/0
3.9.2010 10:30

nihilistic.bird

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Samozrejme ze ano. Jak ale jiste vite, v termonukleranim reaktoru je nejvyhodnejsi reakce deuteria s tritiem, ktere se prave nejsnaze vyrabi z lithia.

0/0
3.9.2010 12:18

juki

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Elektrolyza vody je jednoducha vec, lacna - mozes spotrebovavat prebytkovy nocny prud. Trapko, ked uz chces rypat tak si nieco zisti

0/0
3.9.2010 9:30

artus.l

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Slovak co od neho cekat, pouze dalsi dogmata, vyroba vodiku probiha z 95% pomoci parní reforming, toz je rozlozeni zemniho plynu, uhli a podobne, vyroba pomoci elektrolyzy je silene draha, ani slavne solarni clanky ji pres noc moc nevyrobí :-D. Takze zpet do skoli za bratry MADARY, snad te neco nauci, i kdyz pochybuji kdyz jste takovy podli a nezvladatelny narod

0/0
3.9.2010 10:11

unbreakable debater vol.11

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Nj. ale tak se vodík vyrábí z toho důvodu, že chemické závody nemají v rukávu jadernou elektrárnu, na které by mohli provádět čistou elektrolýzu. Ve chvíli, kdy by výroba vodíku začala být ekonomicky zajímavá, začal by jej vyrábět ČEZ a to už je jiná písnička.

0/0
3.9.2010 10:37

major major

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

vazeny pane, mozno vas v skole naucili nieco o elektrolyze, ale vasi rodicia vas asi nenaucili zakladom slusneho spravania. Je mi vas luto. Internetovy hero Rv

0/0
3.9.2010 10:43

bacil123

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

asi by si mal aj ty skolu navstivit kvoli pravopisu a potom psychologa

0/0
3.9.2010 11:00

Kaslunavas

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Plně s vámi souhlasím, sice má pár hrubek v pravopise, ale jinak říká pravdu. Stejně nejlepší Slováci jsou MaďařiR^

0/0
3.9.2010 11:53

major major

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

hlavne, ze si rozumiete. Usudzujem, ze ste dobri znami od toho psychologa :-P

0/0
3.9.2010 12:08

bacil123

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

elektrolyza je jeden z najdrahsich sposobov vyroby vodika...

ked uz chces rypat tak si nieco zisti

0/0
3.9.2010 10:58

Clovek obycejny

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Vy máte na Slovensku  superlevný noční proud? A máte ho tolik abyste ho vyrobil dostatek pro několik set tisíc vozidel? No nemáte viďte, ale jasné vám to od piva je. A nyní pokračujme. Účinnost elektrolýzy je tuším 60-70% ... z toho odečteme účinnost 50% palivové články a už jste na 35% účinnosti a to jsem vám do toho nezapočetl výrobu elektřiny, ztráty 9% na přenosové síti atakdále. Laskavě mě nepočujte když o problematice nevíte nic!;-€;-€

0/0
3.9.2010 14:28

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Elektrolýza je principiálně jednoduchá. Laciná ovšem principiálně není, protože chemické vazby v molekule vody jsou hodně silné. Je snazší oddělit vodík z různých uhlovodíkových směsí, než z vody,

0/0
3.9.2010 23:16

unbreakable debater vol.11

Re: Li-on baterie v autech nikdy masivně nebudou....

Elektrolýza má účinnost 60-80%. Teoretické maximum účinnosti je kolem 95%. Elektrolýze lze také pomoci odpadním teplem z jaderných elektráren, které dnes bez užitku pouštíme do ovzduší. R^

0/0
3.9.2010 10:39

hrabě Artstetten

Chile je nejstabilnější a nejvyspělejší zemí Jižní Ameriky

I když už pochopitelně nedosahuje té stability a prosperity, kterou ji zajistil generál Pinochet eliminací (jistě bolestnou) té nejškodlivější části bolševického spektra, které se chystalo zavést v zemi ultralevicovou vládu, která by Chile zdevastovala a desetitisíce nebo statisíce lidí umučila.

Prosperita je z nezanedbatelné části způsobena - podle slov Chilanů, se kterými jsem hovořil - tím, že podíl obyvatelstva španělského původu vůči původním domorodcům velmi vysoký.

Jsem zvědav, zda můj příspěvek bude kvůli "politické korektnosti" smazán, protože je proti současné eurolinii, kdy marxista Zapatero prosazuje vřelé vztahy EU s komunistickou Kubou a marxistickozednářský Brusel mu za to nadšeně tleská.

0/0
3.9.2010 8:01

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Chile je nejstabilnější a nejvyspělejší zemí Jižní Ameriky

Objektivně vzato, životní úroveň Chile je dneska nejvyšší v historii, a prezident Sebastián Piňera je důvěryhodný konzervativní podnikatel...

Chilané, i když mluví španělsky, jsou z velké části německého, italského a irského původu. Jejich otec národa se jmenoval Bernard O'Higgins.

0/0
3.9.2010 23:19

Dinkylinky

Chile nestabilní?

Jak někdo může říct, že Chile je země velmi politicky nestabilní, když je dávána za vzor celé Latinské Americe? Vždyť je to naprosto standartní demokratická země jako ČR. Kdo tuhle hloupost může napsat? Jinak s Bolívií souhlas.

0/0
3.9.2010 1:37

Little Boy

Re: Chile nestabilní?

No docela by me zajimalo kdo je autorem te studie... pripada me ze nekdo z ekologu se zacal zajimat kde seberem baterky do uzasnych ekoaut a zjistilo se, ze litium neni....

0/0
3.9.2010 6:37

Clovek obycejny

Re: Chile nestabilní?

Nevím o je úžasné ekoauto, ale jako pražák bych ocenil, kdyby ten hrozný smar co tu je z aut se omezil. Problém je že lidi jsou tak pohodlné, že se cesty autem do práce nevzdají, i když jsou v autě sami a vezou si jen ten svůj zadek.

0/0
3.9.2010 9:11

Clovek obycejny

Re: Chile nestabilní?

OPRAVA: píšu jak tele, promiňte. Nevím co je úžasné ekoauto, ale jako pražák bych ocenil, kdyby ten hrozný

smrad co tu je z aut se omezil. Problém ale je, že lidi jsou už tak pohodlní, že

se cesty autem do práce nevzdají. A to i když jsou v autě sami a vezou si

jen ten svůj zadek.

0/0
3.9.2010 9:13

MiroTR

Re: Chile nestabilní?

R^Tak.  Leckdy mi připadá Chile stabilnější, než to Rusko. ;-)

0/0
3.9.2010 7:31

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Chile nestabilní?

To vám nepřipadá, to je pravda.

0/0
3.9.2010 23:20

DuckEgg

To je zase blbost...

...budoucnost elektromobilů není vůbec závislá na nedostatečné technologii Li-ion ani na LiPol. Ve vývoji jsou úplně jiné akumulátory, například zinek-kylík s několikanásobně větší energetickou denzitou v porovnání s technologií LI-ion... Lithium si za deset let budete moct nabouchat do uší...

0/0
3.9.2010 1:10

DuckEgg

Re: To je zase blbost...

Ještě jsem zapomněl: mnohem větší problém je s platinou, která se používá Li-ion akumulátorech, té je na světě míň, než by bylo potřeba pro kompletní elektrifikaci globální dopravy. I proto to má Li-ion technologie víceméně spočítané.   

0/0
3.9.2010 1:12

trdelnik

Tak by me zajimalo,

jak se to nase lithium dostalo do tech zemi ?

0/0
3.9.2010 0:58

vochomejtak

Re: Tak by me zajimalo,

On se vzdycky najde nejaky diktator, ktereho bude potreba svrhnout a rozsirit tam demokracii.

0/0
3.9.2010 1:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.