Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odbyté dálnice mají už i v Německu. Tunely na dálnici do Drážďan netěsní

Na saské dálnici A17, spojující Drážďany s Českem, vznikly vinou nekvalitní stavby škody za miliony eur. Píše deník Sächsische Zeitung, podle něhož mají padající náspy či netěsnící tunely za následek, že je německý tah navazující na českou dálnici D8 trvalým staveništěm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

no jasně, a v pekle sněží

Každému, kdo skutečně do Drážďan z Prahy někdy jel, musí být tento článek k smíchu. Na české straně "silnice pro motorová vozidla" v dezolátním stavu na Teplice, pak svedená na silnici stěží druhé třídy, následně krátký úsek rozumné dálnice dva pruhy v každém směru na hranice. Ano, tunely (dva?) jsou maximalisticky pojaté. Na německé straně v celé délce betonová dálnice s širšími pruhy než v ČR pro rychlost 200km/h , 20 km od Drážďan tři pruhy. Ano tunely jsou jednodušší s méně kamerami a cedulemi.

0/0
5.9.2010 21:30

pavelthelong

jsou jeste zajimavejsi stavby

napr. A38 u Bergy se otvirala tusim 2007/8, od otevreni bylo na ni omezeni na 80 km/hod, pri kolaudaci meli zrejme strach pustit auta na motokross. Casem se to omezeni nejak vytratilo. nebo ta sama A38 mezi krizovatkou Ripperstal a Halle-Süd. Tam je zabudovana vyrazna terenni nerovnost po tvaru maleho skokanskeho mustku. Zato novostavba A14 mezi Parthenaue Dreieck a Riesou je absolutne super rovna jako pristavaci draha pro raketoplan.......+ Raststation jak hotel Hilton

0/0
31.8.2010 22:26

pavlik12

Nestavela to ceska firma?

Postup neco odflaknout, vyinkasovat penize a pak zkrachovat vypada spis na ceskou podnikatelskou cestu....

0/0
31.8.2010 21:28

everlast1

_

Koukam ze PR stavebnich firem jede na plne obratky.

0/0
31.8.2010 16:53

mikiqex

To má být útěcha?

"Paňčelkó! Němci taky stáčí tachometry! Němci taky staví nekvalitní tunely!"

"Ale Pepíčku, kdyby Němci skočili z okna, skočil bys taky?"

0/0
31.8.2010 15:10

expat47

Re: To má být útěcha?

.........Němci odchovaní v DDR.........

0/0
31.8.2010 16:09

Kosta262

Re: To má být útěcha?

Ne, to rozhodně není útěcha.

To je jen protiargument všem těm věčnejm stěžovatelům, co v životě nevytáhli paty z Prahy, ale stoprocentně vědí že "na západě" je všechno lepší. Není. Všude je stejnej bordel, jenom si to někteří z nás neumí uvědomit.

_

Takže kdo přestane nadávat a začne něco dělat, aby se situace zlepšila?

(Já nemůžu, v ČR nežiju.)

0/0
31.8.2010 22:50

terezav

Aby byla informace zcela úplná,

hodilo by se také říci, že na české straně je několik tunelů (evidentně velmi špatně postavených) neb v našich tunelech je rychlost na Dálnici D8 vedoucí do Dresdenu omezená rychlost na 60km/H (oproti 100km/h docela významné zpomalení) a provoz sveden do jednoho pruhu v každém směru;

naprosto mě fascinuje, co má idnes za redaktory; to, jak často přináší neúplné, zavádějící informace je opravdu alarmujícíRv

0/0
31.8.2010 15:08

radio_svobodna_evropa

Re: Aby byla informace zcela úplná,

a ja si myslel, ze kdyz mame nejdrazssi dalnice v evrope ze jsou taky nejkvalitnejsi, to me prekvapuje ;-D

0/0
31.8.2010 15:11

terezav

Re: Aby byla informace zcela úplná,

mě šlo jen o to, jak to idnes prezentuje; oni napíšou, že je stav jejich úseku špatný (při jízdě to kromě omezení rychlosti nepoznáte); na české straně jsou daleko větší omezené (prostě citelná - a ticho po pěšině); potom je taková zpráva zavádějící, neúplná a nevypovídající; o tom, jaké máme dálnice, kolik stojí peněz (a hlavně kdo si namastí kapsu v ČR asi všichni víme - o tom nemá cenu diskutovat); v reálu se prostě na stavbu dálnice dá podstatně mí

ň, než kolik je inzerováno....

0/0
31.8.2010 15:17

Ikoptak

Re: Aby byla informace zcela úplná,

Ten článek byl o německých problémech, o našich je to obecně známo. Ale musí se uznat že omezení na naší straně není tak časté jako ve zmiňovaných tunelech v Drážďanech.

0/0
1.9.2010 10:07

136N

Re: Aby byla informace zcela úplná,

Proč jen tunely , kdy byla na D8 v části od Řehlovic na st. hranici plně sjízdná . Tolik oprav nemá ani stará okreska .

0/0
1.9.2010 14:40

me2di

Nemecko uz neni co byvalo, onehda jsem mi tam mel vlak spozdeni

0/0
31.8.2010 14:57

mates458

Kdyby tak D1 byla jako A17..

to by bylo spokojenějších řidičů .. možná i spokojených!

0/0
31.8.2010 14:50

stefi_ul

Re: Kdyby tak D1 byla jako A17..

Kdyby A17 staveli v 50tych letech, taky by s ni nebyla spokojenost. Dalnice na Berlin ?? Taky nicmoc...

0/0
31.8.2010 14:53

Klapacius

Největší, nejdelší a nejširší TUNEL v ČR

Se nazývá příspěvek na Obnovitelné Zdroje Energie ...

0/0
31.8.2010 14:35

bitkar

Re: Největší, nejdelší a nejširší TUNEL v ČR

R^

0/0
31.8.2010 14:39

KarelV

Re: Největší, nejdelší a nejširší TUNEL v ČR

Pojedeme v něm všichni - a to 20 roků !  :-P

0/0
31.8.2010 14:40

h@luzak

Re: Největší, nejdelší a nejširší TUNEL v ČR

Aktuálně ano. Před pár roky to byly arbitráže. A nezapomeňte na MEŘO a ethanol do našich nádrží.. Však za to ještě budeme platit, "mistr" Roman má, čekám, doma dieselagregát. "Těším se" na kolísání sítě  a zdražování el. energie. Ono totiž vyvažovat tyto "skvělé přírodní zdroje" je poměrně nákladné a ne vždy možné. Kapacity přečerpávacích elektráren jsou omezené a uříznout nějaký kopec na další - to se zelení mužíci zblázní.. Hlavně, že máme solárko. Nakonec Bursík bude mít ohromnou radost - nebude svítit úsporkami (ani normálními žárovkami), nebudeme topit plynem (kotle potřebují elektřinu na zážeh) ani eko-elektřinou, protože elektřina velkou část doby nebude. Děkujeme straně zelených a jejich partnerům za to, že začneme zase topit uhlím (v lepším případě dřevem).

0/0
31.8.2010 14:54

136N

Re: Největší, nejdelší a nejširší TUNEL v ČR

Jedině že bys zbíral větvičky , či řezal ručně . Možná benzínkou - beru , cirkula = el. proud .Jinak ještě jak ti no jak se jim řiká no sekají jen sekerkou a slabé , ostatní je prý moc roboty. Jinak souhlas R^

0/0
1.9.2010 14:46

Chudým bral ,bohatým dával

45 km německé dálnice s tunelama = 16 miliard Kč

kolik stojí pls 45 km dálnice v česku ? :-/

0/0
31.8.2010 14:28

Ghost of Ebo II

Re: 45 km německé dálnice s tunelama = 16 miliard Kč

D11 Poděbrady - Hradec Králové 48,3 km 15,0 mld. Kč  r. 2006

0/0
31.8.2010 14:40

Petricek

Re: 45 km německé dálnice s tunelama = 16 miliard Kč

bez tunelů :-) a mimo skalnaté úseky jako u Drážďan

takže to tunelování bude asi pravda

navíc u těch Drážďan vedou místy 3 pruhy

0/0
31.8.2010 15:16

stefi_ul

Re: 45 km německé dálnice s tunelama = 16 miliard Kč

Jak kde, novinari totiz u nas znaji jen Tu a tam to stoji tolik a tolik. U nas 2x tolik. Treba jen na dalnici OLO-Bohumin je to samy most a naky ten tunel. To se zase neda srovnat s Usekem Podebrady-HK, kde je neni skoro zadny, vlastne vubec zadny most. Tento usek je v porovnani s dalnici v Sasku podobne drahy. A taky je stejne nekvalitne udelany. Kdo to tam zna vi, ze se to vlni a to diky spatnemu geo pruzkumu a propadanim a vyveranim spodni vody. Kdyz ale zeleni reknou, ze tady a tamhle musi byt most a prechod pro zver, jinak vas sem nepustime, nezbyva, nez to udelat. Kdyz se kouknu na moderni dalnice v evrope, moc tech prechodu pro zver neni. A ze to jsou baliky penez.

0/0
31.8.2010 14:52

Fox Mulder

Re: 45 km německé dálnice s tunelama = 16 miliard Kč

No já napočítal 16,3 miliardy Kč a to podle dnešního kurzu (25 Kč). V době, kdy se to stavělo byl kurz někde jinde (33 Kč), takže by to vyšlo na 21,5 miliardy Kč. Dalším problém je naprosto odlišná metodika výpočtu ceny dálnice, takže se to nedá přesně jasně určit. Někde se to počítá s DPH, někde bez DPH (v tomto konkrétním případě nevím), někde jsou započítány přeložky menších silnic, někde nejsou, u nás tam spadá i třeba výstavba nového hřiště, výstavba chodníku, apod., dále se dost obtížně porovnává terén.. Nezapomeňte, že D8 vede okolo Ústí nad Labem přes poddolované území po mostech, takže i to muselo být zohledněno do projektu (hluboké piloty). Dále se někde uvádí jen čistě cena stavby, někde zase i s cenou pozemků. Co se týče pozemků, tam v Německu maj zákon, že se vykupují za ceny zemědělského pozemku. U nás se to, aby to mohla být dálnice, převede ze zemědělského (levného) pozemku na stavební (drahý) a pak se to teprv může vykoupit pro výstavbu dálnice. Takový je u nás zákon.

0/0
1.9.2010 1:38

Valsoraj

Dálnice na Norimberk

Nic nového, nová dálnice na Norimberk, kterou němci otevřeli před dvěma lety, se už po roce propadala. Ale to ta firma, která to stavěla, už byla v konkurzu a neměli koho stíhat....:-)))

Konečně se od nás také něco kloudného přiučili...:-)))

0/0
31.8.2010 14:27

glockwien

odbyté dálnice

Syner a Skanska staví i ve východním Německu?;-D

0/0
31.8.2010 14:17

h@luzak

Re: odbyté dálnice

U nás mi(ni)str Bárta zrušil stavby koridorů. Co na tom, že jsou nasmlouvané, aspoň ušetříme - na chvíli. Pochopitelně přijdou arbitráže, které prohrajeme. Chudák ministr dopravy je nový a moc se snažil ušetřit, takže jde o nedbalost v dobré víře. Ale nedivil bych se, kdyby z těch vyhraných arbitráží měly nakonec největší radost ty stavební firmy (hlavně jedna na "S" ze severu Evropy). Být šéfem takové firmy, s radostí bych bohatě odměnil toho, kdo mi takovou vyhranou arbitráž zařídil. Ale nic, to jsou jen spekulace... Ony ty peníze, kterými budeme ty arbitráže platit, jsou také veřejné. Díky Věcem veřejným se z nich stanou peníze soukromé, a to bez protihodnoty - jen za porušení smluv.

0/0
31.8.2010 14:58

Gymnasista

Už jí alespoň mají postavenou

No,tak je to samozřejmě problém,ale alespoň tu dálnicí mají postavenou a už jen opravují,narozdíl od nás :D :D

0/0
31.8.2010 14:16

islandan

Čím dále

na východ, tím větší b.o-r-d/e?l..............

0/0
31.8.2010 14:00

puk

a zase POST komunisti

Zvláštní je, že v Bavorsku se to nestává! A ve Švýcarsku už vůbec ne! Tak tedy o čem to je?

0/0
31.8.2010 13:57

KarelV

Re:

Ti z  Východu chtějí Západ dohnat co nejrychleji ...  ;-) Rv

0/0
31.8.2010 14:41

Jerry Fletcher

Re: a zase POST komunisti

Jel jste někdy po dálnici z Heilbronnu do Basileje? Nebo z Norimberka za Regensburgem na Ingolstadt?

0/0
1.9.2010 20:28

sochus

Rozdílné náklady

Německo: 45 km dálnice se dvěma dlouhými tunely = 16 mld Kč (0,35 mld/km).

ČR: 17,2 km dálnice u Ostravy (D47) = 16,2 mld Kč (0,94 mld/km).

ČR: 23,4 km dálnice u do Německa (D8) = 19 mld Kč (0,81 mld/km).

A to ještě musíme brát v úvahu, že v Německu v tom jsou určitě započítány také úplatky, jako všude.

0/0
31.8.2010 13:48

qitto

Re: Rozdílné náklady

No jo, my jsme menší země, tady se v podstatě zná každej s každým a proto je třeba zaplácnout úplatkem víc očí!

0/0
31.8.2010 13:54

Simakj

Re: Rozdílné náklady

... To jsou zkreslená čísla... jo když se chce, tak se vhodný poměr vždy najde :-)

0/0
31.8.2010 13:59

lucky_24

Re: Rozdílné náklady

A ještě pro objektivnost cena obchvatu Vídně za 1 kilometr?

0/0
31.8.2010 14:02

bizonek123

Re: Rozdílné náklady

R^

0/0
31.8.2010 14:22

stefi_ul

Re: Rozdílné náklady

Tak si projed tu Ostravskou a uvidime, co na to objektivne reknes. To je jeden most vedle druhyho, protoze to tam je tak nutnosti. V tom Sasku jsou mosty asi 2 na 20km... Objektivnost je trosku tezka. Navic ten kurz Eura byl tehda dost ve prospech CR, takze by ta Saska byla podstatne drazsi, nez OLO-Bohumin

0/0
31.8.2010 14:58

Fox Mulder

Re: Rozdílné náklady

A co třeba 6,3 km dálnice R7 u Žatce = 0,923 mld. Kč (0,146 mld/km)?? :-P V ceně bylo i vybudování 2 mimoúrovňových křižovatek celkem s 3 kruhovými objezdy a 3 mosty, doprovodná komunikace II. třídy v celé délce dálnice, autobusová točna... Zprovozněno v roce 2009, takže žádný stará stavba jako A17, která se stavěla od roku 1998 za "starý" peníze (za tehdejší ceny).

0/0
1.9.2010 1:49

gotzur

Jedná se o východní část

Německa, takže žádné překvapení.

0/0
31.8.2010 13:38

expat47

Re: Jedná se o východní část

........tak, tak........;-)

0/0
31.8.2010 16:16

Podrazza

To je schválně

.. aby to pro české řidiče nebyl během jízdy takový šok, že mají kvalitněji postaveno než u nás. Pěkně plynule... ;-)

0/0
31.8.2010 13:38

kvak.nořič

45km i s tunely za 16 mld?

respekt

0/0
31.8.2010 13:37

bizonek123

Re: 45km i s tunely za 16 mld?

Nelze přepočítávat 646 mil eur aktuálním kurzem eura vůči koruně.

0/0
31.8.2010 14:26

1bear

Re: 45km i s tunely za 16 mld?

nelze? a jak to lze prepocitavat, porad :-P

0/0
31.8.2010 14:35

mikesh1

Re: 45km i s tunely za 16 mld?

Ze by kurzem aktualnim v te dobe?! V r. 2004 bylo Euro za 33Kc.

0/0
31.8.2010 14:51

Fox Mulder

Re: 45km i s tunely za 16 mld?

Souhlas.. A nejen to, rozdílů je více. Třeba jiný zákon ve výkupu pozemků. V Německu se vykupuje zemědělský jako zemědělský (levný), v Česku zemědělský jako stavební (drahý), protože se na něm bude stavět, tak už nemůže být zemědělský. V Německu může.

0/0
1.9.2010 1:51

bizonek123

Re: 45km i s tunely za 16 mld?

To nám dělá nějakých 21,3 mld:-P

0/0
1.9.2010 7:34

flajboj82

A17

Jel jsem po týhle dálnici už fakt mnohokrát a nikdy jsem si nevšiml nějakých extra problémů...I loni v zimě před Vánocemi, jak byly ty mrazy  (-15 přes den) a žádný rampouchy jsem tam neviděl...

0/0
31.8.2010 13:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.