Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italský kapesní elektromobil dorazil do Česka. Stojí jako Škoda Superb

Od září se Prahou prohání městský elektromobil Tazzari Zero. Jeho dovozce, společnost Tili, tvrdí, že je to první vozidlo svého druhu na elektřinu v ČR. Letos chce prodat veřejné správě okolo deseti vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

AUTOSHOW PRAHA 2010

Na Autoshow budete moci vidět elektromobily a případně si je i vyzkoušet. Navíc se budete moci i zeptat na to, co Vám není jasné. Provozujeme elektromobily již desítky let a trochu o nich víme.  Dejte se k nám !!  ELEKTROMOBILY  občanské sdružení.

0/0
10.9.2010 9:30

Beechcraft

Ahoj...

Ahoj, jsem elektromobil. Neumím jet moc rychle ani moc daleko a toho kdo mě řídí, považují všichni za homosexuála.;-D (Simpsonovi)

0/0
3.9.2010 11:26

vojcek2007

pekny a drahy

treba se jednou dozijeme v legerce apod. sveziho vzduchu aniz bychom tam museli dat znacku zakaz vjezdu..

0/0
2.9.2010 17:54

libl3

Kdo šetří má za tři.

Gratuluji všem kupcům k jejich báječnému výběru a tahu na branku!

0/0
2.9.2010 14:47

Honx

Mám elektromobily rád, ale

tohle je nesmyslné auto za nesmyslnou cestu. Takže nepochybuju že to pár radnicí nakoupí městským strážníkům a podobně... :-(

0/0
2.9.2010 14:11

Jan9002

Já myslím, že baterky jsou slepá ulička.

Dle mně to vyhraje vodík. Sluneční kolektory na pouštích a výroba vodíku z moře. Pak stejně jako s ropou. Co se stane, když vyletí tanker do vzduchu, to nevím.;-D

0/0
2.9.2010 8:35

DuckEgg

Re: Já myslím, že baterky jsou slepá ulička.

Myslím, že seš dost vedle. Vodík má spoustu problémů, vývoj akumulátorů běží mílovými kroky, do deseti let jsou elektromobily běžnou součástí provozu...

0/0
2.9.2010 15:54

Deleter

Re: Já myslím, že baterky jsou slepá ulička.

Patenty na akumulátory zhusta vlastní ropné firmy, takže...

0/0
4.9.2010 15:34

ufoun

se nedivim ze to koupi statni sprava...

jo, za tu cenu to nakupi opravdu jen verejna sprava, protoze to nekupuje ze sveho, ze ano Rv. Ale budou "ekologicky" IN....

0/0
2.9.2010 0:39

lůvejroznec

Re: se nedivim ze to koupi statni sprava...

Svi....;-€

0/0
2.9.2010 11:23

rialto

Opět někdo dělá z lidí blbce

Cena 620 tis.je za takové vozítko mírně řečeno přestřelená.Reálná cena by měla být max.okolo 300tis.Pokud ovšem ten zbytek není náhrada za nespotřebovaný benzín.Stát prostě ty prachy potřebuje.Už vidím,jak si zaměstnanci dobíjejí auto v práci.To budou zaměstnavatelé určitě radostí bez sebe a rádi zaplatí zvýšené účty za elektriku.A lidi co nemají garáž by si mohli tohle autíčko dobíjet třeba ze sloupů poiuličního osvětlení.;-D

0/0
1.9.2010 23:25

DuckEgg

Re: Opět někdo dělá z lidí blbce

Tu cenu ale neurčil stát...

0/0
2.9.2010 15:55

milan963

cena,

tak to bude frrrčák;-D;-D

0/0
1.9.2010 23:06

biggles

Pěknej malej hnusák

tak za 200 táců by to možná někdo i koupil...

0/0
1.9.2010 23:02

Tutti

co se tyce ekologie

Jen tak na okraj, jen magor muze propagovat tyhle auta a zaroven protestovat proti jadernym elektrarnam.

Protoze jestli se tyto auta rozsiri masoveji, tak budeme potrebovat 2 nove bloky temelina, plus poradne posilit prenosovou soustavu (tj, vice a vetsich stozaru, vykacet obcas nejaky strom atd.).

To jen aby si ruzni zeleni uvedomili, ze ani elektromobil nejezdi jen tak sam od sebe.

0/0
1.9.2010 22:45

Rizo2

Re: co se tyce ekologie

a budeme potrebovat vytezit spoustu kovu a vyrobit spoustu novych baterii

0/0
1.9.2010 22:46

fsp

Re: co se tyce ekologie

V materiálu problém není, staré baterie se dají recyklovat. Ale výroba není energeticky moc efektivní a ekologická. U olověných článků je nešetrnost naprosto zřejmá a Li-Ion jsou stokrát dražší. Tudy cesta nevede.

0/0
1.9.2010 23:00

DuckEgg

Re: co se tyce ekologie

Už se vyvíjejí zcela nové akumulátory... A ušetří se spousta železa a dalších materiálů potřebná k výrobě motorů a převodovek...

0/0
2.9.2010 15:59

DuckEgg

Re: co se tyce ekologie

To není vůbec pravda, to sis asi vycucal z prstu - studie, kterou vypracovala Pačesova komise před dvěma roky pro vládu, tvrdí něco úplně jiného: přenosová soustava je dostatečně dimenzovaná, žádný další instalovaný výkon není zapotřebí, protože 85 % dobíjení elektromobilů bude probíhat na noční proud, kdy je ho dostatek. A nezapomeň  na ten jeden "Temelín" navíc (výkonově) který vznikl stavbou těch zatracených fotovoltaických elektráren...

0/0
2.9.2010 15:58

fsp

Včera jsem ho viděl v barvách PRE

jak jinak.....

0/0
1.9.2010 22:38

alfmy

Červený trpaslík.

Princip je společensky žádaný, ale provedení karoserie je hnusné. Vypadá spíš na nějakou kutilskou dílnu, než na italské karosáře. Za ty peníze to koupí buď blázen, nebo zelený fanatik.;-D

0/0
1.9.2010 22:16

AlesRo

Za tyhle peníze

kdo by to chtěl.

0/0
1.9.2010 22:08

Rizo2

opet dotace

pokrivuji trh, pokud jsou ta auta tak skvela, tak si je koupi lide i bez dotace, pokud si je bez statem dotovane infrastruktury nikdo nekoupi, tak at je ani nevyrabi

0/0
1.9.2010 21:31

DuckEgg

Re: opet dotace

Tak v tomto případě nemůže být o nějakým pokřivování trhu řeči. Je v zájmu celý Evropyi USA, aby se elektromobilita rozvíjela (ani ne tak kvůli ekologii, jako z geopolitických důvodů - závislost na ruský a arabský ropě....). A někde se musí ty technologie vyzkoušet v praxi. K tomu vedou dvě cesty: drahý luxusní projekty, jako je třeba Tesla Roadster, a auta, který bude kupovat právě státní správa, čímž jednak zajistí aspoň nějaký odbyt a hlavně se získávají informace a zkušenosti z provozu.  Obama už nakoupil ouřadům stovky elektromobilů a další budou přibývat, u nás taky.  R^

0/0
1.9.2010 21:41

Stoura

Re: opet dotace

Hlavní zkušeností asi budou provozní náklady. Kolik kilometrů ujede do výměny akumulátorů a kolik budou ty akumulátory stát.

0/0
1.9.2010 21:50

konzerva ze spaget

Re: opet dotace

Jo myslíte ta golfová vozítka?

0/0
1.9.2010 23:44

pirinx

Re: opet dotace

Opět jeden samozřejmý liberál. Podle tvého receptu by se nedal vivinout ani první počítač. Většina nových technologii je zprvu někým dotována, na tom není nic nenormálního. Existují totiž hodnoty, které mají přesah jednoho kvartálu pro který se na poradách kreslí grafy.

0/0
1.9.2010 21:44

roba21

Re: opet dotace

Nejde o dotování výzkumu, ale o dotování následného komerčního prodeje. To je jako se solárními elektrárnami, ekonomický nesmysl.

0/0
1.9.2010 21:52

pirinx

Re: opet dotace

Podle mne by se jako dotace dalo označit v podstatě cokoli podporovaného státem. Tedy stavba dálnic, vytváření národních parků, stavba a provoz knihovny atd. Také bychom mohli říct, že by je měla postavit a provozovat nějaká firma ať si to na sebe vydělá ne? To by byl ten nejčístčí nepokřivený trh, ne?

Jak jsem psal, jsou hodnoty, které by stát měl podporovat, protože se jejich výhody projeví až v delším horizontu.

První velmi drahé počítače si také nekupovali soukromníci, ale armáda či případně nějaké university za státní peníze. Proč nečekali s výrobou až bude levná? Protože bez prvotní drahé by ta následná levná nikdy nebyla.

0/0
2.9.2010 10:52

DuckEgg

Re: opet dotace

Tak tohle srovnání je hodně mimo mísu... 

0/0
2.9.2010 16:00

Rizo2

Re: opet dotace

rozvoj pocitacu zapricinila 2. svetova valka a dale uz soukrome firmy, bez dotaci, po pocitacich byla proste poptavka, nebylo za ne nic lepsiho

0/0
1.9.2010 22:39

Rizo2

Re: opet dotace

predstav si, ze by nasa nakoupila pocitace, ktere by byly sice moderni, ale 2x pomalejsi a 2x drazsi nez ty starsi

0/0
1.9.2010 22:40

radik

Re: opet dotace

Moderni pocitac... pomalejsi a drazsi 8-o Pokud bude pomalejsi a drazsi tak asi nebude moderni, ne? Novy mozna, ale moderni urcite nebudou. :-P

0/0
2.9.2010 15:35

DuckEgg

Re: opet dotace

Taky blbý přirovnání... Tady nejde o rychlost ale o technologii a podporu budování infrastruktury...

0/0
2.9.2010 16:32

MerlinMagic

620 000

místo pro dva, nic jiného do toho nedáte, 150 km na jedno nabití (možná), 8 hodin nabíjení. Za tu cenu si to koupí jedině šílenec nebo zblblý Environmentalista

.

0/0
1.9.2010 21:27

DuckEgg

Re: 620 000

S klasickým zákazníkem se u tohohle nepočítá...

0/0
1.9.2010 21:41

MerlinMagic

Ta cena

je trochu víc mimo;-D

0/0
1.9.2010 21:23

nilgiri

cena?

Nevíte někdo, co na tom může tolik stát? Elektromotor je asi celkem zadarmo a akumulátory přece taky nestojí několik set tisíc. Být to levnější (podstatně), tak myslím, že dnes ve městech nic jinýho nejezdí...

0/0
1.9.2010 21:06

DuckEgg

Re: cena?

Tak ten elektromotor rozhodně není zadara a ty akumulátory jsou společně s elektronikou drahý jak swiň... Kromě toho je to víceméně ruční výroba. Kdyby se takhle vyráběly normální auta, stojí ten Superb dvě mega...  

0/0
1.9.2010 21:36

nilgiri

Re: cena?

No vzhledem k té ceně to asi tak bude. Moc tomu nerozumím, ale jenom tak odhadem se mi nechce věřit, že elektromotor (asi ne o moc větší než třeba v pračce) může stát víc, než větší spalovací motor. Jenom doufám, že se časem u podobných "aut" sníží cena. Například ve městě by to asi nemělo konkurenci. Musí to jezdit skoro zadarmo, údržba nebude v podstatě potřeba, díky jednoduchosti by to mohlo být i spolehlivé a nesmrdí to. :-)

0/0
1.9.2010 21:48

Stoura

Re: cena?

Zadarmo to nepojede.  1kWh práce v benzínu nebo naftě stojí kolem 10 Kč. V elektřině je to ve vysokém tarifu jen polovina, v nízkém asi osmina. Do toho je ale třeba připočítat výměnu baterií - o tom se ale v článku cudně mlčí. A také to, že akumulátory mají nějaké ztráty, takže je třeba připočítat k proudu o několik desítek procent víc - ve městě to ale z části smaže rekuperace. A slunečníky příští rok náklady na elektromobil také trochu zvednou.

0/0
1.9.2010 22:00

lucky_24

Re: cena?

Podívejte se na LCD televize, jakej to byl hnus a co to stálo a kde jsme dnes, to samo DVD disk a další a další věci. Dřív drahý, pak se to rozjelo, dnes normální ba i levnější než standard v té době. Tady to tak taky bude, ale to je hudba budoucnosti.

0/0
1.9.2010 22:43

DuckEgg

Re: cena?

Ten motor je něco úplně jiného, než v automatické pračce. Elektromotorů je několik druhů. A je podstatně výkonnější. Asi bude o něco levnější než spalovací agregát, ale hlavním problémem je cena akumulátorů. S životností není problém - 150 000 km vydrží v pohodě, akumulátory LiPol v Superbelu (Superb na elektriku) by měly vydržet 500 000 km, takže do rozpadu auta. V horizontu deseti let si leckterý ze zdejších "chytráků", kteří o elektrice a elektromobilech vědí kulový, ještě rádi auto na elektriku koupí. Bude to za obdobné peníze jako klasické auto, se stejnou užitnou hodotou i dojezdem a akumulátory si bude možno pronajímat.

0/0
2.9.2010 16:04

Soami

srovnání

Mj. jsou to 3 fabie, přičemž každá tato fabie bude užitnou hodnotou o 2 třídy jinde.  Dát do toho benzin, tak to prodají za max. 150tis. Takže by mě spíš zajímala návratnost - tzn. cena na 1km. Víc jak 100-150tis km to nevydrží, takže jen amortizace bude 4-6Kč/km.

0/0
1.9.2010 19:58

lucky_24

Re: srovnání

No to byste si nemohl ale nikdy koupit nic jinýho než Dacii Logan MCV při takovým uvažování.

0/0
1.9.2010 21:04

MerlinMagic

Re: srovnání

Jinak velice dobré auto za tu cenu. Myslím Dacie.

0/0
1.9.2010 21:23

Soami

Re: srovnání

Ale vůbec ne - vozím si pozadí v Audi. V ceně každého auta platím branding, vývoj, někdy i kvalitu, užitnou hodnotu i platy tlustých manažerů. Jen nějak nechápu výhody noname mikroauta za 650tis Kč. Netvrdím, že bych si raději koupil 3 fabie a když se prodávala stará Multipla, tak chápu že i tohle může někoho oslovit. Mj. v článku zazněla cílová skupina - úřady = veřejné peníze. Soudný člověk by si to za tuhle cenu nikdy nekoupil.

0/0
1.9.2010 21:35

lucky_24

Re: srovnání

Je víc aut co by si soudný člověk za tu cenu nekoupil a prodávají se. A někdo to zaplatit musí. LCD monitory byly v počátku drahé jako čert a obraz hnus, na úřadech byly rozšířeny taky trošku dřív než v domácnosti a podívejte dnes. Ale takový auta jinde než v těchto institucích testovat pro další vývoj nelze. A myslíte, že kdyby je měla MP v Praze místo Hummerů, že by to bylo nějak horší. Peníze se vyhazují, tady to bude alespoň na budoucnost. A nikdo se tím nebude moc prohánět mimo pracovní dobu, dojde baterka, taky výhoda.

0/0
1.9.2010 22:48

hekp

trochu drahý

 Krapet tu cenu výrobce přepískl, návratnost bude nulová.

0/0
1.9.2010 19:54

DuckEgg

Re: trochu drahý

Promluvil expert... ;-D

0/0
2.9.2010 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.