Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: elektrický skrček Tazzari Zero v akci

Zero, jak už název napovídá, má nulové emise. Přijedete k zásuvce a po hodině nabíjení s rychlonabíječkou frčíte. Elektromobil od italské firmy Tazzari je k mání v Česku. Řídit ho můžete už od sedmnácti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

Srovnání

Kdo nejel v elektromobilu nepochopí. Srovnávat nesrovnatelné také nelze.

Přijeďte si vyzkoušet, navštivte nás na nějaké naší akci.Prostudujte weby.

  Budeme i na Autoshow-Praha 2010 kde se můžete dozvědět více.

Osobně jezdím posledních 5 let výhradně a pouze na elektřinu, nyní nabíjím z vlastní elektrárny.  Dejte se k nám   www.elektromobily-os.cz    PROUDU ZDAR [>-]

0/0
10.9.2010 8:41

medved.m

"Zero, jak už název napovídá, má nulové emise"

Na jedno nabití padla tuna hnědého uhlí.

Jinak v pohodě, že ano... odborníci z idnesu ;-D

0/0
9.9.2010 8:43

A22

Re: "Zero, jak už název napovídá, má nulové emise"

Zero má nulové emise! Stejně tak nemá emise vysavač, televize nebo telefon. Ty rádobychytrolíne ;-D

0/0
9.9.2010 11:09

truthspeaker

Re: "Zero, jak už název napovídá, má nulové emise"

Pointa předchozího příspěvku byla snad jasná. A pokud chcete někoho chytat za slovo, neměl byste sám psát voloviny, všechny vámi uvedené přístroje mají emise. Nejvíc ten vysavač, ten má emise jako kráva. Hádejte jaké....

0/0
9.9.2010 15:12

medved.m

Re: "Zero, jak už název napovídá, má nulové emise"

Dobrý. Sice vůbec nechápeš o čem je řeč, ale dobrý.

Mimochodem: mobilní telefony mají emise ;-D. Emitují elektromagnetické záření a tato hodnota (SAR) je jedním z jejich důležitých technických údajů.

0/0
10.9.2010 22:55

cenzore_zdar

at pocitam jak pocitam

abych na tom neprodelal a dostal jsem se na cenu jako kdybych mel o stejne velikosti benzinovy ekvivalent po dobu deseti let, musel bych s timto autem najet minimalne 300 000km coz je v idelanim pripade 2142 cyklu nabijeni. To samozrejme akumulatory v aute nedaji. Po 2000 cyklech bude jejich kapacite nekde uplne jinde. Takze zakladni problem el. aut to neresi. Je potreba vynalezt jiny princip uchovani el. energie, ktery neni takto nesmyslne nakladny, pak ma el. auto smysl. Jinak za tuhle cenu si muzu poridit 2 obdobne velka auta, dokonce pro 4 lidi a este to pojede na LPG nebo CNG a zbyde mi i penize na 150 tisic kilometru cesty. ;-D

0/0
8.9.2010 19:57

ErikM

Re: at pocitam jak pocitam

bude to ještě pár let trvat, ale cena akumulatorů půjde dolu

0/0
8.9.2010 20:13

wrah

Re: at pocitam jak pocitam

Hlavně, ať počítám jak počítám, tak při nabíjení z normální zásuvky dostanete do baterií maximálně 3 KWH a to je ještě docela přehnaná hodnota, to by vám v domě nesměl jet jediný el spotřebič, jinak okamžitě vyrazíte pojistky. Totéž se stane, až u benzínky zastaví 15 takových řidičů s rozhodnutím, že si dají pauzu, kafe a nabijí baterie. Pumpa začne najednou odebírat pětinásobek normální spotřeby a bude mít štěstí, když nevypadne proud i v několika vsích okolo. Elektromobily jsou jako koncept nesmírně zajímavé, ale A) je nutné vynalézt baterie, kterých se dá bez problémů vyrobit miliardy kusů (odhad je, že na celé zemi je lithia potřebného k výrobě akumulátorů dost pro asi 2 miliony elektromobilů) b) bude nutné patřičně posílit přípojky k nabíjecím místům, včetně domácností. (je nepřijatelné, aby pojistky neutáhly běžný večerní/noční provoz plus nabíjení elektromobilu)

0/0
8.9.2010 22:59

MerlinMagic

Pardon..

Ehmm, 624 tisíc korun.....kdo si to prosím koupí?Rv Poloauto na nic za takovej baťoh....Rv

0/0
8.9.2010 18:59

bitkar

jizdni vlasnosti?

a jako ale mohlo bejt v tom videu i clanku neco o tom jak to jede, sedi, tlumi, jakej to ma polomer otaceni, jak to dobre brzdi, atp. Nerekli skoro nic.

0/0
8.9.2010 16:16

barovskej

auto na elektriku

proč nikde nepíšou, kolik stojí plné dobití baterek. Jak se to bude řešit u benzínek či dobíjecích míst. Vložím kreditní kartu? Další věc, až všichni budou jezdit na ´´ ekologická elektrická auta´´ odkud se asi vezme elektřina potřebná na dobíjení. Z elektrárny na hnědé uhlí? Ve které se tím pádem zvedne spotřeba a bude muset vyrábět víc elektryky, tím pádem spalovat víc hnědého uhlí, aby mohla ekologická elektrická auta jezdit?  Nechápu. Chápu malý elektromotor v autě, který pohání generátor a ten dobíjí baterii.

0/0
8.9.2010 15:25

MerlinMagic

Re: auto na elektriku

""Chápu malý elektromotor v autě, který pohání generátor a ten dobíjí

baterii."" to jsi napsal špatně! Malý spalovací motor.....atd.

0/0
8.9.2010 18:56

dracekvo

Re: auto na elektriku

Ono vyjde lépe vyrábět ve velkém zažízení třeba na uhlí energii, než jednotlivě jezdit na spalovací motory s účinností někde na 40%.  Bohužel dnes jsou stále akumulátory drahé, těžké a vydrží pár let a nemají dostatečnou kapacitu, takže dojezd taky na nic.

0/0
24.9.2010 15:47

já George XVII

nouzové nabití

By mě zajímalo, jak se řeší nouzové nabití, když s tím pojedu k tetičce z vedlejšího městečka a uvíznu na půli cesty uprostřed polí. U konvenčních aut se projdu na pumpu, zapůjčím/koupím si kanystr + "šnorchl", natankuju, donesu, doleju a jedu.

U tohodle budu baterky přenášet těžko. A tahat prodlužku asi také nebude tak jednoduché.

0/0
8.9.2010 14:18

kafy

Re: nouzové nabití

Vezmu baterky na záda a vyrazím k pumpě :D Nebo si zakousnu Deli ...

0/0
8.9.2010 18:59

wrah

Re: nouzové nabití

Asi budete muset zavolat asistenční službu buď s blokem baterií, nebo s generátorem na autě, který vám za pár minut dobije alespoň dost, k dojetí na tu pumpu. (a nebo vás jednodušeji vezmou na lano)

0/0
8.9.2010 23:02

A22

Chtělo by i to nějaké výhody (ale NE dotace a pod.)

třeba možnost projet pěší zonu, jet ve vyhrazeném pruhu pro autobusy, nebo i po tramvajových kolejích.....  Pak by si to leckdo movitějšé koupil. Místo smrdutého dieseláka na levnou naftu.

0/0
8.9.2010 13:19

maryfox

Příliš drahá hračka,

ale je to začátek cesty správným směrem. Do města, na nákupy, se psem, byla by to paráda. V

0/0
8.9.2010 13:12

george175

...

takhle kára už od minulýho týdne parkuje 100 metrů od mýho baráku. na Střížkově

0/0
8.9.2010 12:37

Vit I.

chybné napětí baterie

...Elektromotoru o výkonu 15 kW a točivém momentu 150 Nm dodávají energii lithiové baterie s napětím 3,2 V....

Chtěl bych vidět ty dráty, který zvládnou 5000 ampér ;-D;-D;-D

Jeden článek má sice 3,2V, ale zapojují se do série, takže provozní napětí pro motor bývá v řádu stovek voltů, pane redaktore.

0/0
8.9.2010 11:51

Kuk na strejdu

Re: chybné napětí baterie

Snad nechcete, aby pan redaktor rozuměl tomu, o čem píše, vy naivko.

0/0
8.9.2010 12:37

Vit I.

Crash test

A jakpak dopadl crash test? ;-D

0/0
8.9.2010 11:48

Tom Hagen

Re: Crash test

Také bych v tomhle vozíčku nerad musel rychle zastavit na Jižní spojce před naloženým kamionem.   :-/

0/0
8.9.2010 12:11

ErikM

Re: Crash test

pokud by to bylo odolné třeba jako smart, pak no problem

0/0
8.9.2010 12:25

A22

Re: Crash test

jako smart to není odolné ani zdaleka. Tohle bude spíš jako takovéty 4kWatové povozy pro děti 15+ (jeden čas to prodávala taky Jawa). Možná o něco málo lepší....

0/0
8.9.2010 12:59

FotoGraf

To si radsi poridim

Segway a ve zlem pocasi na sebe hodim sprcku.

0/0
8.9.2010 11:07

A22

Re: To si radsi poridim

no to budeš děsně coool  R^

0/0
8.9.2010 15:24

BewMart

pěkné tydýtko

Ještě jsem jej na Vsetínsku nepotkala, jde určitě o nadčasové vozítko, s dobíjením to bude asi určitě zatím problém a ta cena........... než bude dostupnější přírodo třes se. M

0/0
8.9.2010 10:59

FastDriver

Tohle se mi fakt libi

je to prvni elektroauticko, ktere zacina davat smysl svymi vlastnostmi, tedy velikosti, rychlosti i dojezdem. Bohuzel cena je uplne mimo:-/

0/0
8.9.2010 10:15

Karotak

:)

Auto se mi libi, i bych o nem uvazoval aspon na mestske jezdeni, jen ta cena je v nasem Kocourkove enormni, mozna koupit v zahranici ... ale i tak jsou tyto auta na zacatku sveho zivota a tak pockat 5 let, az bude vetsi nabidka a nizsi cena, potom pro ne :-)

0/0
8.9.2010 9:28

Little Boy

Elektricky sportak

Pokud je tohle elektricky sportak, tak fabia HTP je benzinovy sportak a ja mam doma supersporta... parada.

0/0
8.9.2010 8:18

CDROM

Nulové emise ....

Docela se mi líbí, určitě je to použitelné na cesty do práce / z práce až na tu cenu ... zatím. Ale psát, že má nulové emise ..... to by se ta elektrická energie do akumulátorů musela vcucnout ze vzduchu. Nebo při její výrobě nevznikají emise?

0/0
8.9.2010 7:38

u.boat

Re: Nulové emise ....

V Temelíně ne. Ale vysvětli to Bursíkovi... ;-D

0/0
8.9.2010 9:13

Pilulkin

Pěkný vozítko

Hmmm, pěkný. Něco takovýho malýmo by se mi líbilo jako alternativa k velkýmu autu a skutru. Bohužel se nikde nedočtu za kolik let tomu vozidlu odejdou akumulatory, takže bude nutny pořídit nové.

Před rokem jsem počítal jestli je lepší standardní malý skutr a nebo elektrovarianta. Zkončil jsem u toho, že vyjde líp malý benzínový skutr než elektroskutr.

U tohoto vozidla ten propočet bude podobný. Je to pěkné, líbí se mi to, ale bezpečnost malá (ve srovnání se standardním autem) a konečné náklady vysoké.

0/0
8.9.2010 0:42

kualyzwy

Re: Pěkný vozítko

presne tak TCO by me rozhodne zajimalo... plus cena porizovaci (650kkc je uplne mimo) navic tu nemame zazemi ... slevy za parkovne, verejne dobijecky, podpora pro vybudovani vlastni pred domem, nizke povinne ruceni... apod.

snim o tom, me auto je totiz casto na cestach po meste, za nakupy apod... nic co by toto SUPER vozitko nedokazalo plne pokryt, vadilo by mi na nem pouze to ze neni hezke (no to je spis argument me zeny) a ze jej vyrobili italove - osobne me prekvapuje ze VW jeste ani neuvazuje o necem takovem...

0/0
8.9.2010 9:28

trdelnik

Re: Pěkný vozítko

Kolik se zaplati za nove akumulatory? Kolik se zaplati za "sesrotovani" pouzitych (jedovatych) akumulatoru? Tam je totiz tech baterii spousta, to neni jako jeden startovaci akumulator do auta ktereho se "nejak" zbavim...

0/0
8.9.2010 11:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.