Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na bouračku škodovek. Netradiční crashtest yetiho a superbu

Půlminuta a je po všem. Technici dlouhé hodiny simulovali, propočítávali, vyměřovali, pak polepili auta speciálními značkami, zapnuli kamery, nažhavili počítače a za půlminutu bylo po všem. Yeti se bez řidiče rozjel a plnou silou narazil v devadesátce do superbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thaliano

ouvej velke auto

a pak, ze vetsi auta jsou bezbpecnejsi,pche

0/0
13.9.2010 10:01

Deleter

Re: ouvej velke auto

?

0/0
13.9.2010 10:22

icepoint

Re: ouvej velke auto

ne velka,ale tezka blb..,Newtonuv zakon,zkus hadat

0/0
15.9.2010 21:11

Deleter

Pěkná práce!

Jenom nevím, kde vzali ty setiny procenta v hodnocení.

A z podobného soudku http://www.youtube.com/watch?v=brCYMtWTeRU

A z možná nikoliv uzavřené historie http://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

0/0
9.9.2010 21:02

entony13

Perfektní reklama :-) a skoro zdarma

ale yeti si stejně koupím :-) i  bez reklamy. 5 hvězdiček i oficiálně. Moderní auta ochrání řidiče i osádku, ti ze starých aut mají smůlu. Lepší nová fabie než  stará velká plečka svařená ze tří aut a bez airbagů

0/0
9.9.2010 13:58

Deleter

Re: Perfektní reklama :-) a skoro zdarma

To je pravda. Taky je pravda, že velká stará plečka svařená jen původně ve fabrice a s airbagama je daleko lepší, než nová fóbija a za stejný prachy.

0/0
9.9.2010 20:52

fsp

Proč škodovka zaměstnává sto odborníků?

Stačí zajít na jakoukoliv diskusi a zaručené 100% informace mají během chvilky a zadarmo.

0/0
9.9.2010 10:18

Nahlas se ti směju

Prosím???

"Yeti se bez řidiče rozjel a plnou silou narazil v devadesátce do superbu." - Tak narazil plnou silou nebo narazil v 90 km/h, tedy jen v malém procentu plné síly (maximální rychlosti)?

0/0
9.9.2010 9:36

Mikesus

Re: Prosím???

Řekl bych plnou silou v devadesátce. To znamená, že narazil celou silou, kterou měl při té devadesátce a nebrzdil. Stačí jenom neslovíčkařit.

I když je pravda, že novináři dokáží mít super výplody.

0/0
9.9.2010 10:00

Nahlas se ti směju

Re: Prosím???

Nemyslím si, že jde o slovíčkaření. "Plnou silou v devadesátce" je stejný nesmysl jako by bylo "poloviční silou v devadesátce".

0/0
9.9.2010 10:19

zoidberg

zabržděné - odbržděné

Je zásadní rozdíl, jestli se bourá do stojícího auta zabržděného nebo odbržděného, třeba stojíte-li na semaforu na červenou a řítí se na Vás zezadu auto - co uděláte? Pokud se nepletu, na videu se stojícímu autu po nárazu točej kola. Ještě taková maličkost... specialita nových škodovek je nárazník výše než u ostatních aut. Prostě šádule má za úkol ochránit svou posádku tím, že protivníka nacpe pod sebe. Přijde mi to drzé a sobecké a proto nemám škodovky rád, obvzláště červený vytuněný oktávky s pražskou značkou....

0/0
9.9.2010 9:28

Mikesus

Re: zabržděné - odbržděné

Nevím, kde berete, že škodovky mají nárazník výše, než ostatní auta. To je snad podle kategorií, ne? Jasně, že takový terénní pickup bude mít nárazník výše než supermini. Když vezmeme třeba toho superba, nepřijde mi, že by měl nárazník výše než třeba mondeo.

Viz: http://www.auto.cz/test-skoda-superb-combi-tdi-ford-mondeo-tdci-2205/foto?uid=4b668e5ab55e9

0/0
9.9.2010 10:11

entony13

Kupte si Q 7 a to napíchne jiné auto

při testu srážky fiata s Q7 vyjel nějaký nosník a napíchl fiata, hmotnost rozhoduje. Stačí se podívat na teréňáky ve městech a je z toho člověku na bl...., ty auta nepatří do města. BMW X6 je krám, který ohrožuje ostatní řidiče víc než škodovky, stejně Q7, nisan navara atd

0/0
9.9.2010 14:02

Nahlas se ti směju

Re: Kupte si Q 7 a to napíchne jiné auto

A hele, Pan Mindráček... ;-D.

0/0
9.9.2010 14:26

honza - octavia

Re: Kupte si Q 7 a to napíchne jiné auto

no ono z tveho malucha je to zalostny a zavistivy pohled kdyz vedle tebe zastavi Q7 a jeji predni kolo je stejne velke jako cele tve "auto"

ja bych si Q7 taky nikdy nekoupil protoze se mi nelibi ale takovej hummer neni k zahozeni....

0/0
9.9.2010 14:41

generální tajemník ÚV KSČ

Já auto nemám, vaše problémy mne nezajímají

Hlupák bude bourat vždyt, ať je vůz sebelepší. Bohužel dneska je v módě ohrožování druhých bezohledností a arogancí. Ani nepočítám, kolik už jsem viděl vztyčených prostředníčků, a to jsem vždy přecházel po přechodě a na zelenou. Poslední dobou v těch plechovkách dřepějí samí ubožáci. 

0/0
9.9.2010 8:53

(db)

35G

Jen malá otázka. Co udělá s normálním živým člověkem přetížení 35G?

0/0
8.9.2010 23:06

vochomejtak

Re: 35G

To zalezi, po jak dlouhou dobu.

0/0
8.9.2010 23:09

Mikesus

Re: 35G

Kdybys někdy koukal na Pokusného králíka na Coolu (je to sice magor), mohl bys tam jednou vidět, kdy testoval, kolik G člověk dokáže vydržet. Nejvíc mu naměřili při americkém fotbalu, kdy on stál a jeden hráč v plné rychlosti do něj narazil. Mám pocit, že to bylo 110G, ale působilo velice krátkou dobu, tedy on byl jen otřesenej.

Tedy můžeš přežít přetížení 100G, ale můžeš zemřít při přetížení 10G.

0/0
9.9.2010 7:30

cernobila_televize

Re: 35G

nejhorsi, co se deje v aute je ten pohyb do predu, ktery se pak behem tisicin sekundy vlivem airbagu zastavi a otoci, to je to co trha organy.  Jinak pokud by tech 35G nikdo neprezil, tak by nebylo zivych po dopravnich nehodach i po vetsich rychlostech.

Jinak jsem videl video na lyzarske helmy od Uvexu a tam to taky vysvetlovali, hlava vydrzi tusim na velmi kratkou dobu i tech 100, ale kdyz narazis na ostry kamen bez prilby, tak ti uz nic nepomuze.

0/0
9.9.2010 7:35

politicky nekorektní trolejbus

Re: 35G

během půlsekundy asi nic vážného.

při dlouhodobém působení vás zabije přetížení cca 20g. při startech prvních raket s lidskou posádkou dosahovalo přetížení kolem 15 g v řádech desítek sekund...

0/0
9.9.2010 11:00

vochomejtak

Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Pokud zanedbame prenos sily na vozovku, tak je uplne jedno, jestli jede jedno auto 90 a druhe stoji, nebo jestli jedou obe proti sobe 45km/h. Z prvniho prikladu ziskame druhy tim, ze to budeme zkoumat ze vztazne soustavy, ktera se pohybuje rychlosti 45km/h proti stojicimu vozidlu.

0/0
8.9.2010 21:48

albert10

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

No ale to právě zanedbat nemůžeš. V tvém hypotetickém příkladě srážky auta v 90 km za hodinu do stojícího by se obě auta po srážce do nekonečna pohybovala rychlosti 45km za hodinu. Jenomže ve skutečnosti po srážce stojí, tudiž ještě tuto energii musí nějak ztratit. A při tom ztrácení nemusí, ale také může dojít k dalším deformacím obou aut.

0/0
8.9.2010 21:55

vochomejtak

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Ano, vzhledem k te zvolene vztazne soustave by se po ustaleni vsech deju skutecne pohybovala rychlosti -45km/h. Nevidim v tom zadny problem, na popis fyzikalniho deje to vliv nema(to vedel uz Newton)

0/0
8.9.2010 21:56

albert10

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Problém je v tom, že po žádné srážce se auta nepohybují, ale stojí. Tzn. veškerá kinetická energie, kterou měli vůči povrchu, se musí přeměnit. A po srážce to s nejvyšší pravděpodobností nebude brzděním, ale další deformací aut.

0/0
8.9.2010 22:00

vochomejtak

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Ja to vzdavam;-D

0/0
8.9.2010 22:01

von Kleist

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

zastavi se jen diky tomu, ze maji treni vuci zemi, jinak by odletla tam, kam je nasmeroval naraz.

Jinak, srazka musi dopadnout stejne, at jejich rychlost merime vuci Zemi, Marsu, Golfskemu proudu, mouse, co leti kolem atd. Nechces tvrdit, ze vysledek srazky zavisi na zvolene rferencni soustave, ne?

0/0
8.9.2010 22:07

albert10

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Ale to já nepopírám, že se po první srážce pohybují. Ale to právě ten problém - po první srážce se pohybují, ale po nehodě stojí. Mezitím ještě ztratí energii a způsob toho ztracení může být devastační.

0/0
8.9.2010 22:30

vochomejtak

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Shodmeme se tedy na tom, ze kdyz se to odehraje ve vzduchoprazdnu a na naledi, tak jsou ty pripady rovnocenne?

0/0
8.9.2010 22:40

albert10

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

Chápu, kam míříš, takže odpověď je ano. Na závěr taky jeden dotaz. Představ si, že se musíš v reálném provozu zúčastnit havárie dvou stejných aut. Čelní střet, ale nevíš, zda úplný nebo třeba jenom minimální částí. V jakém autě bys raději seděl: a) v jednom z aut jedoucích šedesát b) ve stojícím autě c) v autě jedoucím 120 a narážejícím do toho stojícího? Opravdu by ti bylo jedno, do kterého tě posadí?

0/0
8.9.2010 23:14

vochomejtak

Re: Zda se, ze inercialni vztazne soustavy se na ZS neprobiraji

To by zalezelo na hmotnosti tech aut. Ale jeste k tomu, o cem jsme se bavili - vsichni tady tak nejak brali idealizovane podminky(o cemz svedci jejich vypocty) a pulka se jako vzdy pletla.

0/0
8.9.2010 23:17

janvanek

Celková kinetická energie

je 0,5*m1*v1^2 + 0,5*m2*v2^2. V lidské řeči to znamená, energie jednoho vozidla roste s druhou mocninou jeho rychlosti. Při stejných hodnotách obou proměnných je součet druhých mocnin 0,5^2+0,5^2=0,5, zatímco 1^2+0^2=1. Takže při devadesátce jednoho vozidla a stojícím druhém autě byla celková kinetická energie dvojnásobná, než kdyby jela obě auta 45 km/h. Více na http://cs.wikipedia.org/wiki/Pru%C5%BEn%C3%A1_sr%C3%A1%C5%BEka

0/0
8.9.2010 19:57

PepaRUM

Re: Celková kinetická energie

Jestli voni Vaněk nejsou ňákej přechytřelej. Budem to muset probrat na stranickej schůzi, aby se na nás vobyčejný lidi s těma svejma chytrostma nevytahovali.

0/0
8.9.2010 21:19

von Kleist

Re: Celková kinetická energie

Boze........8-o  celkova kineticka energie.... no a kdyz vezmene rychlosti vztazene treba k Marsu, dostaneme co?

0/0
8.9.2010 21:26

albert10

Re: Celková kinetická energie

Možná by to chtělo se chvíli v klidu zamyslet. Rychlosti je nejjednodušší vzáhnout k zemi, protože auta jsou po srážce vůči zemi v klidu. Pokud narazí auto jedoucí 90 do stojícího auta, je kinetická energie, která se při srážce promění v teplo, dvojnásobná oproti situaci, kdy jedou dvě auta 45 proti sobě. Následky srážky samozřejmě nezávisí jen na kinetické energii, ale i na průběhu srážky.

0/0
8.9.2010 21:45

vochomejtak

Re: Celková kinetická energie

Ten superb ale neni zabetonovany do zeme!

0/0
8.9.2010 21:55

albert10

Re: Celková kinetická energie

Na konci obě auta stojí. Takže množství kinetické energie, které se během srážky přemění, je stejné, jako kdyby zabetonovaný byl. V provozu jsou možné oba extrémy, ale neomezená plocha, na které auta mohou po srážce zbývající energii ztrácet třeba kutálením, je spíš výjimečná. Taky může za superbem zastavit kamion...

0/0
8.9.2010 22:03

von Kleist

Re: Celková kinetická energie

To prave stejne neni.... on totiz po vlastni srazce nestoji.

0/0
8.9.2010 22:08

albert10

Re: Celková kinetická energie

No pokud za ním bude náklaďák, tak prakticky stát bude. Pokud další superb, bude mít stejně těžkou nehodu ještě jednou zezadu...

0/0
8.9.2010 22:31

horma

Re: Celková kinetická energie

Ano na konci stoji, ale po samotne srazce maji oba cca rekneme rychlost 45km/h a pak se rychle zastavi diky ruznemu treni, jako kdyz brzdi (precijenom se po narazu nepohybuji vpred a vzad vuci svemu tvaru ale na bok a podobne a kola se nemohou otacet i vlivem zakousnuti po deformaci, takze jako kdyz intenzivne brzdi - a pritom uz ale pusobi podstatne mene G ale zase po delsi dobu. Kdyz brzdite i intenzivne taky se Vam nic nestane.

0/0
10.9.2010 10:23

vochomejtak

Re: Celková kinetická energie

Zkus si spocitat hybnosti, treba zjistis, kde delas chybu ;-)

0/0
8.9.2010 21:41

albert10

Re: Celková kinetická energie

Přiznám se, že nevidím, kde dělá chybu. Mluví o energiích, ne o tom, kam se po srážce budou auta pohybovat.

0/0
8.9.2010 21:48

vochomejtak

Re: Celková kinetická energie

Uplne nahore jsem dal asi nejjednodussi objasneni tohoto problemu, jake lze najit.

0/0
8.9.2010 21:51

vochomejtak

Re: Celková kinetická energie

a k te hybnosti: pokud to pocita vsechno vzhledem k asfaltu, tak ma takova vysledna soustava nenulovou hybnost - tedy se veskera kineticka energie nepremenila na deformaci vozidel.

0/0
8.9.2010 21:54

vodka s džusem

super

leč nechystám se na škodofku, nýbrž na V70..jak dopadl ten?

0/0
8.9.2010 19:51

janvanek

Hezká reklama.

Pochybuji ovšem, že ty géčka přečkají bez úhony i vnitřní orgány.

0/0
8.9.2010 18:48

Klapacius

Re: Hezká reklama.

utržené vnitřnosti ... to si málokdo uvědomí jak to s jinak neporušeným člověkem zamává ...

0/0
8.9.2010 20:11

Terrurek

čidič superbu brzdí...

... a nakopnec je superb nezabržděnej. tak to nežeru že by si v tu chvíli ještě uvědomil že má z tý brzdy sundat nohu.

jinak dobry... jen domejšlet a nevopijet nas rohlikem

0/0
8.9.2010 17:57

Mr.Kumbal

Je to tady samej fyzik

Jak tak koukám, tak je to tady samej fyzik kterej si umí spočítat že kinetická energie při nárazu pro 90 a 0 je stejná jako 45+45.Výborně.

Bohužel to není jediný faktor, říká vám něco impulz síly? Náraz protijedoucích vozidel za rychlosti 45 se naprosto důsledky nerovná nárazu vozidla jedoucího 90 km/h do stojícího !odbržděného! vozu.

0/0
8.9.2010 17:47

von Kleist

Re: Je to tady samej fyzik

Jediny rozdil je vazba k silnici pres zabrzdena/nezabrzdena kola. Co mate vsichni furt s tou energii? To je pro popis tohohle ne moc vhodna velicina.

0/0
8.9.2010 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.