Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První praauto je v Česku. Za 1,6 milionu může být vaše, hned

Benz Patent Motorwagen je první auto se spalovacím motorem. Jeho věrná kopie dorazila do Česka. Karl Benz stavěl svůj čtyřtaktní jednoválec nejprve doma, měl ho schovaný ve skleníku. Poprvé zabafal někdy kolem vánoc v roce 1885.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pribinacek

Božkův parovůz

V Praze má nějaký borec repliku Božkova parovozu a občas s tím jezdí při různých akcích, postavil si to sám za pomoci pár institucí. To je taky věc. Stačí mu lopatka uhlí a trochu vody.

0/0
10.9.2010 8:01

Livrak 3

To je prácička

Nádhera :-)

0/0
9.9.2010 20:28

FanFanTulipan

...

Konečně pořádné auto! Pravá kovářská práce :-)

0/0
9.9.2010 15:21

Paxa

Škoda, že se s tím nesmí na silnici!

Nemám řidičák, protože se řídit bojím, ale s tímhle bych jezdila hned. Cestovní rychlost na nákupy a vyjížďky po blízkém okolí naprosto ideální.

0/0
9.9.2010 11:50

cassul

Re: Škoda, že se s tím nesmí na silnici!

Já spíš myslím, že tohle udržovat v chodu bude docela zabírák. Pokud vím, tak i paní Benzová na své cestě z Mannheimu do Pforzheimu se svými syny dělala pomalu generálku, měnili řemeny za podvazky, opravovali elektriku, neustále čistili karburátor a užívali si podobných radostí prvních motoristů. Do reálného provozu se to nehodilo tehdy, natožpak dnes. Tím ovšem nijak nesnižuju genialitu tvůrce a úžasnou propracovanost jeho stroje.

0/0
9.9.2010 12:04

Pribinacek

Re: Škoda, že se s tím nesmí na silnici!

Taky jsem do Spartaka dával, když rupnul klínový řemen, obinadlo z lékárničky a dojeli jsme. Jó, kde jsou ty časy.

0/0
10.9.2010 7:58

Cihla na plynu

Re: Ĺ koda, Ĺľe se s tĂ­m nesmĂ­ na silnici!

To sice jo,ale musi bejt silnice prazdna.Po praze jezdit takovou rychlosti na takovym kramu radeji nezkousejte...

0/0
9.9.2010 12:07

habr

Re: Ĺ koda, Ĺľe se s tĂ­m nesmĂ­ na silnici!

16 km/hod je na Prahu už dost velká rychlost. Takže bez obav rovnou na Václavák

0/0
9.9.2010 16:05

Cihla na plynu

Prvni auto na technickej benzin

prvni diesely na repku, kdepak ty doby jsou? Dnes do toho nalejete o neco horsi palivo a je problem, auto minimalne poradne nejede.

0/0
9.9.2010 11:31

Honx

Pche,

vždyť to ani není v metle a na hlínách, dokonce to není ani tédéíčko. ;-D

Jinak ale autíčko je bomba :-)

0/0
9.9.2010 11:31

Tectosagos_,

interiér kůže a dřevo, (exteriér také :-) ), ruční práce

mnoho volného prostoru před řidičem

výborný rozhled

převodovka možná s plynule proměnným převodovým poměrem (variátor)

schopných opraven 10 /km2   ;-)

0/0
9.9.2010 11:53

cassul

Re: interiér kůže a dřevo, (exteriér také :-) ), ruční práce

v případě potřeby lze snadno připřáhnout koně, osla, nebo dokonce i psa a tím výrazně zvýšit výkon i dojezd.

0/0
9.9.2010 12:06

Tectosagos_,

interiér kůže a dřevo, (exteriér také :-) ), ruční práce

mnoho volného prostoru před řidičem

výborný rozhled

převodovka možná s plynule proměnným převodovým poměrem (variátor)

schopných opraven 10 /km2   ;-)

0/0
9.9.2010 12:05

Tectosagos_,

dneska to těm "highly trained monkeys" opět blbne... :-/

Dvakrát jsem se díval jestli se předchozí příspěvek uložil. Když neuložil (nezobrazil) tak jsem zadal znovu a - :-/

0/0
9.9.2010 12:07

jouzi

Nádhera

Šla bych se jen projet. V

0/0
9.9.2010 11:20

Breathlless

krása

Krása mosazi, mědi, dřeva a kůže . V

0/0
9.9.2010 10:45

habr

Re: krása

Taky se zamýšlíš jak to ocení v kovošrotu? Do Čech to auto není zrovna vhodné

0/0
9.9.2010 16:07

cassul

hezké

Škoda, že ta replika je jen na takové soukromé blbnutí, na veteránskou akci se s tím nemůže. Ale v mé garáži by vypadala velmi dobře...

0/0
9.9.2010 10:36

Spit_MkI

Re: hezké

Já bych řekl, že můžete, jen ji tam musíte odvézt na podvalníku. A pokud bude nějaká spanilá jízda, tak za doprovodu policie můžete vyjet i na silnici

0/0
9.9.2010 11:24

cassul

Re: hezké

O to nejde, spíš jak by pravověrní veteránisté koukali na fabrickou repliku...

0/0
9.9.2010 11:53

Honx

Re: hezké

Já myslím že i ti by to ocenili.

0/0
9.9.2010 12:08

honzasl

Re: hezké

Stejně jako my dneska koukáme na repliku NW Präsident v kopřivnickém tatrováckém muzeu, zatímco originál je v Praze v NTM. Nakonec už i ta replika bude skoro veterán, vždyt je ze sedmdesátých let. Kdoví, jestli je alespoň jeden z nich pojízdný.

0/0
9.9.2010 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.