Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alpina, automobilka, která dělá z BMW lepší auta, než jsou BMW

Tady jsou na slovo tuning alergičtí. "Nejsme žádní tuneři, jsme automobilka. Vyrábíme auta na základě modelů BMW," čertí se. Je to trochu hra se slovíčky. Ale když si BMW v podání Alpiny koupíte, máte jistotu, že to bude něco výjimečného. Automobilka, kterou znají jen fanatici do BMW, uvádí v Česku nový model.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TTRX

Deletere máš vůbec auto a řidičák?

?

0/0
10.9.2010 17:38

starej Brůna

Jen mi nejde do hlavy

když jim vadí slovo tuning, proč neudělají prostě SVOJE auto?

0/0
10.9.2010 15:54

radik

Re: Jen mi nejde do hlavy

Alpina je pro BMW něco jako AMG pro Mercedes... ještě sem neviděl blázna kterej by o AMGčku řekl že je to nějakej tuning ikdyž to tak v podstatě je. Na ty auta je pořád záruka a opraví ti to všude... to je ten zásadní rozdíl :-P

0/0
15.9.2010 20:43

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Jen mi nejde do hlavy

Pimp my Ride :-P

0/0
16.9.2010 11:47

radik

Re: Jen mi nejde do hlavy

A smysl toho příspěvku? Nebo se jenom potřebuješ za každou cenu vymáčknout?

0/0
16.9.2010 11:49

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Jen mi nejde do hlavy

Smysl tvé existence? :-P

0/0
16.9.2010 12:37

radik

Re: Jen mi nejde do hlavy

8-o

0/0
16.9.2010 14:37

Škubi

Re: Jen mi nejde do hlavy

Tuning je v první řadě trapárna!! Alpina není žádnej tuňák, kterej by to auto olepil ptákovinama, dal tam nevkusný (ale veliký) spojlery a podobný hovadiny. Je to "dvorní" úpravce BMW, oni z toho v podstatě udělají jiné auto...

0/0
17.9.2010 9:57

radik

Re: Jen mi nejde do hlavy

R^

0/0
17.9.2010 13:42

iuos

hmm

pleteš si tuning a tuzing ;-D

0/0
27.9.2010 9:06

Danny_Kay

Minimalne jednu vec...

...mam s firmou Alpina spolecnou - taky jsem alergicky na slovo tuning ;-)

0/0
10.9.2010 15:40

Škubi

Re: Minimalne jednu vec...

Jsem všeobecně alergický na tuning, nejen na to slovo :-):-)R^

0/0
17.9.2010 9:58

Škubi

Benzin vs. diesel

Jezdím do 25km vzdáleného města do práce, vozím s sebou jednoho člověka, mám malé auto = benzín. Jezdím do 25km vzdáleného města, mám vozím si s sebou nářadí apod, mám větší kombík = nafta. Jezdím z Prahy do Mnichova, mám pohodlné auto (BMW, řada 5) a je mi jasný, že v dieslu to bude míň žrát, tak si ho teda koupím = diesel. Chci zábavné auto, které rychle reaguje na plyn, má kultivovaný projev, lineární zátah a hezký zvuk, tak si ho v NAFTĚ NEMŮŽU koupit ani kdybych chtěl!!! = benzín BEZ TURBA! (BMW Z4 35i, řadový šestiválec)

0/0
10.9.2010 14:50

TTRX

Re: Benzin vs. diesel

Nikdo neříká že je diesel lepší než benzín....jen vyvracíme že nafta nepatří pouze do kamen

0/0
10.9.2010 15:02

Deleter

Re: Benzin vs. diesel

vyvracejte.... ;-)

0/0
10.9.2010 15:16

Škubi

Re: Benzin vs. diesel

diesel není ani lepší, ani horší než benzin, jen se prostě hodí do jiných aut, na jiný styl jízdy... Z turbodieslu nikdy pořádnej sporťák neuděláš, nikdy - a je jedno, co momentálně vítězí v Le Mans, ty auta jsou závodní speciály, nikoli sporťáky co mají opravdovou duši (ne očouzený plechy u výfuku)

0/0
10.9.2010 15:20

Deleter

Re: Benzin vs. diesel

to bylo popíchnutí, když říká "vyvracíme, že nepatří," tak tím vlastně říká "tvrdíme, že patří.";-)

Jinak já naftu řídím zřídka, a normálně se s tím dá jezdit, jenom nemám rád ty černý mraky za autama, tak proto ;-)

0/0
10.9.2010 16:46

TTRX

Re: Benzin vs. diesel

Aha tak proč takový vyhraněný příspěvky?

0/0
10.9.2010 17:33

Deleter

Re: Benzin vs. diesel

A proč ne?

0/0
11.9.2010 11:26

Škubi

Re: Benzin vs. diesel

Upřimně mi nafta vadí (subjektivně), stejně jako mi vadí japonská auta i motorky. Ale uznávám, že pokud budu mít rodinný vůz vážící okolo 1,5t, tak je turbodiesel jasná volba aby se nějak rozumně rozhejbal. Nechápu, proč se dělaj 1,4 v turbodieslu a podobný kraviny - už jenom proto, že ten motor musí bejt přehnaně drahej...

0/0
10.9.2010 15:16

Deleter

Re: Benzin vs. diesel

Co máte proti turbo benzínu? Jinak proč se dělaj 1,4 v turbu - jestli myslíte ty benzíny, tak kvůli limitům EU.

0/0
10.9.2010 15:18

Škubi

Re: Benzin vs. diesel

Myslel jsem spíš 1,4TDi...

Co mám proti turbo benzínu, no vlastně nic. Malá otázka: Co mají proti turbu v továrně Lamborghini?? Jaké Lambo má turbo??

Zkrátka chci říct, že atmosferický benzinový motor mi suběktivně vyhovuje nejvíce, ať už třeba jenom proto kam a jak jezdím. Nic proti nikomu. Jezdil jsem se starším (dobře, dost starym) BMW, benzin, turbo - mezi cca 70 a 90 km/h to "skočilo". Jezdil jsem s Citroenem 1,9D (bez turba) - to byl děs, možná proto diesly nesnášim!!! Pantáta má Octavku 1,9TDi (klasika, v kombíku) a já jsem si na truc koupil ojetou 1,8T (lift.) - no a o tom nevim, co bych řekl... Ale stará dobrá Vectra 2,0 benzínek, to mi vyhovovalo :-)

0/0
10.9.2010 15:31

Škubi

Re: Benzin vs. diesel

Ještě pro upřesnění - svojí octávku jsem brzo střelil a vectru kdysi rozstřelil (pitomá srnka...)

0/0
10.9.2010 15:33

0xf

Re: Benzin vs. diesel

Nevim ja mel sluzebni A6 3.0 v rope... ta spotreba tam teda nebyla zrovna nejmensi rek bych ze od soucasneho benalu jsem ji mel nizsi tak o 2l. Cize jsem sni jezdil stabilne mezi 9-11l nafty. A ty 2l na sto uz me nevytrhnou. O turbo dire malem spektru otacek a docela slusne hmotnosti ani nemluvit. No a v neposledni rade obcas slo slyset hrchotani ale to jen kdyz to clovek honil.. Dale jsem diesloval v xc90 ale tam clovek necekal ze to pojede a ani jsem necekal ze to bude vylozene terenak. Jen ten rejd byl totalne na pikacu spolu se spolehlivosti. Dneska bych si koupil diesel jen do nejakou malehou auta kdyz bych potreboval hrkat par kilaku do prace klidne i sdi. Tam by slo vylozene jen o spotrebu. Jinak nevim jak bmw 35 s dvema turbama ale diesel do limuziny to uz bych nechel. Takze jestli budu menit tak za atmosverickou 5,7 nebo 6,1 dneska jdou ceny techle aut docela dolu... a spotreba 5,7 je nekde na urvni te me 3,6. mimochodem lechce olitane 300C je uz za cenu octy

0/0
10.9.2010 15:39

TTRX

Re: Benzin vs. diesel

No zrovna 3.0D v A6 není vhodný motor pro dokazování co dne sdiesel umí...

0/0
10.9.2010 17:34

f0rr35t

Re: Benzin vs. diesel

R^ do limuzíny podle mě patří velký šesti nebo osmi válec. Velkoobjemové motory v limuzínách stejně nebývají "naladěny" do sportovna ale spíš na to, aby řidič vůbec nevěděl o tom, že má ten motor v určitých otáčkách menší výkon. Proto atmosféra, proto velký objem. Limuzína musí člověka rozmazlit a její ovládání se musí popsat touhle větou: šlápnu na plyn a zrychluju, šlápnu na brzdu a zpomaluju ;-D Žádná turbodíra anebo nízký zátah v malých otáčkách do limuzíny nepatří.

Ale bacha na to, je to silně návykový a jak se jednou svezete v atmosférickém šestiválci, už nechcete přestoupit jinam (aneb. jak řekl Homer simpson - je to jako rozdíl mezi šampaňským a močí s bublinkama ).

0/0
11.9.2010 12:26

josefl

Re: Benzin vs. diesel

Vlastnil jsem BMW 525d a nyní mám BMW 525xi. Prvé bylo nafta, druhé benzín. Oboje 2,5 litru.Mohu říci, že s naftou se jezí velice dobře a svižně, naopak po přesednutí do benzínu se mi ten zdál línější.

0/0
10.9.2010 20:47

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: Benzin vs. diesel

525i se ti zda linejsi, PROTOZE NEMA PREPLNOVANI. Jiz hodnou chvili o tomto tematu hovorime!

Nekdy zkus podradit, uvidis, jak to najednou poleti.

0/0
10.9.2010 21:06

papas

Re: Benzin vs. diesel

35i má turbo, starší dokonce 2

0/0
11.9.2010 21:14

Maséér

Deleter

Pro deletera je i 123d nudné svezení..prý nafta patří jenom do nakladaku :)).Chtěl bych vidět tu jeho paštiku za 100k :),jak tenhle nákladak ani nezaregistruje,když ho předjede.Jinak má normální názory,občas je prdel číst jeho glosy,ale tentokrát je vedle.

0/0
10.9.2010 14:44

Škubi

Re: Deleter

Jde o to, co pokládáte za nudné svezení... Když v turbodieslu máte 1500 otáček na vysoký rychl. stupeň a pouze přidáte a vůz se rozjede, nebo když totéž uděláte v benzínu, ale s tím, že podřadíte o řekněme dva kvalty dolu, zvýšíte otáčky a KONEČNĚ začnete něco dělat, když vás auto vtáhne do hry... Ne když se v něm válíte jako znuděnej manažer, pro kterého zábavnost = rychlost na rovině...

0/0
10.9.2010 14:53

TTRX

Re: Deleter

Takže znovu zkus 535D

0/0
10.9.2010 15:01

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Deleter

Auto je o výkonu, ne o točáku :-P

0/0
10.9.2010 18:18

TTRX

Re: Deleter

Tak to je asi jedna z největších kravin jakou si kdy napsal......a že jich je tu od tebe každý den hodně R^

0/0
10.9.2010 20:47

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Deleter

No jasně, všechno je to o točáku ;-D:-P Nejenže neumíš česky, ale už i fyzika je nad tvé chápání ;-D :-P

0/0
11.9.2010 3:03

Deleter

Re: Deleter

P = M*omega. F = M / r. a = F / m

Prostě to spolu souvisí a nelze to oddělovat.

0/0
11.9.2010 11:30

TTRX

Re: Deleter

Tak teď se konečně jednou shodneme deletere

0/0
11.9.2010 11:37

TTRX

Re: Deleter

Výkon a točák spolu vždy souvisí...takže spíš si nastuduj něco sám

0/0
11.9.2010 11:38

ukrutnej_kritik_niemandu

Re: Deleter

Píšu snad někde, že spolu výkon a točák spolu nesouvisí?! Jen říkám, že lavina točivýho momentu nic neznamená, hlavní je výkon a jeho pruběh :-):-P

0/0
11.9.2010 11:49

Deleter

Re: Deleter

Výkon = moment * otáčky. Lavina momentu = lavina výkonu. To nemusí být tak těžký pochopit.

0/0
15.9.2010 11:17

radik

Re: Deleter

Zase tak jednoduchý to neni.. jeden motor může mít sice vysokej krouťák, ale co když druhej zase víc točí? A že to tak většinou je! To znamená že větší krouťák nemusí znamenat větší výkon... a to nemluvím o výkonový křivce jednotlivejch motorů, o tom jak rychle jdou do otáček... Všechno to vidíš moc jednoduše, lavina točivého momentu se prostě nerovná lavina výkonu ať děláš co chceš ;-)

0/0
15.9.2010 20:35

Deleter

Re: Deleter

Prostě rovná. Když motor netočí 7000, tak prostě v 7000 nemá lavinu momentu, takže ani výkonu. Všechno hezky sedí.;-)

0/0
16.9.2010 14:37

radik

Re: Deleter

8-o a pročpak maji "nízkootáčkové diesely" větší krouťák než motory třeba od Hondy který točí 7000 a víc? Jak to že když se otáčky přehoupnou přes určitou hranici tak už krouťák zase klesá? V oněch sedmi tisících je často krouťák nižší než třeba v pěti tisících... ale to by jsme se musely bavit o konkrétním typu motoru. Prostě si vyplodil další nesmysl... vysoké otáčky nezaručují vysokej krouťák, stejně jako velkej krouťák nezaručuje velkej výkon ačkoliv spolu všechny tyhle veličiny souvisí. ;-)

0/0
16.9.2010 14:46

Deleter

Re: Deleter

Nikde jsem nenapsal, že vysoké otáčky zaručují vysokej krouťák. Nauč se laskavě číst, nebo popros maminku, aby ti to přečetla.

0/0
17.9.2010 10:25

radik

Re: Deleter

Ještě se prosímtě podívej na nějaké graf výkonové křivky motoru... dost často to vypadá tak že v otáčkách při kterých už krouťák klesá výko ještě roste... jak mi to teda vysvětlíš?

0/0
16.9.2010 14:52

Deleter

Re: Deleter

Protože P = M*omega, najdi si někoho dospělýho, kdo ti to vysvětlí.

0/0
17.9.2010 10:26

radik

Re: Deleter

Honda Prelude 2.2 - Výkon motoru: 136 kW (185 PS) při 6800 ot./min. Točivý moment: 215 Nm při 5300 ot./min.

 

Octavia 2.0 TDI - výkon 103,00 kW, točivý moment 320 Nm / 1750 - 2500 1/min

 

Jak je možný že Octavia má menší výkon když má větší krouťák? Podle tebe přece větší krouťák znamená větší výkon... pochopil?

0/0
16.9.2010 15:11

radik

Re: Deleter

A netahej sem že při určitých (nízkých) otáčkách má větší krouťák i výkon než druhej motor, protože ten druhej zvládá daleko vyšší otáčky... a proto má i větší výkon a nepotřebuje takovej krouťák.

0/0
16.9.2010 15:24

Deleter

Re: Deleter

Voe a nebude to tím, že jedno je benzín a druhý diesel, když už se ptáš jak feministka?

0/0
17.9.2010 10:30

radik

Re: Deleter

Ok, zapomeň na tyhle auta, co třeba tohle - oba motory jsou benzínové, takže se nemůžeš tak blbě vymlouvat...

Kawasaki Ninja - Výkon 134 k, krouťák 67 Nm

Octvaia 1.6 - 100 koní, 150 Nm

 

Velkej krouťák prostě neznamená velkej výkon!! A že to je motorka? No a co, bavíme se tu o motorech, nic jinýho mě nezajímá...

0/0
17.9.2010 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.