- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"ale jeho temperament poněkud krotí rozvážná převodovka, jejíž prioritou
je nízká spotřeba, a tedy dlouhé převody. Trvá tedy, než se motor
"sebere" a ožije"
Tak toto moc nechápu. Já mám ve Felicii 1.6 možná ještě delší převodovku (3500 ot. ve 130km/h) a necítím, že by auto nějak zpomalovala. Spíš by mi na dálnici chyběla šestka, kdybych po ní jezdil.
staršího Swiftu a nové Fabie na http://www.whatcar.com a uvidíte, že i starý a menší Swift je zcela srovnatelný s novu Fabii, vnitřní šířka Swiftu je pochopitelně větší..Kod se vejde do Fabie II, vejde se i do Swiftu. Jedinu nevýhodu je jenvýškově stavitelný volant, což může být u přerostlých jedinců problém. Ovšemkkod měří 193 cm, tak si snad proboha nebude kupovat auto segmentu B!! I ve starem Swiftu se v předu cítím komfortněji (prostorově) enž ve služebí Oktávce! A to je rozdíl třídy. Kufr je malý, na nákupy nebo dovolneou ve dvou stačí, nevím proč vozit vzduch. Rodinné auto to není, stejně jako fabka i když do ní se přeci vejde "celé stádo ovcí"
Nemám nic proti Swiftu, ale srovnávat ho s Fabií ve smyslu mluvit zde o konkurenci je na hraně srovnatelnosti. Samozřejmě co se týče designu, tak to je věc každého, co se mu líbí víc.
Uvedu zde pár objektivních rozdílů:
Swift je přesně o 15cm kratší než Fabia. Tím pádem má i menší kufr, jehož velikost raději ani neuvedli na oficiálních stránkách, tipuju tak 250l (původní generace měla pouhých 213l), což je o 50l (resp. o 87l) míň než má Fabia. Swift je také o 81kg lehčí než Fabia a tím pádem má teoreticky i menší spotřebu paliva, což je jeho plus. Samozřejmě je rozdíl mezi 1.2 69kW atmo ve Swiftu a 1.2 63kW (popř. 77kW) turbo ve Fabii. Pokud uvěříme údajům výrobců, tak je těžší Fabia svižnější i se slabší verzí 1.2TSI než Swift se svou 1.2 s vyšším výkonem. Swift bych stále řadil mezi povedené nákupní tašky. Určitě bych s ním nechtěl jet na dovolenou ve čtyřech lidech.
A poslední aspekt je cena, kterou zatím neznáme, ale můžeme si porovnat cenu starého Swiftu, jež činí bez akční slevy z důvodů výprodeje 224 900 v základní verzi a Fabia se srovnatelným motorem 1.2 63kW stojí 259 900 ve výbavě Classic, též bez akční slevy.
Myslím, že kdyby stál nový Swift stejně, tak rozdíl 35 000 je vzhledem k uvedeným rozdílným parametrům adekvátní.
Děkuji za přečtení, redaktor časopisu Made in Russia
Krásné autíčko do města, ale i na nějaké to meziměstské cestování...
Sem s ním, katastrofa jménem Fabie potřebuje konkurenci jako sůl, jinak ji čeští patrioti budou dál bezmyšlenkovitě nakupovat a znečišťovat tak české silnice největším designovým průšvihem...
ale neboj... Suzuki postupně drtí skoro celou škodu...
proti Fabii postavilo onoho swifta, nebo vysokého, též dobrého Splashe...
V nabídce má i menší vůz Alto
Yetiho přemůže SX4, případně Grand Vitara či Jimny
SX4 sedanovi v boji proti Octávce a superbu pomůže zbrusu nové Kizashi...
ale do současné generace Swiftu se mi i po posunutí sedačky řidiče zcela dozadu nepodařilo vůbec nastoupit.
lžeš. Nebo je to tvou vlastní neschopností, vyber si... Já měřím 186 a byl jsem naprosto v pohodě, sedačku jsem ani neměl úplně vzad. Problém bude asi v tobě...
Jj. Swifta jsem měl od roku 2005 a bylo to skvělé auto. Do města šikovně malé, obratné, na dálnici i s dvěma koly na střeše nemělo problém udržovat konstantně 140km/h. Zrychlení pod 11s, skvělá výbava vč. vyhřívaných sedaček, bezklíčkového startování a zamykání, 8x airbag a sposta dalších věcí. A za ty peníze? Navíc bylo spolehlivé. Svoje drobné mušky taky mělo, ale nic zásadního. Kdybysme nepotřebvali větší auto s velkým kufrem na kočárek tak bych se ho rozhodně nezbavil.
Nevím proč by měla být jenom malá změna vzhledu nevýhoda. Podívejte se na Octavii nebo Golf tam se taky vzhled nijak výrazně neměnil, protože není proč. To akorát frantíci si myslej, že každá nová generace musí být poznat i ze dvou kilometrů i když se díváte na druhou stranu.