Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Podívejte se na superb přestavěný na elektroautomobil

Navenek je to obyčejná Škoda Superb. Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk. A výfuk nebo nádrž byste hledali marně. Odborníci z hulínské společnosti EVC Group a z Vysokého učení technického v Brně přestavěli sériově vyráběný superb na vůz poháněný elektřinou. Novinka má už první zájemce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

pořád stejné kecy

Možná by nám pan Marušinec mohl sdělit, jak po dvou letech vypadá dojezd jeho elektrického miláčka Peugeot 106, když je o něm v článku propagandistická zmínka. Před dvěma leti jsem si přečetli článek plný superlativů o tom jak za 300.000,- koupili NiCd baterie, na které toto auto ujelo až 241km při rychlosti 50km/h a že se stím už dá jet z Prahy do Brna na výlet a pak to rychlonabíječkou za dvě hodiny dobít.:-P

Tak jak pane Marušinec, ješte byste se z Prahy do Brna vypravil? ;-D

0/0
15.9.2010 14:30

Deleter

Re: pořád stejné kecy

Pokud akumulátor správně udržujete, vydrží ledacos.

0/0
15.9.2010 14:42

truthspeaker

Re: pořád stejné kecy

Rád bych fakta a přesná čísla na základě reálného používání než spekulace, pokud, když, až, možná...

0/0
15.9.2010 17:50

truthspeaker

chybí údaj o příkonu el. motoru

V článcích (iDNESu i ten odkazovaný) chybí údaj o účinnosti el. motoru s výkonem 70kW. Podle použitých komponent udhaduji, že nebude vyšší než 70%. Auto sice dojede 200km (samozřejmě v ideálních podmínkách, ne v reálném provozu) nebo pojede i 140km/h, ale ne oboje současně. Dojezd při dálničních 130km/h mi vychází na srandovních 60 km. Stejné auto s ne příliš úsporným turbomotorem dojede při dálničních 130km/h celých 700km.

0/0
12.9.2010 11:38

Deleter

Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

Podle jakých použitých komponent? Účinnost elektromotoru je typicky 90% při jmenovitém zatížení, při nižším zatížení samozřejmě klesá.

0/0
12.9.2010 12:56

truthspeaker

Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

Účinnost 90% bych vám přiznal jako maximální možnou u elektromotorů montovaných přímo pro každé kolo a pouze při jmenovitém zatížení, při nižším zatížení to bude klidně 70% (třída účinnosti Ef3) až 80% (třída účinnosti Ef2). Navíc zde se bavíme o vozidle, které nemá motory na kolech, ale je vybaveno standardní převodovkou. Takže můj odhad je 70% a to jsem ještě optimista.

0/0
14.9.2010 10:28

Deleter

Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

To je váš problém. Jinak to auto NENÍ určený na dálnice.

0/0
14.9.2010 12:43

truthspeaker

Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

A k čemu tedy je toto auto, které nikam nedojede, určeno? Tento skoro 5m dlouhý koráb je podle vás ideální auto na popojíždění do města? ;-D

0/0
14.9.2010 16:27

Deleter

Re: chybí údaj o příkonu el. motoru

Jo.

0/0
14.9.2010 22:17

tažak

tvrdá realita

 Nebím,proč Vás to tak rozpaluje,takových projektů bylo již stovky a žádný není ve výrobě a prodeji.Vždy se uvádí,že to bude za dva roky.

 Pokud si npřiznáte,že hustota energie v akumulátoru /na jednotku hmotnosti/ je

oněkoli řádů nižší než v palivu,pak lituji snílky,kteří tomu věří a řeší barvu čalounění

a podobné důležitosti.

0/0
11.9.2010 11:43

DuckEgg

Re: tvrdá realita

Tak tohle auto není děláno primárně na sériovou výrobu a kdo ho bude chtít, může si ho koupit. Cena je podle mých info okolo 1,5 milionu, dojezd až 300 km. Koupí si to nějaké firmy, které tím budou ilustrovat svůj hi-tech status nebo posilovat "zelenou" image. Budou mít jedno - dvě ata a pojede se s nima tam, kam ten dojezd postačí. Na partnera udělá dojem, když se zeptají, kde si u něj můžou auto nabít...

Druhá věc je ta energetioká hustota: Tohle auto má nejnovější Lipol čtyřky akumulátory, což je velký pokrok oproti první generaci Li-ion. Ale samozřejmě stáole nic moc. Ovšem ve vývoji jsou aku, které s hmotností 150 kg postačí na ojezd 1000 km. A pak začne legrace - se slovem snílci si už raději moc nehraj. Vývoj jde dopředu veli rychle (jo ty akumulátory budou Zinc-Air...) Musíš s vývojem při svýh závěrech počítat, jinak budeš za stejnýho hlupáka jako ti, co kdysi tvrdili, že lidské tělo nevydrří rchlost 100 km/h...

0/0
11.9.2010 12:30

truthspeaker

Re: tvrdá realita

"Na partnera udělá dojem, když se zeptají, kde si u něj můžou auto nabít" ALE NO TAK.... Snít o hloupostech je jedna věc, ale být zcela mimo realitu je něco jiného. Proberte se! Za klienty jezdím denně, soukromý i státní sektor a z desítek klientů nevím o jediném, na kterého by to mohlo udělat dojem. Ba naopak, představa že si u některého klienta budu chtít "za jeho" dobíjet moje auto je směšná.

0/0
12.9.2010 11:11

Deleter

Re: tvrdá realita

To neznamená, že to u jiné firmy nemůže být jinak.

0/0
12.9.2010 12:57

DuckEgg

Re: tvrdá realita

Nemám rád lidi, co si myslí, že když se něco neděje jim, neděje se to ani jinde nikomu jinému. Nemůžu za to, v jakém oboru působíte, ale věřte mi, že existují obory a společnosti, kde se třeba na ekologický přístup hodně dbá a naopak není problém poskytnout partnerovi elektřinu za 20 Kč (cena jedné kávy, která také nečiní žádný problém...). Ti, co ten problém mají, těm se říká lidově "čučkaři". Chápete? 

0/0
12.9.2010 14:08

truthspeaker

Re: tvrdá realita

Ne nechápu. Zaprvé klient až na výjimky neví, jakým autem k němu přijedu, odkládám ho totiž venku. Zadruhé kávu či jiné občerstvení vám nabízí jako pozornost hostitel. To je sakra rozdíl, než si vynucovat nutné dobití vašeho vozu, abyste mohl odjet  (a ne za 20kč, spíš bych to viděl na 10x víc).  Zatřetí ne u každého klienta je možné zaparkovat před kancelářemi. A začtvrté až někde třeba na nějakém jednání potkáme, rád se pobavím pohledem, jak dvacet minut řešíte možnost dobití, hledání vhodné zásuvky, tahání prodlužky přes parkoviště atd. Já ten čas u klienta dokážu zhodnotit rozhodně lépe.

Je to prostě nesmysl, to je tvrdá realita.

0/0
14.9.2010 10:08

Deleter

Re: tvrdá realita

To ostatně říkali o automobilech taky: "Přepřahat můžu kdekoliv a kde vy seženete ten svůj špiritus?"

Lidé s kategorickými odsudky jsou směšní.

0/0
14.9.2010 12:44

truthspeaker

Re: tvrdá realita

Nechápu, co je na mém příspěvku kategorického. Jasně píšu o čtyřech veskrze praktických problémech nebo nevýhodách a nic směšného na nich nevidím, spíše naopak. Klidně budu o elektromobilu uvažovat, ale za klienty najezdím 50 tisíc ročně a rozhoduji se na základě potřeb, ceny a výkonu, nikoliv módy a víry, takže stávající elektromobily jsou pro mě totálně nepoužitelné a to ani jako 5. auto do rodiny. V dlouhodobém horizontu si dokážu představit, že elektromobil nahradí Audi A3 mojí přítelkyně na městské cestování. Možná. Zatím máme Audi A5 na práci, CR-V jako rodinné, A3 do města a objednaný 370Z pro zábavu a skulinu pro elektromobil prostě zatím nevidím.

0/0
14.9.2010 16:42

Deleter

Re: tvrdá realita

Já vám to neberu, holt někdo se volantem živí, jinej to má pro radost. :-)

0/0
14.9.2010 22:18

vidocqcz

hm

To vypadá jako výsměch pro VW :-) Nejenom, že Superb poráží jejich "vlajkovou loď" Passat. ALe teď to bude ještě elektromobil za celkem slušnou cenu. Tak teď už se z toho ve vedení koncernu asi můžou pos ...

0/0
11.9.2010 11:03

Kozel_

Bylo by to dobré pro taxíky

Případně i MHD, např. autobusy. Zde by dojezd stačil menší. Např. taxi po praje ujede 10 km, pak jen postává. Míst stanoviště s nabíjením, ani by nemusel být tak velký dojezd. Elektromobil v jednodušší verzi by mohl být podstatně levnější, v městě by přitom měl smysl daleko větší než venku na dálnici.

A u autobusů by to bylo ještě významnější. Zavést trolejovou trať, část bez troleje jezdit na baterie. Ne všude se trolej ekonomicky vyplatí, baterie na konec tratě by byly dobrým řešením.

Pro praktické ježdění, pro běžné lidi, to zatím ale moc není.

0/0
10.9.2010 21:51

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: Bylo by to dobré pro taxíky

JJ, tomu vynalezu se rika trolejbus.

0/0
10.9.2010 22:06

vidocqcz

Re: Bylo by to dobré pro taxíky

lol :-) R^

0/0
11.9.2010 11:03

lokutus

Re: Bylo by to dobré pro taxíky

R^;-D

0/0
11.9.2010 11:34

truthspeaker

Re: Bylo by to dobré pro taxíky

Taxi po Praze denně ujede mezi 300 až 600 km, ověřte si to. Taxi jsou vozy s nějvětším ročním nájezdem km.

0/0
12.9.2010 11:16

badboybiker

baterie nemusím

Nejlepší bude když auta budou spalovat vodík, to je dobrá volba !

0/0
10.9.2010 21:45

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: baterie nemusím

A ten vodik se vezme kde? Pokud nenastane masivni rozsireni JE(coz diky ekoteroristum nenastane), nijak si nepomuzeme.

0/0
10.9.2010 22:06

ErikM

Re: baterie nemusím

...spíš zlevní baterie a nanotechnologie pro domácí elektrárny

0/0
10.9.2010 22:11

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: baterie nemusím

Ta energie pro vyrobu vodiku se vezme kde? Samozrejme doufam, ze konecne nekdo vyrobi akumulator s velikou kapacitou, ale nejak to v blizke budoucnosti neocekavam.

Alespon do te doby, dokdy bude ropa takhle levna.

0/0
10.9.2010 22:17

vidocqcz

Re: baterie nemusím

Lol. Módní názor na spalování vodíku :-) Ach můj bože :-)

0/0
11.9.2010 11:04

DuckEgg

Re: baterie nemusím

Jaké jsou tvé znalosti vlastností vodíku? Víš jaká je spotřeba toho BMW7 Hydogen? Přs padesát litrů na 100 km, příteli... O tom, jaká swiňa ten vodík je, ani nemluvě...

0/0
11.9.2010 12:32

TacoSauce

Fuj

Doufám, že se nedožiju toho (je mi 20), že bych musel jezdit na něco jiného než na spalovací motor! Pro člověka je i všední jízda se spalovacím motorem požitek!

0/0
10.9.2010 21:28

tygr.karlos

Re: Fuj

Zas tak bych se toho nebál, omezení jsou zatím extrémní a dokud nevyvinou nové baterie (jakože momentálně jsou dost ve slepé uličce) a nepostaví desetkrát víc elektráren, nemáme se snad čeho bát. Ekoteroristi těžko můžou nařídit používat technologii, která je prakticky k ničemu. A jestli nepůjde jednou žádný ne-hybrid nebo ne-elektromobil koupit, zůstanu holt u starší bazarové produkce. Z takového pěkného osmiválce těm ekošílencům slezou všechny vlasy ;-D

0/0
10.9.2010 21:39

ErikM

Re: Fuj

no a co teprv takový parní stroj...:-)

0/0
10.9.2010 22:08

tygr.karlos

Re: Fuj

Což zas tak daleko bych nešel ;-D Ale spalovací motory v osobních autech jsou tu s námi díky Karlu Benzovi už víc než 120 let a nikdo zatím nepřišel s ničím použitelnějším. Elektromobily jsou v současné chvíli k ničemu a motorističtí fandové jim těžko někdy přijdou na chuť. Kvílení elektromotoru opravdu moc tep nezvedne.

0/0
10.9.2010 22:24

Stoura

Re: Fuj

Nač desetkrát víc elektráren?  Stačilo by jen o třetinu víc. Průměrná spotřeba elektřiny na osobu je u nás kolem 1kW, ropy přepočtené na práci motoru se u nás spotřebuje jen asi 350W.

Jinak baterie jsou samozřejmě problém a prozatím dělají z elektromobilu ekonomický nesmysl.

0/0
10.9.2010 22:51

Simakj

Re: Fuj

"Průměrná spotřeba elektřiny na osobu je u nás kolem 1kW" - mícháte hrušky s jabkama... nebo, zeptám se jinak - Za jak dlouho? za den? za minutu? za týden? za rok?

Když už to budete vyjadřovat, tak v kWh a ne ve kW ;-)

0/0
11.9.2010 11:28

vidocqcz

Re: Fuj

Hm. Myslíte jako pro nabíjení na noční proud.

0/0
11.9.2010 11:05

DuckEgg

Re: Fuj

Nikdo není ve slepé uličce, vývoj běží asi šesti směry, všechny jsou perspektivní, každý potřebuje různou dobu na dotažení. Blízko je nasazení Zinc-Air akumulátorů (tak za pět - sedm let...)

0/0
11.9.2010 12:39

B.Walsh

Re: Fuj

O tomto ''akku'' jsem četl už na střední škole  a to je dobrých 6 let a ještě jsem se sním nesetkal.

Baterky udělaly za posledních 20 let obrovský pokrok, ale jako náhrada za nádrž s benzínem je to stále zoufale málo.

0/0
19.9.2010 0:04

Deleter

Re: Fuj

A to jako proč? Co máte proti elektromotoru s momentem konstantním od 0 do max. otáček, s nulovou spotřebou v klidu a s až dvojnásobnou momentovou přetížitelnonstí?

0/0
11.9.2010 11:17

DuckEgg

Re: Fuj

Jéé, sláva, tady tomu někdo rozumí! Zdravím příteli a souhlasím, přidat by se dala řada dalších výhod, ti lidi vůbec nevědí, o čem mluví... Já už jel Priusem Plug-in, ten dojezd na aku sice píšou 20 km, ale já reálně dělal tak 15. Nicméně i tak zajímavý svezení - super akcelerace a švanda, jak sousedi koukali, když jsem odjížděl od baráku ;-D

0/0
11.9.2010 12:41

tygr.karlos

Re: Fuj

A jaký má ten elektromobil zvuk? Brumlá si při rovnoběžných otáčkách a při zatížení zařve jak grizzly? Nebo v klidu vydá míň zvuku než elektrický kartáček a při zatížení se změní v rozlícený vysavač? To jsou panečku emoce ;-D Tomu můžou fandit jen ti, pro které je auto čistě dopravní prostředek, nic víc. Nejsem žádný závodník, ale zvuk, vůni a charakteristiku benzinových motorů prostě miluju. Žádné bezcharakterní elektroautíčko mi tohle nikdy nenabídne.

0/0
11.9.2010 22:37

Deleter

Re: Fuj

To nerozporuji, ovšem primární funkce auta je přesunování.

0/0
12.9.2010 12:58

DuckEgg

Re: Fuj

Tak holt se s tím budeš muset jednou rozloučit. Žádná velká tragédie to není, jsou na světě důležitější věci, než že si někdo chce honit triko nějakou "vytůněnou feldou nebo patnáct let starým bávem"...  ;-D

0/0
12.9.2010 14:11

Deleter

Re: Fuj

Z vašeho příspěvku čiší jakýsi zakazovací přístup EU. Proč by se měl s tím či oním loučit???

0/0
12.9.2010 20:18

DuckEgg

Re: Fuj

Nevíš o čem mluvíš... Za A, až ti bude tolik co mě, čili 42, už si auto jen se spalovacím moorem vůbec nekoupíš. Maximálně sériovýho hybrida (spalovací motor jako generátor). A za B budeš radostí výskat, jak ty elektromobily super jedou. Budeš mít 4x4, protože se dotáhne vývoj systému kolo-motor (ráfek jako rotor, na nábě stator...). To umožní rozmach menších automobilových výrobců a na trhu bude neuvěřitelná nabídka (znáš firmu Karma?). Skoro žádný servis - když se ti jedno z těch kol porouchá, vmníš ho na dobíjecí stanici nebo kterýmkoli servisu. Brzdy se budou kontrolovat po 50 000 km, budeš jen dolívat kapalinu do ostřikovačů, občas dofoukneš gumy, protože ti to ukáže monitoring a občas to umeješ a po 100 000 koukneš na tlumiče. Bude to mít super jízdní vlastnosti s několika mody (ekonomický, cestovní, sportovní, superspodtovní) - jedním tlačítkem změníš rodinný auto ve sporťák. A akcelerace? Budeš čučet...   

0/0
11.9.2010 12:38

truthspeaker

Re: Fuj

Na to že vám je 42 máte pozoruhodně naivní představy. Myslíte si, že s tím magickým tlačítkem dokážete změnit i hmotnost, rozvor, výšku stavby, rozměr a přilnavost pneu atd? Nebo žijete ve zjednodušeném ve světě, kde sportovní auto = maximální akcelerace v přímce a úplně nejlepší sportovní auto s velkým kufrem je Škoda Octavia RS?

0/0
14.9.2010 10:17

jan.banos

ticho

" Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk."

Jak se prosím startuje elektrický motor? Jestli jako u cirkulárky s 60-80cm kotoučem, tak to by šlo sakra slyšet ;-)

A cena vskutku lidová.

0/0
10.9.2010 20:59

tygr.karlos

Re: ticho

Kousek dole v diskuzi sem někdo postoval odkaz na článek, který zodpoví všechny otázky, které naši drazí idnesáci opomněli... takové ty nedůležité blbosti jako dojezd, výkon atp. ;-D Každopádně tam píšou, že přestavba vyjde cca na 450 000 Kč... Pěkný Superb s velice slušnou výbavou holt stojí okolo milionu, ta cena přestavby není vzhledem k provedeným krokům podle mě nijak astronomická ;-)

0/0
10.9.2010 21:30

Stoura

Re: ticho

Podstatnější budou provozní náklady: jak dlouho ty baterky vydrží a kolik stojí jejich výměna.

0/0
10.9.2010 22:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.