- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná by nám pan Marušinec mohl sdělit, jak po dvou letech vypadá dojezd jeho elektrického miláčka Peugeot 106, když je o něm v článku propagandistická zmínka. Před dvěma leti jsem si přečetli článek plný superlativů o tom jak za 300.000,- koupili NiCd baterie, na které toto auto ujelo až 241km při rychlosti 50km/h a že se stím už dá jet z Prahy do Brna na výlet a pak to rychlonabíječkou za dvě hodiny dobít.
Tak jak pane Marušinec, ješte byste se z Prahy do Brna vypravil?
Pokud akumulátor správně udržujete, vydrží ledacos.
V článcích (iDNESu i ten odkazovaný) chybí údaj o účinnosti el. motoru s výkonem 70kW. Podle použitých komponent udhaduji, že nebude vyšší než 70%. Auto sice dojede 200km (samozřejmě v ideálních podmínkách, ne v reálném provozu) nebo pojede i 140km/h, ale ne oboje současně. Dojezd při dálničních 130km/h mi vychází na srandovních 60 km. Stejné auto s ne příliš úsporným turbomotorem dojede při dálničních 130km/h celých 700km.
Podle jakých použitých komponent? Účinnost elektromotoru je typicky 90% při jmenovitém zatížení, při nižším zatížení samozřejmě klesá.
Nebím,proč Vás to tak rozpaluje,takových projektů bylo již stovky a žádný není ve výrobě a prodeji.Vždy se uvádí,že to bude za dva roky.
Pokud si npřiznáte,že hustota energie v akumulátoru /na jednotku hmotnosti/ je
oněkoli řádů nižší než v palivu,pak lituji snílky,kteří tomu věří a řeší barvu čalounění
a podobné důležitosti.
Tak tohle auto není děláno primárně na sériovou výrobu a kdo ho bude chtít, může si ho koupit. Cena je podle mých info okolo 1,5 milionu, dojezd až 300 km. Koupí si to nějaké firmy, které tím budou ilustrovat svůj hi-tech status nebo posilovat "zelenou" image. Budou mít jedno - dvě ata a pojede se s nima tam, kam ten dojezd postačí. Na partnera udělá dojem, když se zeptají, kde si u něj můžou auto nabít...
Druhá věc je ta energetioká hustota: Tohle auto má nejnovější Lipol čtyřky akumulátory, což je velký pokrok oproti první generaci Li-ion. Ale samozřejmě stáole nic moc. Ovšem ve vývoji jsou aku, které s hmotností 150 kg postačí na ojezd 1000 km. A pak začne legrace - se slovem snílci si už raději moc nehraj. Vývoj jde dopředu veli rychle (jo ty akumulátory budou Zinc-Air...) Musíš s vývojem při svýh závěrech počítat, jinak budeš za stejnýho hlupáka jako ti, co kdysi tvrdili, že lidské tělo nevydrří rchlost 100 km/h...
To vypadá jako výsměch pro VW :-) Nejenom, že Superb poráží jejich "vlajkovou loď" Passat. ALe teď to bude ještě elektromobil za celkem slušnou cenu. Tak teď už se z toho ve vedení koncernu asi můžou pos ...
Případně i MHD, např. autobusy. Zde by dojezd stačil menší. Např. taxi po praje ujede 10 km, pak jen postává. Míst stanoviště s nabíjením, ani by nemusel být tak velký dojezd. Elektromobil v jednodušší verzi by mohl být podstatně levnější, v městě by přitom měl smysl daleko větší než venku na dálnici.
A u autobusů by to bylo ještě významnější. Zavést trolejovou trať, část bez troleje jezdit na baterie. Ne všude se trolej ekonomicky vyplatí, baterie na konec tratě by byly dobrým řešením.
Pro praktické ježdění, pro běžné lidi, to zatím ale moc není.
JJ, tomu vynalezu se rika trolejbus.
Nejlepší bude když auta budou spalovat vodík, to je dobrá volba !
A ten vodik se vezme kde? Pokud nenastane masivni rozsireni JE(coz diky ekoteroristum nenastane), nijak si nepomuzeme.
Doufám, že se nedožiju toho (je mi 20), že bych musel jezdit na něco jiného než na spalovací motor! Pro člověka je i všední jízda se spalovacím motorem požitek!
Zas tak bych se toho nebál, omezení jsou zatím extrémní a dokud nevyvinou nové baterie (jakože momentálně jsou dost ve slepé uličce) a nepostaví desetkrát víc elektráren, nemáme se snad čeho bát. Ekoteroristi těžko můžou nařídit používat technologii, která je prakticky k ničemu. A jestli nepůjde jednou žádný ne-hybrid nebo ne-elektromobil koupit, zůstanu holt u starší bazarové produkce. Z takového pěkného osmiválce těm ekošílencům slezou všechny vlasy
" Jenže po nastartování se neozve žádný zvuk."
Jak se prosím startuje elektrický motor? Jestli jako u cirkulárky s 60-80cm kotoučem, tak to by šlo sakra slyšet
A cena vskutku lidová.
Kousek dole v diskuzi sem někdo postoval odkaz na článek, který zodpoví všechny otázky, které naši drazí idnesáci opomněli... takové ty nedůležité blbosti jako dojezd, výkon atp. Každopádně tam píšou, že přestavba vyjde cca na 450 000 Kč... Pěkný Superb s velice slušnou výbavou holt stojí okolo milionu, ta cena přestavby není vzhledem k provedeným krokům podle mě nijak astronomická
Tak na vydrz spojky jsem vazne zvedavy. Ten elektromotor bude mit cca 350 Nm, takze pro lamely to bude pri rozjezdu obrovsky zahul. Zajimalo by me, jak to vyresi...
To je clanek jak noha.. viz.
bude maximální rychlost poměrně vysoká - se sníží spotřeba - bude mít větší dojezd