Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Berlína s favoritem nevjedete, v Česku se ojetiny stále bát nemusí

Na vjezdech do měst možná už brzy přibudou značky zakazující vjezd starým autům. Poslanci z Moravskoslezského kraje připravili plán na vznik nízkoemisních zón. V Evropě není toto opatření ničím novým, také v Česku už to zkoušelo několik měst. Návrh ovšem spí na ministerstvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uzycek

nase facko

na LPG splnuje EURO4, ale to nikoho nezajima..

samo, ze uz se s nim jezdi jenom na nakupy.. ale i ty vedou pres centrum.. ale to by se na to musel podivat nekdo, kdo vi o cem mluvi, ne ten, co hlasuje

0/0
18.9.2010 12:37

BKing

Debilové, nic než debilové

Já bych majitele Favoritů a ostatních starších aut pověsil a hotovo......bože co zase ti debilové vymýšlejí.....normálně je odstřelte a bude celá zeměkoule zachráněna. Jsem teda majitelem Favorita a momentálně mě úplně ranilo, že se nemůžu podívat do Berlína.  

0/0
16.9.2010 14:23

A22

Re: Debilové, nic než debilové

jak už bylo vysvětleno, tak s novějším Favoritem prý do Berlína můžeš ;-) 

0/0
16.9.2010 14:36

Nahlas se ti směju

Re: Debilové, nic než debilové

Samozřejmě, že se můžeš podívat do Berlína.

Přes ty nadávky jsi nějak zapomněl myslet...

0/0
17.9.2010 0:30

Nahlas se ti směju

Re: Debilové, nic než debilové

Jinak je samozřejmě dobře, že se státy snaží vytlačit podobné vraky z měst. Lepší by bylo ze silnic úplně, ale na to také snad brzy dojde.

0/0
17.9.2010 0:32

Deleter

Re: Debilové, nic než debilové

Do centra měst nepatří žádný auta se spalovacím motorem.

0/0
17.9.2010 10:10

Jozxyqk

nejsem proti

ale pod jednou podmínkou, že budeme mít stejnou životní úroveň jako němci (za průměrnou výplatu si koupím stejné zboží - né že dám 20 výplat za nové auto, ale dám stejně jako němec třeba jenom 10 výplat), v opačném případě to ztrácí smysl :-/

0/0
16.9.2010 13:20

A22

Re: nejsem proti

tyhle sociální nářky nechápu. Když necháš své auto neplnící limity na záchytném parkovišti a budeš do centra pokračovat MHD, tak přece ještě ušetříš. To, že je někdo chudej, ho přece ještě neopravňuje k tomu, aby se choval jako čuně ;-)

0/0
16.9.2010 14:35

Deleter

Re: nejsem proti

A že je někdo rádobybohatej a smrdí v centru se svou novou Q7, X6 či jinou krávou, jak jinak než v sazometu, to je zřejmě v cajku. :-)

0/0
17.9.2010 10:11

f0rr35t

Re: nejsem proti

R^ Přesně. A teď ještě frčí montovat i do dvoutunovejch tanků systém start-stop. Při stání na červené ušetří 0,01 litru paliva, aby potom mohl 2 deci spálit při rozjezdu stylem "já to těm oktávkám natřu" ;-€

0/0
19.9.2010 14:00

kuba.s

Re: nejsem proti

A co takhle přestat brečet a začít makat i v ČR se dá vydělat, jen nesmíš sedět na gauči u kompu a vňukat. Na druhou stranu co ti brání vzít favorita a vyrazit do DDR za "lepším příjmem"?

0/0
16.9.2010 18:43

A22

S Favoritem do Berlína můžete, s Octavií TDI ne

takto měl znít nadpis článku - myslím, že by to i zvedlo jeho čtenost :-)

0/0
16.9.2010 11:23

Pes Jonathan

Proc ta nenavist k dieselum?

Provozuju Lagunu 1.9dCi DFP a mam v Mnichove zelenou plaketu, protoze splnuju EURO 4. Tu nema ani kolega se starsim benzinovym Passatem (EURO 3). Co se omezeni v Mnichove tyce, tak mestsky okruh je volny, vsude na sjezdech z okruhu jsou znacky, ktere casem omezi vjezd aut podle emisi. Ale zatim je vjezd povolen vsem.

0/0
16.9.2010 10:43

A22

Re: Proc ta nenavist k dieselum?

neplácej tady nesmysly ! Zelená plaketa je u zážehových aut od Euro1. U vznětových od Euro 4.

0/0
16.9.2010 11:10

Pes Jonathan

Re: Proc ta nenavist k dieselum?

A to Vam to mam jit vyfotit i s SPZ?

0/0
16.9.2010 11:17

A22

Re: Proc ta nenavist k dieselum?

nechápu co chceš fotit? Že má tvůj kolega chybnou náleku?

0/0
16.9.2010 11:20

A22

kdyby ten německý model prošel,

bylo by to poprvé, kdy by stát neházel majitelů benzinových aut klacky pod nohy (zatím jejich smysl pro ekologičnost odměňuje akorát vysokou daní na benzin). Podle mě to takto ale neprojde.... bohužel ....... X

0/0
15.9.2010 23:01

habr

Re: kdyby ten německý model prošel,

Nevím v čem benzinová auta jsou ekologická pokud jedou po městě s nefunkčním a nebo s nedostatečně funkčním katalyzátorem. Aby katalyzátor řádně pracoval musí být ohřátý na svoji provozní teplotu horkými plyny z motoru. Říká se, že se na tuto teplotu dostane tak po 15 km souvislé jízdy po běžné silnici, ne tedy poskakováním v městském provozu. v takovém případě naopak benzinový motor produkuje více jedovatých a karciogenních látek než motor naftový.

Další otázkou je spotřeba v poměru k výkonu motoru. I tady nafťák má trochu lepší parametry - proto se více dává do pracovních strojů. Jinými slovy to že z naf´táku létají saze a z benzinu kape voda ještě není důkazem který motor je horší. ve své podstaě oba jsou na houby - na saze z nafty se nalepí nečistoty z benzinu a ulice a ty se potom zachytnou v plicích

0/0
16.9.2010 7:56

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: kdyby ten německý model prošel,

Dieselovy motor ma horsi pomer vykon/spotreba.

Pokud budeme brat v potaz klasicke turbomotory(2.0TDI 103kW a 2.0 TFSI 147kW), tak to vychazi v neprospech nafty pomerne vyrazne. Ve firme jsou jako sluzebaky Passaty B6, nafty jezdi za 7,1 l/100km a benziny za 8,7 l/100km.

Nehlede na to, jake jsou naklady mimo provoznich. 2.0 TDI PD motory jsou priserne nespolehlive, takze ve finale naftaky vysly pri probehu 200.000 km vyrazne draz.

EURO 4 u nafty = EURO 2 u benzinu, takze to mesta rozhodne benziny.

0/0
16.9.2010 11:12

A22

Re: kdyby ten německý model prošel,

no tak oběktivně vzato má vznětový motor z principu vyšší účinnost (pokud ovšem vyjádříme spotřebu v g/kWh není rozdíl až tak dramatický jako v litrech (nafta je těží)). Tato jediná výhoda je ale vykoupená už jen samými nevýhodami - hlavně pak horšími emisemi škodlivin a také vyšším hlukem. Korunu tomu pak nasazuje nízké zdanění nafty (myšleno nízké oproti benzinu).

0/0
16.9.2010 11:19

A22

Re: kdyby ten německý model prošel,

že jsou emise obou motorů nahouby je sice pravda, ale ty dieselové jsou nahouby násobně víc....  Předpokládám, že v Německu nejsou idioti, když ten systém takto nastavili. Jinak argumentovat chabou účinností katalyzátoru u studeného motoru, když diesel žádný katalyzátor nemá (a nevíc spaluje z hlediska druhu uhlovodíků horší palivo při nižších teplotách) je poněkud úsměvné.... ;-)

0/0
16.9.2010 11:15

A22

německý model v ČR nemá šanci, protože:

"Pokud máte benzinové auto splňující normu Euro 1, dostáváte zelenou plaketu," vysvětluje Pavel Štěrba z TÜV Süd Czech, která v Česku ekologické viněty vydává. "Naftová auta splňující ekonormu Euro 2 dostávají červenou, za Euro 3 žlutou a za Euro 4 nejvyšší zelenou vinětu," . To by se čeští sazometčíci s1.9 TDI Euro3 pokáleli hněvem. :-)

.

Takže český model bude následující - auto do 36ti měsíců zelená, auto do 72 měsíců žlutá a auto do 108mi měsíců červená (takle "chytře" totiž v ČR fungují ekologické slevy u silniční daně). A protože auta budou stárnout, bude potřeba ty nálepky (samozřejmě za poplatek) neustále měnit [>-]

0/0
15.9.2010 22:48

Hroznej_puberťák

To jsou kecy o tom Mnichovu

Bez placky nemůžete jen do úplného centra, kam byste stejně nejeli. Na městskej okruh se normálně může. Jak kdybyste jeli u nás po magistrále.

0/0
15.9.2010 22:16

kuba.s

Re: To jsou kecy o tom Mnichovu

Jak můžeš vědět, že nechci do centra?

0/0
16.9.2010 18:46

CHRISTO

nesmysl...

do posledních Favoritů se montovalo přímé vstřikování a katalyzátor.. Splňují normu minimálně Euro 2 (možná Euro 3). Takže do Berlína s klidem můžete:)) jinak tyhle viněty jsou nesmysl.. Aut starších 17 let (tj. víceméně auta co mají karburátor) jezdí po městech absolutní minimum... Jsem osobně pro speciální viněty pro nafťáky. Jeden moderní naftový motor vypouští 10x více sajrajtu, než 5 starých škodovek... Ale chápu, že toto je jen populistický nástroj, který ve výsledku sedře z kůže nás všechny ostatní s moderními auty. A samozřejmě známky bude vyrábět nějaký Kalouskův kámoš a Kalousek bude mít svých 10%:)

0/0
15.9.2010 21:40

Hroznej_puberťák

Re: nesmysl...

S tím "přímým vstřikováním" jsi asi upad. MPI vskutku není přímé vstřikování, přímé vstřikování mají až dnes ty zázraky TSI, u MPI jde o nepřímé vstřikování - do sacího potrubí před sací ventil.

0/0
15.9.2010 22:39

Kosta262

Re: nesmysl...

A ještě k tomu je favorit BMM. :-D

Jinak ale novější favorit Euro 2 splňuje.

Kdyby se to bralo podle měření emisí, v pohodě se vleze do Euro 3.

0/0
15.9.2010 22:47

Hroznej_puberťák

Re: nesmysl...

No vida, ještě k tomu monopoint. Favority jsou nějak mimo mě, jednoho jsem sice chvíli měl, ale to byl ještě karburátor..,.

0/0
15.9.2010 22:55

CHRISTO

Re: nesmysl...

sorry, už plácám nesmysli... asi přepracovanost:) je fakt že Favorouš s přímým vstřikováním by byl asi docela mazec... Samozřejmě že měl tu nejjednodušší  stříkačku (na druhou stranu fakticky nezničitelnou) myslím od Boshe. Pak novější Feldy dostaly vícebodovou. Favorouš měl myslím ještě klasický rozdělovač, nové feldy už měly zapalování řízené řídící jednotkou a označení MPi. Každopádně Euro 2 splňoval, to jsem trefil:)

0/0
15.9.2010 23:09

CHRISTO

Re: nesmysl...

nesmysly..:/

0/0
15.9.2010 23:10

Rokba

Jsem pro...

žiguly a šáda hundrt cvancig čuchat nemusím....ale jsem zvědavý, jak tu plaketu dostanou na autobusy MHD, některý když jedou, ta jim z vejfuku odchází instantní rakovina;-D

0/0
15.9.2010 21:18

A22

Re: Jsem pro...

jenomže Žigula nebo stodvácu už jsem neviděl minimálně měsíc. Zato dieselových dodávek pár let starých a přitom smradících víc než stodváca s žigulem dohromady jsou na každém kilometru ulice desítky.....

0/0
15.9.2010 22:52

Xenin

...

Chtěl bych zareagovat slušně, ale nic slušného mě nenapadá. :-/

0/0
15.9.2010 19:11

mcsoap

Re: ...

Souhlasím...

0/0
15.9.2010 19:31

PepaK

S Favoritem do Berlína můžete!

Stačí mít verzi se vstřikováním BMM a 3-cestným katalyzátorem!

0/0
15.9.2010 18:07

velkouzasnolepy

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

To je pravda, redaktůrci o autech neví vůbec nic. Tyto typy Favoritů se dělali od roku 1993

0/0
15.9.2010 20:28

AAA2

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

... do roku 1994 :) Takze zlomek produkce... ale pravda, existuji.

0/0
15.9.2010 22:36

Kosta262

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

Naopak. Asi polovina všech vyrobených favoritů spadá právě na tyto dva roky.

0/0
15.9.2010 22:49

Martin138

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

pamatuju na blackline 1993.  Můj miláček, měl dokonce příplatkové autoradio blaupunkt a palubní počítač s aktuální spotřebou, kouzelný a hlavně na tu dobu vymakaný (na český poměry) autíčko;-(

0/0
15.9.2010 23:15

AAA2

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

K Favoritu BMM byl palubi pocitac? Ja mel Felicii s BMM a tam nesel ani dokoupit... teda sel ale ukazoval jenom teplotu, klasicky pocitac co umi spotrebu byl az u MPI motoru...

0/0
16.9.2010 10:34

velkouzasnolepy

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

Jo uz měl palubní počítač - v tom kaslíku nas spínačem výstražných a vyhřívání zadního okna. Měl to nás Solitaire a viděl jsem to i u Blacline a SilverLine.

0/0
16.9.2010 18:49

AAA2

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

chces rict ze za dva roky se vyrobilo stejne favoritu jako za predchozi ctyri?

0/0
15.9.2010 23:48

Le Miserable

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

1. počítají se i Formani a ty se produkovaly snad do podzimu ´95

2. Favoriti jely ve "velkém" až od roku 1990, na konci osmdesátých let to byly řádově desítky tisíc vyrobených kusů, čili nic moc.

0/0
16.9.2010 16:15

PepaK

Re: S Favoritem do Berlína můžete!

BMM bylo už od roku 1993

0/0
17.9.2010 5:32

MerlinMagic

Je to zvrhlé

Autopark se pozvolna obměňuje. Závisí to hlavně na kupní síle lidí a ta

je proti ostatním státům EU zhruba pětinová. Lidé řeší otázky bydlení,

jídla atd. a auto (staré) potřebují na jízdu do práce když se všude ruší

HD. Tohle je násilné, zvrhlé a populistické (pro některé) opatření.

0/0
15.9.2010 17:47

A22

Re: Je to zvrhlé

co to blábolíš? Jakým právem může dieselový sazometčík zabíjet lidi v centru města? Snad jen proto, že je a) líný si vydělat na normální auto a phm, b) je líný jen MHD (která v centru každého  města JE!)

0/0
15.9.2010 22:56

MerlinMagic

Je te jednoduché

pár poslanců se chce zviditelnit, ale odnese to celý národ! Nejlepší bude je příště nevolit. Jak si to pěkně zavařila Strana zelených s tím věčným zakazováním něčeho.

0/0
15.9.2010 17:35

Nahlas se ti směju

Re: Je te jednoduché

Fakt si myslíš, že celý národ, tedy každý občan dře bídu s Favoritem? Ehm...

0/0
15.9.2010 21:18

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

...

V nekterych mistech(kolony a zacpy ve velkych mestech, kor v Praze) to je tak, ze benzinova auta vyfukuji cistsi vzduch nez nasavaji. Takze cim vice modernich benzinu, tim lepe.R^R^R^

0/0
15.9.2010 17:32

Lotus I.

Naprostá zbytečnost

Kolik potkáte v Praze denně Favoritů v poměru vůči novým autům?

0/0
15.9.2010 17:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.