Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda bude na autosalonu v Paříži zelená. Dorazí yeti ekolog

Na podzimní autosalon, který otevírá příští týden v Paříži, si podle oficiálních informací mladoboleslavská automobilka nepřipravila žádné nové auto. Zdůraznit chce především ekologickou stránku své modelové řady, hlavním tématem tedy bude řada GreenLine. Světovou premiéru bude mít ekoverze yetiho a superbu kombi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cenzore_zdar

LPG a CNG

Kdyz byt eko tak jedine s LPG nebo CNG. ekodehet nebo benzinak moc eko neni, at to zere co to zere na 100km. Ve fiatu to uz pochopili R^

0/0
23.9.2010 22:57

Little Boy

Re: LPG a CNG

A v cem je prosimte lpg ekologictejsi nez benzin???? Mas to trochu v hlave pomichany...

0/0
24.9.2010 9:37

A22

Re: LPG a CNG

tak propan-butan je z pohledu struktury uhlovodíků úrčitě ušlechtilejší palivo než benzin (nebo nedejbože nafta a podobné mazutovité srágory). Problém je, že motory jsou optimalizované pro spalování benzinu a tak v některých parametrech (např. oxidy dusíku a pod), může být paradoxně horší než při provozu na benzin....

0/0
24.9.2010 10:42

cenzore_zdar

1.6 TDCi

1.6 TDCi v focusu II pri hodne lehke noze namerena kombinovana spotreba 3.8l na 100km, prumer zmereny palubnim pocitacem po 400km R^

0/0
23.9.2010 22:51

Deleter

Re: 1.6 TDCi

To já jedu i za nulu, když jedu šalinou. Jsem tedy lepčí!

0/0
24.9.2010 10:40

TTRX

Tak tu včera byl článek o tom že nebudou gumy, já jsem

se mu vysmíval. A dneska je nemužu sehnat. Paradox :-P

0/0
23.9.2010 22:48

JeFFik

Re: Tak tu včera byl článek o tom že nebudou gumy, já jsem

nj tuzingovy soutěže v "pálení gum" se moc rozčířili ;-D

0/0
24.9.2010 10:52

JeFFik

Re: Tak tu včera byl článek o tom že nebudou gumy, já jsem

rozšířili

0/0
24.9.2010 10:53

cenzore_zdar

1.TDCi

0/0
23.9.2010 22:45

TTRX

Re: 1.TDCi

viděl jsi ten dokument o ropácích? takové to zvíře co vypadá jako obrovská žába? to oni ve skutečnosti ovládají celý trh s ropou. skutečně chceš takové podporovat?

0/0
23.9.2010 22:47

whitemagic

ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

a jmenovalo se to škoda 120 LE;-D;-D;-D;-D.jinak když by jste ji někdo vlastnil tak vuz v orig stavu dobře zaplatím;-);-);-)

0/0
23.9.2010 21:21

GNC

Re: ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

to byla jen ekonomická :-)

0/0
23.9.2010 21:34

TTRX

Re: ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

škoda 120 byla super....aspoň pro nemajetného studenta ( tím myslím sebe ) co do té doby jezdil sockou ;-)

0/0
23.9.2010 21:35

GNC

Re: ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

no čím myslíte, že já jako nemajetný student jezdím? :-)

0/0
23.9.2010 22:00

TTRX

Re: ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

Renault Laguna? Tykej mi jsem mladej jinoch

0/0
23.9.2010 22:42

GNC

Re: ekologická škoda??to tu už bylo za sociku

těsně vedle... je to auto s motorem vzadu, lichoběžníkovou nápravou a porsche to není ;-D taky proč ne, pro studenta je to super auto, náhradní díly skoro zadarmo, rychle jezdit se tomu nechce, povinný ručení je taky vcelku nízké (bez bonusů), když to nabořím, tak mě to zas tak nebude mrzet a v neposlední řadě si to každej průměrně nešikovnej člověk dokáže opravit sám. Jen se v tom nesmíš potkat s volem v protisměru :-)

0/0
24.9.2010 9:29

TTRX

K čemu ekologie? Lidí je moc

Je potřeba jejich počet zregulovat  R^

0/0
23.9.2010 16:57

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: K čemu ekologie? Lidí je moc

nojo, ale je škoda těch ostatních, dokonalejších tvorů, (kteří se dřív vyvinuli z člověka)

0/0
7.10.2010 16:37

truthspeaker

už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Já nevím, že vás ty věčné diskuze na téma většího kroutícího momentu dieslu ještě baví.

Tak po miliónté první - kroutící moment udávaný výrobcem je kroutící moment na motoru. Při přenosu na kola přichází ke slovu zpřevodování a otáčky hřídele, které jsou pro benzín:diesel zhruba v poměru 3:2.

Jinak laicky - diesel musí mít o třetinu větší kroutící moment, aby při nižších otáčkách působil silou, která se vyrovná beznínu s vyššími otáčkami. Pak přenášejí stejný výkon na kolo.

0/0
23.9.2010 16:48

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

To slyším poprvé v životě

0/0
23.9.2010 16:56

truthspeaker

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Tak si to spočítejte sám. Vzorec je máte zde http://cs.wikipedia.org/wiki/Krout%C3%ADc%C3%AD_moment

0/0
23.9.2010 16:59

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

No zkusím si t oněkde ověřit...na wikipedii nechodím je na ní spousta bludů

0/0
23.9.2010 17:37

truthspeaker

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Mno, když nevěříte vzorci na wikipedii, najdete ho v sešitu fyziky ze třeťáku střední školy ;-)

0/0
23.9.2010 17:43

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Patrně si dělal nějakou průmyslovku...běžný student na střední fyziku nemá

0/0
23.9.2010 18:01

Deleter

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

WTF? Fyzika se učí na každým gymplu.

0/0
24.9.2010 10:41

Deleter

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

P.S. výkon a točivý moment jsou stejně látka ZŠ.

0/0
24.9.2010 10:45

JeFFik

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

To jak auto zrychluje je dáno výkonem ne pouze kroutícím momentem. Samozřejmě , že převody ovlivní kroutící moment ale ne výkon a hlavně jeho průběh. Jde v postate o charakteristiku a průběh kroutícího momentu. Využitelný průběh u dieselu bývá 1000-4000 ot/min u benzinaku cca 1800-6000 (běžné motory). Takže kdyz se porovnaji konstatni otáčky např 3000 ot/min tak v teto chvili ma diesel k dispozici větší výkon než benzín (se stejným maximálním výkonem někde u 6000 ot), kterej má tento výkon až např na 4000 ot/min a to vše proto, že křivka průběhu kroutícího momentu je posunuta k nižším otáčkam, převody na výkon memají žádný vliv.

0/0
23.9.2010 18:21

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Já to chápu stejně jeffiku, ale nejsem odborník

0/0
23.9.2010 18:39

truthspeaker

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Souhlasím skoro se vším, je to zcela v souladu s tím co jsem psal. Pokud vedle sebe postavíme dvě auta benzín a diesel se stejným výkonem, budou na konci kilometrové trati cca stejně rychle - jen se bude měnit akcelerace s ohledem na průběh využití výkonu.

Nesouhlasím s tím, že převody nemají žádný vliv na výkon - na výkon motoru samozřejmě nikoliv a nic takového nepíšu, výkon motoru je závislý na otáčkách a kroutícím momentu, ale mají vliv na to, co přenášíte v danou chvíli na kolo.

Každý žák už v autoškole zjistí, co se stane, když má na druhý stupěň 2000 otáček (a využívá řekněme 30% výkonu motoru) a šoupne tam pětku :-)

0/0
23.9.2010 21:09

Deleter

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Jak auto zrychluje je dáno kroutícím momentem na kole a hmotností vozidla, všechno ostatní je jenom o tom, jak ten krouťák na nápravu dostat (prokluz neuvažuji).

0/0
24.9.2010 10:42

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Počkej truthspeakere...přemýšlímo tom a to co píšeš a myslím že máš pravdu ale otočil si to

0/0
23.9.2010 18:47

rafton

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Taky je závislost: výkon = PI/30 * točivý_moment * otáčky

Z toho je patrná závislost výkonu a točivého momentu.Ale daleko podstatnější je charakteristika motoru. Optimální vzít maximální výkon a výkon při středních otáčkách a máte jasno.

0/0
23.9.2010 18:54

truthspeaker

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Souhlas. Jen zdůrazňuju, že je myšleno střední otáčky daného motoru. Aby si někdo nespočítal střední otáčky obecného motoru na 3800 a  pak nesrovnával výkon při 3800 otáčkách dieslu s 3800 benzínu a zdálo se mu to málo :-)

0/0
23.9.2010 21:26

TTRX

Re: už zase větší krouťák u dieslu? :-D

Ale co hlavně že to jede jako prase. To jaký skřítci to tam vevnitř poháněj je vlastně jedno, hlavně když po mě kromě paliva nic nechtěj R^

0/0
23.9.2010 21:34

rafton

Benzín x nafta

Rozhořela se zde debata ekologičnost těchto dvou druhů paliv. Problém je daleko širší než jen  co vyprodukuje auto.

Začíná výrobou a energetickou náročností výroby jednotlivých paliv, normou na paliva (rafinerie vyrábějí primárně kvalitní naftu a pak ji "vylepší" doplněním materiálu ze spodku kolony aby byly na těch horších normovaných parametrech, popř. na těch parametrech už jedou), technickou kontrolou aut,  v neposlední řadě užitečností materiálu (tzn. zda si můžeme pro budoucnost dovolit pálit benzín).

Dle mého názoru je výrazně ekologičtější nafta, jen ekoteroristé se soutředí na méně podstatné technické věci a ty podstatné jim unikají (jestli to nebude tím, že se většinou rekrutují z humanitárních škol).

Na druhou stranu nepovažuji za ekologické extrémě nízkoobjemové motory s teoretickou nízkou spotřebou, když pak klasický řidič musí neustále přeřazovat a točit motor.

0/0
23.9.2010 13:27

A22

Re: Benzín x nafta

no tak si tam u vás ve vidlákově jezděte na tu vaší výrazně ekologičtější naftu, ale do Prahy nám s tím nelezte....... (pustil bych vás max na R1)

0/0
23.9.2010 13:34

rafton

Re: Benzín x nafta

My se známe, že víte kde bydlím?

Tipuji tě na přistěhovalce do Prahy, který tím povýšil a je hrdý na svůj paneláček na Jižáku. (to jsou jednoduché soudy viď)

A navíc jezdím benzínem ale s ekologii to nemá nic společného.

0/0
23.9.2010 13:45

A22

Re: Benzín x nafta

nikdo kdo žije (no podle mě by stačila i jen návštěva) alespoň v městečku nad 10000 obyvatel přece nemůže napsat, že je diesel výrazně ekologičtějí, když je všude špína a smrad jen z dieselů......

0/0
23.9.2010 14:58

rafton

Re: Benzín x nafta

No to máte ale říci, že myslíte 10 let stará auta, která jsou servisovaná v garáži a tankují "naftu" tu nejlevnější v okolí, což se blíží spíše topnému oleji. A jejich majitelé se smějí lidem s novými nafťáky, že musí tankovat kvalitní naftu (dražší).

0/0
23.9.2010 15:23

A22

Re: Benzín x nafta

žádná deset  a více let stará auta nemyslím.... Myslím dieselové smradláky staré sotva pár let.....

0/0
23.9.2010 17:01

TTRX

Re: Benzín x nafta

Víš že pět největších dopravnízhc lodí vyprodukuje za rok tolik škodlivin jako všechna auta? Zabývej se něčím co má smysl...vem si transparent a mazej protestovat k moři

0/0
23.9.2010 18:04

Deleter

Re: Benzín x nafta

Lodě jezdí na mazut a nejezdí obvykle středem měst. Tudíž jsou mi jejich emise nějak u zádě.

0/0
24.9.2010 10:43

A22

Re: Benzín x nafta

co je někde uprostřed tichého oceánu mě vážně netrápí, řeším ZBYTEČNÝ smrad v našem městě.

0/0
24.9.2010 10:55

Mr_Hankee

Re: Benzín x nafta

I prd. Těch lodí je patnáct a produkujou po chemický stránce úplně jiný emise než máš v techničáku. Na ty jejich emise mají auta katalyzátor.

0/0
25.9.2010 23:22

rafton

Re: Benzín x nafta

No a to jsme neprobrali ještě staré benzíny, ty sice tak nesmrdí, někomu to dokonce voní a někdo je na tom i závislý. Ale co je zdraví škodlivější je otázkou.

0/0
23.9.2010 15:30

TTRX

Re: Benzín x nafta

Nevím co je škodlivější ale nafta rozhodně na pití hůře chutná....

0/0
23.9.2010 22:46

Highdriver

Re: Benzín x nafta

Mě je nějaká ekologie celkem ukradená, subjektivně se mi jezdí líp se zážehovým motorem.

0/0
23.9.2010 14:19

Mikesus

Re: Benzín x nafta

A spousta dalším lidem se jezdí subjektivně lépe se vznětovým.

0/0
23.9.2010 14:26

Highdriver

Re: Benzín x nafta

A spousta dalších lidí má rozum :-)

0/0
23.9.2010 14:57

Mikesus

Re: Benzín x nafta

A jak se pozná, že má člověk rozum? Že má v autě benzínový motor?

0/0
23.9.2010 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.