Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má 9 nových aut na elektřinu, sporťáky, městské trpaslíky i pickup

Elektromobily nemají v Česku zrovna ideální podmínky. Zatímco v zahraničí je podporují města a zájemci o ně dostávají různé úlevy a příspěvky, tuzemští nadšenci si musí pomoci sami. Devět prototypů poměřilo své síly a dvě nejlepší si už vydělala společně první milion korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

to

by mě zajímalo s čím by byli diskutující vlastně spokojení

0/0
26.9.2010 11:06

barbud o

Re: to

... třeba taková Š120 ...

... max. rychlost přes 130, dojezd přes 400, cena lidová ...

0/0
26.9.2010 17:23

jrozec

No tak

Ona to byla soutěž o designu. Tzn. že ty věci reálně neexistují. Ten "šnek" má být indukční ohřev s magnetem (připlácněte to z boku na hrnec a ten se má ohřát). Poháněné to má být "replaceable high density sugar crystal battery" osobně takovou baterii neznám ani jsem ji nikde neviděl nabízet.  Taky si nejsem jistý, jestli by ten ohřev vůbec fungoval. Pokud máte indukční sporák, tak potřebujete hrnce s masivním (železným?) dnem tenká boční stěna by asi nezabrala, teda pokud byste neohřívali železný piliny. Prostě hodnotil se nejspíš jen vzhled a fantazie...

0/0
25.9.2010 21:29

jrozec

Re: No tak

omlouvám se to je reakce na jiný článek, reload stránky dělá neplechu ..

0/0
25.9.2010 21:32

truthspeaker

Re: No tak

Neomlouvejte se, váš příspěvek náhodou reaguje na článek velmi výstižně.

0/0
26.9.2010 8:46

Euronymos

Tesla

Viděl bych to asi takhle .... Model S je nádherný :)

http://www.teslamotors.com/

0/0
25.9.2010 18:39

truthspeaker

Re: Tesla

Hahahaaaa. U tohodle auta mě vždycky rozesměje, že jezdí na notebookové baterie. Skoro si myslím, že je to provokace, aby kažedému došlo jaká je realita. Nebutu tady řešit úsměvnou recenzi auta TopGearem, kde jasně ukázali, jak to je s tou kombinací maximální rychlosti a dojezdu. Stačí mi, když se podívám do PowerManageru mého notebooku který používám stejně jako auto a po roce užívání vidím, že LiPol baterie má DesignCapacity 23.74 Wh a FullChargeCapacity 17.20. Paráda.

0/0
26.9.2010 9:12

Deleter

Re: Tesla

Co to máte za otřesnej notebook?

0/0
27.9.2010 8:15

luban12

Jenom pokusy a zábava.

Auto které skutečně jezdí a je používáno v běžném provozu  vlastní nejmenovaný pán v městečku Sedlec-Prčice (pochod Praha-Prčice).Je to trochu lenivější do kopce,po rovince s tím jezdí cca 70-80 km/hod. (kvůli spotřebě),akceleraci při rozjezdu to má slušnou,jediné co tomu chybí je zvuk,prakticky to není slyšet.Dojezd neznám,ale bude určitě něco přes 100 km

P.S. ten pán se tím zabývá řadu let a má to docela "vymakaný" ,cenu neznám.

0/0
25.9.2010 12:50

Clovek obycejny

Re: Jenom pokusy a zábava.

Ano, ten nejmenovaný pán už dlouho dováží elektromobily, které jsou však z roku cca 1995. Pokud by to mělo nové baterie, tak by byl dojezd cca 200 km na jedno nabití.

0/0
25.9.2010 14:18

jrozec

Re: Jenom pokusy a zábava.

Docela zajímavý je koncept city-el. Vozítko do města pro jednu osobu 50km/h dojezd +-100km. Cena bohužel 10 000euro za samotné vozítko.... Něco takového by to chtělo s tak minimálně dvojnásobnou rychlostí a cenou do 100 000 Kč,- V evropě se toho asi nedočkáme, ale třeba to protlačí číňani....

0/0
25.9.2010 17:37

jrozec

Bohužel

Elektromobilům fandím, bohužel podobné články si pamatuji už z 80tých let minulého století a výsledky to má pořád ty samé.... Mírné zlepšení nastalo díky moderním a lehčím typům baterií, které jsou ovšem strašlivě drahé..

0/0
25.9.2010 12:34

Tokamak

Tohle je docela povedené autíčko, tedy až na cenu

http://www.hybrid.cz/katalog-automobilu/tesla-roadster

0/0
25.9.2010 12:29

Euronymos

Re: Tohle je docela povedené autíčko, tedy až na cenu

Mě se teda více líbí Model SR^

0/0
25.9.2010 18:37

agent_A54

Zajímaly by mě náklady na provoz...

Třeba nějaké srovnání srovnatelného benzinového či naftového auta, kolik stojí v penězích ujet 100 Km a kolik to vyjde u elektromobilu.

0/0
25.9.2010 11:57

Tokamak

Re: Zajímaly by mě náklady na provoz...

Tuším, že běžně se dnes spotřeba elektromobilů pohybuje mezi 10 - 15 kWh na 100 km

0/0
25.9.2010 12:17

jrozec

Re: Zajímaly by mě náklady na provoz...

Jenže do spotřeby elektromobilu je třeba započítat odpis baterií (nejdražší části celého vozu) a pak se dostaneme minimálně na cenu benzínu...

0/0
25.9.2010 12:32

avatar3

Re: Zajímaly by mě náklady na provoz...

Jenže každý "benzín"  je taky z velké části elektromobil, jinak by to nejelo a i tam jsou odpisy poměrně velké.;-)

0/0
25.9.2010 14:10

jrozec

Re: Zajímaly by mě náklady na provoz...

Baterky vydrží jen určitý počet nabití, pak se musí vyměnit. Je to jako by si v autě musel každé 2-3 roky měnit motor za 150 000,-

0/0
25.9.2010 17:33

Dave lamino

to je legrace ???

Nějak jsem nepochopil podstatu této soutěže .Pokud šlo o technické řešení dojezd,výkon užitné vlastnosti tak pak by to mělo logiku .Ale z hlediska designu a přínostu z podstaty ELEKTROMOBILU je to trošku mimo .konstrukce toho co se tváří jako červené vozidlo je jak garage tuzing z počátku 90 let .U produktu tohoto provedení bych očekával vlastnosti univerzalního zasobovacího vozítka malé rozměry variabilita jak pro ,,pekaře,řemeslníky,poštu a jiné nezbytné dopravní prostřeky do měst .Jsem zvědav kde tyto zázraky budou za dva ,tři roky ....................  .Sportovní retro auto je zajímavá a snad i života schopná myšlenka jako u Tesly ...... . 

0/0
25.9.2010 11:44

ODSakEda

Re: to je legrace ???

Taky jsem nepochopil hlavně ten retro dozajn???...8-o:-/

0/0
25.9.2010 11:45

ODSakEda

Re: to je legrace ???

Dodatek: mě by spíše než jak to vypadá, zajímalo, jestli umí při brždění akumulovat tuto kinetickou energii setrvačnosti tělesa-vozidla?!!! Nebo, jak jej dobíjet na cestách - kde, jakým napětím a za kolik kaček/1h a jak rychle a nebo jestli i cestou z denního světla!

0/0
25.9.2010 11:47

ODSakEda

Re: to je legrace ???

A co v zimě?!... Jak budu topit?!:-P

0/0
25.9.2010 11:47

ErikM

Re: to je legrace ???

jsou i lepší zpusoby než topit benzínem či naftou

0/0
25.9.2010 11:50

Beldor

Re: to je legrace ???

To jako myslite elektrinou? :) ,mno potes koste.spotreba na vytapeni bude skoro stejna jako na pohon;-)

0/0
25.9.2010 14:39

DanSed

To jsme tedy průkopníci.....

Ve Švýcarech jsou městečka, kde se jinak než elektromobilem ani nesmí. I náklaďáčky a taxíky jsou elektro. Úspěšný je i projekt Alpmobil, sériově vyráběný microcar. Jde to, jen se nesmí těmto iniciativám házet klacky pod nohy v zájmu auto a benzínových lobby a výběru spotřební daně na PHM.

Já sám jsem se chtěl pustit do výroby jednomístného tříkolového microcaru dle vzoru Messerschmidtu, sice s benzínovým pohonem cca 370-600 ccm motorem (díky požadavku na delší dojezd aspoň 250 km a max. rychlost kolem 100km/h v kombinaci s cenou baterií by elektro bylo příliš drahé), ale se spotřebou stlačenou ke 3l/100km. Když postupně zjišťuji, kolik je kolem toho byrokracie, je to asi nereálné.

0/0
25.9.2010 11:30

ODSakEda

Re: To jsme tedy průkopníci.....

A jak topí takový elektromobil, v této alpské zemi!, v zimě??? Elektrickým topením???... ;-)

0/0
25.9.2010 11:44

DanSed

Re: To jsme tedy průkopníci.....

To je tak malý, že to zaprdíš a zadýcháš:-)))

0/0
25.9.2010 12:05

panzic

Re: To jsme tedy průkopníci.....

no ale to pak zas mušíš pustit ventilátor.. ;-D

0/0
26.9.2010 13:34

DanSed

Re: To jsme tedy průkopníci.....

Má to vokýnko na ruční pohon, takže manuální klimatizaci:-))

0/0
26.9.2010 16:46

Andrax

v Parizi taky

Hm hm, uplne strasne napadne podobne vozitku, kterym se muzete nechat povozit po Parizi, ceka to tam na vas u nadrazi. Asi nejake autove  bratrstvo ;-D

0/0
25.9.2010 10:46

vidocqcz

hm

To se to bude ale krásně tloustnout. Tyhle auta na krátké vzdálenosti akorát odstraní chůzi ....

0/0
25.9.2010 10:12

pisatel69

nulové emise

nulové emise elektromobilů vypadají třeba takto...

http://www.ekobydleni.eu/obrazky/uhelna-elektrarna.jpg

0/0
25.9.2010 10:05

u.boat

Re: nulové emise

No jo bude se muset postavit ještě nějaký ten Temelínek navíc, no. Ale vysvětli to zelenejm...

0/0
25.9.2010 10:44

jenda9999

Re: nulové emise

To mě vždy pobaví, když někdo straší párou z chladících věží ;-D.

0/0
25.9.2010 10:47

ODSakEda

Re: nulové emise

Z těch chladicích věží ale emitije pouze vodní pára! Podobně v zimě TV Nova natáčí, jak auta v ulicích Prahy kouří, ale ony pouze párovatí, krom "našich" Avií a Tater...

0/0
25.9.2010 11:49

Lukke-Luk

Re: nulové emise

Kdyby se elektrická energie vyráběla v jaderných elektrárnách, měl bys emise opravdu nulové.

0/0
25.9.2010 12:17

já George XVII

Re: nulové emise

jenže tu elektrárnu někdo musí postavit, radioaktivní palivo vyrobit a to všechno produkuje, světě div se, emise 8-o

0/0
26.9.2010 20:41

Lukke-Luk

Re: nulové emise

Pááááni! ;-D

0/0
27.9.2010 17:34

wrah

Re: nulové emise

Elektromobil má sám o sobě nulové emise, smrdí jen elektrárna a to a) mimo město, b) jelikož jde o vělký zdroj znečištění, tak má různé filtry a podobně. Když ekologové straší tunami popílku unikajícími komínem, tak decentně mlčí o těch statisících tunách, které filtry zachytí a které se přidávají například do cementu. A ano, pokud by byl zájem z vyšších kruhů, tak by nebyl problém zařídit podvozek se standartní sadou baterií, (klidně starých, olověných) které vystačí na řekněme 100-120 km jízdy a které na benzínce za dvě minuty vyměníte za plně nabité, zaplatíte řekněme 150 kč a jedete dále. Totéž u náklaďáku či kamionu, jen více sad baterií. A navíc by mohl Eko truck mít slevu na mýtném.. Pro cesty po čechách dojezd okolo 120 km úplně stačí, pokud bude možné vyměnit skoro všude.

0/0
25.9.2010 14:07

truthspeaker

Re: nulové emise

Že elektromobil má nulové emise prostě není pravda, zapomínáte na EM emise, jen se jimi stejně jako mnohokrát v historii předtím prostě nezabíváme.

0/0
26.9.2010 9:02

Deleter

Re: nulové emise

Jestli to EM má být elektromagnetické, tak elektromobil je bude mít podstatně menší, než zážehový motor.;-D

0/0
27.9.2010 8:18

Vlado Z

Podpora pro elektro

Pro začátek by bylo fajn, kdyby velká města podpořila půjčovny elektromobilů. Na ježdění po městě jsou tato vozítka ideální, kupovat si je ale zatím budou jen boháči a nadšenci, protože po zohlednění ceny a dojezdu elektromobil příliš efektivní není.

0/0
25.9.2010 8:09

Pšenda

Re: Podpora pro elektro

Ja si dovolim nesouhlasit. Proc by to mela podporovat mesta z nasich dani. At se predvedou rteba cerpaci stanice ze jsou vybaveny a ze se lidem vyplati k nim zajet. Nebo restaurace "pres obed si dobijete..." nebo shopping centra a multikina. Skoro vsechny zarizeni co maji vlastni parkoviste a lide tam zustavaji delsi dobu.

Jen proboha hlavne nevymyslet dalsi dotacni program, nebo to dopadne jako FVE.

0/0
25.9.2010 9:11

Pšenda

Re: Podpora pro elektro

jop nejak jsem prehledl ze jde o pujcovny.... Ja psal primarne o zrizovani dobijecich stanic. Ale v podstate to plati i o pujcovnach, I kdyz tam treba vypadnou ze hry ty restaurace. Ale zase se oteviraji dalsi moznosti. Treba prodejny aut a autobazary. Po dobu opravy a nebo na prekryti doby mezi prodejem stareho a koupi noveho vozu.

0/0
25.9.2010 9:14

u.boat

Re: Podpora pro elektro

Dotace jsou vždy problém protože se pokaždé najde skupina která na tom parazituje. V USA např. zavedli dotaci tuším paušálem 5000dolaru na pořízený elektromobil. Našlo se pár vykuků co přidělali na golfový vozík za 3000,- blinkry a pásy a homologovali ho jako auto (v USA je to snazší než u nás). No a měli čistá vejvar 2000 dolarů. Ten křáp pak ještě za pár babek prodali na golfové hřiště, kam patří...

Bez pomoci státu se to ale nerozběhne. Pomohlo by např. elektromobilům slevit parkování v ZPS, nebo podobně...

0/0
25.9.2010 10:51

CHPpas

Dobíjení pro elektromobil

Dobíjení pro elektromobil

Dobíjecí místa pro elektromobily; EV charging stations; Nabíjení pro elektromobil

www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nabíjecích_stanic

0/0
25.9.2010 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.