Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: retro romantika na stadionu

Moped Stadion znal ještě před pár lety každý malý kluk. Unikátní řazení, trubkový rám a lehkost, s jakou se pohyboval v terénu, z něj udělala legendu napříč několika generacemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

natvrdlý

je nejlepší

Na Stadionech S11 jsme byli v roce 2004 v Itálii - Bibione, Caorle (spolu s Jawetou), 2005 v Chorvatsku - Rijeka, 2006 na Slovensku, občas Rakousko, Německo, denně do práce 20+20km a tento moped se osvědčil jako spolehlivý stroj. Občas se vyměnil spojkový koš, někdy povolila rozeta, odlepilo se brzdové obložení (v Alpách je to adrenalin), vyměnilo se kladívko zapalování. Pecka na svíčce a zanesená tryska nestojí za řeč. S karburátorem z pionýra se podstatně zlepšila stoupavost stroje (řidič 95 kg + náklad 20 kg je dost znát). Pár lehkých závad se objevilo, ale při nájezdu cca 3-5000 km/rok nic závažného. Babettě bych osobně tolik nevěřil.

Stadion [>-]R^

0/0
27.9.2010 8:03

zabam

Prototyp

Jezdíval jsem v padesátým šestým roce na podzim na jednom z prototypů, ale už s budějovickým motorem, jezdilo to tehdy bez problémů přes 5 km/hod., ale i po Praze beztrestně, protože byl bez tachometru. Měl malou vadu, často chytal  zpáteční chod takže se s ním dalo i couvat. Když se to povedlo na Václavském náměstí ...

0/0
27.9.2010 0:10

Já to nebyl, já to nebil!

Proč se nevyrábí? Na cestu do práce bych ho klidně bral!

Zřejmě  enteligentní EU. Hm, tož nezbývá, než se dotázat bratrů vietnamců. Co vy na to?  Nenašel by se nějaký pod pultem?

0/0
26.9.2010 23:50

Opinion

To je boží

Jasně je v tom nostalgie, ale taky tomu vy mlaďoši za 40 let neutečete .  Měl jsem taky S11 a říkalo se tomu taky splašený trubky .  Jezdil jsem na tom asi od 15 do 18 . Kánoši většinu měli fichtly tak jsem jim nestačil a taky jsem nemohl vzít holku na nosič takže jsem jim to záviděl . Pak se nějak zanesly kanály nebo co a nejelo to tak jsem to střelil už nevím za kolik a  koupil jsem jawa 150 .

0/0
26.9.2010 22:42

ztrewq

cena?

v časoch keď mali na družstvách jednu korunu za jednu jednotku? keď tých 1500 kčs bol plat pre celkom slušne situovaného pracovníka (riadiaceho)?

0/0
26.9.2010 20:04

Henri

Stadion S22 - Schrott

Mal som tú česť vlastniť 20 rokov Stadion S22. Článok je dosť naivný a je tam cítiť nostalgia za niečim, čo sa nikdy nevráti - naše detstvo. Moje zhrnutie tohoto stroja je nasledovné:

Stadion mal jedno veľké plus - na tie roky veľmi podarený dizajn. Inak to bol stroj s veľmi nestabilnými a nebezpečnými jazdnými vlastnosťami (hlavne komfortné, ale nebezpečné predné odpruženie a vysoký posed), zlým technickým riešením motora (hlavne magnetto slúžiace ako zotrvačník) a veľkou nekvalitou výroby v továrni. Preto sa ani moc nezachovali - na rozdiel od spomínaných Pionierov. Jeho osud bol po pár rokoch výroby spečatený podobne ako JAWA 500 OHC. Skrátka slepá ulička.

0/0
26.9.2010 17:29

barbud o

Re: Stadion S22 - Schrott

... kozí dech byl přepychové dílo konstruktéra i výrobce ...

... ve srovnání třeba s Babettou ...

0/0
26.9.2010 17:44

Henri

Re: Stadion S22 - Schrott

Babetta bola úplne iná trieda. Veď je medzi nimi vo vývoji aj nejaký ten rok. Hlavne bezdotykové tyrystorové zapaľovanie bolo spoľahlivé ako u MZ. Mama vlastní dodnes Babettu 210 (tú 2-rýchlostnú za 4040 Kčs) už presne 24 rokov a stále funguje. Dvojrýchlostná Babetta doplatila na komlikovanosť preraďovania rýchlostí. Aj keď to je automat, mama sa nikdy nenaučila "prehadzovať" pomocou plynu rýchlosti a každých 5 rokov bola nutná výmena spojkových častí. A to robia takmer všetci užívatelia. Dokonca aj sýtič má 2 polohy podľa teploty okolia a motora. Preto sa jej nástupca - Korado vrátil k jednorýchlostnej konštrukcii - vzal osvedčený motor Puch a spoľahlivý moped bol na svete. Žiaľ aj Korado už skončilo - Číňania zaplavili trh lacnými skútrami a nebol odbyt. Taká je globalizácia.

0/0
27.9.2010 11:18

Baky

Re: Stadion S22 - Schrott

Obávám se, že s tím přechodem na pětistovku to bylo trochu jinak. A koneckonců těch pětikil se zachovalo rozhodně méně než S11ek.  ;-D

0/0
26.9.2010 22:57

Já to nebyl, já to nebil!

Re: Stadion S22 - Schrott

Jsem rád, že Klaus s Mečiarem nenarazili na slepou uličku !!

0/0
26.9.2010 23:05

Henri

Re: Stadion S22 - Schrott

Je smutné, keď sa aj v článku o Stadione objaví nejaký Chrobák Truhlík a mieša do nej politiku. Asi k veci nevie nič prispieť. Za mladi asi namiesto jazdy na nejakom kostitrase stláčal pred zrkadlom jebtóny :-/

0/0
27.9.2010 11:21

chrobaktruhlik

Re: Stadion S22 - Schrott

???? co to motáš ????? 8-o

0/0
27.9.2010 17:14

Baky

Re: Stadion S22 - Schrott

Klid, nemyslel tebe, je to jen takové úsloví...:-)

0/0
27.9.2010 19:38

cipisek32

Unikátní na tehdejší dobu bylo hlavně jeho řazení

Jenže řazení otočnou spojkou se používalo už před válkou na Čechii :-)

0/0
26.9.2010 17:07

Baky

Re: Unikátní na tehdejší dobu bylo hlavně jeho řazení

A na všech tehdejších mopedech na západ od Plzně...

0/0
26.9.2010 22:58

Baky

Čs. Harley

Stadion je drahoušek. A řekl bych, že čím dál víc oblíbený. Jsou kluby, dálkové jízdy a srazy, jsou závody, jezdí se i spešl pohár... O webech nemluvě. I na sociální síti Facebook má S11 své zastoupení:

Cit.: "To co byl pro USA Harley Davidson, je pro nás Stadion. Stránka pro majitele a příznivce československých mopedů Stadion S11."

http://www.facebook.com/pages/Stadion-S11-moped-made-in-Czechoslovakia/117763624914842

0/0
26.9.2010 16:36

sun797

Re: Čs. Harley

Přesně tak, třeba tady - http://motodebils.cz/clenove.php ;-)

0/0
26.9.2010 22:00

Baky

Re: Čs. Harley

Známe, známe... Populární moudro: Kolik mopů máš, tolikrát jsi člověkem. ;-D

0/0
26.9.2010 23:01

dardav

Re: Čs. Harley

tak pozdravuj Cínu s Droběnou (Silverkou),pěkná sbírka mopůR^R^

0/0
19.10.2010 13:03

Socca

klasika

Jo S11 mam doma, krásnej stroj, S22 (ten vic krytovany a odpruzenou zadni napravou) uz se mi tolik nelibi, tohle je poradnej harley :D

0/0
26.9.2010 14:55

habr

"Kozí dech"-

kolik lidí tenkrát po něm toužilo. Jak se na něj nechaly balit i holky. To dneska nikod z mladých nepochopí.

0/0
26.9.2010 13:30

Baky

Re: "Kozí dech"-

Ale chápe, chápe!

Např. mně ještě není ani pětapadesát a chápu to docela dobře...

0/0
26.9.2010 16:30

chrobaktruhlik

Re: "Kozí dech"-

mně se lépe balí baby na Ferrari ... ;-)

0/0
26.9.2010 22:04

Baky

Re: "Kozí dech"-

Buď kecáš, anebo jsi nikdy Staďáka nezkoušel... Prej Fe - ráááá - ry, pche! ;-)

0/0
26.9.2010 23:04

chrobaktruhlik

Re: "Kozí dech"-

ja jsem skoušel i splašenou krávu a před zabijačkou na dvoře čuníka,  Stadion i kozí dech taky ale Ferrari jako babolep je fakt nejlepší ...

0/0
27.9.2010 17:11

Baky

Re: "Kozí dech"-

R^R^R^R^

0/0
27.9.2010 19:39

Rupert von Krazmar

pěknej stroj-na svou dobu.....

ale ty ,,úpravy,, ;-(

0/0
26.9.2010 7:28

churchill1

Děs

S takovým paskvilem bych se neodvážil vyjet ani polní cestou za ves, natož abych jej ještě prezentoval na netu!

0/0
26.9.2010 1:41

starej_vul

Re: Děs

Já bych ho bral. Nevíš o čem luvíš . A rovněž bych bral kapotovanou Jawa 175 ccm ...

0/0
26.9.2010 5:13

jogstr

Re: Děs

Taky musíš umět jezdit! ;-D

0/0
26.9.2010 8:06

archivář

Re: Děs

S tímto prskoletem se dalo ujet 100-vky km bez závady na jediný zátah. Dříve bývaly party kluků, kteří na nich projížděli ČSSRepublikou "křížem-krážem" :-) Mám S11-tku z r.1957, dodnes umí max.kolem 50-tky(pravda - troufnu si to jen na pár 10-tek vteřin 8-o , cestovní tak 35 km/h, ale trvale. Téměř každé stoupání vytáhne na 2-ku :-P (pokud to není extrém - ale to už snad ani běžná silnice není). Spotřeba kolem 1 l/100km. Motor chytne na 1/4 otočení šlapek R^ => pokračování

0/0
26.9.2010 9:21

větrník, pán prdů II

Re: Děs

Zvěřino, my víme žes nepřijel do prahy na babetě.

0/0
26.9.2010 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.