- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na Stadionech S11 jsme byli v roce 2004 v Itálii - Bibione, Caorle (spolu s Jawetou), 2005 v Chorvatsku - Rijeka, 2006 na Slovensku, občas Rakousko, Německo, denně do práce 20+20km a tento moped se osvědčil jako spolehlivý stroj. Občas se vyměnil spojkový koš, někdy povolila rozeta, odlepilo se brzdové obložení (v Alpách je to adrenalin), vyměnilo se kladívko zapalování. Pecka na svíčce a zanesená tryska nestojí za řeč. S karburátorem z pionýra se podstatně zlepšila stoupavost stroje (řidič 95 kg + náklad 20 kg je dost znát). Pár lehkých závad se objevilo, ale při nájezdu cca 3-5000 km/rok nic závažného. Babettě bych osobně tolik nevěřil.
Stadion
Jezdíval jsem v padesátým šestým roce na podzim na jednom z prototypů, ale už s budějovickým motorem, jezdilo to tehdy bez problémů přes 5 km/hod., ale i po Praze beztrestně, protože byl bez tachometru. Měl malou vadu, často chytal zpáteční chod takže se s ním dalo i couvat. Když se to povedlo na Václavském náměstí ...
Zřejmě enteligentní EU. Hm, tož nezbývá, než se dotázat bratrů vietnamců. Co vy na to? Nenašel by se nějaký pod pultem
Jasně je v tom nostalgie, ale taky tomu vy mlaďoši za 40 let neutečete . Měl jsem taky S11 a říkalo se tomu taky splašený trubky . Jezdil jsem na tom asi od 15 do 18 . Kánoši většinu měli fichtly tak jsem jim nestačil a taky jsem nemohl vzít holku na nosič takže jsem jim to záviděl . Pak se nějak zanesly kanály nebo co a nejelo to tak jsem to střelil už nevím za kolik a koupil jsem jawa 150 .
v časoch keď mali na družstvách jednu korunu za jednu jednotku? keď tých 1500 kčs bol plat pre celkom slušne situovaného pracovníka (riadiaceho)?
Mal som tú česť vlastniť 20 rokov Stadion S22. Článok je dosť naivný a je tam cítiť nostalgia za niečim, čo sa nikdy nevráti - naše detstvo. Moje zhrnutie tohoto stroja je nasledovné:
Stadion mal jedno veľké plus - na tie roky veľmi podarený dizajn. Inak to bol stroj s veľmi nestabilnými a nebezpečnými jazdnými vlastnosťami (hlavne komfortné, ale nebezpečné predné odpruženie a vysoký posed), zlým technickým riešením motora (hlavne magnetto slúžiace ako zotrvačník) a veľkou nekvalitou výroby v továrni. Preto sa ani moc nezachovali - na rozdiel od spomínaných Pionierov. Jeho osud bol po pár rokoch výroby spečatený podobne ako JAWA 500 OHC. Skrátka slepá ulička.
... kozí dech byl přepychové dílo konstruktéra i výrobce ...
... ve srovnání třeba s Babettou ...
Jenže řazení otočnou spojkou se používalo už před válkou na Čechii
A na všech tehdejších mopedech na západ od Plzně...
Stadion je drahoušek. A řekl bych, že čím dál víc oblíbený. Jsou kluby, dálkové jízdy a srazy, jsou závody, jezdí se i spešl pohár... O webech nemluvě. I na sociální síti Facebook má S11 své zastoupení:
Cit.: "To co byl pro USA Harley Davidson, je pro nás Stadion. Stránka pro majitele a příznivce československých mopedů Stadion S11."
http://www.facebook.com/pages/Stadion-S11-moped-made-in-Czechoslovakia/117763624914842
Přesně tak, třeba tady - http://motodebils.cz/clenove.php
Jo S11 mam doma, krásnej stroj, S22 (ten vic krytovany a odpruzenou zadni napravou) uz se mi tolik nelibi, tohle je poradnej harley :D
kolik lidí tenkrát po něm toužilo. Jak se na něj nechaly balit i holky. To dneska nikod z mladých nepochopí.