Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Můžete jezdit za polovinu. Přestavby na plyn nabízejí rovnou automobilky

Levné ježdění na propan-butan znají čeští motoristé už dlouhé roky. Od přestaveb favoritů na LPG se hodně změnilo. Auta na plyn dnes nabízí hned několik značek. Nově je za zajímavou cenu k mání pro fiaty. Plynové čerpačky jsou na každém rohu, nevýhodou je zakázaný vjezd do podzemních garáží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

doktor22

lpg

No nevím, většinou auto i z výroby je dražší než čistý benzín, dodělávat to je cena úplně někde jinde, spíše bych volil předělat auto na ethanol85.

Jen investice do jiných svíček, a nějaká elektronická věc k řídicí jednotce, a leji do jedné nadrže benzín nebo ethanol.

Toť můj názor, který samozřejmě může kdokoliv rozporovat.

0/0
1.10.2010 20:32

1000mb

Re: lpg

má to něco do sebe,problém je s hustotou čerpaček,který E85 nabízej.Stejně jako CNG,v ČR jich je tak 10-15

0/0
1.10.2010 21:03

doktor22

Re: lpg

lpg také v počátku bylo pomálo a dnes je tojiž standard.

0/0
1.10.2010 22:35

prognostique

Nejlevnější jízda je samozřejmě na LTO

respektive na červeno obarvenou naftu od Bavoráků za 15 Kč/litr. Navíc v zimě nezamrzá, tak jako ta naše, nezanechává usazeniny ve střikách a naftovej filtr je čistej jako panna a ne zalepenej lepidlem z našich sazí za 3 pětky ;-D

0/0
1.10.2010 8:06

Andrax

Re: Nejlevnější jízda je samozřejmě na LTO

Nevim jak vy, ale kdyz jezdim bavoraka, tak rozhodne ne kvuli setreni na necem. Jestli chcete na aute setrit, obratte se radsi na jine autohausy ;-)

Mimochodem LTO kvuli vasi zmince o "cervene"  ma i neco spolecneho s topnou sezonou? Nebo je to jina zkratka? ;-D

0/0
1.10.2010 11:20

Andrax

za polovinu ne

Jeste neco. Pokud auto jezdi treba za 4,5l/100km na benzin, tak na plyn nejezdi take za 4,5l, to v zadnem pripade. Plynu bere zhruba o polovicku vic +/- neco.

Takze: 4,5l/100km=benzin

ale za 7,2l/100 km=plyn

0/0
30.9.2010 17:44

Petosh

Re: za polovinu ne

Jeste tu o Smolickovi. ;-D

Spotreba u plynu je o cca 10, maximalne 20% vyssi, nez u benzinu. Kdo ma tento pomer horsi, mel by si zajet na serizeni.

0/0
1.10.2010 7:19

Andrax

Re: za polovinu ne

Patrne jste auto na GPL nejezdil. Zminka byla o funglnovem aute na oba pohony (benzin+GPL) primo z fabriky. Vsechno 100% serizeno. Tedy nic predelaneho dodatecne. Proste plynu berou vic nez benzinu a dokonce to i stoji v servisni knizce, vite o tom predem, takze nemate prekvapeni a muzete serizovat jak chcete, nic s tim neudelate.

0/0
1.10.2010 10:07

1000mb

Re: za polovinu ne

Uf,tak to je blud všech bludů v této diskuzi.Mám 2.0 l motor ve Fordu Mondeo,r.v. 2004.zabudováno LPG se sekvenčním svtřikováním od f.Tartarini.Čistě po městě jsem s benzínem jezdil za 9,9-10l.Na plyn jezdím za 10,6l,tzn. 6%.Dálka(Chorvatsko) jsem jel na plyn 8/100.Na rakouský dálnici jsem musel jet cca 120km na benzín,protože jsem neměl kde natankovat plyn.Spotřeba 7,5l.Tzn. rozdíl něco málo přes 6%.Takže co tady píšete,by mohlo platit jedině tak pro starý karburátorový auto se starým LPG systémem se směšovačem.

0/0
1.10.2010 13:03

Deleter

Re: za polovinu ne

Jenže LPG má nižší výhřevnost a nižší hustotu, takže spíš jezdíte s lehčí nohou protože jinak je to prostě nesmysl. :-)

0/0
1.10.2010 14:08

1000mb

Re: za polovinu ne

Možná jezdím podvědomě s lehčí nohou,ale chtěl jsem jen říci,že +50% spotřeba na LPG je blbost

0/0
1.10.2010 21:10

Deleter

Re: za polovinu ne

To asi jo. A je třeba dopočítat i kolik to bere benzínu.

0/0
20.10.2010 7:39

Jolika

Re: za polovinu ne

Ha, Forda. A uz je mu minimalne 6 let, jak ctu  Udelal jste blbost, ale ja vas chapu. My ji totiz udelali taky. Zral jako tank, uz pred nakupem nas vsichni upozornovali, ze zere vic nez je zdravo a hlavne vic,  nez je psano. Neverili jsme. Bylo to pravda. Mysleli jsme, ze mame smulu a je to zrovinka blbej kus. Obstarali jsme dalsiho. Zral primo nezrizene a nepomohlo zadne serizovani. A s vekem cim dal vic a nezahli jsme s nim. Presedlali jme na znacky jinyce zemi a bezva. Forda uz nikdy.

Jestlize je tomu vasemu uz vic jak 6 let, tak se pripravte na nejhorsi, bude mit mnohem hladovejsi tu nadrz, ktera neni na plyn.

0/0
1.10.2010 15:05

1000mb

Re: za polovinu ne

Neříkám,že Ford je bůhvíco,ale měl jsem už předtím Mondeo 2.o l kombi r.v.1995.žral tak o 2 litry na 100 víc,než to novější,ale když šlo po 6 letech z domu,měl za sebou 14 roků provozu a 350.000 km.Takže já jsem celkem spokojenej.Holt  to chce mít šťastnou ruku při kupu ojetiny a pak taky auto vydrží tak,jak se k němu majitel chová(neberte to osobně:-))

0/0
1.10.2010 21:08

AMCPP

Re: za polovinu ne

Hm, s 3 roky starým Focusem 1.8 jezdím za 6.8 l, asi dělám někde chybu...

0/0
2.10.2010 19:50

Andrax

Re: nezatracujte se

Patrne jste teprve na zacatku srovnavani ruznych fabrikatu, takze prozatim chybu nedelate.

Koneckoncu ani tady netvrdite, ze byste neco srovnaval. Kouknete aspon do tabulek. Zere vam moc.

0/0
3.10.2010 10:26

Xladi

Re: za polovinu ne

Je myšleno za polovinu nákladů a to se splňuje a nevím kdo by přestavoval auto co jezdí za 4,5l, to myslíte jedno z Kolínských aut ne? Tam je taková spotřeba avizována a nechápu lidi co si tento prskolet pořídí s HDI motorem, kde je vyšší obsah i pojistka a spotřeba je udávána tuším na 4,2l takže za úsporu 0,3l zaplatím o 50000 více a platím dražší povinné ručení ;-D

0/0
1.10.2010 7:49

Jolika

Re: za polovinu ne

Myslim, ze neni mysleno zadne auto vyrabene v Ostblocku.

Asi je na case ziskat informace jinde nez v Koline nad Labem.

http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html

0/0
1.10.2010 9:42

Jolika

Re: za polovinu ne-jina tabulka

http://www.spritkostenrechner.de/sparsame-autos

0/0
1.10.2010 9:46

1000mb

Re: za polovinu ne-jina tabulka

Tyhle tabulkový hodnoty jsou úplně k ničemu,jedině si s nimi vytřít.Realita je někde úplně jinde

0/0
1.10.2010 13:46

Andrax

Re: za polovinu ne

Nam o dan neslo. Bylo to auto privatni a nikoliv podnikove. Privatni auta uz nekolik let dan  z motorovych vozidel neplati (pozor, nemluvim o Cesku). Pouze podnikova auta plati rocne dan.

Pojistka se plati pouze podle poctu koni, ostatni je fuk.

0/0
1.10.2010 10:13

Iwan

A ještě něco.

Nesmíte do podzemních garáží, ale nikdo si toho nevšímá a nesmíte taky na trajekty. Tam se to dá ale předem, celkem spolehlivě, domluvit. Nechají vás třeba venku, nebo strčí stranou, nebo je jim to jedno. Do tunelů můžete. Říkají, že v CZ se jestě nestal žádný malér s profesionálně "udělaným" plynem. A kolik bylo s benzínem ví každej...

0/0
30.9.2010 16:01

Andrax

Re: A ještě-bl*ost na entou

8-o Proboha! Ktera pani spravcova ve ktere zemi tohleto zase povidala?

Jezdili jsme ho 4 roky a smeli jsme vsude vsechno.

Domnivam se, ze by bylo i protizakonne neco takoveho zakazovat, ze by na to napred musel byt nejaky zakon, ktery by vam pri prodeji museli predlozit k podpisu. Pri nakupu nedostavate k podpisu nic takoveho, mate stejna prava jako ostatni auta na jine pohony, nemate zadna omezeni.

Neverte drbum.

0/0
30.9.2010 16:54

Iwan

Re: A ještě-bl*ost na entou

Říkala to správcová v téhle zemi a napsala a vydala to formou vyhlášky. Pardon - pro negramotné formou drbů.

V §19 vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 341/2002 ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích 

V § 30 odst. 8) vyhlášky Ministerstva vnitra č. 23/2008 ze dne 29. ledna 2008 (platnost od 1.7.2008) o technických podmínkách užívání stavby.

A co se týká trajektu, tak to si vyhledejte sám. Nebo vyhledejte správcovou v přístavu. Ta toho určitě bude vědět více jak VY. ;-D;-D;-D

0/0
30.9.2010 23:55

Andrax

Re: A ještě-bl*ost na entou

Pisete "správcová v téhle zemi" a myslite tim Ceskou Republiku? Pak vam dekuji za informaci a presne zneni zakonu. Proverim jenom pro zajimavost. Auto na GPL uz ted nemame z jinych duvodu. Zeme za Plzni proverene mam. Hlavne v praxi.

Pokud zminovane vyhlasky obsahuji prikazy a zakazy o kterych se zminujete, hrozne se divim, ze jsou auta na plyn v teto zemi vubec jeste aktualni.

Podle toho jak to pisete, mohou se  tato auta pohybovat pouze po normalnich silnicich a PROZATIM JESTE smi projizdet dokonce i tunely. Otresne.

Navic - kdyby napriklad zakaz vjizdeni do tunelu mel nekdy platit v Cele EU, co by si pocaly alpske zeme, kde mate tunely na kazdem kroku?

0/0
1.10.2010 10:01

Iwan

Re: A ještě-bl*ost na entou

To:  Andrax  Ty "tunely" jsem tam přidal já a myslel jsem to ironicky. Omlouvám se.Jen pro informaci a bez ironie. Uvazuje se u tom, že omezení vjezdu bude zmírněno ne-li odvoláno.Ono to nebylo zas tak omezující.Do garage vás nikdo nekontroloval,i když tam značka zákazu byla a uzavrený trajekt jsem u nás (CZ) ještě neviděl.

0/0
1.10.2010 10:42

Andrax

Re: A ještě-bl*ost na entou

;-D aha, ironicky. Ale sezrat se to dalo. Fungujici mozek uz tocil dal a videl jednak kontrolory pred tunelem, jak rika vy muzete a vy zpatky, jezdite na plyn a pak situaci za tunelem, jak tam stoji ti co nam pomahaji a chrani nas a pozaduji v teto situaci pokutu za neopravneny prujezd tunelem ..... proste bozi dopusteni, strudl aut nekolik desitek kilometru 8-o kvuli jednomu co se tunelem procpal s autem na plyn, bezva, ne?

0/0
1.10.2010 11:15

Xladi

Re: A ještě něco.

Jak píšou v článku LPG nádrž má vyskou míru bezpečnosti, při proražení hadičky se nádrž uzavře a musí tuším jednou ročne něbo po 20000km na revizi to nádrž na kapalné pohonné hmoty nikdo neřeší ani nekontroluje po celou dobu životnosti vozu.

0/0
1.10.2010 7:51

Andrax

Re: A ještě něco.

Ano, bezpecnost je mnohem vetsi nez treba u aut benzinovych, to mate pravdu. Navic plyn je v nadrzi pod tlakem, nemuzete ji jen tak otevrit jako treba nadrz dieslovou nebo benzinovou, cepuje se specialne aby nic neuteklo. Docela blby je to cepovani a nasazovani "hubicky".  Primo porod. 

No a navic vam nikdo nadrz nevykrade, kdyby se mu ji podarilo otevrit, vsechno je hned v lufte. ;-D

0/0
1.10.2010 10:18

Iwan

Za 1/2 - těžko.

Jezdím na LPG už několik let a neměnil bych. Ale tvrzení, že za polovic je nepravda. Nikdo, koho znám, nejezdí za polovic! I když litr plynu může stát polovinu ceny litru benzínu, je spotřrba o 10 - 15% vetší. Dále je potřeba počítat vícenáklady na roční revize a emise LPG-benzin a pod. Každých 10 let musí být nová nádrž a její příslušenství. Pořizovací cena také není malá,15 - 35 tis. Takže - titulek je zavádějící. Vše o plynu a kdy se vám to vyplatí je možno najít na internetu a dobře seřízený mototor na LPG nekouří, právě naopak.

0/0
30.9.2010 15:54

AAA2

Re: Za 1/2 - těžko.

Nadrz ti dneska vymeni za nejakych 5 tisic. 35 stoji cela prestavba (s pouzitim nejake lepsi znacky). Revize je otazka par stokorun a emise LPG - benzin vyjdou stejne draho jako emise u nafty....

0/0
30.9.2010 16:54

stefi_ul

Prestavba x Uspora

Jeste by se melo taky napsat, kolik usetrim, kdyz si auto koupim s LPG (rozdil proti samotnemu benzinu), nebo necham prestavet, proti tomu, kolik projedu jen na benzinu.

Asi by mel nekdo napsat, ze pokud mam auto a najedu nekde kolem 10k km za rok, tak asi nebudu nutne potrebovat k uspore LPGcko. Kdyz ale nalita treba 100k a vic, uz to asi bude znat.

Zna nekdo z vas pomer kdy se to vyplati a kdy to nema cenu?? Pri 30kc za benzin a skoro 20kc za LPG to je pri spotrebe nekde kolem 7l/100 70kc. TJ 700kc na 1000, 7000 na 10k, 70k na 100k km...

Chtelo by to ale presnejsi cisla. Nehlede na to,ze s tim nejde do podzemek a jako na potvoru treba u nas v UL uz neni JEDINY PARKOVISTE na povrchu. Pokud nekdo potrebuje na urady, musi jet MHD, coz treba vozickar resi dost obtizne.

0/0
30.9.2010 14:13

stary_chachar

Re: Prestavba x Uspora

 20Kc za LPG??si delate srandu ? vcera jsem tankoval za 13,50Kc a neni to zadna vyjimecna pumpa, v okoli jsou ceny temer stejne ... za ty 4 roky co na LPG jezdim pamatuju nejvyssi cenu nekde kolem 16,70 a to trvalo tak maximalne 2 mesice ...

0/0
1.10.2010 7:25

Vašek Koníček

Re: Prestavba x Uspora

Jednoduchý výpočet. Máš dvě lineární rovnice a ty položíš sobě rovny. Vyjde ti průsečík, neboli počet km, kdy se počáteční náklady na pořízení LPG vyrovnají provozním nákladům při ježdění na benzín. V mém konkrétním případě (Impreza se spotřebou okolo 10l/100km) to bylo někde okolo 22.000 km.

0/0
1.10.2010 10:43

bron-yr-aur

hloupý dotaz?

Jak smrdí výfukové plyny auta s LPG? Je ten zápach jiný než u benzínu? Resp. když budu stát za autem na plyn, poznám podle čichu, že spaluje LPG a ne benzín? Dík za odpověď.

0/0
30.9.2010 14:03

AAA2

Re: hloupý dotaz?

ano

0/0
30.9.2010 14:16

dci

Re: hloupý dotaz?

Jezdí nám ve městě zelenej LPG žigulík, nikdo nechce jezdit těsně za ním, protože smrdí jak starej rozbitej propanbutanovej sporák. Jak je to u nových aut, to by mě zajímalo taky.

0/0
30.9.2010 14:56

Andrax

Re: hloupý dotaz?

Nove nesmrdi vubec. Ani trochu. Ale asi prijde na to, na jaky plyn to auto jezdi. Nas jezdil na GPL.

0/0
30.9.2010 15:03

Iwan

Re: hloupý dotaz?

L P G !!

0/0
30.9.2010 15:38

Andrax

Re: hloupý dotaz?

;-D Iwanku, my ale jezdili vetsinu casu na GPL, ale je mi jasne, ze nekde jinde  je to LPG.

Ale vasi bdelost uznavam ;-)

0/0
1.10.2010 10:43

pletiplot

Re: hloupý dotaz?

To spíš vypadá, že mu někde utíká plyn, nebo do toho tankuje nějakej neoficiální levnější sajrajt. Jednoho dne uvidíš ten žigulík v plamenech.

0/0
1.10.2010 9:01

Andrax

Re: hloupý dotaz?

Plyn z nadrze neutika, je v ni pod tlakem. Kdyz tak by utek vsechen najednou a auto by zastavilo.

0/0
1.10.2010 10:47

Petosh

Re: hloupý dotaz?

U stareho vraku s karburatorem to poznas. U normalniho auta ne.

0/0
1.10.2010 7:21

Jiřik

Re: hloupý dotaz?

Když jsem si u svého karburátorového favorita čichl k výfuku, zdálo se mi to nemlich stejné jako když se nakloním nad plynový sporák. Je to totiž prakticky stejné palivo - čistá uhlovodíková směs bez jakýchkoliv dalších složek.

0/0
1.10.2010 7:45

mcsoap

Ne

Už jsem pár explozí viděl, viděl jsem i jak dopadla posádka a plyn do auta nechci. Pokud si ale dobře vzpomínám, s dieselem to bylo to samé - jezděte za polovinu, je to super. No, tak máte všichni diesel, o prd levnější než benzín. A že ta přestavba je sakra drahá věc.

0/0
30.9.2010 9:14

dracekvo

Re: Ne

1. přestavba je drahá. Ale pro člověka co hodně jezdí to není problém, protože se mu to za chvíli zaplatí. Pokud se vám to nevrátí ani za 2 roky, tak pomalu ani nemá cenu uvažovat o pořízení dieselu :)

2. vyděl jste přímo expolodovat auto na LPG? To by mě docela zajímalo. LPG je totiž bezpečnější. Při nehodě se nikdy nestane, že by LPG natelko na svody a vzňalo se, tak jak to dělá benzín. Pak tam je ještě bezpečnostní ventil, který přívod při přerušení potrubí uzavře.  Naopak při požáru ten ventil jednou za čas odpustí tlak, aby nedošlo k explozi. K explozi nádrže dojde. Ale cca tak po 10 min v hohni. To už posádce bude tak nějak jedno.

0/0
30.9.2010 10:34

tronne

Re: Ne

Plynu sice nevěřím, ale nafty se musím zastat. Jezdím fabií 1.4TDi a dostanu se většinou na průměrku 4,5 l, když jedu čistě dálnici na čas tak na 4,9 což mi přijde pořád slušné.

0/0
30.9.2010 12:11

Andrax

Re: Ne

Sahnu vam do svedomi. Vybuchle plynove auto uz jste videl?

....

....

Z jineho soudku. Vsechno je otazka penez = =penize-kapital-kapitalizmus

Az si vetsina obyvatel poridi auta na plyn, tak se plyn proste zdrazi, aby statni kasa o nic neprisla a bude.

0/0
1.10.2010 10:54

danny47

LPG není jediný plyn...

Škoda, že autorům jaksi uniklo - když už píší o ježdění na PLYN - že existuje i další varianta - zkapalněný zemní plyn (zkratka CNG - Compressed Natural Gas)

0/0
30.9.2010 8:08

AAA2

Re: LPG není jediný plyn...

Compressed je zkapalneny? Zajimave...

0/0
30.9.2010 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.