Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Razdvatrojka žije. Vyrábí se už 42 let a je vyprodaná

Dost možná vás vezla z porodnice a říkalo se, že vás poveze i na hřbitov, "dvanáctsettrojka". Dodnes tohle auto žije a vyrábí se. Je to nejdéle vyráběná škodovka vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Neumětel

A už dořešili tu ruční brzdu?

Klasická závada většiny těchto aut.

0/0
13.10.2010 8:10

majkl1

123?

Tolik alespoň říká nadpis. V textu je to již správně -1203. Tedy razdvanulatři. Snažme se být korektní i v maličkostech.

0/0
12.10.2010 17:37

Nobleman

Re: 123?

Blbe korektní... Takhle se jí fakt říkalo.

0/0
12.10.2010 23:30

Neumětel

Re: 123?

U nás je jí VŽDY říkalo dvanáctsettrojka.

0/0
13.10.2010 8:09

lobsterman

1203 video

co dokaze 1203)))) http://www.youtube.com/watch?v=5c4AZKVnzM0

0/0
11.10.2010 12:57

Lessfax

pěkný článek

R^

0/0
10.10.2010 16:18

aaida

Re: pěkný článek

ano

0/0
10.10.2010 19:55

purplepickle

1203 ;)

Problem pro nas byl v tom ze to nechtelo v zime rano startovat, a taky jednou to  nezabrzdilo-pedal sel az na podlahu, no a tak to auto prede mnou melo maly problem. Nastesti to bylo na krizovatce tak nic hrozneho.

0/0
8.10.2010 9:39

bk89322

Re: 1203 ;)

Tohle mi delala hundredka taky ;-)

0/0
9.10.2010 18:40

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Vzpomínám jak nás jako špunty

správec naložil do kufru a jeli jsme na venkovní match R^

Zdravím pana Zahálku [>-]

0/0
8.10.2010 0:53

ulkik

na 1203 si nemuzu stezovat

1203 jsem take jezdil, meli jse ho jako rodinne auto, ale je to davno. Nemuzu si na nej stezovat, jezdilo dobre v lete i v zime. Akorat jsem nikdy nepochopil ten tenoucky volant, ten mi nikdy nesedl do ruky.

0/0
7.10.2010 20:48

pteryx

hm

Š1203 byl zastaralý design už v době kdy se začala vyrábět, příšerné jízdní vlastnosti. Na druhou stranu, na odvezení babičky z nemocnice domů může být něco podobného skutečně mnohem vhodnější než nějaká současná superdodávka, co má tak příšerně drahé odpisy a provoz. Takže babky chodí z nemocnice o holích, to je ten dnešní dravý kapitalismus ...

0/0
7.10.2010 14:14

Svent

Re: hm

mas paru vo tom co jsou vodpisy ty vodborniku??

0/0
7.10.2010 20:26

sincos

Zážitek

Na začátku devadesátých let jsem s touhle věcí jezdil na brigádě u Jednoty F. - Místek, bylo to rozvážení do prodejen místo jejich řidiček na dovolených. Měl jsem čerstvý řidičák na osobák a prázdniny, z Ostravy jsem se "přestěhoval" na chatu do Beskyd a jezdil vlakem do práce. Romantika a taky prima trénink s autem. Kouzelné bylo řazení, pro začátečníka docela šílené. Jako vařecha v medu. Jednou něco upadlo v převodovce a ve všech polohách byla zpátečka, takže jsem couval přes půl F. M. do garáží. Dneska by to absolutně nebylo možné. Ovšem hezky se na to vzpomíná, tehdy jsem za 14 dní vystřídal 3 "dvanáctsettrojky," každá byla absolutně jiná... 

0/0
7.10.2010 0:42

wrah

Re: Zážitek

Jezdil jsem s Barkasem. Jak moc se toto liší? A hlavně, jak draho by vyšlo zařídit půl starší kastle a zastavět do toho nějaký držák motor? Třeba starý Mercedes 115K na benzín, nebo Ford TD s podobným výkonem? Dala by se takto sestavit dodávka s rozumnou životností, s cenou do řekněme 150 tisíc kč? Potřebuji deně najet asi 150-200 km, ale naprosto spolehlivě.. Dacia Logan van je sice relativně levná, ale ani u nové bych nečekal tu spolehlivost, navíc 1203 by měla jako valník pojmout 4* víc lehkého zboží za podobné spotřeby. (a jen o něco nižší maximální rychlosti. Při cestě k zákazníkům 60-70 km opravdu nejde o to, jestli vůz pojede na dálnici 130 nebo 90 km/jh. Jen o cenu, spolehlivost a záruku.

0/0
8.10.2010 23:15

FoDa

Hmm..

řečeno slovy klasika Járy Cimrmana:  A kolik jste prodal těch dvanáctsettrojek ?  Tisíc ? Uberte !  Sto ? Uberte !  Deset ? Ano. Panečku tak tomu říkám obchod !

P.S. Tři sta litrů za tento krám vyznačující se špatnou stabilitou a slabým  motorem (dokonce ne novým, ale jen generálkovaným) je opravdu síla.

0/0
6.10.2010 23:27

adviser

Re: Hmm..

To bude asi tím, že nemáš ponětí, co vlastně hodnotíš. Hádám ročník 85 a méně.

0/0
8.10.2010 17:40

kawajouda

Re: Hmm..

spíš "a více..."[>-]

0/0
13.10.2010 8:38

antonio222

když jsem pročetl tu diskuzi

tak on to někdo střízlivý za 300k fakt koupí?;-D;-D;-DR^R^

0/0
6.10.2010 22:39

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: když jsem pročetl tu diskuzi

taky pravda, cena  extrémně přepálená. Já bych viděl cenu tak - 60 - 80 tisíc.

0/0
6.10.2010 22:43

fsp

Re: když jsem pročetl tu diskuzi

retro, veterán,....jako normální užitkové vozidlo rozhodně ne, to se neboj :)

0/0
6.10.2010 22:52

roba21

Neuvěřitelné

Nějak nechápu, kdo to za ty peníze koupí? U ty repasované kusy za 100 tisíc jsou moc... tohle auto nebylo dobré ani v době svého vzniku, natož dnes.

0/0
6.10.2010 22:30

paja93

my měli doma postupně 4 kousky

0/0
6.10.2010 22:25

Zubcasu

...

Jezdil jsem s tímhle klenotem jako student na brigade. Celkem adrenalinovej sport. :-)

0/0
6.10.2010 22:13

pseudopravice

Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

Např. výměnu převodovky, seřízení řazení, seřízení spojky, výměnu spojkového válce, výměnu startéru atd. na to člověk nemusel být vyučený ani automechanikem, jen stačilo znát  základy.;-)

0/0
6.10.2010 21:59

Hroznej_puberťák

Re: Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

To u řady aut stačí i dneska, jen jsou místo šestihranných hlav šroubů torxy :-P

0/0
6.10.2010 22:06

pseudopravice

Re: Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

Ale seřízení spojky dělá  jinak.

0/0
6.10.2010 22:10

Hroznej_puberťák

Re: Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

To jo, ta má dneska skoro vždycky samostav...

0/0
6.10.2010 22:11

fsp

Re: Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

no nevím, dneska je všechno dělané modulově (vyndat, vyhodit, vyměnit za nové) a bez SW diagnostiky ani kolikrát nezjistíš, co je vlastně rozbité. O tom, že některé ND se mimo servis vůbec nedají koupit ani nemluvě.

0/0
6.10.2010 22:55

Hroznej_puberťák

Re: Neuvěřitelně jednoduché auto na opravu.

Mechanika je furt jen povolování a utahování šroubů :-P a na auta, kterýma se zabývám, neexistuje nic, co by nešlo koupit, spíš je to otázka ceny, která je u některých věcí nesmyslná a řeší se spíš z vraků. S katalogy a servisní dokumentací je díky aktuálnímu stavu tzv. blokové vyjímky taky situace lepší než před lety a diagnostika na spoustu věcí se dá sehnat v čínských kopiích na ebayi, vč. nadstavbových věcí, které orig. diagnostiky neuměj. Je to spíš o tom, jestli se tomu někdo vůbec chce věnovat, ale když jo, tak možnosti jsou - a velké plus jsou popisy na netu, co se daj snadno dohledat, to kdysi taky moc nebylo. Jo, je na to potřeba víc umět, pokud člověk nechce dělat jen mechaniku, ale i to ostatní, s tím souhlasím.

0/0
6.10.2010 23:05

pseudopravice

+

0/0
6.10.2010 21:49

mardah

video

http://www.youtube.com/watch?v=A0zuBzr1Zjw

0/0
6.10.2010 21:40

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: video

Rv

0/0
6.10.2010 22:01

RAT

Re: video

R^

0/0
7.10.2010 9:40

2kedar

Taky jsem s tím něco najezdil...

A pak jak mi to vyměnili, za TAZ 1203, který měl posilovač brzd, tak jsem si málem rozbil bubu o přední sklo.. ;-D ;-D Ale jinak auto v poho, horší karboš, bo se to furt zasíralo.Originál neměl filtr paliva.Motor byl vlastně Spartak, či Oktávia.

0/0
6.10.2010 21:35

2kedar

Re: Taky jsem s tím něco najezdil...

jooo,,, hodně slabé brzdy u starších typů, pak už to bylo lepší.

0/0
6.10.2010 21:36

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Taky jsem s tím něco najezdil...

;-D

posilovač brzd vás teda vypek :-))

a máte pravdu, ten zvuk motoru je něco jako embéčko a trochu jako oktávie R^

pro mladé rpočníky: pochopitelně stará oktávie z 50.let, né ta Kalmova nádhera z 90.let

0/0
6.10.2010 21:54

luban12

Retro

Tohle auto bylo ve své době hodně nadčasové,ale jen svým designem.Motor byl jen neustále vylepšovaný  model z Rapida ,který se vyráběl někdy kolem roku 1937,stejně tak zadní náprava s kyvnými poloosami. Muselo se jezdit opatrně,hlavně když zapršelo a nedej bože,když napadl sníh.Zastavit s tím ve městě u chodníku bylo riziko,protože když se pes vyčůral na zadní kolo,tak už to klouzalo tak,že se skoro nedalo rozjet.Vzpomínám,jak jsem vezl auto do Trnavy na GO.Po příjezdu mi za flašku nechali zvolit barvu a ze starého auta vzali baterii přendali do nového přímo s výrobní linky a bylo hotovo.Jen cena byla vyšší než u nového a na nové se čekalo dlouho.Auta byla samozřejmě pouze podniková.;-D

0/0
6.10.2010 21:12

zabam

Re: Retro

Taky jsme ho v JZD měli, měl najeto víc kilometrů na provaze než vlastní silou. Lepší byl ŽUK.

0/0
6.10.2010 21:56

Typický český hovňousek

Tahle sidkuze by se měla tesat!

tolik krásných postřehů se jen tak nevidí ;-DR^

0/0
6.10.2010 20:08

Typický český hovňousek

Re: Tahle sidkuze by se měla tesat!

diskuze...

0/0
6.10.2010 20:08

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Tahle sidkuze by se měla tesat!

R^

0/0
6.10.2010 20:34

meteon

Unie

Vsak oni tohle auto v Bruselu brzy zakazou :-/

0/0
6.10.2010 19:56

Orgasmus, ten já předstírám!

Re: Unie

;-D

už uuplně vidim nějakýho bruselksýho komisaře, jak zděšeně si nadzvědává brýle a kulí oči na obrázky Š1203, STÁLE JEŠTĚ VYRÁBENĚ ;-D

0/0
6.10.2010 20:00

hurkadavid

RV 1992

V roce 1992 jsem měl stavební firmu a tak v listopadu jsem 1203 koupil. Má první cesta vedla po dálnici z Ostravy do Frýdku. Začalo sněžit. V životě jsem si jízdu tak neužil. Na rovné cestě stačilo polechtat plynový pedál a auto už šlo do smyku. A projet zatáčku na sněhu - nádhera. Obdivuji řidiče sanitek, že s tím dokázali jezdit.

0/0
6.10.2010 19:37

Orgasmus, ten já předstírám!

jáááj!

o tom by moh něco vědět můj bratr. Na silvestra 1992 vyrazili po Adéle, ještě nevěčeřela pro další zásoby chlastu a skončilo to rozstřelením dvanácttrosky o betonový sloup, až se zlomil strop. :-)

0/0
6.10.2010 19:40

Orgasmus, ten já předstírám!

v Liberci vím o dvou

v ulici Dělnická  (ó, jak příhodný název :D) nedaleko sídliště Rochlice je jedna tmavěmodrá s valníčkem a pak sme tuhle u Medvěda ve Stráži nad Nisou potkali takovou zelenkavou :-)) Vypadala jak kdyby vyjela z Blavy, zrovna.

0/0
6.10.2010 19:18

Orgasmus, ten já předstírám!

jo a vlastně

já sám osobně mám doma dětský modýlek na hraní Škody 1203 RZS  ;-)R^

0/0
6.10.2010 19:29

Orgasmus, ten já předstírám!

SPZ: NAA - 19 -71

ulomená houkačka a majáček

obě  nápravy  vtlačené do podvozku

zadní pneumatiky chybí

zadní sklo také chybí

jo a pusou umim celkem věrně napodobit zvuk dvanácettrojky-vzzzzzzzz zzzz..takovej ten houpavej bzučivej zvuk totálně petíženého škodováckého motorku, něco jak když tůrujete embéčko :D

0/0
6.10.2010 19:34

Chytry.Levicak

Re: SPZ: NAA - 19 -71

já mám na půdě ještě schované dvě.jednu jako pekařsou verzi s plachtou a druhou s tou klasickou střechou a sedadly.

0/0
9.10.2010 23:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.