Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S obrem není nuda. Nový Seat Alhambra startuje na českém trhu

Komu přestává stačit množství sedadel v autě běžného formátu, musí se rozhlížet mezi velkoprostorovými obry. Jeden z členů vcelku omezené kategorie těch největších osobáků je tu v novém provedení. Po dlouhých čtrnácti letech se Seat dočkal nové alhambry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

musím říct...

že na dnešní dobu to má dobrý design. není to složitě přeplácaný.

0/0
3.10.2010 16:29

Machalu

Sklopná vs. vyndavací sedadla.

Jezdil jsem v Sharanu (rv. 1998), svezení slušné, komfort ucházející, ale i problémy byly, to nechci teď rozebírat. Pořídil jsem jako 5-ti sedadlový a dokoupil si ještě extra 6-té sedadlo do třetí řady.

Nutno říci, že při stěhování a vyndání všech 4 zadních sedadel z toho byl skutečně "náklaďák", odvezl jsem i rodinnou velkolednici se zavřeným kufrem. Ovšem, vyndavací sedadla byla dost těžká, pro ženskou téměř neodnositelná a když jsem měl všechna 4 vyvláčet z ulice do bytu ve 2. patře, bylo to slušné fitko, nemluvě o tom, že jsou dosti neskladná.

Proto se zřejmě rozhodli systém změnit na "pouze" sklopná sedadla, což je ve většině případů dostačující a pohodlnější. Škoda, že i u těchto sklopných typů sedadel do podlahy nezachovali možnost je z vozu zcela vyndat.

0/0
29.9.2010 13:37

charlie.sk

Re: Sklopná vs. vyndavací sedadla.

to je všechno pěkný,ale co s tou užasnou poruchovostí,to jsou neustálé cesty od servisu k servisu a odtahovku v patách.Nic poruchovějšího,než sharana jsem nezažil.

0/0
29.9.2010 16:40

Radka Pošta

milujeme naši Almaru

nebo Alhambru, jak chcete, i když už není nejnovější model. Je prostorná, dozadu se vlezou 3 autosedačky vedle sebe a já si v předu na místě spolujezdce můžu natáhnout nohy.... Přitom má dvouletá dcerka za mnou na přední sedadlo nedokopne nožkou. Pohodlné, krásné autíčko.... R^R^

0/0
29.9.2010 12:40

_Xeon_

??

Prečo sa uvádza sústavne výkon v koňoch, kW už neplatí? Rv

0/0
29.9.2010 11:50

Nahlas se ti směju

Re: ??

"Prečo sa uvádza sústavne výkon v koňoch" - 1) neuvádí se výhradně v koních. 2) koňská síla je v našich zeměpisných šířkách tradiční jednotka.

0/0
29.9.2010 11:54

A22

Re: ??

protože je to vyšší číslo, ale lidi chtěj velký parametry na malou cenu a spotřebu - víc než marketing v tom není

0/0
29.9.2010 12:11

_Xeon_

Re: ??

Tradičná jednotka to bola a možno by aj mohla byť - ale normy platia a toto sú odborné články. To isté sa deje aj v prípade uhlopriečky TV v cóloch, pričom tu máme predsa "svoje" cm... ;-D

0/0
29.9.2010 13:34

Nahlas se ti směju

Re: ??

Obávám se, že na iDnes jsem ještě nečetl ani jeden odborný článek. iDnes není odborný server, je to zpravodajský server mnohdy hraničící s bulvárem. Neexistuje jediný relevantní důvod, proč by se obsah polobulvárního článku měl řídit normami ohledně používání kW namísto ps.

.

Mimochodem, když se oháníš těmi normami - proč na českém serveru do české diskuse nepíšeš česky?

0/0
29.9.2010 13:43

_Xeon_

Re: ??

Pretože žiadna reč pre diskusie nie je normovaná... [>-]

0/0
29.9.2010 20:57

libedejroznec

konečně

rodinné auto

0/0
29.9.2010 11:43

A22

Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

l.  Bohužel.....

0/0
29.9.2010 10:59

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Naftu v autech nemám rád, ale zrovna tahle kategorie je pro úsporný diesel úplně ideální.

0/0
29.9.2010 11:03

A22

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

no s ohledem na to, že toto jsou auta pro rodiny s dětmi a dieselové emise škodí ve městech nejvíce právě dětem, mi to jako až tak ideální spojení auta a paliva nepřijde....

0/0
29.9.2010 11:10

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Samozřejmě, s tímhle přístupem bychom se mohli snadno dostat k fundamentalismu typu nejlepší je chodit všude pěšky.

Z pohledu mne jako jednoho konkrétního uživatele, je pro takovýhle typ auta diesel jednoznačně výhodnější, protože je v součtu všech nákladů levnější a provozní chování dnešních moderních turbodieselů jsou perfektní.

0/0
29.9.2010 11:21

A22

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

ale žádný pěšky - stačí prostě jen nekupovat vždycky to nejlevnější....

0/0
29.9.2010 12:09

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Nikdo tu nepsal o nákupu toho nejlevnějšího.

0/0
29.9.2010 12:17

charlie.sk

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

ale folcvágen žádný moderní turbodiessel rozhodně nemá,to by si musel koukat k jiným výrobcům.

0/0
29.9.2010 12:24

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Nepíšu o VW.

0/0
29.9.2010 12:29

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

V článku píšou o common rail verzích, co je na nich nemoderního?

0/0
29.9.2010 13:04

charlie.sk

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

jen to,že světové automobilky mají proti VW víc jak 10 letý náskok ve vývoji cr motorů.

0/0
29.9.2010 13:28

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

No to je úúúúžasné, ale já se ptám konkrétně na ten motor, resp. motory konkrétně, čím podrobněji technicky, tím lépe.

0/0
29.9.2010 13:30

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Možná je jeho názor výsledkem dlouholeté pečlivé snahy VW dělat ty nejhorší TDI motory...

Já můžu z vlastní zkušenosti porovnat dva přeplňované vznětové dvoulitry v autech střední třídy - Passat a BMW 5. Ten rozdíl v neprospěch VW mě doslova šokoval. Zvukem, hlukem, linearitou zátahu, ochotou jít do otáček atd. Nafťák v BMW se svým projevem daleko více blížil k přeplňovanému benzínovému motoru. To CRko v Passatu bylo prostě pořád traktor, i když značně vylepšený, ale traktor.

.

Nedělám všeobjímající závěry z jednoho srovnání. Jen píšu svou zkušenost.

0/0
29.9.2010 13:50

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

No, dlouholeté. Chybu udělali až s tím nesmyslným PD, naopak prakticky celá 90 léta hráli první housle, s tím původním TDI s rotačním čerpadlem, když všichni ostatní měli v osobácích komůrky ( nepovedený fiatí tdid nepočítám), zvlášť verzí 81kW tehdy udělali velký náskok. Teprve koncem devadesátých se situace otočila, kdy ostatní masově nasadili CR a VW se pustilo do své slepé uličky, ale proti původnímu TDI nelze říct z hlediska doby křivé slovo. Leda kvůli nesmyslnému uložení rozvodových kol na kuželu s nosem vytvořeným přímo v kole, což je extrémně háklivé na utahovací moment a s oblibou se to střihlo s následným potkáním - přitom klasické úsečové pero je i výrobně jednodušší řešení. Jinak provozně bez konkurence, ani u toho nepraskaly hlavy jako u komůrkáčů (čímž se hlavně "proslavily" baworácké 2,4TD - s nesmyslnou vložkou mezi ventily, třeba Pejšek to pak hromadně předělával, když opravoval hlavy, ani 2,5 toho nebyla ušetřena, holt komůrky...

0/0
29.9.2010 14:23

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Navíc kdo pamatuje porodní bolesti prvních CR dieselů a musel je řešit na vlastní kůži (resp. peněženku), skřípe zubama asi dodnes. Vždyť jak třeba trvalo dlouho, než se vůbec začaly opravovat a repasovat vstřikovače, které u některých motorů jsou extra háklivé na naftu a moc toho nevydrží. Pamatuju lidi, co auto chtěli vyhodit, když se dozvěděli, že po 150tis km nasypou 60 do vstřiků, jinak nejezděj... Dneska už je to celkem sranda, když si člověk nezvolí nějaký vypečený systém, ale není to tak dlouho, kdy ta hitparáda oprav byla zatraceně drahá... Nehledě na příslušenství, které postupem času přibylo, jako odpružené setrváky a jejich výměna spolu se spojkou klidně za 30, volnoběžka altíku je taky fajn vynález, a takhle by se dalo pokračovat :-) To je mmch. důvod, proč se ptám na tu "modernost", ona je totiž leckdy spíš pro zlost...

0/0
29.9.2010 14:30

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

A co tenhle tvůj opsaný elaborát mění na faktu, že VW je dnes se svými TDI na chvostu?

0/0
29.9.2010 14:31

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Nemám zapotřebí cokoliv opisovat, dieselům se věnuju poměrně dlouho a vše o čem píšu mám ověřené na vlastní ruce.

0/0
29.9.2010 14:34

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Automechanik ;-D? Tos měl napsat hned, neplýtval bych časem.

0/0
29.9.2010 14:36

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Proč, já mám aspoň škodolibou radost, když se někdo nachytá ;-)

0/0
29.9.2010 14:38

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Hm, tak to jsi pak mezi ukrajincema v hospodě za kinga, co ;-D.

0/0
29.9.2010 14:50

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Každopádně, to i bez toho.

0/0
29.9.2010 14:52

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

To těžko. Ukrajinec umí alespoň makat. Automechanik? Hmmm;-D;-D;-D.

0/0
29.9.2010 15:12

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Automechanik nemusí, tomu stačí sedět s nohama nahoře a klikat si na netu :-P

0/0
29.9.2010 15:17

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Víme, víme. Jak jinak. že. Možná že proto na automechaniky šli jen ti úplně nejnadanější, které nevzali ani na jiné učňáky. Takže výjimečný nepochybně jsi ;-). Gratuluji.

0/0
29.9.2010 15:28

Hroznej_puberťák

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

Až na to, že nemám učňák... ostatně jako poměrně dost lidí, co se autům věnují a dostali se k tomu ze zájmu, kdežto ti vyučení dost často bývají lemplové. Ostatně najít schopného mechanika je u nás téměř nadlidský úkol, i když je ho člověk ochoten zaplatit.

0/0
29.9.2010 15:39

Nahlas se ti směju

Re: Častější volbou českých zákazníků budou ale určitě turbodies

jojo...;-D

0/0
29.9.2010 16:13

yrral

integrovaný sedačky

Málokdo jezdí trvale se sedmi sedačkama a tak mi přijde zbytečný je tam mít trvale složený na úkor většího zavazadlovýho prostoru, který spíš využiju. Navíc takto neustále tahám zbytečnou zátěž. Předchozí generace mi přijde víc univerzální a praktičtější, toto jde směrem k obyčejnýmu kombíku.

Dostatečně velká je už předešlá verze tak nevím proč to ještě rozšiřovat a prodlužovat, ale to je asi důsledek bezpečnostních deformačních prvků.

Posuvný dveře jsou významné plus.

0/0
29.9.2010 10:33

Hroznej_puberťák

Re: integrovaný sedačky

SAG první generace je dost úzký, měl jsem kdysi eurovana a sednutí do Sharana pro mě bylo docela nepříjemné překvapení, ten rozdíl byl dost znát...

0/0
29.9.2010 10:38

yrral

Re: integrovaný sedačky

Jestliže mám ve druhý řadě tři plnohodnotný samostatný sedačky, tak bych řekl, že to snad ani úzký být nemůže. Vzadu vozím jen děti, ale tolik místa co tam mají, jsem v žádným kombíku neviděl. Pro dospělý je trochu nepříjemný nižší posez sedačky, ale na délku a šířku je tam místa opravdu dost. Ale nevím jestli mezi první a druhou generací je nějaký rozdíl co se týče vnitřního prostoru, skoro bych řekl že je to stejný.

0/0
29.9.2010 10:49

Hroznej_puberťák

Re: integrovaný sedačky

Druhá je v podstatě jen facelift. Ano, jsou tam tři sedačky, ale poměrně úzké. Eurovan měl prostřední užší (jako Sharan) a dvě širší. Jasně, pro děti je to až až i tak a žádný kombík to nemá, to je pravda.

0/0
29.9.2010 10:53

yrral

Re: integrovaný sedačky

Já měl za to že vzadu jsou stejný sedačky jak vepředu bez opěrky. Večer si to doma zkusím.

0/0
29.9.2010 11:01

silversurfer

Re: integrovaný sedačky

to si zkus..ja jel takhle v predhcozi generaci 50km a uz nikdy vice. nejmin pohodlny auto, v kterym jsem kdy jel jako spolujezdec na zadnim sedadle...priserny, navic ten sklon operaku taky tragickej..ale uprimne, to podobny ma bracha v touranu...

0/0
29.9.2010 11:23

Machalu

Re: integrovaný sedačky

V Sharanu byla všechna zadní sedadla stejná a dala se zaměnit na všech pozicích. Jediný háček byl s integrovaným úchytem pro pásy, kdy byl levý/pravý a středový. Nicméně sedadlo s integrovanou dětskou sedačkou, které mělo úchyt pro "dospělý pás" vlevo, jsem přehazoval dle potřeby, stejně tak při opravě jednoho sedadla z prostřední řady jsem bez problémů prohodil za sedadlo ze zadní řady.

0/0
29.9.2010 13:24

Hroznej_puberťák

Re: integrovaný sedačky

V tomhle měl eurovan trochu výhodu, že vyndavací sedačky měly zacvakávátka pro pásy na obou stranách sedačky, takže šly dát kamkoliv, resp. ta úzká nešla dát dozadu doprava, jinak v platformě jsou ostatní díry zdvojené, na širokou i úzkou. Vděčné auto, dokonce jsou uvažoval, že bych to koupil zas, ale jsou už poměrně staré a nástupce je horší, byť už nevypadá tak krabicoidně....

0/0
29.9.2010 13:29

Hroznej_puberťák

Konečně šoupačky

A plus je zvětšení šířky. Mínusy ty už zmíněné sedačky, a taky tam nemusel zůstat ten tunel vpředu. Jinak to vypadá celkem použitelně...

0/0
29.9.2010 10:05

Censor es la teta

Močovina

zamrzá při -11, zajímalo by mne, jak je to vyřešené při větších mrazech. Neví náhodou někdo?

0/0
29.9.2010 9:59

A22

Re: Močovina

dieselovej smradlák jede v pohodě i bez ní.... (škoda, že při -11° nezamrzá i nafta)

0/0
29.9.2010 11:00

hrabě Artstetten

Já jsem spokojeným majitelem této třídy vozu.

V nové generaci ale poměrně s nelibostí zaznamenávám sedadla zapouštěná do podlahy, což proti vyjímatelným zmenšuje objem a není pro mne moc pochopitelné ani to, že zadní okénko není otvíratelné, protože při plném osazení sedadly se věci do kufru špatně dávají.

Jinak tyto vozy jezdí velice pěkně a vypadají slušně, rozhodně to není "obr" nebo "autobus" - to může napsat někdo, kdo Fabii kombi považuje za prostorný rodinný vůz. Na vysoko posazená sedadla si rychle zvyknete, a když pak máte jet jiným autem, připadá vám divné, že v něm při jízdě musíte takřka ležet na silnici. ;-)

0/0
29.9.2010 8:59

panzic

Re: Já jsem spokojeným majitelem této třídy vozu.

mě se osbně nejvíc líbila druhá generece SAG, nejvíc sharan. tam byly plně vyjímatelné sedačky, což bylo daleko lepší než tady tento nový systém... jedinou nevýhodou jsem zaznamenal, když jsem jednomu pánovi musel sharana čistit, protože se mu ve třetí řadě až ke kufru rozlilo asi 1.5 litru medu... pak jsem nadával za ty zapuštěné úchyty sedaček, ale zas měly výhodu tu, že se do jedné dírky nalila vařící voda a jak jsou vnitřkem propojené, tak to proteklo do všech.. :)

0/0
29.9.2010 9:51

OrpheusF1

Design

Design tedy nic moc, na muj vkus. Sharan je hezci, ale to byl nejspis ucel, at maji nemci duvod kupovat sharana. i kdyz pri povesti Seatu je vzdycky duvod koupit spis sharana. Problem je jen v tom, ze to jede ze stejneho zavodu v Portugalsku, takze kvalita na tom bude nejspis stejne spatne, jako v prvni generaci.

0/0
29.9.2010 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.