- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak fotografie: podle poměru velikosti nabíjecí zásuvky (jde-li o 230V, nikoli kilovoltů) vůči automobilu jde zřejmě o první zdařený prototyp vozu 1:24, se kterým si již hrají mé děti. Jezdí na dálkáč a autobaterii postarává starší 18V z elektrovrtačky.
Vyvoj opravdoveho elektromobilu stoji miliardu. Tahle radoby elektrovozitka a la golfove jsou jen parodie.
Chevy Volt ma lithium-ionove baterie (zaruka na ne je 8 let nebo 150,000km) a elektromotory integrovane promo k prevodovce. 10x za vterinu pocitac v aute kontroluje stav a provozni teploty baterie, nabijeni je progresivni a programovatelne tak, aby baterie mela co nejvyssi vykon a zivotnost. Elektromobil je slozite zarizeni a ne vozitko na golfove hriste. Cena nemuze byt nijak nizka ale Chevy Volt ktery jde do prodeje jeste letos bude stat asi 40,000 dolaru (800,000Kc).
Vymakany je i Nissan Leaf, a tri elektromobily od Toyoty, Hondy, Ford Focus bude sjizdet take pristi rok.
O hybridech neni rec, ty se prodavaji jak housky na krame uz radu let. Ford Escape i vymakana Fiesta Hybrid.. Toyoty a Hondy. V prodeji hybridu Evropa dost zaspala.
a abych nezapomel - Jedno nabiti baterie v Chevy Voltu je cenove na urovni salku lepsi kavy. Baterie se v mrazech az minus 25C zahriva (teplota se kontroluje) a v lete chladi. Pri brzdeni motorem se energie regeneruje. Samozrejme.
Jak dlouho bude stát tolerovat aby motoristé jezdili na elektriku a tím pádem při svém ježdění neodváděli spotřební daň jako odvádí z benzínu nebo nafty ?
Protoze by to neslo kontrolovat. Vyroba benzinu podomacku neni prakticky mozna, to umi jen rafinerie, takze dan se da uplatnit a velmi dobre vybirat. Naproti tomu elektrinu si lze vyrobit tolika moznymi zpusoby, ze v okamziku, kdy by nekde nekdo zdanil elektriku z dobijecich zasuvek "na pumpach", tak by kazdy zacal dobijet uplne jinym zpusobem nejak jinak (a nemusi jen jit o fotovoltaiku...). Stejne je to i s tabakem. Dani se, protoze pestovani tabaku amatersky je prakticky vyloucene, narozdil od konopi. I proto papa tunel dnes oteviral slavnostne novy zavod Philip Morris v Kutne Hore a tetelil se blahem... to u konopi nehrozi, to je totiz plevelnata rostlina, ktera se da pestovat vsude i za neskutecnych povetrnostnich podminek, takze stat konzumaci zakaze, protoze vybrat dan z konopi by bylo zhola nemozne, kdyby se to prodavalo v obchodech, nikdo by to nekupoval, kazdy by si pestoval za oknem. A zvlaste v Cesku, kde se skudli v rodinach na kazde korune.
To je nejhosi auto, co kdy skodovka vyrobila! A to se nebavim o designu ale o pouzitelnosti a pohodlnosti pro ridice. Jezdit s tim autem dobrovolne muze snad enom masochysta. Neni z toho poradne videt krom pohledu primo rovne dopredu, furt se clovek musi naklanet (hlavne ve meste) aby nezkolik kdejakyho chodce v krizovatce nebo auto na odbocce. HRUZA! Je to velky a pritom se do toho nic nevejde. A ten elektronickej plyn bo jak to funguje. Co to je za system, ze dam nohu z plynu a auto este pul vteriny zrychluje?! Na este aby to jelo ted na elektriku... to bude zuzo
Kamarád má služebního Roomstra bez označení firmy a stydí se s ním jezdit. A to ho má, jak se říká v metle, na hlínách a 16V motor. Ale někomu se může líbit a vyhovovat mu. Proto prosím, nehádejte se pak někdo se mnou, věřím, že pro někoho je "pokojstr" a "papamobil" dobré auto.
Škodovka se zřejmě rozhodla, že spáchá dobrovolně harakiri. Nebo jí k tomu donutilo vedení VW? Vždyť nikdo ty EKOsrágory nechce! Je to předražené, má to na prd dojezd (elektro), je to nacpané hromadou serepetiček a bude to muset pořád do servisu. Další věc je , že lidé už mají plné zuby toho, jak jim někdo stále nutí něco EKO! Udělejte rodinné auto (ne Fabii II, to je Mini Cooper) za 160 000,- bez zbytečnostní a lidi vám utrhají ruce!
Nechápu proč se autor článku tváří tajemně jak hrad v Karpatech, když na fotce je podle přední masky jasně rozpoznatelný YETI?? (max. lehce upravený)