Diskuze
Škoda nabídne do čtyř let elektrické auto. První je Octavia Green E Line
Děkujeme za pochopení.
ttata
jsem za to rád, ale
neříkal ještě vloni šéf VW, že nepočítá s výrobou elektromobilu ve škodovce?
anncz
Baterky
Ona Cina zvedne ceny vzacnych kovu a ceny tehle blbosti vylitnou.
realateista
Re: Baterky
Ano, Čína se na to připravuje již několik let skupováním Lithia a dalších surovin. Pokud se jí podaří plán, že do 5 let bude vyrábět 80 % všech elektromobilů, bude to další krok ke světové supervelmoci No 1.
Ale to přece všichni vědí a doufám, že se Evropa nedá tak snadno. Proto přece vznikla "jednotná" EU.
realateista
Práce pro politiky
Z toho bude velká otázka pro politiky. Uvidíme na čí stojí straně. Jde o potenciální veliké zisky pro ČEZ. Pokud se noční proud bude prodávat jako dnes za cca 1 kč/kWh, bude to pohoda. Dnešní auta mají spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže i při 100 % dani by byly náklady kolem 25 Kč/100 km, což je kolem desetiny nákladů na benzínové větší auto.
Nedávno však ČEZ vydal článek o své přípravě na EA, kde vítal, že noční nabíjení jim výrazně pomůže ve využití kapacit. Přesto uvádějí předpokládanou cenu 5 Kč/kWh.
A O TOM TO JE !!!
Páni politici, ukažte, co umíte a na čí stojíte straně. Blíží se volby, už nyní bychom se jich měli ptát. Za 3 roky u voleb do PS to už bude hodně aktuální. Jde o naše peněženky.
Nahlas se ti směju
Re: Práce pro politiky
Tak tak. Osobně bych se vykašlal na všechna ta "fancy" řešení typu farmy větrných elektráren a masivně podporoval čisté, levné a efektivní jádro. Pro celou ČR by stačily 3. 2 už stojí.
A22
elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho
Základ je mít vlastní garáž a používat auto nejlépe každodenně. Holt to není pro někoho, kdo parkuje 14 dní ve dvacetistupňovém mrazu před panelákem na sídlišti a najednou chce jet 200 km na hory
nuda2
Re: elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho
tak to uz dnes nesvedci zadnemu novemu autu !
tzn
Nekdo ten proud pro dobiti aku
bude muset vyrabet. I kdyz je ucinnost el. motoru lepsi jak spalovaciho, bude celkova ucinnost zhorsena pri vyrobe elektriny pro autopohony. Co udelate, az vam dojde proud z aku? Hybridy jsou lepsi reseni, i kdyz drazsi.
A22
Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku
tak hybridy sice částečně spojují výhody obou druhů pohonu, zároveň ale mají z obou i nevýhody....
A22
nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií
včer o tom bylo na Z1. Tedy člověk si koupí jen auto (bez baterií), které je naprosto jednoduché a je levnější než auto se spalovacím motorem a nějaké unifikované baterie vlastní a pronajímá nějaký eletrický megakoncern se celosvětovou sítí výměnných stanic (s hustotou rozšíření asi jako dnešní benzinky). Jak ovšem takovou síť s desítkami tisíc stanic a stamiliony výměnných baterií vybudovat jako náhradu současné infrastruktury na kapalná paliva teda nevím....
neurol23
Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií
toho bych se nebal. proste se postupne na klasickych benzikach objevi moznost dobyti/vymeny baterii (jako se objevily pumpy na lpg) a postupne budou nahrazovat klasicke benzinove/naftove pumpy
TacoSauce
Ele
Elektrické auto se nikdy nevyrovná autu se spalovacím motorem! Měli by se raději soustředit na vývoj alternativního paliva pro naše benzínové a naftové autíčka
PS: Stačí, když vidím slovo green! A vím, že to nevěstí nic dobrého!
JTR1
Re: Ele
a také si pamatuješ doby kdy před autem musel běžet sluha a varovat před blížící se pohromou???
Honx
Je cena provozu výhoda elektromobilu?
Jen taková malá poznámka - plno lidí si myslí že elektoromobil má levnější provoz ale to je jen dočasná výhoda. Nabití baterií stojí cca polovinu toho, co naplnění nádrže. Jenomže, na benzínu nebo naftě je navíc 50% daň!
Takže jakmile se elektomobily rozšíří, tak státním úředníkům dojde že se podstatně krátí příjmy do státní kasy z téhlé spotřební daně a vymyslí způsob, jak zdanit dobíjení elektromobilů. A cena hned bude na stejné úrovni jako běžné palivo :-(
PS: elektromobilům fandím, ale prostě pokud vezmete dnešní velké a těžké auto a jen vyměníte motor, tak to prostě není ani ekonomické, ani ekologické. Elektromobily mají potencionální výhodu v jednodušší konstrukci, ale to zatím až na pár šílených projektových studií nikdo nevyužívá. Místo toho se dělají jen podobné nesmyslné předělávky nebo naopak stejně nesmyslné elektrické supersporty.
dracekvo
Re: Je cena provozu výhoda elektromobilu?
Cena nabití rozhodně není jako cena 1/2 nádrže. To bych se bál doma zapnout mikrovlnku :)
JTR1
Zajímavé.
Jako vždy samej odborník Pánové víte co je to vývoj??? Pamatujete si na první mobil, velikost a co uměl??? A dnes??? Možná, že elektromobil není to pravé, ale proč to nezkoušet. Nebo je lepší jenom sedět a kecat, že to nejde??
DuckEgg
Re: Zajímavé.
Elektromobil JE to pravé. Stačí se podívat na charakteristiku elektromotoru. Pro pohon auta je mnohem výhodnější a lepší než spalovací agregát, který potřebuje desítky obezliček, od spojky, přes převodovku, časování ventilů, turbo a nevím co ještě, aby k něčemu byl...
dracekvo
Není přvní!
Toto rozhodně není první elektromobil od Škody! Už i favorit byl na baterky http://www.electroauto.cz/skoda.html
DuckEgg
Re: Není přvní!
Ale ne z fabriky... Taky máš třeba elektrický Superb, ale je z ECV, ne z Mladé Boleslavi.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...