Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda nabídne do čtyř let elektrické auto. První je Octavia Green E Line

V Paříži se představuje první elektromobil značky Škoda. Octavia na baterky ujede až 140 kilometrů. Do tří až čtyř let budou škodovky na elektřinu v prodeji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ttata

jsem za to rád, ale

neříkal ještě vloni šéf VW, že nepočítá s výrobou elektromobilu ve škodovce? 8-o

0/0
30.9.2010 14:06

anncz

Baterky

Ona Cina zvedne ceny vzacnych kovu a ceny tehle blbosti vylitnou.

0/0
30.9.2010 13:04

realateista

Re: Baterky

Ano, Čína se na to připravuje již několik let skupováním Lithia a dalších surovin. Pokud se jí podaří plán, že do 5 let bude vyrábět 80 % všech elektromobilů, bude to další krok ke světové supervelmoci No 1.

Ale to přece všichni vědí a doufám, že se Evropa nedá tak snadno. Proto přece vznikla "jednotná" EU.

0/0
30.9.2010 13:23

DuckEgg

Re: Baterky

Kdyby ses narodil před 150 lety, budeš obhajovat s tímhle myšlením koně a nadávat na ty "blbosti" na kolech... Je to nedostatek informací příteli, nic víc...

0/0
30.9.2010 13:34

jamares

Re: Baterky

nedavno jsem nekde cetl, ze obrovske zdroje lithia byly nalezene v afganistanu, to by pak davalo smysl proc se tam strycek sam tak snazi.. dat takovy zdroj bohatstvi do rukou fundamentalistu se mu asi opravdu neche..

0/0
30.9.2010 16:54

Deleter

Re: Baterky

Tak holt oprášíme nifáče...

0/0
1.10.2010 19:36

realateista

Práce pro politiky

Z toho bude velká otázka pro politiky. Uvidíme na čí stojí straně. Jde o potenciální veliké zisky pro ČEZ. Pokud se noční proud bude prodávat jako dnes za cca 1 kč/kWh, bude to pohoda. Dnešní auta mají spotřebu cca 13 kWh/100 km. Takže i při 100 % dani by byly náklady kolem 25 Kč/100 km, což je kolem desetiny nákladů na benzínové větší auto.

Nedávno však ČEZ vydal článek o své přípravě na EA, kde vítal, že noční nabíjení jim výrazně pomůže ve využití kapacit. Přesto uvádějí předpokládanou cenu 5 Kč/kWh.

A O TOM TO JE !!! 

Páni politici, ukažte, co umíte a na čí stojíte straně. Blíží se volby, už nyní bychom se jich měli ptát. Za 3 roky u voleb do PS to už bude hodně aktuální. Jde o naše peněženky.

0/0
30.9.2010 11:16

Nahlas se ti směju

Re: Práce pro politiky

Tak tak. Osobně bych se vykašlal na všechna ta "fancy" řešení typu farmy větrných elektráren a masivně podporoval čisté, levné a efektivní jádro. Pro celou ČR by stačily 3. 2 už stojí.

0/0
30.9.2010 12:06

realateista

Re: Práce pro politiky

Nedávno jsem to počítal, vyšlo mi, že pro cca 5 mil aut při průměrném najetí 10 000 km (mnoho aut stojí - rodiny mají několik aut) by stačil jeden další blok v Temelíně (cca 1100 MW). Takže pokud se dostaví Temelín (2 bloky), což je dnes již naplánováno, bohatě to bude postačovat.

0/0
30.9.2010 12:18

DuckEgg

Re: Práce pro politiky

Ale ono není třeba vůbec nic stavět... Dobíjet se bude hlavně v noci a to je elektriky přebytek...  

0/0
30.9.2010 14:51

realateista

Re: Práce pro politiky

Zas takový optimista bych nebyl. Např. noční proud je využívám pro přečerpávací vodní el., které pak kryjí špičky ve dne.

Navíc můj výpočet má jednu klasickou chybu: Protože bude jízda levná a také bez hluku a zápachu, bude se jezdit podstatně více (náhrada vlaků, autobusů ap.). Proto raději počítám se 2 bloky v Temelíně. Navíc se snad konečně dočkáme zavírání tepelných elektráren.

0/0
30.9.2010 15:15

Nahlas se ti směju

Re: Práce pro politiky

Stavět je třeba velmi urgentně, aby bylo co nejdříve možné odstavit zvěrstva typu elektrárny spalující uhlí...

0/0
30.9.2010 15:38

dYvY

Re: Práce pro politiky

Neřekl bych, že jádro je zrovna levné. V ceně elektřiny z jádra není započítaných spousta věcí.:-/

0/0
30.9.2010 15:20

realateista

Re: Práce pro politiky

Skuste to specifikovat. Já jsem doposud žil v naději, že tam jsou např. náklady na skladování vyhořelého paliva ap.

0/0
30.9.2010 15:23

dYvY

Re: Práce pro politiky

Prave skladovani vyhoreleho paliva v cene alektriny zahrnuto neni. Taky tam neni zahrnuta cena za likvidaci jaderne elektrarny po skonceni vyroby. A to nebude mala suma. Dale tam neni zapocitana podstatna cast ceny za vystavbu atom. elktrarny.

0/0
30.9.2010 17:59

Nahlas se ti směju

Re: Práce pro politiky

Zdroj těhle informací?

A pls odpověz na mou otázku níže. Díky.

0/0
30.9.2010 18:06

realateista

Re: Práce pro politiky

Ale Čez vždy tvrdila, že právě tyto náklady zahrnuty v ceně jsou.

0/0
30.9.2010 18:27

Nahlas se ti směju

Re: Práce pro politiky

Co konkrétně?

A v ceně elektřiny z uhelných elektráren jsou započteny všechny přidružené náklady?

0/0
30.9.2010 15:40

A22

elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho

Základ je mít vlastní garáž a používat auto nejlépe každodenně. Holt to není pro někoho, kdo parkuje 14 dní ve dvacetistupňovém mrazu před panelákem na sídlišti a najednou chce jet 200 km na hory   :-)

0/0
30.9.2010 11:12

nuda2

Re: elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho

tak to uz dnes nesvedci zadnemu novemu autu !

0/0
30.9.2010 11:47

Nahlas se ti směju

Re: elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho

To je nesmysl. Dnešním autům to naopak vadí mnohem méně. než např. autům před 20 lety.

0/0
30.9.2010 12:07

Honx

Re: elektromobil bude v blízké budoucnosti jen pro někoho

Autům? Těm je to jedno. Ale elektronika ani akumulátory z takových teplotních šoků radost nemají.

0/0
30.9.2010 13:54

tzn

Nekdo ten proud pro dobiti aku

bude muset vyrabet. I kdyz je ucinnost el. motoru lepsi jak spalovaciho, bude celkova ucinnost zhorsena pri vyrobe elektriny pro autopohony.  Co udelate, az vam dojde proud z aku? Hybridy jsou lepsi reseni, i kdyz drazsi.

0/0
30.9.2010 11:02

A22

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

tak hybridy sice částečně spojují výhody obou druhů pohonu, zároveň ale mají z obou i nevýhody....

0/0
30.9.2010 11:05

DuckEgg

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

Hybridy nejsou lepší, nýbrž pouze přechodné řešení. Otázka "co uděláte když..." se dá taky modifikovat .."vám dojde benzín?" Odpověď: natankujete, u elektromobilu: dobijete/vyměníte aku. Zatím to nejde, ale půjde...

0/0
30.9.2010 11:12

r.o.p.a.k

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

Neni to pravda. Hybridy jsou vyhodne jen u velkych drahych aut a pomuzou jen v tom ze do takoveho velkeho auta nedaji 3l modut ale jen 2l a aby to trochu jelo a akcelerovalo tak pridaji pomocny elektromotor. Tim se ziska dynamika jako u velkoobsahoveho motoru s mensim. Zaplati se za to drahymi porizovacimi naklady a mistem.

Pro mala auta je to o nicem

0/0
30.9.2010 12:34

DuckEgg

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

To byla reakce na mě? Trochu mimo mísu ne? ;-D

0/0
30.9.2010 14:53

JTR1

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

a nádrž v autě je bezedná??? 8-o8-o

0/0
30.9.2010 11:13

stefi_ul

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

JEnze natankujes za cca 2-5 minut... jak dlouho budes dobijet velkokapacitni baterku?? Doma pres noc to nevadi, ale nekde na dalnici??

0/0
1.10.2010 11:03

neurol23

Re: Nekdo ten proud pro dobiti aku

hybridy nejsou zrovna idealni, protoze fakticky tahaji v jednom aute 2 motory a 2 nadrze (benzin&baterie) z cehoz plyne nasledna mizerna akcelerace a docela velka spotreba. jako mezistupen jsou dobre, ale velkou budoucnost bych jim rozhodne nepredpovidal...

0/0
30.9.2010 11:36

A22

nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

včer o tom bylo na Z1. Tedy člověk si koupí jen auto (bez baterií), které je naprosto jednoduché a je levnější než auto se spalovacím motorem a nějaké unifikované baterie vlastní a pronajímá nějaký eletrický megakoncern se celosvětovou sítí výměnných stanic (s hustotou rozšíření asi jako dnešní benzinky). Jak ovšem takovou síť s desítkami tisíc stanic a stamiliony výměnných baterií vybudovat jako náhradu současné infrastruktury na kapalná paliva teda nevím.... :-)

0/0
30.9.2010 11:00

neurol23

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

toho bych se nebal. proste se postupne na klasickych benzikach objevi moznost dobyti/vymeny baterii (jako se objevily pumpy na lpg) a postupne budou nahrazovat klasicke benzinove/naftove pumpy

0/0
30.9.2010 11:39

A22

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

právě že to postupně moc nefunguje..... Lidi začnou mít zájem teprve až bude sí'ť rozšířená a tu nikdo nevybuduje dokud lidi nemají zájem :-) 

0/0
30.9.2010 12:22

neurol23

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

a jak si tedy vysvetlujete existenci site cerpacich stanic na lpg? :-)

0/0
30.9.2010 15:18

Shackall0

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

14,90 Kč / l?

0/0
30.9.2010 17:31

stefi_ul

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

v Pomeru k benzinu je spise pocitat na 100km, kde to bude pomerne jinak... V prumeru byvaji spotreby nekde kolem 8-9l plynu proti 6-7l benzinu. Takze ta cena bude vyssi, nicmene stale proti benzinu podstatne levnejsi.

0/0
1.10.2010 11:07

nuda2

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

zasadni problem je v tom, ze tak jak se to prezentuje to byt nemuze - neskutecne by jste snizil tuhost karoserie a za druhe musel by jste unifikovat cast karoserie bez ohledu na velikost auta. tedy dokazete si predstavit,ze (ted placnu) huindai bude mit stejnou karoserii s Mercedesem S :-) za dalsi by se musela garantovat kvalita baterky na nejakou ujedete treba 200km na jinou jen 100km. Dalsim bodem je ruzne silne motory s ruznymi naroky - tedy omezite vyvoj pohonych jednotek. Vymene baterii osobne ZATIM neverim.

0/0
30.9.2010 11:55

A22

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

tak samozřejmě by nemohl být jen jeden typ baterie - a nebo pokud by byl jen jeden, musel by být menší a auta typu Picanto by měla jeden, auta typu Golf dva a MB S třeba čtyři.... Kvalitu baterie by busel garantovat pronajímatel, případné selhání (tedy nedodání garantovaného množstvá kWh z baterie) by pak řešila asiatenční služba schopná dovézt a vyměnit baterii přímo na silnici.... :-)

0/0
30.9.2010 12:19

r.o.p.a.k

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

Ono to bylo prezentovano trochu jinak. Na kvalite(opotrebeni) baterie by prilis neseslo. Platilo by se za ujete km.

Zatim se uvazovalo jen s jednim typem aut (Renault/Nisan)

0/0
30.9.2010 12:40

u.boat

Re: nejrozumnější se mi zdá ten systém výměných baterií

Proč by slížil tuhost karoserie? Ta baterka je přibastlená zespoda k podvozku podobně jako tam nekdo má dnes pověšenou např. rezervu. Z hlediska těžiště ideální - nejtěžší čát auta je co nejníže...

Tvar baterií by musel být unifikovaný aby se daly použít napříč spektrem automobilů.

0/0
30.9.2010 12:42

TacoSauce

Ele

Elektrické auto se nikdy nevyrovná autu se spalovacím motorem!  Měli by se raději soustředit na vývoj alternativního paliva pro naše benzínové a naftové autíčka!!

PS: Stačí, když vidím slovo green!;-€ A vím, že to nevěstí nic dobrého!

0/0
30.9.2010 10:55

JTR1

Re: Ele

a také si pamatuješ doby kdy před autem musel běžet sluha a varovat před blížící se pohromou???

0/0
30.9.2010 10:59

dracekvo

Re: Ele

Stejně tak jako se spalovací auto v začátkách nemohlo vyrovnat koni.

0/0
30.9.2010 11:00

Shackall0

Re: Ele

No to bylo opravdu v začátkách - již okolo roku 1900 (tj. 15 let po vynálezu) automobil převyšoval koně ve všem kromě ceny (a průchodnosti terénem). Ford T už byl i levnější než dobrý kůň.

BTW: Fakt vám připadá elektrický pohon jako něco ultramoderního?

0/0
30.9.2010 17:35

A22

Re: Ele

v momentě vyřešení uložení energie elektromobil auta se spalovacím motorem naopak ve všem překoná..... Něco jako aktivní diferenciály, sofistikované pohony 4x4 a podobné pikačoviny budou náhle patřit do muzea.....

0/0
30.9.2010 11:02

A22

Re: Ele

samozřejmě i převodovky, sofistikované systémy eliminace emisí atd... atd...

0/0
30.9.2010 11:06

TacoSauce

Re: Ele

A nakonec v autě budete jen kroutit volantem Rv

0/0
30.9.2010 11:12

A22

Re: Ele

no a co bych tam jako měl ještě navíc dělat? Jako že "závodit" ? ;-D To přenechávám infantilnějším jedincům ;-)

0/0
30.9.2010 11:14

TacoSauce

Re: Ele

Kdo mluví o závodění? 8-o

0/0
30.9.2010 11:18

A22

Re: Ele

no tak při běžné přepravě z bodu A do bodu B nějak nevidím rozdíl mezi elektromobilem a normálním autem s automatickou převodovkou.....

0/0
30.9.2010 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.