Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorářská éra Saabu definitivně končí. Pohonné jednotky dodá BMW

Kdysi slavné konstruktérské motorářské škole švédského Saabu definitivně odzvonilo. Důkazem je nový kontrakt s BMW od kterého bude Saab nakupovat od roku 2012 čtyřválcové turbomotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

expat47

Celé Švédsko

dojelo na svůj experiment se socialismem...........!!

0/0
6.10.2010 19:12

lajos.bacs

takze se konecne..

..bude moci to auto normalne pouzivat beze strachu, kdy to zadru, protoze sem zapomel vymenit olej a odvetravaci sadu na polovine doporuceneho intervalu od vyrobce? a budu s tim moci i jet delsi dobu na plny plyn aniz bych se bal ze se mi zkrouti blok motoru? z tohoto pohledu jsou ty bmw motory dobry krok.

0/0
4.10.2010 13:34

stefi_ul

Re: takze se konecne..

No ja jezdim s autem tak,ze se obcas i kouknu, jsou-li provozni kapaliny v norme... U dieslu je ta kontrola dost nutna...

0/0
4.10.2010 14:09

Deleter

Re: takze se konecne..

To už můžete od roku 2004, kdy byl desgin motorů upraven. To jste tedy 6 let pozadu, i když, vám šlo spíš jen o kopnutí si do automobilky, že? :-)

0/0
4.10.2010 15:24

lajos.bacs

Re: takze se konecne..

v zadnem pripade, naopak ta 2.3 v aeru je skvela. jen me mrzi, ze vyzaduje tohle specificke zachazeni. tyhle problemy vyplyvaji z odlehcene konstrukce bloku kterej nezvladne teplotni namahani pri plnem vykonu po delsi dobu (v kombinaci s typem/kvalitou oleje). nemam info ze by doslo k upravam na vlastnim bloku. lepsi odvetravaci sada a tepelny stity je jen takovy workaround solution.

0/0
4.10.2010 15:48

Deleter

Re: takze se konecne..

Tak to se omlouvám, nevím o tom, že by se zásadně měnil blok, jen, že od MY2004 nebo 5 ty potíže prakticky nejsou. Ale uznávám, že to by měla být samozřejmost.

0/0
4.10.2010 23:19

JeFFik

Tři dny volna

Deletere, vyžádej si v zaměstnání tři dny volna (či na kolik je dnes nárok), jako za úmrtí v rodině......;-)

0/0
4.10.2010 13:24

Deleter

Re: Tři dny volna

;-D Díky, ale to nebude nutné, to se dalo čekat. SAAB, kterej x desítek let jel v podstatě na 2.0 a 2.3 s různými modifikacemi, prostě teď žádnej vývoj začínat nebude. A taky proč.

0/0
4.10.2010 15:21

ROSES_LIVE_RESURRECTION

KDyby jenom motorarska

Dotovana vyroba par desitek kusu tydne nedava zadny rozumny smysl.

0/0
4.10.2010 11:38

Deleter

Re: KDyby jenom motorarska

Tak ono je to citelně víc, než pár desítek kusů, ale vy osobně jste v zásadě záruka nepřesných informací :-)

0/0
4.10.2010 12:26

Maséér

že by lepší časy

design těch aut je docela fajn + motory z BMW, to už zní docela "koupitelně". Ještě je otázka,jak to spyker nacení

0/0
4.10.2010 10:38

A22

švédský sociální stát v praxi

motory BMW vyrobené v Bulharsku zabalené do karoserie odněkud z Číny a k tomu marketing vysokých cen Made in Sweden. No nevím nevím - takle své muslimské soudruhy brzy neužíví X

0/0
4.10.2010 10:28

taknevim

Re: švédský sociální stát v praxi

Já vím o "karoseriích" pro Saab Made in Japan, ne z číny. O kvalitě Subaru (maskovované do Saabu) asi není moc pochybností.

0/0
4.10.2010 10:41

TTRX

To by mohlo SAABU hodně pomoct

!!

0/0
4.10.2010 10:01

Deleter

Hlavně

ať dodaj nějakej V6 chrochták pro devět pět. Sice to nechápu, ale spousta lidí po tom touží.

0/0
4.10.2010 8:59

praptak

Re: Hlavně

Smrdutý traktor raději ne.

0/0
4.10.2010 9:30

Deleter

Re: Hlavně

Nemyslím si, že je SAAB v pozici, kdy může ignorovat macatej segment trhu.

0/0
4.10.2010 10:54

Maséér

smrdíš

nedávno sem jel sockou a tam byl takovej smrad,že radši strávím 2 hodiny v koloně za dieselem,než 15 min v socke.A navíc ty nový diesely zas tak nesmrdí,ale chápu,že prapták má asi zkušenosti s pradiesely a ty fakt trochu víc čoudí a smrdí.

0/0
4.10.2010 10:58

A22

Re: smrdíš

diesely samozřejmě smrdí, často i daleko víc než bezdomáči a podobní sociální případi. Problém je, že v socce nejde přepnou na vnitří ventilaci (snad jen nedýchat nosem :-))

0/0
4.10.2010 12:13

Maséér

Re: Hlavně

Při nájezdu víc jak 30000km za rok se to prostě jednoznačně vyplatí a ten rozdíl je pro někoho víc, než pocit z jízdy s benzínem.Tak už to prostě je

0/0
4.10.2010 10:54

stefi_ul

Re: Hlavně

Nenadelame mozna kolik km, ale i tak... Motor je predevsim delnik. 140knicku ma sve pohodli hlavne na dalnici, kdy nemusim pri prejizdeni podrazovat ani ze sestky...

0/0
4.10.2010 14:08

Deleter

Re: Hlavně

No to u turbobenzínu snad taky ne.

0/0
4.10.2010 15:26

Wolfsteen

Nadpis

V nadpisu článku asi něco chybí ne!?

0/0
4.10.2010 6:56

Martin-.

Dezinformace

Opravdu komická slátanina, no měl bych vlastně čekat víc?

Nikde nebylo řečeno, že motory Saab definitivně končí. To z čeho autor vychází je pouze informace o dodávce pouhého jednoho motoru od BMW, s tím, že další jednání porbíhají. Ostatní motorizace jsou sice často původem též mimo Saab, ale to už je známo nějaký ten pátek...

0/0
4.10.2010 2:11

já George XVII

snad je to jen na přechodnou dobu

Ne že by se mi BMW motory nelíbily, ale doufám, že je to jen na přechodnou dobu. Byla by škoda zahodit potenciálu Saabího vývoje.

0/0
4.10.2010 1:29

Cara Binieri

Re: snad je to jen na přechodnou dobu

SAAB uz delsi dobu zadny vyvoj v oblasti motoru nema.

0/0
4.10.2010 8:02

TTRX

Re: snad je to jen na přechodnou dobu

SAAB už delší dobu žádný vývoj motorů nemá....

0/0
4.10.2010 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.