- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale až bude na kraji města cedule Spalovací motory vjezd zakázán, tak bude po debatách co a za kolik.
Jedině že by ji tam dali mimozemšťani. Zákony a cedule totiž dělají lidé, kteří jezdí autem a chtějí jezdit rozumným způsobem za rozumné peníze. Dokud nebude jiná technologie ukládání energie, je elektromobil a vaše cedule prostě utopie.
No tak ses pochlubil, teď zase zalez to tý svý mikropiksly a raduj se ze života.
zalozene na fantasii, ne na realne ekonomice. Pokud tvori 2/3 ceny benzinu spotrebni dane a naklady na distribuci, je opravdu tezce nekorektni srovnavat to s naklady na cestovani elektromobilem, do kterych tyto polozky nezapoctu.
"Ceny by přitom měly být srovnatelné s modely na konvenční pohon."
Ale proslýchá se, že při tom si akumulátor budete pronajímat
Divdím se že je v ČR pořád tam kde je a že už jsme to s takovým materiálem někam nedotáhli
Samí znalci problému se sešli opět v diskuzi. Žvaníte tady akorát své dojmy z neznalosti věci. Cena vozidel je vysoká z důvodu malovýroby a potřeby generovat zisk automobilek. Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie. To je největší kámen úrazu. Vodík je dobrá alternativa, ale drahá. Technicky dojezd těchto aut je určen primárně do měst, kde dobíjení není problém. Jsou baterie, že jsou schopny během 5ti min. nabít kapacitu na 70%. Ale to je stejně jedno, jak se do toho opře nějaký gigant, zaplatí technologie, tak se změní i druhy bateií (Li-Pol,Li-Ion,, za jiné) změní se i rychlost dobíjení, velikost i váha baterií. Jízdní dynymika je u těchto aut vynikající, skoro jako supersporty ( trochu jsem to přehnal, ale je daleko lepší než máte teď ty své pekáče). Adios
"Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie."
Jejich problem, ze si nechali ujet vlak...
A propocty jsem uvadela v PRODEJNICH cenach, cili uz s primerenym ziskem, samozrejme...
Pokud se bavime o skutecnych elektromobilech (nikoli hybridech), pak elektromobil nepotrebuje: spalovaci motor, slozitou elektroniku pro optimailizaci vstrikovani a vykonu, prevodovku, ruzne mazaci a udrzovaci mechanismy. Krome kastle, elektrickych obvodu, rizeni a sedacek prakticky nic nezustane (s nadsazkou, samozrejme). Cili same levne soucasti, rekneme za 1/3 prodejni ceny auta.
Potrebuje: baterii (pravda, dnes pomerne draha, ale cena bude prudce klesat) a 4 dilci elektromotory, ke kazdemu kolu 1, slouzici zaroven i jako brzdy. Rekneme, ze baterie nyni stoji 1/2 prodejni ceny bezneho auta, motory etc. cca 1/4, dohromady cca o 10 % vice nez cena bezneho auta. At je tam rezerva, rekneme o 25 %.
Tak proc to kruci prodavaji za dvojnasobek?!
..ano a proto cenu vozu "vosolíme" na dvojnásobek .. to má logiku..
Jojo a kde je spotrebni dan za pohonne hmoty. to je jediny duvod, proc je provoz "levny"
podivna baterka vydrzi pomerne kratce a je to jen o 50% vyhodnejsi nez naftaky tak to tedy ne diky
Všechno co je na elektropohon je nesmysl. Podívejte se z čeho se skládá Lithiová baterie. Lithiových dolů je velmi málo. A je to taky prvek který jednou dojde. Tudíž je to jen dočasné řešení. Pokud by celý svět jezdil jen s elektromobily bude cena elektřini nesmírně vysoká (poptávka určuje cenu zboží = čím větší poptávka tím větší cena). Já si myslím že nejlepší řešení je přímé spalování vodíku. Vody je všude dost. . Výroba vodíku jde neskutečným tepem dopředu. Tedy už není tak náročná jako dříve. A neubývá tím na zemi žádný vzácný prvek a hlavně se recykluje zpět do kapalné formy.