Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další koncept bez výfuku. Seat Ibe jezdí na elektrony

Elektromobil v garáži nám parkovat bude, to je jisté. Kromě městských krabiček, které nás s bzučením odvezou do práce a pro prací prášek, budeme chtít i auta pro radost. Obojí by měl zvládnout Seat IBE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Je směšné,

jak pod každým článkem o elektroautě musejí hystericky hýkat kdovíjací kvaziodborníci, kteří předpokládají tragické konce všem zájemcům o elektroauto. Vážení, proč vás to tak hrozně irituje? Elektrovozidla už jezdí desítky let tam, kde je to výhodné a jestli to bude výhodné i v jiném segmentu, tak tam budou jezdit taky, i přes vaše hysterické hýkání.;-)

0/0
4.10.2010 12:39

Uphillman

baterie

Ten kdo vyvine baterie které umožní dojezd srovnatelný se současnými auty (se spal. motorem), bude brzo kuuuuuu*evsky bohatý.

0/0
2.10.2010 22:57

FiS95

To jenom elektrárenksá lobby chce vyfouknout trh ropné

a automobilová je podporuje. Auta by musela častěji do servisu kvůli opotřebení baterií a prodávala by se za vyšší cenu. Opravdu chcete auto, kterému by podelší jízdě 160kou bouchla baterka? Opravdu chcete auto, kterým bude jízda na 200 km dvoudenní výlet? Pojedete k babičce na venkov, cestou přespíte v hotelu kvůli nabíjení, dojedete k babíčce, tam taky přespíte kvůli nabíjení, pojedete zpět, opět přespíte a dojedete domů. Tam budete muset nechat auto alespoň přez noc aby se nabilo. Budete muset propočítávat každou jízdu, aby V8m nedošly baterky. Takové auto chcete?

0/0
2.10.2010 19:02

Deleter

Re: To jenom elektrárenksá lobby chce vyfouknout trh ropné

Nezapomněl jste si dnes vzít léky? ;-D

0/0
4.10.2010 12:35

Hagenbaden

Nesmysl

Nevim, co je na ellektromobilech dobre:

1. Hmotnost je velika, takze i spotrebovana energie na pohyb je vetsi

2. Zasoby lithia jsou tak pro 100mil. vozu, coz je velmi malo navic by bylo vhodne tento drahy material pouzivat pro baterie do elektronikcych zarizeni a ne plytvat s nim do aut. 3. Kapacita baterii je tak mizerna, ze je nutne mit 2 auta. To druhe na dlouhe vzdalenosti. 4. Dlouha doba nabijeni. Cekat hodiny, abych se nekam dostal je nesmysl. Ja rano nevim, ejstli pojedu dneska 20km nebo 200km. Pokazde se muze neco vyskytnout a co pak. 5. Cena "paliva". Stale demagogicky proklamovane nizke naklady jsou jen proto, ze neni dobijeni zatizeno spotrebni dani, jako benzin s naftou, jinak by byl provoz zcela nekonkurence schopny. 6. Je jen otazka vetsiho rozsireni a zavedeni takove dane na el. pro auta. 7. Vyhoda je v nezatezovani ovzdusi ve mestech. Neni nepodstatna, ale jedina! A to mi prijde malo!!!

0/0
2.10.2010 15:44

libl3

Re: Nesmysl

A ještě jeden navrch: kde budou lidé na sídlištích parkujících na ulici dobíjet svá auta?!?

0/0
2.10.2010 17:21

Stoura

Re: Nesmysl

Výměna baterií u specializovaných pump?

Jinak samozřejmě jsou v současné době elektromobily v začátcích a tudíž prakticky nepoužitelné. Jsou stejně (ne)konkurenceschopné proti spalovacím motorům, jako auta se spalovacím nebo parním motorem  proti parnímu vlaku na přelomu 19 a 20 století.

0/0
2.10.2010 19:55

Pavel K

Re: Nesmysl

Už vás vidím, jak přijedete k "pumpě" a tam vám řeknou: "Baterie, ty už nejsou, přijeďte zítra!" A vy řeknete: "Ale čím?" ;-D Je to všechno nesmysl, automobilová lobby chce lidi jen donutit, aby si koupili další auto, když už jedno mají.

0/0
2.10.2010 21:04

barbud o

Re: Nesmysl

... a kdo ty baterie na půjčování nakoupí? Ona jedna sada bude stát tak 200 000 Kč. Nabíjet se bude asi 8 hodin. Podivejte se někdy na benzínovou pumpu, kolik aut za hodinu obslouží a převeďte si to na akumulátory. A mimoto se k tomu bude muset přitáhnout kabel jak k sídlišti ...

0/0
3.10.2010 16:45

Ghost47

Re: Nesmysl

Celkem slibně vypadají zinko-vzduchové články, tam by se tankovala zinková pasta (a zároveň s tím odčerpávala ta zoxidovaná). Z pohledu řidiče by to bylo +/- stejné, jako tankovat benzín, z pohledu majitele pumpy taky (akorát cisterna by jezdila plná i zpátky). Vyčerpané "palivo" se dá recyklovat na jednom místě a do takové fabriky už není problém vysokonapěťové vedení natáhnout.

Pokud by auto s takovým pohonem zvládlo na jednu nádrž 300-400 km po dálnici, dalo by se o něm docela uvažovat...

0/0
3.10.2010 17:21

barbud o

Re: Nesmysl

... a kolik kWh/kg nabízejí?

0/0
3.10.2010 21:19

Ghost47

Re: Nesmysl

Zatím asi 0,5, teoreticky by se mělo dát dostat až na 1,5 kWh/kg.

0/0
4.10.2010 9:40

Deleter

Re: Nesmysl

Což je méně, než u fosilu (započtena účinnost), ovšem už ne řádově.

0/0
4.10.2010 12:40

persona-non-grata 2

Re: Nesmysl

Další výhodou a dost podstatnou je nízká emise hluku !

0/0
2.10.2010 20:30

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: Nesmysl

A nasledne velka emise placatych chodcu.

0/0
2.10.2010 22:01

barbud o

Re: Nesmysl

... vzhledem k tomu, že podstatnou část hluku vytvářejí pneumatiky a elektroekostroje jsou podstatně těžší, zas bych se ticha tak nebál ...

0/0
3.10.2010 16:33

Hagenbaden

Re: Nesmysl

To je sice pravda, ale zatim se porad bavime o osobnich autech, ktere neprodukuji zdaleka tolik hluku, jako nakladni auta. Tam jsou baterky naprosty nesmysl. A jejich produkce emsi je take nekde uplne jinde, nez u osobnich aut. Jiste TDI je s hlukem na prd, ale i ma tom se da pracovat a Common Rail to dokazuje, nicmene benzin je benzin :-) (co se tyka zvuku). Navic nenapsal jsem zatim, ze nejsem trolejbusak, takze elektromotor ne!!!!;-D

0/0
3.10.2010 22:17

Deleter

Re: Nesmysl

Bez elektromotorů si ta vaše spalovací rachotina ani neškytne.;-)

0/0
4.10.2010 12:43

FanFanTulipan

...

Jedním z kriterií zda klasiku nebo elektro jsou celkové náklady na 500.000 km provozu. A tam elektromobily nemají šanci. Bohužel taková je realita Rv

0/0
2.10.2010 11:35

Já to nebyl, já to nebil!

Re: ...

Kolik % aut najede reálně 500 000 km. Já jen, že dělám ve firmě, kdy služebáky jezdí každý den a ročně najedou v průměru 30 000 km. Na dálkové cestování zatím elektromobily nejsou, ale zrovna tento by mě osobně stačil nejen na týdenní ježdění do práce, ale i na víkendové ježdění do hor (pokud by se stačil přes noc dobít). Takže pro mě osobně by byl dostačující ;-)

0/0
2.10.2010 11:57

FanFanTulipan

Re: ...

Ta vzdálenost byla zvolena podle běžné vydrže motorů klasických aut. Můžete si tam klidně dosadit vzdálenost klidně 250.000 km... :-) Takže budete mít dvě auta? Jedno na kratší tratě a druhé na dlouhé? :-) V dnešní době jsou elektromobily drahé jak na výrobu, tak na provoz. I na provoz, protože po určité době budete muset vyměnit baterie a to bude palka jak za vraždu ;-D Ale jistě. V dnešní době elektrošílenství EU protlačí kde jakou zho...dilost :-/ PS: A až bude jezdit dost elektromobilů, tak budeme potřebovat více el.energie, a více fotovoltaických elektráren a tím pádem poroste i cena el.energie...

0/0
2.10.2010 14:29

FanFanTulipan

Re: ...

... a kruh se uzavírá a el.lobby se raduje... :-/ Opravdu pokrok jak vepřík ;-D

0/0
2.10.2010 14:30

Já to nebyl, já to nebil!

Re: ...

Porovnejte elektrovozíky dnešní a ty před dvaceti lety (nebo třeba mobily, počítače, ...). Vždy to začíná kusovou výrobou pro vyvolené (nebo třeba nadšence). Žádná výzkumná laboratoř  neuvede na trh tak dokonalý výrobek, který již nepotřebuje další zlepšování. A u elektromobilů se nejedná o nic jiného. Až se např.  uzavřou centra měst pro auta se spalovacími motory, tak budete mít volbu dopravy pěšky, kolmo, mhd a nebo třeba právě těmi opovrhovanými elektromobily ;-)

0/0
2.10.2010 14:58

vochomejtak

Re: ...

Jenze ono se za poslednich sto let v techto oborech prakticky nic zasadniho nezmenilo.

0/0
2.10.2010 16:59

Pavel K

Re: ...

Myslím, že běžné rodině stačí rozpočet na 100 000 km. Takže když budete mít auto za 500 tisíc se spotřebou 7l na 100 km, vyjde vás 1 km na 7 Kč (přibližně). Když budete mít dvě auta, z toho jeden elektromobil, bude počáteční investice hned o 300 tisíc vyšší (vycházím z toho, že jsem četl, že elektromobil by mohl mít cenu kolem 300 tisíc korun), to znamená, že aniž bych začal počítat cenu paliva či el. energie, již jsem na ceně 8 Kč za km. Dál to už počítat nebudu, neboť neznám cenu "výměnných baterií" do elektromobilu, ale již na tomto jednoduchém příkladu je vidět, že se autor článku velmi plete. Není vůbec jisté, že nám v garáži bude stát elektromobil.

0/0
2.10.2010 14:35

Já to nebyl, já to nebil!

S tím dojezdem je to spíš taková "nákpní taška"

Tak mi není jasné, proč nepoužili více plastových dílů. A ještě jedna věc. Ovládání pomocí dotykového displeje jistě podpoří bezpečnost Rv

0/0
2.10.2010 11:22

vipeeer3

Elektro

Doufám, že se nedožiju doby kdy bude v každé garáži stát elektromobil, něco takového mi nesmí do baráku.

0/0
2.10.2010 9:56

fsp

SEAT je v perdeli

prodá 300.000 aut ročně a to jen proto, že ho VW cpe všude od Severo-Jižní Ameriky, přes Austrálii až po Japonsko. A oni si takhle hrajou :)

0/0
2.10.2010 8:44

fofrman

SEAT vs. VW

Nevím, nakolik bude použitelná elektrická koncepce. Ale designově je to paráda, a pokud by se prvky zde použité dostaly do sériové výroby, tak by to byla víc než paráda; pozn. jsem spokojeným majitelem Seat Leon a těším se na nalší generaci. Jen se bojím, že takovou progresi ve Wolfsburgu nedovolí. IBE se opravdu povedloR^

0/0
2.10.2010 1:21

Duke-Nukem

Re: SEAT vs. VW

no,spis je sranda,ze maji dovoleno delat pekna auta a jsou od prevzeti VW pernamentne ve ztrate.Tohle proste dotuji skodufkari..:-)

0/0
2.10.2010 7:58

Já to nebyl, já to nebil!

Re: SEAT vs. VW

Jo, kdyby se podařilo skloubit dizajn seatů s kvalitou škodovek, tak půjde slavný VW do kopru;-) R^  

0/0
2.10.2010 11:25

kenx

Re: SEAT vs. VW

Máme doma Leona i rodinné Toledo. Jízdními vlastnostmi i komfortem jsou zcela odlišná. Odlišná neznamená, že by jedno bylo špatné. Toledo s jistotou dokáže udržet rodinné MPV na silnici i při ostřejší jízdě. Uvnitř oceňuji přebytek prostoru (hlavně na výšku a šířku). Jak je to auto ošklivý zvenku, tak je praktické uvnitř, včetně zadního panoramatického okna. Leon, to je něco zcela jiného. Ač ten samý podvozek, nižší těžiště, nižší hmotnost (o téměř 300 kg) a jiné naladění podvozku si vynucují neustálou potřebu si jízdu užívat. Oceňuji, jak dokáží kontruktéři seatu navrhnout auta plnící svůj účel. Všechno, jen ne tuctový design je třešinkou na dortu.

0/0
3.10.2010 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.