- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak tohle auto bych bral všemi deseti. Po dlouhédobě něco, co mě opravdu zaujalo.
Na autosalonu Los Angeles byl představen supersport Capstone CMT-380 kde je jako pohon použita mikroturbína Capstone C30 o výkonu 30KW, jako palivo se používa nafta či bionafta. Zrychlení 0-100km/h 3,9s, max rychlost 240km/h. V roce 2009 Capstone ve spolupráci s firmou Langford Performance Engineering integrovala mikroturbínu do vozu Ford S-Max. Při testech byla spotřeba nafty při jízdě nejvyší rychlostí je 2,9l /100Km. Mikroturbíny Capstone 30kW se používají např. k pohonu hybrydních autobusů. Jsou k vidění v Londýně, Paříži, Tokiu či Římě. Použití: turbína pohání generátor který slouží k pohonu elektromotoru a dobíjení vestavěných Li-Pol článků. Chystá se omezená serie těchto vozů jako ukázka možností této technologie. Jaguar je pravděpodobně další ukázka využití mikroturbín.
díky spojitému spalování. Navíc je menší, lehčí, jednodušší a teoreticky i účinější..... Problém je cena, která je daná masovostí vývoje a produkce (a to je u pístových motorů prostě někde jinde)....
To jo, ale předpokládám, že zrovna u tohohle supersportu by asi potenciálním kupujícím byla ceny turbíny ukradená, naopak fakt, že to má v sobě dvě turbíny by mohl být dalším výrazným lákadlem, aby si to multimilionáři kupovali jako něco extra a vyšší ceny by toho byla akorát důkazem.
Dozvime se je vubec nekdy? Ona te el. se totiz nevirabi bez emisi a z vic jak 50% je vyrabena v uhelnych elektrarnach. Jo a vite ze jedna jedina uhelna elektrarna v CR vyprodukuje za rok vic CO2 nez veskera automobilova doprava vcetne kamionu! Jedina vyhode elektromobilu je ze ty splodiny nevypousti ve mestech ale nekde jinde elektrarna...
No a prave proto musi nastoupit jadro, vitr a slunce... ale ne v podminkach, jak to nastavili u nas. Vetrniky maji zivotnost nekdo kolem 25let (tusim) a navratnost bude nekde po 10ti letech. U nas nastavena slunecni energie je solich, o kterym se nam nezda. Navratnost je snad nekdo kolem sesti let pri vydrzi taky minimalne 25let.
Ale je to skoda.
Jadro ovsem proste musi nastoupit masivneji. Skal a dolu na vyhorely palivo mame dost. A pokud se to palivo tezi ze zeme, vyhorely se uskladnit hluboko do zeme muze taky.
sem trochu od fochu a vím co se vyprávělo o podvozcích, motorech. nic valnýho. ford ho docela postavil na nohy, ale proč jaguára když můžu se stejným podvozkem mít forda
Naglický vtip: Víš proč musíš mít dva jauáry? Protože jeden je v servisu a s druhým jezdíš.
kde budete na sídlišti a bez garáže dobíjet své elektromobily. Neřešitelné, nepraktikovatelné.
K čemu takovej krouťák když neexistujou pneumatiky které by ho bez problému přenesly na vozovku? Můžete mít výkon a krouťák jakej chcete ale bez pořádných pneumatik je to k ničemu.
To je hezké, je to správný krok. Spalovací motor může pro výrobu elektřiny pracovat vždy v optimálním režimu, takže spotřeba i emise mohou být na výborné úrovni. Problém je ale stále s účinností této konverze. Z tohoto pohledu bych tento pohon viděl jako vhodný spíše pro zcela opačný typ aut - např. dodávky, které v městech s hustým provozem rozvážejí zboží.
Podle mého názoru je to krok správným směrem. Princip pohonu na elektromotor, kdy elektřina je vyráběna přímo v dopravním prostředku se používá např. na zaoceánských lodích, takže asi nepůjde o neefektivní způsob.
Nevýhodou elektromobilů je delší doba nabíjení (ne každý má garáž s přívodem el. proudu) a malý dojezd. Tahle koncepce by mohla být dobrá i pro "plnotučné" elektromobily, kde by byl jeden agregát na výrobu el. energie pro nouzový dojezd (jeho výkon by tak nemusel být nijak extrémní, v praxi by stačila i rychlost kolem 100 km/h, ve městě i polovička). Konstrukce automobilu by mohla být mnohem jednodušší (motory přímo v kolech, takže by stačila jednodušší konstrukce podvozku, nebyla by třeba ani převodovka).