Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tankujte biolíh E85, můžete ušetřit. Každé auto ho ale nevypije

Levný biolíh E85 se dá tankovat už na 70 čerpacích stanicích v Česku. Chutná třeba "amerikám", staré felicii neuškodí, v jiných autech se nevyplatí. K mání jsou i nová auta, výrobci se s nimi ale nechlubí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AR-TU

Peugeot 206CC 2,0i 100kW - zkušenosti

Protože co sám nezkusím, tak jen těžko můžu hodnotit a protože mi nejde o uspoření Kč, ale o reakci motoru a výkon, tak jsem se zkusil jezdit na E85 v mixu s N95 Shell 1:1 a pak V-P100+E85 1:1.

Studené starty = ráno je kolem 0°C = žádná změna, žádný problém

Jízda v nízkých otáčkách max do 3.000 = než se zahřeje motor = žádný problém

Sportovní jízda nad 3.000 do 6.000 otáček = oproti samotnému N95 silnější zátah, bez rozdílu v benzinu N95, nebo V-P100 a poměru 1:1 k E85

Jízda normální - při nižších otáčkách (do 3.000) pocit měkčího plynu. Spotřeba stejná bez zjištěného rozdílu. Najeto na N95+E85 a na V-P100+E85 více jak 1200km. Závěr, při mixu 1:1 s benzínem je patrný mírný nárůst výkonu ve vyšších otáčkách, lepší reakce za plynem.

0/0
25.10.2010 9:47

vaclav1973

cinske auto

Ja bych do cinskeho auta nesel i kdyby by bylo sebe vice "bio"...

0/0
10.10.2010 16:06

lks0079

? Dotace ?

Tak já to nechápu - dávaj se českejm zemědělcům dotace aby chudáčci nezkrachovali a mohli obdělávat českou zem která by jinak ležela ladem a zaplevelila se, nebo ne ? Tak potom nechápu ten argument že biopaliva zabíraj plochu potravinám a zdražují je ???

0/0
7.10.2010 11:37

stefi_ul

Re: ? Dotace ?

Ono je to trosku jinak...

Zemedelci proste presli houfne na biolih, tedy kukurici, repu a nevim, co jeste a na ostatni potreviny nezbude cas a penize... takhle to vidim ja.

0/0
7.10.2010 14:18

lks0079

Re: ? Dotace ?

Bohužel zemědělství jsem studoval a tak vím že opravdu český trh netvoří světové ceny kukuřice obilí řepy a já nevím co ještě. Naši zemědělci jsou naprosto nekonkurenceschopní v porovnání s ruskem a USA. Tam jsou pole tak velké že na ně posílají robotizované flotily kombajnů bez obsluhy lidské ruky a vyrábí se to ve velkém. Takže dokud budete vědět, že biolích u české čerpací stanice kupujete z české produkce, tak to bude v pořádku. Problém by nastal pokud by se na to vrhl celý svět a začaly se drancovat pralesy a místo pšenice na mouku pěstovat pšenici na líh. Potom by to bylo nebetičné zvěrstvo a samosebou pokud se to neukočíruje může to být problém jako s fotovoltaikou. A nebo také nemusí, na dopravu se spotřebuje relativně málo energie v porovnání s výrobou tepla na vytápění.

0/0
7.10.2010 16:04

FrantaKibyc

Re: ? Dotace ?

No pokud si myslíš, že ceny zemědělských plodin se určují podle toho, co se vypěstuje na českých polích, tak toho o světě moc nevíš.

0/0
7.10.2010 15:45

panzic

unicorn??

a co unicorn? ti v seznamu chybí a přitom e85 mají snad všechny pobočky? aspoň ty co jsem zatím potkal..

0/0
6.10.2010 22:40

svarak z krabicoveho vina

Re: unicorn??

Taky mě to praštilo do očí.

0/0
7.10.2010 14:54

Kozel_

Proč je biolíh levnější?

Jediný důvod je jiné zdanění. Tj. běžný benzin, tam většinu daně tvoří daň, dph a spotřební daň, nebo jak se to jmenuje. Bez té daně navíc by stál snad třetinu. U biolihu, lépe směsi lihu s přídavkem benzinu, je daň nižší - to je celé kouzlo ceny. Takže vše na úkor daňového poplatníka.

0/0
6.10.2010 15:29

tripik

Re: Proč je biolíh levnější?

snad do auta si muzu lit co chci kdyz mi to pojede ne? nebo muzu jen statem schvalene veci aby me mohl neustale okradat?

0/0
6.10.2010 17:09

mychalb_001

Re: Proč je biolíh levnější?

V techničáku máš napsané schválené palivo. Takže lít si můžeš, ale není to košer. Už jen z toho důvodu, že kouřivost a obsah různých látek ve zplodinách, které jsou limitovány a přeměřovány na emisní zkoušce jsou na použitém palivu závislé. Jinými slovy - když tam naliješ kde co, může být výsledek stejný jako kdybys jezdil s autem, které na emisích propadlo. Kapišto?

0/0
6.10.2010 23:11

Deleter

Každý auto ho nevypije,

ale každá postavička na pětce na roli jo.

0/0
6.10.2010 15:01

sms.aye.cz

:)

včera jsem dal 8l do feldy na 5l naturalu a naprosto v poho.. živější to je o dost:)

0/0
6.10.2010 14:59

1000mb

Re: :)

Jak to startuje studený?A jsem zvědavej,jak to bude chytat pod nulou.Ale asi 1:1 by to neměl být problém.Jo a Feldu máte Mpi,nebo jednobodovku?

0/0
6.10.2010 15:24

sms.aye.cz

Re: :)

jelikož jsem současně dával novou baterku.. tak těžko můžu posoudit (zlepšilo se to ale to je tou baterkou, stará umírala). jinak to startuje celkem perfektně. ty litry jsem psal vzhledem k prázdný nádrži.. trošku jsem zariskoval, ale jezdí to ok

0/0
6.10.2010 16:39

Petosh

Re: :)

Ja vcera na zkousku pridal k cca 10ti litrum benzinu v nadrzi 3 litry E85. Startovani naprosto v pohode, jizdni projev standardni. Fabia 1.4.

0/0
6.10.2010 22:55

1000mb

Zajímavý

je,že E85 podle seznamu stanic nenabízí žádný velký prodejce paliv(Benzina,Agip,Shell,OMV,Lukoil.....)

0/0
6.10.2010 13:50

AAA2

Re: Zajímavý

a co je na tom zajimavyho?

0/0
6.10.2010 14:40

1000mb

Re: Zajímavý

No že se do toho ty nadnárodní řetězce nehrnou,přítom na čerpačce v HK mi pumpařka říkala,že jim "výtoč" jde strmě nahoru a už toho prodávají víc,než prémiových paliv

0/0
6.10.2010 15:23

papas

Re: Zajímavý

jestli to není tím že ty společnosti co mají E85, nemají prémiová paliva;-D

0/0
7.10.2010 21:40

harkonnen

Re: Zajímavý

Má ho třeba EuroOil (Čepro), jezdím kolem té pumpy denně (tramvají :-))

0/0
6.10.2010 15:00

rafton

Re: Zajímavý

Ty si netroufnou dát ethanol do normálního benzínu.

0/0
6.10.2010 20:43

stefi_ul

Re: Zajímavý

Pokud mluvis treba o Shellu, tak ten ,treba ve srovnani s Nemeckym, u nas prodava V-Power v kvalite normalu,ale za priplatecek :-) Navic nemaji vetsinou volne stojany...

0/0
7.10.2010 14:23

harkonnen

Baví mě ty výčty CO2 co se spálí při výrobě biolihu :-)

Antiekoteroristi v čele s Klausem do halíře spočítaj, co se spálí při výrobě biolihu a ž e je to víc než když pálíme benzín. Nikdo ale nepočítá to co se spotřeuje na výrobu toho benzínu :-)

Při rafinaci ropy se oddělujou těžký ropný látky od lehkých (z těch se dělá benzín) a těch těžkejch je mazut, který se pálí v nákladních lodích. Je to to největší svinstvo, co z ropy zbyde. A vzhledem k tomu, že moře nikomu nepatřej tak lodě nemusej plnit žádný eko limity. Je to obrovskej problém např v Hamburku a jiných velkých přístavech, kde kotví velké lodě prakticky v centru města a vypouští obrovský množství svinstva. Ale jelikož jsou na vodě, tak jsou z obliga :-) Momochodem ta ropa se musí do rafinerie nějak dopravit, takže toho mazutu se pálí při přepravě obrovské množství.

Pak přijde pan Profesor a spočítá, že na biolíh se spotřebuje nějaká nafta v kombajnu, takže je to vlastně horší než pálit tu naftu samotnou, na druhou stranu rovnice z ideologických důvodů jaksi pozapomněl :-)

0/0
6.10.2010 13:24

Deleter

Re: Baví mě ty výčty CO2 co se spálí při výrobě biolihu :-)

Ono je to tak, že pokud potřebujete na litr lihu spálit víc, než činí jeho ekvivalent v naftě či benzínu, tak je to blbost.

P.S. Ty lodě na mazut do přístavu stejně tahaj remorkéry.

0/0
6.10.2010 13:39

Olds

Re: Baví mě ty výčty CO2 co se spálí při výrobě biolihu :-)

R^R^R^ Přesně, pálit jedno palivo abych vyrobil menší množství jiného paliva není nic jiného než pitomost. 

0/0
7.10.2010 11:04

pierreix

Re: Baví mě ty výčty CO2 co se spálí při výrobě biolihu :-)

Tak postupne ... srovnava se biolih s benzinem, ne biolih s ropou - michat do toho mazut je dost mimo misu.

Mazut je v podstate ten nejmene energeticky narocny produkt, protoze je to zbytek po destilaci a dale se nezpracovava (narozdil od benzinu, nafty,..). Pouziva se tak, jak je - je to sice svinstvo, ale dost pravdepodobne bude lepsi nez vyssi frakce z hlediska celeho cyklu vyroby z ropy na finalni produkt (hlavne ted, kdy se musi temer uplne odstranit sira).

Pro pouziti mazutu v Evropskych pristavech uz vice nez rok plati v podstate zakaz, protoze je stanoven max obsah siry na 1000 ppm (0,1 wt%) a to splnuje pouze nafta (mazut ma 10x nebo vicekrat vetsi obsah siry).

Pokracovani ...

0/0
6.10.2010 20:06

pierreix

Re: Baví mě ty výčty CO2 co se spálí při výrobě biolihu :-)

..pokracovani

Doprava ropy po Evrope je z vetsiny obstarana ropovody. Ta cast, ktera prichazi po mori, nejake to palivo spotrebuje, souhlasim. Ale v soucasnosti je vetsina evropskeho biolihu dovazena z Brazilie - tim padem je tento argument take mimo misu.

Myslim, ze jsem reagoval na vsechny vase pripominky. V soucasnosti je opravdu biolih prvni generace (z obili, kukurice, ..) absolutne nevyhodny - s vyjimkou Brazilie pri vyrobe z cukrove trtiny (vyroba pro domaci potrebu), protoze ma vysoky vynos na hektar a muzete mit az 3 sklizne za rok diky klimatickemu pasmu.

0/0
6.10.2010 20:10

ajdnes je tu cenzóršip

Ajdnes lobby

to je nějaká lobby od servisů nebo co, že tohle palivo na ajdnesu vychvalují 1x měsíčně?:-/

0/0
6.10.2010 13:21

starej Brůna

Není to problém,

při mixu 1:1 ve fábii v pohodě. Výkon stejný, spotřeba cca o 0,5l vyšší ale co je důležité, mám vysmívaný trojhrnek a ten až neuvěřitelně ztichne a lépe se vytáčí takže spokojenost.

0/0
6.10.2010 13:18

Martin138

biolihu sem si už všimnul

přechozí článek o výhodách nevýhodách přečet. A ptám se jezdí na něj někdo u delší dobu, nemáte problémy s poruchami motoru, vstřiků apod? Samo počítám s tím že by se biolih míchal  benzinem 1:1. Ale pořád mám strach čánkům moc nevěřim, bo pisálci použíjí ctrl c ctrl v a zkušenost nula

0/0
6.10.2010 11:40

Xladi

Re: biolihu sem si už všimnul

Bývalý spolužák se mi onehdá chlubil že na to jezdí. Má najeto 5000km a prý zatím v pohodě, míchá to 1:1 a prý je auto živější než bylo, má Fabia Combi. Přemýšlel jsem že bych to zkusil nalít do skůtru, ale řekl jsem si že ještě počkám, jezdí někdy od jara, tak jestli přežije pouvažuju o tom. Na stránkách zabývající se touto problematikou doporučují koupit speciální svíčky, které hážou silnější jiskru, protože E85 hůř zapaluje hlavně když je chladněji.

0/0
6.10.2010 12:37

Ahasver

Re: biolihu sem si už všimnul

Osobní zkušenost viz. kousek níže, mám za sebou něco přes půl roku a 35000km na neředěný. Pravda, s motorem už poněkud netypickým, ale co vím z doslechu od ostatních totéž tankujících, na čistý jezdí úplně bez problémů Camaro 79 (V8 5,7), celkem dost škodovek 1xx a několik favoritů (i s monovstřikem). Scorpio 98 (V6 2.9 24V) na čistý blbě chytalo a vynechávalo v nízkých otáčkách, na směs 1:1 je to prý už bez problémů.

Na tu míchanou směs jezdí celkem dost lidí, závažnější stížnosti jsem slyšel od dvou - jedna octavia 1.4MPI (žere to jednou tolik) a jedno audi A3 (1.8T) prý od té doby co dostává biolíh občas chcípne a zahlásí chybu ŘJ, po novém nastartování prý normálně chytne a jede.

0/0
6.10.2010 12:58

Martin138

Re: biolihu sem si už všimnul

díky za vyčerpávající odpovědi. Docela ste mě navnadil, ještě dneska to zkusim. Ještě jednou díkyR^

0/0
7.10.2010 11:27

dracekvo

LPG

Pálím LPG a takovéhle radoby oko cosi jde mimo mě. Stejně to není vůbec eko, protože už jen výroba zaprasí ovzduší daleko více, než ten spálený benzin.

Jediné, co mi příjde rozumné je pálit ve starých nafťákách ojej z friťáku. Výroba není nijak extra náročná, ale tomu se žádná automobilka nevěnuje, protože by se nemohli napakovat rádoby ekologisté. A ještě je ta výhoda, že když takové auto jede, tak se za ním line lahodná vůně řízků :)

0/0
6.10.2010 11:10

stefi_ul

Re: LPG

A jak se ti s LPG zajizdi v centru mest do podzemnich garazi??

0/0
7.10.2010 14:24

svarak z krabicoveho vina

Re: LPG

Tne pseudoargument s podzemními garážemi mě vždy spolehlivě rozesměje. Denně prakuju v Brně a za 7 let jsem v podzemní garáži parkoval asi tak 4x v bývalém Kŕfůru na Vídeňské. No tak nemůže zajet do bunrku, a co? Myslím, že takhle nepodstatná maličkost ho v českých podmínkách opravdu nemusí trápit.

0/0
7.10.2010 15:01

Salash

Biolíh jen pro startování - auto na LGP?

Mám auto na LPG a E85 bych mohl používat jen pro startování. Má to smysl?

0/0
6.10.2010 10:54

A22

Re: Biolíh jen pro startování - auto na LGP?

jestli ti auto startuje i na vodu, tak ano R^

0/0
6.10.2010 11:00

dracekvo

Re: Biolíh jen pro startování - auto na LGP?

Na biolích auto startuje skoro stejně blbě, takže to bys mohl startovat rovnou na LPG.

0/0
6.10.2010 11:11

Xladi

Re: Biolíh jen pro startování - auto na LGP?

Nemá to smysl ta troška benzínu která se spotřebuje na start a zahřátí motoru skoro nestojí za řeč, navíc je ten benzín v nádrži déle než u auta provozovaného na benzín, takže hrozí že pak to bude víc nádrž na vodu než na palivo protože líh váže vodu.:-)

0/0
6.10.2010 12:32

Ahasver

mhmm

V článku chybí jedna celkem podstatná drobnost - E85 je narozdíl od benzínu elektricky vodivý, což taky může způsobit jisté komplikace ;-)

Jinak ale po půl roce zkušebního provozu na neředěný E85 ve starém fordím OHC čtyřválci s karburátorem a mechanickou palivovou pumpou mám zatím jen dobré zkušenosti - spotřeba +/- stejná, výkon skoro možná nepatrně lepší, studené starty bez problémů, ventily nechrastí a těsnění ani membránu v pumpě to zatím nežere. Jesti dobrý dojem vydrží i po rozborce motoru plánované po 50.000km, mohlo by to být ideální krmení pro nenasytné V6 :-)

0/0
6.10.2010 10:42

Deleter

Utajená?

Bodejť, když nějaká baba vidí SAAB, tak pak řekne, že viděla "ten seat co se dělá v Německu." ;-D

0/0
6.10.2010 10:42

A22

Biolíh je zločin na živostním prostředí prosazený vidláky

v ČR v čele s Babišem. Je to ekonomicky i ekologicky nesmysl (něco jako fotovoltaické elektrárny), všichni to vědí a nikdo s tím nic nedělá RvEURv[>-]

0/0
6.10.2010 9:57

Deleter

Re: Biolíh je zločin na živostním prostředí prosazený vidláky

Biolíh je v pohodě, pokud se dělá z přebytků. Ovšem výtěžnost není nijak závratná. 9litrů lihu z metráku brambor...

0/0
6.10.2010 10:36

Opčan CZech

Trabi...

A co na to Trabi - vyhlášený shopností jezdit od nafty po francovku? Máte někdo praktickou zkušenost...:-)

0/0
6.10.2010 8:07

Xladi

Re: Trabi...

Určitě to pojede Trabant fakt sežere kdeco, ale jet za ním je utrpení:-(

0/0
6.10.2010 9:31

GNC

Re: Trabi...

trabi nevím ale schade 120 na to jede jako drak

0/0
7.10.2010 16:14

Stone_Pilot

Dokud

se nebude líh vyrábět z nějakého odpadu nebo aspoň z pěstovaných plodin tak, že se na jednotku energie vloženou získá aspoň 2x více "vypěstované", jsou biopaliva spíš zločinem na přírodě. Já zatím budu i nadále tankovat benzin.

0/0
6.10.2010 7:54

Opčan CZech

Re: Dokud

Severské národy to už posunuly dále - vyrábějí líh destilací dřevních odpadů a testuje se destilace slámy - výsledky jsou nečekaně dobré... u nás bohužel Babišova lobyRv

0/0
6.10.2010 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.