- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je zas úžasný vynález, auto z PUR panelů. To mám radši svoji skoro dvoutunovou plechovku. Nevím, jak se na tom budou opravovat prolákliny od debilně parkujících řidičů. A nevím, jestli by mě nějak vyburcovalo k nadšení, že místo 15 litrů by to žralo jen 14.5 litrů/100 km.
To pak bude jak technologicky "hit" ve favoritu. Kde to po sedmi letech proste uhnilo a rozklizilo se to a clovek kvuli 1cm fuce neprosel STK. Mam na mysli ty skvele podlahy, ktere maji jednotlive dilce snejtovane k sobe a zalepene nejakym sajrajtem.
Soudruzi z Lamborghini totiž přišli s "kovaným karbonem" s cenou na 1/3 klasického karbonového kompozitu, bez nutnosti vytvrzování v autoklávu.
i kdyz mu nevadi ze se to jiz pouziva nejmin 10 let....
...pode mnou. Tohle má své plus i minus. Nikdy to nebude levnější výroba. Nikdy. Ať bude technologie zaběhnutá, jak chce. A nikdy se ten materiál nevyrovná klasické dnešní konstrukci, protože to prostě fyzikálně není možné. Deformační zóny jsou fajn, ale musíte mít, co deformovat.
"mít co deformovat" bez čárky, ale to už jsem fakt odpornej hnidopich
Podobné sendvičové kompozity hliníkové povrchové vrstvy a plastového či minerálního jádra se např. ve stavebnictví používají zcela běžně. Dnes je to jeden z nejlevnějších obkladových materiálů...
Takové auto asi nebudou chtít ve šrotu. Co s ním? Rozdrtit a zahrabat pod zem. Zapálit a počkat, až zůstanou pouze plechy. Čekají nás krásné zítřky.
Kdyby jste četl článek, zjistil by jste, že materiál je to recyklovatelný
Bude to tak drahé, že se to středně drahých a levných aut nedotkne.
To myslim normalniho smrtelnika nezajima, co takhle uvest to v litrech paliva, at to nemusim dopocitavat - to je to co me zajima, ne nejake CO2 na ktere beztak neverim.
Mně se spíš líbí ta vysoká tuhost.
..a pak mi to nějakej chytrák objede debonderem a auto se mi rozpadne.. ještě to tak !