- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
..ve filmu Kulový blesk (1978)
http://picasaweb.google.com/lukadamik/Nehoda?feat=directlink
Já bych třeba tohle za čelní náraz nepovažoval, na mne to dělá dojem nárazu pod úhlem možná až 30°. To se potom mohly síly porozkládat tak, že to opravdu airbagy nemuselo aktivovat.
najeto 20 tisic za pul roku. Pri 20 tis. totalka-celne do svodidel..airbagy nevystrelily.
důležité údaje chybí a to: jaká byla rychlost v okamžiku nárazu? a jaké zranění jste utrpěl? ono udělat totiž totálku při čelním nárazu i při malé rychlosti není problém, vzhledem k rozsáhlým deformačním zónám. ty pohltí nejvíce energie. a rychlost nehodnoďte podle toho, kolik jste jel třeba 30 m před nárazem. mohl jste mít 100 na tacho a ubrzdit třeba na 25 km/h a pak je asi zbytečné airbagy aktivovat.
zachránil minulý týden abg život,nebo aspoň zdraví.V cca 50-60 km/h s Oktávkou do stojící feldy.Předek na maděru,ale nestalo se mu vůbec nic.Kdyby airbag neměl,tak si minimálně rozmlátil hlavu o volant.No a já jsem se naučil poutat,protože dokud se nepřipoutám,tak na mě co 15 vteřin houká nesnesitelnej zvuk.
Já jsem se zase naučil rozpojovat konektor co je pod sedačkou, ačkoliv se poutám tak ten zvuk nesnesu :-))
jedno - tam airbagy uz stejne nema
Presne tak.
Na airbagy nedam dopustit, pred dvema roky mi asi zachranily zivot pri celnim narazu.
Na druhou stranu kolegovi ve sluzebnim Passatu vystrelily oba celni pri nepatrnem tuknuti ve meste. Do prace dorazil se zakrvacenym nosem a osmickou misto brejli, na aute byla jen promackla znacka. V servisu nam rekli, ze "to se obcas stane", asi se neco oprelo o senzor. Vymena byla zdarma, stejne jako kontrola vsech sluzebaku.
Je asi lepší, když vystřelí, když nemá, než když nevystřelí, když má...
co čelní airbagy neřeší, jsou následné nárazy po prvním, když už vyfučí. ale takových nehod asi zase moc není, ty následné rány taky už nejsou z vysoké rychlosti, většinou jedna rána a dost. tedy pokud bezprostředně po nehodě nenásleduje pád do propasti.
Jak píšeš - většina nehod je jedna velká rána a hotovo. Na druhou stranu to je důvod proč airbag nemá smysl v závodních vozech a řeší se to tam jinak (systém HANS). Tam ty havárky vypadají trochu jinak...
... airbagy pokud není zapnutý bezpečnostní pás? Nevím totiž co je horší, jestli vletět plnou rychlostí do volantu nebo se na půl cesty potkat s rozbalujícím se pytlem.
pytel je horsi, ten leti proti tobe nasobne vyssi rychlosti. Pripady zlomeneho vazu nejsou vyjimkou.
U civilizovaných automobilek bude možná airbag spolehlivá záležitost,ale to rozhodně neplatí pro škodofky- např hromster a fobie ,kdy bagy střílí jinde,než mají,pokud si ukrajinský montér splete konektory,nebo vůbec,pokud se přeruší tenký napájecí vodič a kondenzátor 470 mikro ,který ve škodofce dolepujou ke spouštěči situaci nezachrání.Ve škodofkách je na každém šroubku znát úspora a funkčnost výrobce moc nezajímá.
já odjakživa používám zásadně antiseptický klouzek