Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na plný plyn: Jaguar zvažuje výrobu turbínového supersportu

Jaguar C-X75 s hybridním pohonem spojujícím elektromotory a plynové turbíny, který se pyšní titulem nejlepšího konceptu pařížského autosalonu, by se mohl dočkat sériové výroby. Případní zájemci si budou muset ale nějaký čas počkat. Podle dostupných informací by Jaguar mohl nový supersport nabídnout nejdříve za pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivoš

Nechtěl bych stát za výfukem,

když turbíny dají 140 kW.

0/0
15.10.2010 16:04

Inkvizitor Johny

Re: Nechtěl bych stát za výfukem,

ále! Ta energie je právě spotřebována na generování elektřiny. Je to jako helikoptéra u které se výkon té turbíny přenáší na listy. Není to jako "tryskáč" :)

0/0
15.10.2010 18:56

Inkvizitor Johny

Re: Nechtěl bych stát za výfukem,

Byl jsem se mrknout na wiki na AH-64 Apache. Ten má kolem 1500 koní na turbínu. A ten vyfukovaný proud z turbíny není nic moc. Spíš jde o teplo...A tenhle Jaguar má 1/10. To se dá s klidem uchladit. Spíš mě zaujalo tvrzení, že turbína je na konstrukci jednodušší. To je pěkná blbost.

0/0
15.10.2010 19:03

FastDriver

Re: Nechtěl bych stát za výfukem,

autor výroku to spíš myslel na počet součástek v agregátu.

0/0
17.10.2010 8:56

Deleter

Re: Nechtěl bych stát za výfukem,

Však ta spousta součástek se musí u písťáku taky zkonstruovat. Cena turbíny je dána materiálem a nutnou přesností výroby. Na konstrukci to zase tak strašně složitý není.

0/0
18.10.2010 8:47

kucanek

wow

Tohle je ta nejhezčí kára, co sem kdy viděl! 8-oR^

0/0
15.10.2010 13:36

SimonSkrivanek

XJ220

Jaguar XJ220...to byl aspoň supersport. Stále šesté nejrychlejší produkční auto.R^

0/0
15.10.2010 11:37

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

Re: XJ220

Ale ma odporny zvuk na volnobeh, to je jak kdyz se chrasti sroubama v kybliku.

0/0
15.10.2010 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.