Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupujete jen dva zimáky? Lepší pláště dejte vždy na zadní kola

Přezujte auto na zimní gumy. Když se i přes varování odborníků rozhodnete šetřit a dál necháte auto na letních pláštích, zpomalte. Výrazně zpomalte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Celá tahle debata je

poměrně jednodušena tím, kam se dávají řetězy a proč.;-D

0/0
1.11.2010 14:30

Culeto

Meeerliné gde si ?

Člověče umíš číst? 99% lidí tady to považuje za blbost a jen ty SÁM tady válčíš se svou nevědomostí. Nejsem to jen já ale VŠICHNI ostatní! Ty jsi SÁM!!! Sakra chlape prober se!

Furt na tom trváš ?

0/0
26.10.2010 18:43

weizenkleie1

Re: Meeerliné gde si ?

8-o

0/0
3.12.2010 9:39

Einstein

Zadná a predná náprava

Poznám prípad, keď si šetrič dal na Š 120 zimné len na zadnú nápravu a vydal sa na " snežnú ralye ".  Auto (Š 120) perfektne reagovalo na plyn, drapáky zaberali a aj brzdilo lepšie ako pred prezutím. No keď prišla prvá ostrejšia zátačka, škodovečka prestala reagovať na natočenie volantu a poď ho rovno do poľa . . . . . . . . . . .

0/0
25.10.2010 11:14

Shumway

Re: Zadná a predná náprava

to je přesně opačnej případ, u stodvacítky je potřeba mít lepší gumy vpředu. ale u předkáče vzadu. mimochodem dneska mě to jeden kolega vyprávěl, jak chtěl ušetřit a obul zimní u astry jenom na předek. na sněhu to bylo prakticky neovladatelné auto

0/0
25.10.2010 21:39

Deleter

Re: Zadná a predná náprava

To je naprostá blbost. U předkáče přední nápravou rozjíždíte, brzdíte, zatáčíte. Nechat tam léto a dát zimu dozadu je prostě KRA VI NA.

0/0
1.11.2010 14:25

1000mb

Nejlepší

je mít 2 sady kol.A když zima udeří,tak to před domem zmáknu na heveru za 20 minut.V servisech to je vždycky o nervy,co tam čeká lidí.

0/0
23.10.2010 11:24

bukovski

Re: Nejlepší

To je fajn, ale nevím jak je mám doma vyvážit. :-P

0/0
25.10.2010 14:18

Hroznej puberťák

Re: Nejlepší

Normálka, shodíš rychloupínák, dáš tam kolo, kužel, rychloupínák a dotáhneš, nastavíš průměr, šířku a zális, roztočíš, a vono ti to ukáže ;-)

0/0
25.10.2010 14:22

Shumway

Re: Nejlepší

stačí se s tim trošku rozjet po pěkný silnici a nevyvážený kolo se samo ozve

0/0
25.10.2010 21:40

podle_cenzora_rasista

Re: Nejlepší

přesně tak, nevyvážený kolo na autě poznáš, o tom nepochybuj.

0/0
30.10.2010 23:17

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Nejlepší

Naložíš do kufru, necháš vyvážit v servisu, vyhodíš z kufru. Až je čas, hodíš na auto.

0/0
1.11.2010 10:05

navsteva je lepsi

Celorocni guma je takova

ktera v lete nedrzi stoupu, klouze, a na vode se chova spatne a v zime nedrzi stopu, klouze a na vode a snehu se chova spatne.

Nechapu kdo na tom muze jezdit. Na leto je letni obuti, na zimu je zimni obuti, na vsechna 4 kola.

0/0
22.10.2010 23:06

ATAMAN

Co takhle si přečíst vyhlášku

... ta jasně říká, že tam kde je značka zimní výbava mají být zimní pneu na všech kolech u vozidel do 3,5t,u vozidel nad 3,5t na všech hnacích kolech. Toho profíka co jim radil dát zimní gumy na nehnanou nápravu bych chtěl vidět. Kdo to udělá, ten se na sněhu buď nerozjede, nebo sebe nebo jiného rovnou zabije. Je to jen další blud servru Idnes hodný trestního oznámení pro obecné ohrožení. Mají tady opravdu profi nápady jako tento, ještě lepší byl ten s dobíjením nedobíjecích bateriíí.Kdo chce vyhořet, nebo utrpět újmu na zdraví,ať to zkusí. Za tyhle nebezpečné žvásty by měli zavírat do kriminálu bez soudu nejmíň na 5 let nepodmíněně.

0/0
22.10.2010 19:07

navsteva je lepsi

Re: Co takhle si přečíst vyhlášku

Uplne nechapu nekoho kdo ma zimni jen na jedne naprave, nicmene pokud naprikadl nekdo msito 4ks novych gum dokupuje 2ks za tzv. ojete, tak se zasadne na zimu maji davat nove na zadek a jete na predek. Prave proto, ze nerozjet se je mnohem mene nebezpecne, nez s novym dezenm jet jak prase, ale nechat si uletet zadek na ojetych gumach, ktere neudrzi stopu.

0/0
22.10.2010 23:04

Kosta262

Re: Co takhle si přečíst vyhlášku

Hm. A jak chceš brzdit, když máš kola vepředu sjetý?

Výrazně nestejná kvalita pneumatik je vždycky problém. Ale dávat lepší kola výhradně dozadu je taky blbost. Vepředu se rychleji opotřebují, takže mám za tři roky vepředu podstatně horší vzorek než vzadu.

Lepší je kola střídat tak aby byla jeden rok vepředu a druhý rok zase vzadu. Tím zajistím přibližně stejnou kvalitu všech pneu po celou dobu jejich životnosti. ;-)

0/0
24.10.2010 12:39

Nespik

Re: Co takhle si přečíst vyhlášku

Souhlasim, zimaky by mely byt 4, mit jen dve zimni pneu je jako mit vsechny 4 letni.. ovsem to, ze by se spis mely davat lepsi pneu na zadek je jasny, ovsem driv to bylo naopak! Tech duvodu je spousta..hlavni je ten,ze pri smyku na predek se auto hrne vetsinou cumakem, smyk nazadek auto roztoci...

0/0
25.10.2010 15:10

radik

Re: Co takhle si přečíst vyhlášku

Jenomze roztoceny auto zvladnes mohem lip nez kdyz se zacne hrnout ze zatacky ven... to uz tim vetsinou moc udelat nejde. Tenhle duvod je uplna blbost...  navic to nebude brznit tak dobre jako kdyz budou vepredu novy...

0/0
26.10.2010 14:45

MerlinMagic

Co obout?

Kdo hodně jezdí, tak dvě sady gum (letní-zimní) na diskách. Kdo jezdí málo, tak celoroční prože než by ty dvě sady ojel, tak mu dříve zpuchří. Na letních v zimě jen když není sníh a maximálně na nákup. Hotovo.

0/0
22.10.2010 13:58

MerlinMagic

Re: Co obout?

Kombinovat letní a zimní na jednom autě je zvrhlost. Když už, tak celoroční a zimní. Zimní pak samozřejmě na hnací kola.

0/0
22.10.2010 14:30

Shumway

Re: Co obout?

vidíš a nemáš pravdu. pokud máš klasickej předkáč tak si to na sněhu zkus. jako horal s tim nebudeš mít problém.

0/0
25.10.2010 21:43

Deleter

Re: Co obout?

Má pravdu a vy kecáte.

0/0
1.11.2010 14:27

Georgo10

Re[2]: Aha tak už je mi to jasné

Třeba že Felda má náhon na přední? K čemu ty řetězy asi jsou? :)

0/0
22.10.2010 13:36

TTRX

Re: Re[2]: Aha tak už je mi to jasné

8-o

0/0
22.10.2010 13:36

mikookim

Re: Re[2]: Aha tak už je mi to jasné

zkuste si dat letni dozadu jedte zatacku a potom si dejte dozadu zimni a jedte zatacku- obe varianty svizne. co myslite kdy se vam utrhne zadek do smyku driv ? samozrejme ten kdo obouva dve zimni a dve letni ten by mel dostat uz ted preventivne z kazde strany at se mu rozsviti

0/0
22.10.2010 20:27

Kosta262

Re: Re[2]: Aha tak už je mi to jasné

Základ je nejezdit v zimě svižně. Zvlášť když mám dvě pneumatiky letní.

A když už jsme v těch testech... Zkuste si dát letní dopředu, zadní dozadu a změřte si brzdnou dráhu. Potom změřte brzdnou dráhu se zimními koly na předku.

No a co je důležitější? Chování v zatáčce, nebo brzdná dráha?

Podle mě je tahle diskuse o ničem. Důležité je především vědět v jakém stavu pneumatiky (a celé auto) mám a podle toho jezdit. ...na sněhu proboha ne svižně, ale tak abych auto udržel s rezervou na silnici!

0/0
24.10.2010 14:36

radik

Re: Re[2]: Aha tak už je mi to jasné

;-D a skus to jeste sviznejc s novyma zimakama vzadu... auto ani nezatoci a vyletis ven predem... kterej smyk se azi zvlada lip? pretacivej nebo nedotacivej? A co ta brzdna draha?

0/0
26.10.2010 14:49

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

R^

0/0
22.10.2010 13:09

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Před dvaceti lety se jezdilo vesměs na pneumatikách Barum OR 34

0/0
22.10.2010 13:12

TTRX

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Vesměs totiž žádný jiný nebyly ;-)

0/0
22.10.2010 13:13

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Před dvaceti lety se jezdilo vesměs na pneumatikách Barum OR 34 s celoročním vzorkem.

0/0
22.10.2010 13:14

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

celorocni jsou protimluv resp. podvod. Asi jako snehule a sandali - tezko udelat kompromis, ktery by po cely rok 100% plnil svou roli

0/0
22.10.2010 13:18

TTRX

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Celoročky jse mměl a vlastně stále mám na transitu ( protože s ním ročně najedu cca 1tis km ) a je to děs. Špatný v zimě i v létě.

0/0
22.10.2010 13:23

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Na ty naše přesolené silnice bohatě stačí. Na vodě jsou lepší jak zimni a na suchu také. Na sněhu to také jde. Mám je na pracovním autě už pátý rok a ani na sněhu nemám problémy. Vyzkoušej je a potom nám vyprávěj.

0/0
22.10.2010 13:28

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

u tebe mne to vubec ani neprekvapuje

0/0
22.10.2010 13:31

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Copak panáčku, známe se snad? A samozřejmě, jen ty máš pravdu. Tak to by bylo, co tam ještě máš?

0/0
22.10.2010 13:35

TTRX

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Já tě znám, si kouzelník Merlin. Viděl jsem o tobě film R^

0/0
22.10.2010 13:37

TTRX

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Vždyť já je vyzkoušel a vyprávím

0/0
22.10.2010 13:34

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

To ale nebyla reakce na tebe.

0/0
22.10.2010 13:37

TTRX

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Ono se to těžko v těch idnes vláknech poznává...

0/0
22.10.2010 13:37

MerlinMagic

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Jinak, sněhule a sandále? Takže z extrému do extrému. Existují snad i jiné bote v kterých se dá chodit.

0/0
22.10.2010 13:32

Hroznej puberťák

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Já mám třeba trekový vodácký sandále, v těch se dá chodit i ve sněhu, jen to trošku zebe ;-)

0/0
22.10.2010 13:34

kafy

Re: Na zimu zimni. DOba pred 20 lety je uz davno pryc

Já mám Steely a chodím v nich v zimě i v létě ;)

0/0
24.10.2010 20:37

lks0079

... příští rok...

A příští rok čekám článek, že uplně nejlepší je jezdit na zimákách od září do června, protože v noci je sakra klendra :-))

Lidi myslete hlavou, zimáky na mokru jsou horší než univerzály. Ono to vůbec neni tak černý nebo bílý, jak se v novinách tvářeji....

Například v Praze a okolí toho sněhu moc nepotkáte...

0/0
22.10.2010 12:58

TTRX

Re: ... příští rok...

V Praze byl loni sníh cca měsíc. A stálo to napříš celou Prahou... jinak zimáky jsou na mokru horší to je jisté...ale těžko můžeš třikrát denně přezouvat podle podmínek

0/0
22.10.2010 13:00

pehlad

Re: ... příští rok...

Proboha a co teplota gumy a její chování.Radši nic nekomentuj.!!

0/0
14.11.2010 13:40

lks0079

Re: ... příští rok...

Nahoď odkaz na nějakej test. Já jsem nikdy nenašel žádný konkrétní měření, délky brzdný dráhy v závislosti na teplotě okolí. Vždycky to zkončilo jen na tvrzení typu jedna paní povídala....

0/0
4.12.2010 17:21

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

...

Pokud nekdo nema na 4 kvalitni zimni kola+disky, mel by zvazit, jestli si to auto muze dovolit.

Proboha neblaznete, prezouvejte a na snehu jezdete s rozumem. Zas mam hruzu z toho, co letos uvidim...:-/

0/0
22.10.2010 11:59

Hellmoon

:-)

Na těch obrázcích i laik pozná zimní a tetní ...... zimní je větší :D

;-D;-D;-D

0/0
22.10.2010 11:56

stefi_ul

lidi

Neblbnete a zkuste se zeptat v servisech, jestli nahodou nemaj zimaky za rozumnou cenu a kupte rovnou 4. Za ty prachy ty problemy  radsi nemit. Uvedomte si, ze to je investice na 2-3 zimy, pro malojezdice i na dele. To jen na kazdou sezonu 1500 stovek. Polaris2, co jsou na R13 od nejakych 680kc tedy vyjdou na necely 3000 i se servisem. Na 4500 vyjsou R15. Jsou do rychlosti 190km/h. V beznych nasich podminkach stejne rychleji jezdit nesmime a jet takovou rychlosti v zime muze jen sebevrah a potazmo vrah.

0/0
22.10.2010 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.