Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravte auto na zimu. A zkuste si, jak zvládnete smyk

Průměrné teploty v posledních dnech klesají, je tedy nejvyšší čas přezout auto na zimní pneumatiky, doplnit nemrznoucí směsi a připravit se na kluzké silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xtreme19

Vyhřívané potahy

Bacha na ně, jsou super když hřejou, ale vystoupíš, zapomeneš na ně a pak už tak super nejsou když ti přes den (nebo noc) vybijou baterku a musíš v mrazu šaškovat s kabelama, anebo nabíjet baterku - vím o čem píšu - dvě zimy dvě tyto příhody:-/

0/0
24.11.2010 20:56

Deleter

Re: Vyhřívané potahy

Zásuvka zapalovače funkční jen při zapnutém zapalování má koukám i výhody...

0/0
24.11.2010 21:38

xtreme19

Re: Vyhřívané potahy

URČITĚ:-)

0/0
24.11.2010 22:59

JeFFik

HTP v zimě

V zimě se projeví jedinečná vlastnost motorů 1,2 HTP, topí během ujetí několika set metrů, předehřev oleje odpadním teplem katalyzátoru začíná být v zimních měsících výhodou. ;-)

0/0
24.11.2010 15:10

Deleter

Re: HTP v zimě

No to je pak lepší lejno, to hřeje po pár centimetrech.

0/0
24.11.2010 21:37

mojepostovnischranka

A + moje zkušenosti k zimní (a nejen) výbavě:

Vozím si v autě v kufru kromě zmíněného ještě deku, něco málo kazitelného k jídlu a doplnění energie (třeba tatranky nebo čokoládu), něco k pití, nabíječku na mobil, ruční svítilnu apod. Jinak u sebe mám nůž, nůžky, svoje tabletky atd. A jako kuřák ještě 2 záložní krabičky cigaret. Už jsem párkrát zůstal třeba na dálnici (a nejen na ni) v nějaké koloně, která trvala několik hodit, a tak se nakonec vše hodí. :-)

0/0
24.11.2010 13:59

loleqq

Re: A + moje zkušenosti k zimní (a nejen) výbavě:

tak tak pane připravenost nade vše :-)

Ostatní můžou max. požádat nějakého řidiče kamionu :-D

0/0
24.11.2010 14:16

Jen Já

Re: A + moje zkušenosti k zimní (a nejen) výbavě:

Můžu potvrdit, že tohle všechno mi v lednu, kdy jsem na pět hodin zapadl do závěje, v autě chybělo :-) Jsem z Brna vyjel služebně do Slavkova, jsem si říkal, že za hodinu su zpátky... ;-D Akorát že severní vítr byl krutý a já s ním nepočítal, za tu hodinku totálně zavál silnice :-/

0/0
24.11.2010 20:57

mojepostovnischranka

A + moje zkušenosti k zimní (a nejen) výbavě:

Vozím si v autě v kufru kromě zmíněného ještě deku, něco málo kazitelného k jídlu a doplnění energie (třeba tatranky nebo čokoládu), něco k pití, nabíječku na mobil, ruční svítilnu apod. Jinak u sebe mám nůž, nůžky, svoje tabletky atd. A jako kuřák ještě 2 záložní krabičky cigaret. Už jsem párkrát zůstal třeba na dálnici (a nejen na ni) v nějaké koloně, která trvala několik hodit, a tak se nakonec vše hodí. :-)

0/0
24.11.2010 12:03

Tripitaka12

Jak se meri ty chladici kapaliny a ostrikovace?

Polovicni informace - clovek se vsude docte, co by mel udelat, co by mel zkontrolovat, ale bohuzel se vetsinou nikdy nedocte jak :-(

Takze pro vsechny, kdo by chteli resit udrzbu svepomoci a jeste nevedi - existuje na to opticky pristroj - refraktometr, na ktery se kapne par kapek zkoumane kapaliny a pak staci ze stupnice odecist, do jakeho mrazu je kapalina odolna proti tuhnuti. Refraktometr ma vetsinou vic stupnic, takze jednim zmerite jak kapalinu do ostrikovacu, tak chladici kapalinu a dokonce i elektrolyt v baterce.

0/0
13.11.2010 11:27

Good God

Zahřátí auta

Mám pět let starý auto (Peugeot 307) a podle sdělení několika automechaniků i dle vlastních zkušeností nechávám v zimě nějakou dobu auto zahřát, protože údajně olej v mrazech ztuhne tak, že motor chvíli (do zahřátí) vůbec nemaže. Navíc málokdo žije v takovým místě, kde se rozjede po rovině a auto nemusí vůbec vytáčet. A jak je známo, podtáčení motoru mu škodí víc, než cokoliv jinýho. Když pospíchám a nemám čas čekat, tak motor má do zahřátí docela "nezdravej" zvuk, takže mě nikdo nepřesvědčí, že zahřívání motoru je zbytečný. Jediná negativní věc je vypouštění zplodin, ale když už to auto má FAP a EGR, tak mi můžou za ty 3 minuty vlízt na záda.

0/0
23.10.2010 13:19

Shumway

Re: Zahřátí auta

3 minuty je docela dost

0/0
24.10.2010 12:51

Deleter

Re: Zahřátí auta

Akorát tak na ranní cigárko.

0/0
25.10.2010 8:35

suarez

Re: Zahřátí auta

Jedina negativni vec je, ze za ty 3 minuty auto spotrebuje stejne paliva, jako kdyz ujedes 3 km. Tak dlouhe zahrivani auta je nesmysl, zvlast u vznetovych motoru, ktere jsou ucinnejsi a vyrabi mene tepla nez zazehove. Moderni motory jsou pripraveny k jizde nekolik vterin po nastartovani a olej se dostane na vsechny dulezite casti. Kdyz uz chces mit jo jistotu, nebo je vic nez -20°C staci pul minuty. Misto blbnuti pred barakem kup do auta kvalitni "lehkobezny" olej.

0/0
25.10.2010 16:26

JeFFik

Re: Zahřátí auta

chtěl bych vidět, jak ujedeš na volnoběh 3km za 3 minuty ;-)

0/0
24.11.2010 15:04

Deleter

Re: Zahřátí auta

... a pokud počítáme spotřebu 2l za hodinu, tak by ty tři km musel mít spotřebu 3.3 na sto. Nebo tak nějak.

0/0
24.11.2010 21:40

bez bodu

neplattepokuty.cz

Přezujte na   zimní a když přeci jenom budete mít nehodu, obraťte se na www.neplattepokuty.cz   Pomůžou řidičům v každé tíživé situaci

0/0
22.10.2010 22:45

prasák

brzo

Na zimní je brzo, oteplí se a nebudu riskovat pak v tom teple na zimních. Kolikrát bylo tak teplo, že se měnilo až před vánocema.

0/0
22.10.2010 22:08

nilgiri

Re: brzo

Co znamená "riskovat na zimních"? Já jsem na nich odjezdil celé léto a podle mě na tom nejsou o moc hůř jak letní. Možná trochu zvyšují spotřebu, hučí a víc se sjíždí, což se při pár tisících km skoro neprojevilo, ale nějaké "nebezpečnosti" jsem si ani v nejmenším nevšiml.

0/0
23.10.2010 9:18

Little Boy

Re: brzo

Ja sem  skoro rozstip auto kdyz sem to po prezuti na zimni poslal do zatacky jak sem byl zvyklej... dostal sem se mimo asfalt. Cloveka zblbnou ty keci o 7 stupnich a to neprijemnejsi je konfrontace s realitou.

0/0
23.10.2010 20:53

mojepostovnischranka

Re: brzo

Aha, to je ale Vaše vina, jen nezkušený řidič jezdí na zimních v teplejším počasí "jak byl zvyklej...". Takovou situaci musí korigovat mozek, ne gumy.

PS: a platí to i obráceně, pokud někdo jezdí ještě na letních, byť není ještě "pravá zima", tak tomu musí přizpůsobit jízdu.

0/0
24.11.2010 11:28

Jops81

jooo

Jednou si to takhle v Letnanech vjizdim na ten velky kruhak u stanice metra cca 20 / 30 km/h, v klidu zatacim a rikam si dohaje (rikal jsem si neco jineho, ale to by mi cenzor nevzal :))) ), proc nezatacim a jedu rovne ? Jak to bylo lehce namrzle, auto jelo furt rovne. No nastesti se zavodak chytil a jel po stope co jsem chtel ja. Sice se utrhla prdel, ale my co mame najezdeno par desitek/stovek hodin u Gran Turisma s volantem jsme nasledny "smyk" zvladli hrave ;-D

Akorat jsem musel menit triko, jak sem se zapotil ;-D

0/0
22.10.2010 17:02

jardel

Re: jooo

Mě ani tak netrápí sníh a náledí, neboť jsem na to z Krkonoš zvyklý, ale mokré listí ma silnici, to jsem se už také několikrát zle zapotil, když mě auto v serpentýnách přestalo zatáčet ..... ;-)

0/0
22.10.2010 19:07

Škubi

Re: jooo

To jo, mokrý listí nebo bahno od jezeďáků schovaný za zatáčkou je správná pastička. Kam se hrabe sníh...

0/0
26.11.2010 13:01

chorchloj

Gumova saskarna

Samozrejme jezdim se zimnima, ale tyhle medialni masaze jak bez zimni gumy nesmim nastartovat motor jsou silene.

Zimni gumy mi snizi brzdnou drahu 10% ? Kdyz js nekdo vyseka nebo zapadne kvuli tomu ze nevidi ze je zima, zazracne zimaky ho samozrejme nezachrani

0/0
22.10.2010 15:06

Don_Alex

Re: Gumova saskarna

tech deset procent je vazne ale desna blbost, , leda ze bys porovnaval totalne sjety zimni s uplne novyma letnima....

0/0
22.10.2010 17:40

prasák

Re: Gumova saskarna

A  jakým povrchu mluvíme? O suchém? Mám pochybnosti o výraznějším efektu při teplotě nad 0 stupňů.

0/0
22.10.2010 22:09

cenětšamyvejroznec

Kdo umí, umí.

A kdo neumí, nemá na silnici lézt, protože pak kouká z příkopu. ;-)

0/0
22.10.2010 13:04

TTRX

Re: Kdo umí, umí.

Loni jsem vytáhl 7 z těch co uměli z příkopu.

0/0
22.10.2010 13:42

cenětšamyvejroznec

Re: Kdo umí, umí.

Tak to si pleteš, ti to neuměli.

0/0
22.10.2010 13:46

TTRX

Re: Kdo umí, umí.

Nepletu. Každý to umí do té doby dokud se něco nestane :-P

0/0
22.10.2010 14:27

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Kdo umí, umí.

Cestou z hospody?

 http://www.featurepics.com/FI/Thumb300/20090611/Drunk-Ditch-1210125.jpg

0/0
22.10.2010 14:25

Ave Caesar

Re: Kdo umí, umí.

A jakým autem je taháš z toho příkopu? :-)

0/0
24.10.2010 18:14

honza2007

Nasedejte do vyhřátého

autor je vtipálek

0/0
22.10.2010 12:45

ROSES_LIVE_RESURRECTION

2 metraky pisku + poradnou lopatu + vyprostovaci popruhy

jidlo na 3 tydny ... R^

0/0
22.10.2010 11:58

cenětšamyvejroznec

Re: 2 metraky pisku + poradnou lopatu + vyprostovaci popruhy

;-D;-D;-DR^

0/0
22.10.2010 13:04

loleqq

Re: 2 metraky pisku + poradnou lopatu + vyprostovaci popruhy

Ano řekl bych že na D eins ideální kombinace :-DMožná dvd přehrávač nebo diskografii AcDc aby se člověk nenudil páč z okna přes tu 3cm přikrývku vidět nebude :-D[>-]R^

0/0
24.11.2010 14:57

LuigiDiSavoiaDucaDegliAbruzzi

...

Na parkovisti zvladam smyk bravurne.

Na druhou stranu posledni ustreleni zadku na okresce znamenalo odepsani auta.:-/

0/0
22.10.2010 11:09

0xf

sou kecy

dokud nenapdne snih tak jezdim na letnich... kdyz ma nekdo mekou letni smes tak stejne po nejakych kilometrech ty gumy ohreje ne sice na 60 jak vlete ale dnes byl 1 stupen nad nulou a po 20km jsme mel ohrate gumy na  37 stupnu a ktomu odvadej lepe vodu nez zimni... takze dokud nebudu potrebovat zaber primo na snehu tak prezouvat nebudu...

0/0
22.10.2010 10:49

lajos.bacs

Re: sou kecy

jezdis nekde s F1 na okruhu? nebo jak presne mame pochopit to zahrati gum na 37C?

0/0
22.10.2010 10:56

Fw 190 D-12

Re: sou kecy

;-DR^

0/0
22.10.2010 11:06

0xf

Re: sou kecy

nevim cemu se smejes neni to uplne presne to je pravda... ale tak plus minus kilometr se se stemi udaji pri rizeni auta da pracovat...

0/0
22.10.2010 11:10

0xf

Re: sou kecy

http://www.sins.cz/lt-sezam/20-Mereni-tlaku-a-teploty-pneu...  Audi to ma uz palubaku ja to mel i na chryslerovi dodelavane

0/0
22.10.2010 11:08

lajos.bacs

Re: sou kecy

na 37C budes mit MOZNA gumy vepredu ohraty od motoru kdyz pojedes pilu. navic je to teplota vzduchu uvnitr pneu. povrch gumy, o ktery jde, bude mit o par stupnu vic nez povrch silnice nebo teploty vzduchu. zadni kola se nemaji od ceho ohrivat, ty budou proste tvrdy kdyz bude 1-5C. ze maji letni lepsi odvod vody nez zimni je taky blbost.

0/0
22.10.2010 11:26

eps

Re: sou kecy

Nemají se od čeho ohřívat? :) Co třeba tření? Zkuste chvíli jet se sněžným skůtrem po ledě a sáhněte si pak na pás, možná budete překvapený.

0/0
22.10.2010 11:40

lajos.bacs

Re: sou kecy

snezny skutr jsem nezkousel, ale gumy X-krat a to i po jizde kdy jsem si myslel ze budou zakonite muset bejt horky. pokud nahodou byly horky, tak to bylo v lete v 30C a kdyz na ne svitilo slunce. normalni jizdou na normalne nahustenejch (ne podhustenejch) kolech je proste nijak vyznamne neohrejes pokud ze svetel nebudes odjizdet s protacenim kol.

0/0
22.10.2010 12:51

0xf

Re: sou kecy

tak jeste jsem nevidel zimni se slusnyma lamelama na snih ze by kvalitne odvadeli vodu a pokud mas sip tak zas jsou horsi ve snehu nez klasicke lamely. No vzhledem ktomu ze se to meri i na zadni a tam jsou vetsinou jen o dva stupne studenejsi tak od motoru to bude tezko. Ja nerikam ze je to presne... ale kdzy jsem to mel nove a zkousel jsem to merit pak teplomerem tak to delalo -4 stupne... takze tva uvaha je taky trosku mimo... Nehlede ze se daji koupit jak suche tak i mokre pneu avon,yokohama kde si muzes vybrat ze stri smesi. Ja mam ted sice obyc bridgestony a ty jsou docela uchazejici jak na vode tak na suchu. Ohrivaj se hure nez soft yokohamy ale ty mam jen na letni jezdeni kde clovek jezdi na vode klobouka. Aby to nebylo pocitove tak se pokusim dohledat teplotni graf tech bridgestonu.

0/0
22.10.2010 11:51

Culeto

Re: sou kecy

Prosím najdi ho (ten teplotní graf) a hlavně ho odprezentuj .Díky

0/0
22.10.2010 18:13

radaumacher

Re: sou kecy

Jedny z nejlepších zimních gum - dle ohlasů v diskuzích i podle ADACu, ÖAMTC a AČR jsou Goodyear UG7 a to i na sněhu a ledu. A ty mají šípovitý dezén. Byl jsem na nich v Praze na Vinohradech i v Dolomitech a nikdy neměly na sněhu větší problémy než nějaký "sněhohraby", takže v "šípu" problém nebude.

0/0
24.10.2010 22:58

TTRX

Re: sou kecy

Pak to má na našich silnicích nějak vypadat když si kde kdo myslí že je profesionální závodník...Rv

0/0
22.10.2010 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.