Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: spotřeba 1 litr na 40 metrů. Dragstery řádily v obchodním centru

Místo motoru má turbínu z vrtulníku a čtvrt míle zvládne za necelých osm vteřin. Řeč je o Hellfire, motorce třídy Jet Bike, která se v sobotu představila na vůbec první výstavě dragsterů v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bbaarrtt

Dragstery jsou fajn

Do Hoškovic jezdím pokaždé, když můžu, ale na Top Fuel zážitek teprve čekám.. :-( Asi si příští rok naplánuju výlet někam, kde jezdí. Jinak technika, na kterou si člověk může doslova sáhnout a okolo prima lidi, se kterýma je možno v pohodě poklábosit.. Hluk, hrubá síla a umění jezdců krotit to stádo koní a přinutit stroj jet rovně. Prostě paráda :-)

0/0
25.10.2010 13:28

Posel z Liptákova

V čem ty dragstery spočívaj?

V tom, kdo se pochlubí s hnusnějším a kýčovitějším strojem? 8-o

0/0
24.10.2010 18:37

Hokki

Re: V čem ty dragstery spočívaj?

To je zvláštní, že? Někteří se zabývají (a kupodivu je to i baví) věcmi, které jiní ne a ne pochopit!:-) A protože to nechápou, tak alespoň urážejí...

0/0
24.10.2010 18:50

Frank Drebin

Re: V čem ty dragstery spočívaj?

Jeden má rád holky, druhý vdolky... A vo tom to jéééééééééé...

0/0
24.10.2010 21:31

Miki123456

Jet Bike

Pokud je mi známo, tak JetBike má tryskový motor. Nemá poháněná kola. Hovořit o výkonu u tryskového motoru je technický nesmysl. Tryskové případně raketové motory mají TAH, nikoli výkon. Než něco napíšete, tak si prosím ověřte základní informace ze základní školy.

0/0
24.10.2010 12:16

JeFFik

Re: Jet Bike

1. Já tedy čtu, že má turbínový motor, ne tryskový.

2. I kdyby šlo o tryskový motor tak tah lze přepočítat na výkon, takže mluvit o "technickém nesmyslu" je tvůj nesmysl, takže by to chtělo ověřit si informace ze základní školy.

0/0
24.10.2010 16:57

ivoš

Re: Jet Bike

Tah na výkon přepočítávat je přinejmenším nepřesné.  Pokud by to monstrum mělo poháněné kolo, pak ano - výkon na hřídeli, tak se uvádí u turbovrtulových motorů nebo vrtulníkových motorů. Jinak mě překvapuje, že má údajně turbínu Z VRTULNÍKU, a ta jaksi není uzpůsobena vyvozovat tah, ale právě jen výkon na hřídeli.

0/0
24.10.2010 19:00

Miki123456

Re: Jet Bike

Jmenuje se to Jet Bike, jet je tryska. Ano existují stroje poháněné spalovací turbínou viz http://www.turbokart.com/ . Podívejte se prosím na stránky věnované Jet Bike a zjistíte, že jde skutečně o pohon tryskou. Z vrtulníku může mít jen kompresorovou část se spalovací komorou, na fotkách není patrné jakékoli mechanické vyvedení výkonu (převodovka, řetěz, kardan).  Tah na výkon opravdu není možno přepočítat. výkon je P=F*v, jaký výkon mám tedy když se rozjíždím? v=0 tudíž mám nulový výkon?

0/0
24.10.2010 20:19

JeFFik

Re: Jet Bike

Tento tvůj vzoreček není jedinou metodou jak spočítat výkon. P = dW/dt, neboli výkon rovná se vykonaná práce za jednotku času. Pokud ten motor způsobí pohyb poháněného předmětu vykoná tím nějakou práci a lze spočítat výkon takže to není technický nesmysl jak tvrdíš v úvodním příspěvku.

Pokud se rychlost ustálí na maximu, lze výkon spočítat i dle vzorce P=F*v

0/0
24.10.2010 21:23

Miki123456

Re: Jet Bike

A jakou práci konáš když se začínáš rozjíždět. Jiný výkon potřebuješ na rozjetí a jiný na udržení rychlosti. A právě při rozjezdu zde jsou ty nepřesnosti mezi výkonem a tahem. Proto se u všech tryskových a raketových motorů udává tah, nikoli výkon, ten je zavádějící.

0/0
25.10.2010 8:45

bechernik

Re: Jet Bike

No nic proti, ale i ten výkon u klasických motorů je zavádějící, protože se vždy udává jenom jeho maximum. V nízkých otáčkách je jeho výkon také nižší, stejně jako u tryskového motoru, kde v nižší rychlosti je jeho výkon také nižší. Informace o tahu proudového motoru bez udání v jakých rychlostech je ho schopen podat je také sama o sobě zavádějící.

0/0
25.10.2010 17:09

jezek

a rodiče tak musely

"a rodiče tak musely" - no tý brďo. A pak "motory s rajským plynem" nebo dokonce "s kompresorem"... V neděli by se asi na idnes radši mělo dodržet desatero a nemělo se "pracovat". Nebo pracovat!

0/0
24.10.2010 7:42

ivoš

Re: a rodiče tak musely

Češtyn být perfect. Ale ten rajský plyn není blbost, používali ho Němci v letadlech na nouzové zvýšení výkonu, ovšem za cenu toho, že motor měl životnost max. 20 hodin do generálky.

0/0
24.10.2010 10:28

jezek

Re: a rodiče tak musely

já samozřejmě vím, že N2O se používá u dragsterů či u jiných "tuněných" aut, ale říkat tomu "rajský plyn" v téhle souvislosti...

0/0
24.10.2010 11:07

Dodo 60

Re: a rodiče tak musely

Samozřejmě většina lidí si pod názvem "rajský plyn" vybaví anestetikum, ale když jeho použitím zvýšíte výkon motoru takřka o 100% byť jen na pouhých 15 sekund tak je to i pro nás, příznivce tuningu, rajský plyn. Kdo nezažil to zrychlení srovnatelné s F1 těžko pochopí...

0/0
24.10.2010 22:35

Ghost47

Re: a rodiče tak musely

Na kompresoru je špatně co ?

0/0
25.10.2010 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.